156 Alustasarjat?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

156 Alustasarjat?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Minkäslaisia kokemuksia teillä on 156 eri alustasarjoista? Omassa on maavara niin pirun pieni että pitäisi jotain keksiä. Pohjapanssari raapii jokaiseen pieneenkin epätasaisuuteen. En tiedeä mitä osaa tuolta alustasta löytyy, mutta vaihtoon menee.

Auto ei tulisi radalle joten riittäisi mahdollisimman pieni madallus(20-30mm?) eikä liian jäykkä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Supersportit voi jättää ainakin kauppaan. Tuolta löytyy melkoisen paljon kokemuksia.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... asarjoista

meltyman
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meltyman »

Itselläni oli Eibachin prokit 156:ssa (iskarit+jouset) ja toimi hyvin. Alkuperaisen pohjapanssarin tosin vaihdoin teräksiseen. Ei ollut ongelmia edes talvella, madallus ehkä max. 30mm. Muutenkin suositeltavat jouset, eivät liian jäykät joten mukavuuskin oli ihan hyvä.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Tuota Eibachin Pro-systemiä olen nyt miettinyt. Vaikuttaa juuri siltä mitä haen. Mistähän tuon edullisimmin saisi? alfisti.net?

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Paljastettakoot että myös itsellä on kesäksi tulossa Alfaan säädettävä alustasarja. Täytyy tosiaan tarkkaan tutkailla millaista settiä alle laittaa. Näillä näkymin valinta kohdistuu Eibachin pro street settiin.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ihan turhaa investoida säädettävään jos autoa ei ole tarkoitus laittaa todella maihin. Ne säädöt on jumissa ekan vuoden jälkeen. Eikä niitä tuu kyllä säädettyä muutenkaan. :lol: ja 70mm kun madaltaa niin mahtaa olla ajo-ominaisuudet kohdallaan. Jo tuolla 55mm madalluksella joku klonksaa ja tukivarret on hassussa kulmassa. Onhan se toki hieno. :lol:

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Jalamari kirjoitti:Ihan turhaa investoida säädettävään jos autoa ei ole tarkoitus laittaa todella maihin. Ne säädöt on jumissa ekan vuoden jälkeen. Eikä niitä tuu kyllä säädettyä muutenkaan. :lol: ja 70mm kun madaltaa niin mahtaa olla ajo-ominaisuudet kohdallaan. Jo tuolla 55mm madalluksella joku klonksaa ja tukivarret on hassussa kulmassa. Onhan se toki hieno. :lol:
Itse asiassa tälläkin hetkellä mulla on alla säädettävä alusta, ja tuntuipa olevan olevan vielä ihan säädettävissäkin :) Totta turiset tosiaan tuosta säätöjen tarpeellisuudesta, mutta näissä nykyisissä ajo-olosuhteissa / alueella olisi tosi jees kun voi säätää talvella autoa hieman ylemmäs ja kesässä taas sopivasti tonttiin - riippuen ihan sillä hetkellä alla olevista vanteistakin. Tietenkään liikaa ei lähdetä laskemaan, näyttää rumalle, ajo-ominaisuudet kärsii ja paikat hajoo.. :P

Miksi sitten haen uutta? Pahasti näyttää siltä, että apukuskin puoleinen iskari alkaa olla tiensä päässä. Täytyy katsoa vielä noita säätöjä jossain välissä. Tästä lisää myöhemmin omassa projekti-ketjussa...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Onko joku kokeillut GTS-merkkistä alustasarjaa? Mainoshehkuttavat suomalaisiin olosuhteisiin viritetyiksi.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Xehpuk kirjoitti:Onko joku kokeillut GTS-merkkistä alustasarjaa? Mainoshehkuttavat suomalaisiin olosuhteisiin viritetyiksi.
Mulla oli Megane Coupessa juurikin tuo GTS:n setti, ihan hyvät ja jämäkkä setti. Tosin iskareiden alapulttien mitat heitti sen verran että joutui muokkaamaan - eli siltä osin ei hirveän laatukuvaa tullut. Itse tuote oli kyllä hyvä ja ajotuntuma oli asiallinen. Ehkä aavistuksen kovahko.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Xehpuk kirjoitti:Onko joku kokeillut GTS-merkkistä alustasarjaa? Mainoshehkuttavat suomalaisiin olosuhteisiin viritetyiksi.
Mulla oli 156:ssa GTS -setti.
Meni paikalleen, niinkuin pitikin. Itselleni oli positiivinen yllätys, kommentit löytyy jostain vanhasta alustatopikista.

(Ei haittaisi, vaikka miettisi ennenkuin aloittaa n+1 uuden aiheen samasta asiasta)
VMP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jalamari kirjoitti:Ihan turhaa investoida säädettävään jos autoa ei ole tarkoitus laittaa todella maihin.
Kun auton maavara oli 70mm Eibachin "-30mm" sarjan jälkeen, en ostaisi kuin korkeussäädettävää. Tippuupahan juuri niin paljon tai vähän kuin haluaa. Eihän sitä sen jälkeen enää tarvitsekaan säätää, kun on kohdallaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minusta tuo Eibachin Pro-System on ainakin tässä neloskoneisessa kikottimessa liian matala ja jäykkä. Siis kesällä, talvella se on jo tolkuton paukkulauta. Jos nyt olisin laittamassa uusia vietereitä ja pumppuja niin valitsisin kyllä jotain muuta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^No joo. samasta syystä tuli tuo omakin ostettua. Harmitti kun aiemmissa madalluksissa pelkillä jousilla perä jäi aina korkealle. Mutta kun ostaa semmosen setin minkä tiedetään madaltavan tasaisesti niin ei säätöjä tarvita. Ja säästät satasia. :wink:

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

mattijus kirjoitti:(Ei haittaisi, vaikka miettisi ennenkuin aloittaa n+1 uuden aiheen samasta asiasta)
Koitin haulla etsiä aiheesta kun muistin että siitä topicci löytyy. Ei sattunut silmiin.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mandeprkl kirjoitti:
mattijus kirjoitti:(Ei haittaisi, vaikka miettisi ennenkuin aloittaa n+1 uuden aiheen samasta asiasta)
Koitin haulla etsiä aiheesta kun muistin että siitä topicci löytyy. Ei sattunut silmiin.
Joo: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2133&start=250

Ei ollut ihan ylimpänä tuloksissa, mutta etusivulla kuitenkin, hakusanana 'alustasarja'. '156 alustasarja' tuotti jotain 5687 osumaa, mm. "italialaisravintola"-ketjunkin.

Itse aiheeseen: tossa mun kinnerissä on Eibach Pro-Kit -30mm, vakioiskareilla. Ilmeisesti en ole pahoja teitä ajellut, kun ei se mun mielestä ole kova.

Vertailukohta multa kyllä puuttuu; ja rajusti massia, mutta se ei kuulu tähän. :wink:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

h_lauri kirjoitti:tossa mun kinnerissä on Eibach Pro-Kit -30mm, vakioiskareilla. Ilmeisesti en ole pahoja teitä ajellut, kun ei se mun mielestä ole kova.
Joo, eihän nuo vakioiskunvaimentimilla autosta kivirekeä tee. Omassa siis myös nuo samat Eibachin kiekurat.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Mä olen erittäin tyytyväinen Auto Milanossa asennettuun korkeussäädettävään KW:n alustasarjaan. Napakka mutta ei kova, puree tiehen kuin unelma, ei kallistele ja korkein asetus riittää talveksi hyvin. Jos nyt jotain voisi tästä parantaa niin KW:llä taitaa olla vielä kovuussäädettävä versio (jos sen saisi säädettyä sähköisesti jollain kabiinisäätöpalikalla niin jo vot).

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Myöskin tyytyväinen KW korkeussäädettävään. Kivasti progressiivinen, ei lainkaan pintakova. Kuitenkin voi aika huolella paukuttaa menemään. Säädettävän otin alunperin jotta saan auton mieleiselle korkeudelle. Noista miinus x-millimetriä seteistä kun moni valitti että tippui liikaa tai liian vähän. Jumiin se meni ainakin itsellä kahdessa vuodessa. Nyt se on ylimmässä asennossa ja ei ainakaan matalampi tartte olla.

Keväällä pitäisi keksiä gtvhen alustasarja. Nyt siinä on ilmeisesti alkuperäiset iskarit ja madallusjouset. Tai ainakin jousista löytyy tüv-paperit. Liian matala, epämukava, ja kuitenkin liian pehmeä. Siihenkin saa ehdotella jos on hyviä kokemuksia.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Onko tuota sportpackin jousia jossain myynnissä? Ja onko iskarit samat sportpackissä? Kun riittäisi vaan joku 20mm madalluskin. Ei tunnu olevan muutakuin 30 ja 40mm madallusta tarjolla.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Mandeprkl kirjoitti:Onko tuota sportpackin jousia jossain myynnissä? Ja onko iskarit samat sportpackissä? Kun riittäisi vaan joku 20mm madalluskin. Ei tunnu olevan muutakuin 30 ja 40mm madallusta tarjolla.
Tuossa on kuva pirssistä, jossa tuo GTS (muistaakseni 30/40 mm madallusta) setti paikallaan:
http://www.nbl.fi/~nbl3409/Ultraleggera ... 07_001.jpg

Maavara osui mielestäni kohdalleen, yhtään alemmaksi en olisi halunnut.
VMP

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mandeprkl kirjoitti:Onko tuota sportpackin jousia jossain myynnissä? Ja onko iskarit samat sportpackissä? Kun riittäisi vaan joku 20mm madalluskin. Ei tunnu olevan muutakuin 30 ja 40mm madallusta tarjolla.
Itsekin noita aikoinaan kyselin.. Melko heikkoa on saatavuus, mutta täällä niitä ilmeisesti on myynnissä... Itselläni kysely tosin tökkäsi vastaukseen "Tulee joskus, menee tehdastilaukseen".

Minulla on 156:ssa tällä hetkellä Koni FSD iskarit ja vakiojouset. Vaivatonta ajella talvella (ja kesällä :roll: ), mutta näyttäähän se onnettomalle eikä ajofiiliskään ole sitä mitä se voisi olla... Eiköhän siihen vielä madallusjouset tule heitettyä, kun niitä kerran kahdet sarjat on varastossakin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Italia Ricambilla näyttää myös olevan noita orkkis sportpack-jousia. Sellaiset varmaan laittaisin jos nyt olisin alustaa vaihtamassa, 2.4 JTD:n Sportpack-vieteristö oli kovasti omaan makuun.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Onko nuo niitä originelleja? Eikös niissä ollut madallus 20mm? Nuo veikkaa 30mm, kuten moni muukin valmistaja... :roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

"springs set for the following models with 30mm sports suspension from the factory."

Kyl minä käsittäisin että nuo ovat tehtaan alkuperäiset sporttivieterit.

Tosin kaikkihan ne jonkin sortin tehtaalta tulee :P
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin