159 2.2 jts have checked engine-kokemuksia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
petjohk
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Huhti 2009, 14:21
Paikkakunta: lahti

159 2.2 jts have checked engine-kokemuksia

Viesti Kirjoittaja petjohk »

Pari kertaa syttynyt se keltainen "riemuvalo".
Ekan kerran jälkeen , kun syttyi niin sammui muutaman käynnistys kerran
jälkeen.
Meni viikko ja elämä oli ihanaa.
Tänään töistä lähdettyä syttyi taas keltainen moottorin valo ja sama herjaus
ajotietokoneelle kuin otsikossa.
Ei sammunut valo ei.
Ei muuta kuin korjaamolle ja töpseli kiinni.
Tietokone ilmoitti hetkellisistä sytytyskatkoksista.
Auto kuitenkin lähti molemmilla kerroilla hyvin käyntiin , kun valo syttyi , ja kulki myös ilman minkäänlaisia nykimisiä ja nikotteluja.
Nyt on vika nollattu eikä pala moottorin valo.Jäämme seuraamaan tilannetta.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta ja missä vika?
Vinkkejä ja kommenttia.
Ja nyt on kyse nimenomaan bensa-koneesta.
Ja valo on syttynyt aina kylmänä käynnistäessä molemmilla kerroilla
:crazyeyes: :crazyeyes:

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Itelläkin sytty talvella kun oli 20 pakkasta, kone toimi normaalisti ja valo sammu kun käynnisti koneen uudelleen lämpimänä. Kävin Autofilarossa ja lukivat vian ja oli häiriö joka liittyi kaasuläpän asentotunnistimeen ja ilmeisesti kylmänä se läppä on jäykkä ja joku tunnistin herjaa myös jostain siihen liittyvästä virtapiikistä. Eli ei mitään vaarallista eikä edes sellaista mihin täytyisi puuttua - siis tämä oma vika, joka kuulostaa samalta kun sulla(3.2 mylly).

petjohk
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Huhti 2009, 14:21
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja petjohk »

Paukkupakkasilla toimi ja käynnistyi kuin ajatus.
Nyt kun lauhtui ja tuli lämpimämpää niin tuli nuo moottorin valot .

petjohk
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Huhti 2009, 14:21
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja petjohk »

Syttyipä tossa viime viikonloppuna toi moottorin valo taas palamaan.
Vikakoodit luettiin tarkemmin tänään ja ilmoitti:

PAKOPUOLEN NOKKA-AKSELIN(LOHKO 1)+KAMPIAKSELIN SYNKR.MINIMIARVO ALITETTU.

Toisinsanoen alkava venymä jakopään ketjussa.
No, ei muuta kuin takuun piikkiin Deltalle.

Vastaa Viestiin