Absit ei siis toimi. Vaihdoin eilen ensin sen ohjausyksikön ja sitten koko möykyn, eikä tilanne parantunut. releitäkin olen vaihdellut.
Onko nyt sitten niin, että joku antureista olisi rikki? Millä niitä pystyisi itse tsekkaamaan, kun ainakaa Rixun ad-korjaamon koneet ei tunne ko. auton abs-systeemiä?
33 p4:n abs ongelma
Valvoja: Moderators
33 p4:n abs ongelma
Alfa-uros...tojota-naaras
Ekana tulis mieleen että kytkee anturiin oskilloskoopin ja pyörittelee rengasta. Näkee sitten mikä anturi antaa signaalia ja mikä ei. Tähän löytyy varmaan joku tee-se-itse konstikin, mutta en äkkiä ainakaan keksi. Antureiden liittimet ainakin olis varmaan hyvä tarkastaa, voi olla ihan kontaktihäiriökin.
Tein itse - säästin
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Mittaamalla vastuksen jokaisen anturin liittimestä, pitäisi olla hieman yli 1000 ohmia. Itsediagnoosia voisi myös yrittää, elikä testeriliittimestä maapiuha maihin ja virrat päälle. ABS-valon pitäisi antaa vikakoodi valoa vilkuttamalla. Aloitus vilkutus * ** * ** * ** ja sitten vikakoodi. Koodit on foorumilla ärrän listaamina.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Just tuli tutustuttua oikein huolella 164:n ABS-järjästelmään ja oskoisin tuon olevan hyvin samanlainen. Tuolla: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=25627 jotain juttua oman Alfan vian etsinnästä.
Mittaa ensin vastus jokaisen anturin napojen väliltä (n. 600-1400ohm) sekä napojen ja rungon väliltä (ei pitäisi olla yhteyttä).
Mittaa ensin vastus jokaisen anturin napojen väliltä (n. 600-1400ohm) sekä napojen ja rungon väliltä (ei pitäisi olla yhteyttä).
"No smoke => no power => no hope"