Ei löydy vääntöä ala-kierroksilla 164:sta!?
Valvoja: Moderators
Ei löydy vääntöä ala-kierroksilla 164:sta!?
Mikä vaivaa alfaa ku ala-kierroksilla ei löydy vääntöä ku vasta 5000 jälkeen alkaa vetoja löytyä ja puolen kaasun jälkeen ei tapahdu mitään?? Eli on sama onko puol kaasu vai pohjassa, niin ei tapahdu eroa!? Olisko kellään hyviä vinkkejä mitä tehdä!!?
Oon kyllä ihan väärä henkilö vastaamaan tähän, koska sama vika rahikaisella. Kulkee vain 200km/h 205/50/16 renkailla (mittarivirhe pieni) ja alavääntö heikko. Kiihdytyksissä 164 TS puhaltaa ohi. 1600 Zagato aika tasaväkinen...
Vielä on ilmamäärämittarinperkele tarkastamatta. Sekin on kertaalleen vaihdettu.
Tuo ajoitusmuunnin ei luulisi olevan syynä, jos kulkua alkaa yläkierroksilla olla. Tällöinhän miedot nokan ajoitukset eivät ainakaan toimi. Toimivuuden voi testata irrottamalla johdot solenoidista ja moottori tyhjäkäynnillä ollessa kytkemällä jännite liittimiin. Pitäisi alkaa yskimään.
Samalla kannattaa testata antaako liittimeen tuleva piuha jännitteen, kun kierroksia nostaa 3000 paikkeille.
Ootkos tarkastanut kaasuläpän akselilla olevan kytkimen, joka ilmoittaa Motronicille a) onko läppä täysin kiinni b) täysin auki (se mahd. vika) c) siltä väliltä. Eli pitäisi kuulua naksahdus molemmissa ääriasennoissa. Pinnien väliset resistanssit lienee syytä tsekata eri läpän asennoilla.
Vielä on ilmamäärämittarinperkele tarkastamatta. Sekin on kertaalleen vaihdettu.
Tuo ajoitusmuunnin ei luulisi olevan syynä, jos kulkua alkaa yläkierroksilla olla. Tällöinhän miedot nokan ajoitukset eivät ainakaan toimi. Toimivuuden voi testata irrottamalla johdot solenoidista ja moottori tyhjäkäynnillä ollessa kytkemällä jännite liittimiin. Pitäisi alkaa yskimään.
Samalla kannattaa testata antaako liittimeen tuleva piuha jännitteen, kun kierroksia nostaa 3000 paikkeille.
Ootkos tarkastanut kaasuläpän akselilla olevan kytkimen, joka ilmoittaa Motronicille a) onko läppä täysin kiinni b) täysin auki (se mahd. vika) c) siltä väliltä. Eli pitäisi kuulua naksahdus molemmissa ääriasennoissa. Pinnien väliset resistanssit lienee syytä tsekata eri läpän asennoilla.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onko se tosiaan tuollainen? Minä kun olen aina kuvitellut, että se noteeraa vain tyhjäkäynnin ja naksahtaa kun läppä on täysin kiinni. LE2-jetissähän on kyllä kaasuläpän akselilla joku monimutkaisempi asennontunnistin, mutta mielestäni Motronic ML4.1:ssä vain läppä kiinni -rajakytkin.Jarno kirjoitti:Ootkos tarkastanut kaasuläpän akselilla olevan kytkimen, joka ilmoittaa Motronicille a) onko läppä täysin kiinni b) täysin auki (se mahd. vika) c) siltä väliltä. Eli pitäisi kuulua naksahdus molemmissa ääriasennoissa. Pinnien väliset resistanssit lienee syytä tsekata eri läpän asennoilla.
Ja alkuperäiseen kysymykseen, kannattaa varmaan tarkistaa että molemmat sytkäpiirit ovat menossa mukana. Jos toinen on pimeä niin vääntö ja huipputeho jäävät ohuemmiksi. Irrota puoliin tulevat hituvirtaliittimet yksi kerrallaan ja kokeile, käykö auto tyhjää pelkästään toisen systeemin varassa. Pitäisi käydä ihan hyvin tyhjää.
- Epäkelpokeräilijä -
Kiitos vastauksista!
Kiitos vastauksista kaikille! en ole vielä joutanut kokeilemaan noita konsteja mut toivon et niistä on apua! Ilmoitan sit miten kävi!
Et miten se oli??
Katsoin tos just niitä sytytyspuolia ja niille ei tule kun toiseen sellainen hituvirta piuha! Pitäiskö niille tulla semmoinen molempiin??
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Kysymys?
piuhat tulevat moottorin repsikan/jakopään puolen päätyyn imunokka-akselin kohdille ja ajoituksen muuntimeen kiinni.....liittimien päällä on semmoinen kumituppelo...ekku73 kirjoitti:Niin piti vielä kysyä et mistä löytyy se imunokan ajoittimen piuha??
Vika tais löytyä!
Otin siltä imunokan säätimeltä piuhat irti ja se ei vaikuttanut mitään!! ja löytyi taas uusi vika ku ei flekti toimi vaikka on sulake ehjä!??? Ei ole alkanut tää mun alfa kokeilu hyvin!!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no niin ja taas alfa kulkee...ekku73 kirjoitti:Vaihdoin sen imunokan säätimen ja parannusta tapahtui! nyt kulkee jo 200km/t helposti!! ennen 190km/t oli tiukassa!! Entinen säädin oli viallinen ku se ei työntänyt ulos sitä tappia mikä säätää sitä ajoitusta! Ja sain muuten flektin toimimaan! Oli yks liitin sen johdossa hapettunut!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Et miten se oli??
En nyt varmaksi muista miten tuo meni, muistaakseni kumpaakin puola-pääteastepakettia varten oli oma moninapainen Bosch-liitin. Ja sen yhden valkoisen abikopäisen johdon kuuluukin olla irti, sitä on joskus tullut tuumattuaekku73 kirjoitti:Katsoin tos just niitä sytytyspuolia ja niille ei tule kun toiseen sellainen hituvirta piuha! Pitäiskö niille tulla semmoinen molempiin??
Mutta eipä noista enää niin väliä. Hyvä että vika löytyi!
Heikkovirta eli kissasähkö, erotuksena lamppu- ja jytysähköstäRoach kirjoitti:Tyhmä kysymys ja OT mutta mikä hel##tti on hituvirta??
Jos se oli juuttunut sinne yläkierrosten asentoon. Mutta sittenhän taas ylhäältä ei olisi pitänyt puuttua tehoa. Jos se juuttuikin, ööh... puoliväliin?jknracing kirjoitti:Niin ja miten se voima vois puuttua alhaalta imunokan ajoituksen takia, kun se kääntyy "teho" asentoon vasta kolmen ja puolentonnin jälkeen?
- Epäkelpokeräilijä -
Niin se imunokan säädin saadaan irti ottamalla siitä ne kolme kuuskulma kannalla olevaan pulttia auki ja vedetään pois! siinä välissä voi olla tiivisteliimaa ja voi olla tiukassa! kokeilin sitä mun vanhaa säädintä ku uusi oli paikallaan ja se ei työntänyt sitä tappia sieltä ulos joka säätää niit nokkia! Mut ei se alavääntö paljoa parantunut mut ehkä kone on vain tukkoinen ja se alkaa toimia paremmin ku tulee sitä kengitettyä! kyl ehkä siihen alavääntöön pitäis vielä saada vähän parannusta!! Mut kyl se nyt jo ihan hyvin kulkee! En tiedä miten muut 164ts:ssät liikkuu niin on vaikea arvioida sitä tarkemmin!! Eihän tää alfa ole kilpa-auto!!