APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)
Valvoja: Moderators
APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)
Moi!
Kyselisin apua paremmin tietäviltä Eli ongelma seuraavanlainen: Ostin 156 Alfan syksyllä ´98 uutena, sitten keväällä ´99 siihen asennettiin alustasarja (pelkät jouset ), 17 tuumaiset vanteet, 215/40 renkailla. Kaikki on mennyt OK (autolla ajettu about 55 tkm), ja katsastettukin kaksi kertaa, ongelmitta. Nyt viime viikolla menin vuosikatsastukseen (espoon a-katsastusasema), jossa kaikki meni muuten hyvin, mutta katsastusmies huomautti, että auto on liian matala (sumarit pitäisi olla 25 maasta, minulla 20 cm maasta). No, tuosta voin päästä ohi (katsastusmiehen mukaan) sillä, että poistan sumarit käytöstä. MUTTA nyt vasta hauskaa tuleekin: Katsastusmies kysyi, että onko tämä intraxin madallaus-sarja hyväksytty tähän alfaan? Minullahan ei luonnollisestikaan ole mitään papereita enää sarjasta, joten onko ideoita? Ja pari kysymystä? Ovatko kaikki muutoskatsastaneet madallus-sarjat? Ja mistä asti muutoskatsastusta on vaadittu? Toivottavasti en sekoittanut teitä täysin
Kyselisin apua paremmin tietäviltä Eli ongelma seuraavanlainen: Ostin 156 Alfan syksyllä ´98 uutena, sitten keväällä ´99 siihen asennettiin alustasarja (pelkät jouset ), 17 tuumaiset vanteet, 215/40 renkailla. Kaikki on mennyt OK (autolla ajettu about 55 tkm), ja katsastettukin kaksi kertaa, ongelmitta. Nyt viime viikolla menin vuosikatsastukseen (espoon a-katsastusasema), jossa kaikki meni muuten hyvin, mutta katsastusmies huomautti, että auto on liian matala (sumarit pitäisi olla 25 maasta, minulla 20 cm maasta). No, tuosta voin päästä ohi (katsastusmiehen mukaan) sillä, että poistan sumarit käytöstä. MUTTA nyt vasta hauskaa tuleekin: Katsastusmies kysyi, että onko tämä intraxin madallaus-sarja hyväksytty tähän alfaan? Minullahan ei luonnollisestikaan ole mitään papereita enää sarjasta, joten onko ideoita? Ja pari kysymystä? Ovatko kaikki muutoskatsastaneet madallus-sarjat? Ja mistä asti muutoskatsastusta on vaadittu? Toivottavasti en sekoittanut teitä täysin
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ota maahantuojaan yhteyttä, luulisi heillä olevan paperit katsastusta varten. Ja kyllä se alustasarja kannattaa muutoskatsastaa, muuten auto on laiton.
Tuo sumari juttu kuullostaa ihmeelliseltä, oletan että kyseessä 25cm minimi, jos nyt on 20cm niin autoa pitäisi nostaa 50mm eikä sitä voisi käytännössä laskea ikinä olettaen että sulla on Intraxin -60 tai -40mm setti.
Tuo sumari juttu kuullostaa ihmeelliseltä, oletan että kyseessä 25cm minimi, jos nyt on 20cm niin autoa pitäisi nostaa 50mm eikä sitä voisi käytännössä laskea ikinä olettaen että sulla on Intraxin -60 tai -40mm setti.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)
Kasvoko tolla katastajalla kyrpä otassa huomasikkoManUtd kirjoitti:Nyt viime viikolla menin vuosikatsastukseen (espoon a-katsastusasema), jossa kaikki meni muuten hyvin, mutta katsastusmies huomautti, että auto on liian matala (sumarit pitäisi olla 25 maasta, minulla 20 cm maasta). No, tuosta voin päästä ohi (katsastusmiehen mukaan) sillä, että poistan sumarit käytöstä.
Ja mistä asti muutoskatsastusta on vaadittu?
1.1.1993 jälkeen käyttöönotetuille on vaadittu muutoskatastus, kyllä se kannattaa tehä kun meilläpäin ainakin kuulemma polliisit roudannu kilvet konttorille jos ei merkkejä ole otteelta löytyny
Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)
Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja, josta katsastussetä Herttoniemen autokatsastuksessa (välttäkää paikkaa kuin ruttoa, täysin idioottimeininkiä ) alkoi marisemaan viiden vuoden kuluttua. Saatanallisen rumban jälkeen Tüv-paperit ja numerot jousista löytyivät ja ukko oli tyytyväinen kun pääsi vielä nostamaan auton ja katselemaan peilillä jousien numeroita. Sumareiden korkeuksia ei mitannut, vaikka se vissiin onkin liikenneturvallisuuden ja maailman ihmisten yleisen hyvinvoinnin kannalta se ensteks tärkein asia . Eikä varmaan muuten ollut 25cm maasta.ManUtd kirjoitti:(sumarit pitäisi olla 25 maasta, minulla 20 cm maasta). No, tuosta voin päästä ohi (katsastusmiehen mukaan) sillä, että poistan sumarit käytöstä. MUTTA nyt vasta hauskaa tuleekin: Katsastusmies kysyi, että onko tämä intraxin madallaus-sarja hyväksytty tähän alfaan? Minullahan ei luonnollisestikaan ole mitään papereita enää sarjasta, joten onko ideoita? Ja pari kysymystä? Ovatko kaikki muutoskatsastaneet madallus-sarjat? Ja mistä asti muutoskatsastusta on vaadittu? Toivottavasti en sekoittanut teitä täysin
Mistä olet Intraxit hommannut, en ole kuullutkaan että sellaisia on Alfoihinkin? Maahantuojalla tai myyjäliikkeellä pitäisi kyllä olla todistukset saatavilla, jos ei netistä löydy, Eibachilla ainakin löytyi. Kannattaa kyllä muutoskatsastaa, tai oikeastaan on pakko, näkevät kai koneelta toisessa konttorissa minkä takia on hylsy tullut aikaisemmin, eli konttorin vaihto ei auta. Paitsi jatkossa taas tietää mihin ei kannata mennä.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Joo, erittäin hauska puuha on mullakin edessä, kun autoa nostetaan ja yrittää jotain koodia löytää, no, onhan tässä vielä 3 viikkoa aikaa No, jos tästä jotain oppii, niin hoitaa homman heti. Ihme homma munkin mielestä toi sumari -juttu, sillä "yritin" katsastaa vielä talvikitkoilla (195/60/15) ja niilläkin väitti, että sumarit liian alhaalla Taitaa tälläkin listalla olevilla olla autoja, joissa 25 cm sumarista maanpintaan ei tule täyteen
Pitipä käydä oikeen mittaamassa paljon tuota maavaraa on sumareihin nähden. Jos nyt yhtään oikeen tihrustin niin 26cm oli matalimmalta kohdalta. Kysymys kuuluukin, miten helvetin matala se sun auto on?ManUtd kirjoitti:Joo, erittäin hauska puuha on mullakin edessä, kun autoa nostetaan ja yrittää jotain koodia löytää, no, onhan tässä vielä 3 viikkoa aikaa No, jos tästä jotain oppii, niin hoitaa homman heti. Ihme homma munkin mielestä toi sumari -juttu, sillä "yritin" katsastaa vielä talvikitkoilla (195/60/15) ja niilläkin väitti, että sumarit liian alhaalla Taitaa tälläkin listalla olevilla olla autoja, joissa 25 cm sumarista maanpintaan ei tule täyteen
Jos meikäläisellä pudottaisi niin paljon, että jäisi 20cm sumareihin, ei enää kastemadotkaan mahtuisi pohjalevyn alta...
Ja tuota etupäätä on siis omassa pudotettu -45mm.
Ei enää Alfaa... eipä
http://www.autotek.fi/home.html
Tuolta saat tilattua tuv-paperit jousiisi, muista mainita moottorin tilavuus..
Tuolta saat tilattua tuv-paperit jousiisi, muista mainita moottorin tilavuus..
- Alfaholic -
Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)
oliko tuo sportpak versio? taisi olla niin että autosta löytyy 2 eri tyyppikatsastusta sport ja normaali. esim sportpak versiossa 16 tuuman pyörät laillista asentaa 17 tilalle jne. Aika tyhmää toimintaa deltalta? ettei noita ole alunperin merkitty papereihin pientä rahastusta ensin renkaat sitten vielä jousien muutoskatsastus. Viimeisin katsastus "näyttää aika matalalta nää Alfat on muutenki matalia" sitten kypsyin ja kaivoin hanskalokerosta TUV paperit, sopivasti auto on massattu 3 vuotta sitten joten numerosarjoja ei löydy helposti, yritti vielä rapsutella esiin (aika toivotonta hommaa), lopuksi tokaisi "uskotaan nyt sitten"Sassicaia kirjoitti: Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja,
Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)
Joo ei tod. uskonut nyt sitten vaan piti nosturille ajaa ja päästä vilkuilemaan peilillä numeroita, mitä ei sitten edes osannut katsoa. No, mulkku mikä mulkku. Sportpack versio piti olla, mutta jälkiasennettuna suomessa sen tekivät. Tosin mistäs ne sen olisivat tienneet, että 4 vuoden päästä aletaan yhtäkkiä vaatia jotain v***n tuv-papereita ja numerosarjoja jousista. Hienoa tää hallintoalamaisena olo.V6 kirjoitti:oliko tuo sportpak versio? taisi olla niin että autosta löytyy 2 eri tyyppikatsastusta sport ja normaali. esim sportpak versiossa 16 tuuman pyörät laillista asentaa 17 tilalle jne. Aika tyhmää toimintaa deltalta? ettei noita ole alunperin merkitty papereihin pientä rahastusta ensin renkaat sitten vielä jousien muutoskatsastus. Viimeisin katsastus "näyttää aika matalalta nää Alfat on muutenki matalia" sitten kypsyin ja kaivoin hanskalokerosta TUV paperit, sopivasti auto on massattu 3 vuotta sitten joten numerosarjoja ei löydy helposti, yritti vielä rapsutella esiin (aika toivotonta hommaa), lopuksi tokaisi "uskotaan nyt sitten"Sassicaia kirjoitti: Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja,
- Naiko
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)
Menin muutoskatsastamaan omia 17" kummejani kun oli 15" papereissa. Katsastuksen jälkeen setä pyysi minut toimistoon ja osoitti tietokoneelta että "nämä renkaat (215/45 17") ovat ihan lailliset eikä niitä olisi tarvinnut katsastaa erikseen. Ei vain ollut tietsikkaohjelma saanut tietoa otteeseen asti... Sain ylimääräiset paperit leimalla jolla sitten voi poliisi sedille näytellä että kyllä on laillisetV6 kirjoitti:oliko tuo sportpak versio? taisi olla niin että autosta löytyy 2 eri tyyppikatsastusta sport ja normaali. esim sportpak versiossa 16 tuuman pyörät laillista asentaa 17 tilalle jne.Sassicaia kirjoitti: Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja,
Onko kaikissa 156:sissa valmiiksi rekattu tämä rengas koko autoon sopivaksi?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)
Ainakin omassa rekisteriotteessa lukee vaihtoehtoisina rengaskokoina jotkut 16 tuumaiset sekä 215/45*17".Naiko kirjoitti:Onko kaikissa 156:sissa valmiiksi rekattu tämä rengas koko autoon sopivaksi?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)
Joo näin on, mulla on vasta tässä viimeisessä maininta 17" koosta.
Muistelin että kun soittelin konttorille ekan auton kanssa 17" palloista niin papparainen kehotti tulemaan muutoskatsastukseen.
Muistelin että kun soittelin konttorille ekan auton kanssa 17" palloista niin papparainen kehotti tulemaan muutoskatsastukseen.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Madallettu Range vois olla aika härski näky Kouvolassa pyörii yksi mersu 320 maasturi jossa on kai kaikki kromiosat joita siihen saa, raju madallus, ja 20" matalaprofiili nakit Ja kuski ajelee niin pollean näköisenä että melkein repeää ylpeydestä. Antakaa mun kaikki kestää
Ayrton Senna da Silva forever