APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ManUtd
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Touko 2004, 17:14
Paikkakunta: ESPOO

APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Viesti Kirjoittaja ManUtd »

Moi!

Kyselisin apua paremmin tietäviltä :wink: Eli ongelma seuraavanlainen: Ostin 156 Alfan syksyllä ´98 uutena, sitten keväällä ´99 siihen asennettiin alustasarja (pelkät jouset :( ), 17 tuumaiset vanteet, 215/40 renkailla. Kaikki on mennyt OK (autolla ajettu about 55 tkm), ja katsastettukin kaksi kertaa, ongelmitta. Nyt viime viikolla menin vuosikatsastukseen (espoon a-katsastusasema), jossa kaikki meni muuten hyvin, mutta katsastusmies huomautti, että auto on liian matala (sumarit pitäisi olla 25 maasta, minulla 20 cm maasta). No, tuosta voin päästä ohi (katsastusmiehen mukaan) sillä, että poistan sumarit käytöstä. MUTTA nyt vasta hauskaa tuleekin: Katsastusmies kysyi, että onko tämä intraxin madallaus-sarja hyväksytty tähän alfaan? Minullahan ei luonnollisestikaan ole mitään papereita enää sarjasta, joten onko ideoita? :crazyeyes: Ja pari kysymystä? Ovatko kaikki muutoskatsastaneet madallus-sarjat? Ja mistä asti muutoskatsastusta on vaadittu? Toivottavasti en sekoittanut teitä täysin :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ota maahantuojaan yhteyttä, luulisi heillä olevan paperit katsastusta varten. Ja kyllä se alustasarja kannattaa muutoskatsastaa, muuten auto on laiton.

Tuo sumari juttu kuullostaa ihmeelliseltä, oletan että kyseessä 25cm minimi, jos nyt on 20cm niin autoa pitäisi nostaa 50mm eikä sitä voisi käytännössä laskea ikinä olettaen että sulla on Intraxin -60 tai -40mm setti.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

ManUtd kirjoitti:Nyt viime viikolla menin vuosikatsastukseen (espoon a-katsastusasema), jossa kaikki meni muuten hyvin, mutta katsastusmies huomautti, että auto on liian matala (sumarit pitäisi olla 25 maasta, minulla 20 cm maasta). No, tuosta voin päästä ohi (katsastusmiehen mukaan) sillä, että poistan sumarit käytöstä.

Ja mistä asti muutoskatsastusta on vaadittu?
Kasvoko tolla katastajalla kyrpä otassa huomasikko :crazyeyes:


1.1.1993 jälkeen käyttöönotetuille on vaadittu muutoskatastus, kyllä se kannattaa tehä kun meilläpäin ainakin kuulemma polliisit roudannu kilvet konttorille jos ei merkkejä ole otteelta löytyny :oops:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

ManUtd kirjoitti:(sumarit pitäisi olla 25 maasta, minulla 20 cm maasta). No, tuosta voin päästä ohi (katsastusmiehen mukaan) sillä, että poistan sumarit käytöstä. MUTTA nyt vasta hauskaa tuleekin: Katsastusmies kysyi, että onko tämä intraxin madallaus-sarja hyväksytty tähän alfaan? Minullahan ei luonnollisestikaan ole mitään papereita enää sarjasta, joten onko ideoita? :crazyeyes: Ja pari kysymystä? Ovatko kaikki muutoskatsastaneet madallus-sarjat? Ja mistä asti muutoskatsastusta on vaadittu? Toivottavasti en sekoittanut teitä täysin :)
Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja, josta katsastussetä Herttoniemen autokatsastuksessa (välttäkää paikkaa kuin ruttoa, täysin idioottimeininkiä :evil: ) alkoi marisemaan viiden vuoden kuluttua. Saatanallisen rumban jälkeen Tüv-paperit ja numerot jousista löytyivät ja ukko oli tyytyväinen kun pääsi vielä nostamaan auton ja katselemaan peilillä jousien numeroita. Sumareiden korkeuksia ei mitannut, vaikka se vissiin onkin liikenneturvallisuuden ja maailman ihmisten yleisen hyvinvoinnin kannalta se ensteks tärkein asia :shock: . Eikä varmaan muuten ollut 25cm maasta.

Mistä olet Intraxit hommannut, en ole kuullutkaan että sellaisia on Alfoihinkin? Maahantuojalla tai myyjäliikkeellä pitäisi kyllä olla todistukset saatavilla, jos ei netistä löydy, Eibachilla ainakin löytyi. Kannattaa kyllä muutoskatsastaa, tai oikeastaan on pakko, näkevät kai koneelta toisessa konttorissa minkä takia on hylsy tullut aikaisemmin, eli konttorin vaihto ei auta. Paitsi jatkossa taas tietää mihin ei kannata mennä.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Muistaakseni tällä palstalla on juteltu siitä, miten kivaa on alkaa etsimään jo asennetuista madallusjousista jotain jousityypin ilmoittavaa koodia, josta sitten päästäänkin tarkistamaan tyyppihyväksynnät sun muut.

ManUtd
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Touko 2004, 17:14
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ManUtd »

Joo, erittäin hauska puuha on mullakin edessä, kun autoa nostetaan ja yrittää jotain koodia löytää, no, onhan tässä vielä 3 viikkoa aikaa :cry: No, jos tästä jotain oppii, niin hoitaa homman heti. :( Ihme homma munkin mielestä toi sumari -juttu, sillä "yritin" katsastaa vielä talvikitkoilla (195/60/15) ja niilläkin väitti, että sumarit liian alhaalla :( Taitaa tälläkin listalla olevilla olla autoja, joissa 25 cm sumarista maanpintaan ei tule täyteen :wink:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

ManUtd kirjoitti:Joo, erittäin hauska puuha on mullakin edessä, kun autoa nostetaan ja yrittää jotain koodia löytää, no, onhan tässä vielä 3 viikkoa aikaa :cry: No, jos tästä jotain oppii, niin hoitaa homman heti. :( Ihme homma munkin mielestä toi sumari -juttu, sillä "yritin" katsastaa vielä talvikitkoilla (195/60/15) ja niilläkin väitti, että sumarit liian alhaalla :( Taitaa tälläkin listalla olevilla olla autoja, joissa 25 cm sumarista maanpintaan ei tule täyteen :wink:
Pitipä käydä oikeen mittaamassa paljon tuota maavaraa on sumareihin nähden. Jos nyt yhtään oikeen tihrustin niin 26cm oli matalimmalta kohdalta. Kysymys kuuluukin, miten helvetin matala se sun auto on?
Jos meikäläisellä pudottaisi niin paljon, että jäisi 20cm sumareihin, ei enää kastemadotkaan mahtuisi pohjalevyn alta...
Ja tuota etupäätä on siis omassa pudotettu -45mm.
Ei enää Alfaa... eipä

ManUtd
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Touko 2004, 17:14
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ManUtd »

Itseasiassa, mäkin mittaan auton tänään, en ollut itse paikalla, kun kyseinen "mukava" katsastusmies mitan kanssa siellä sähläisi, v-tutti tilanne muutenkin jo sen verran.

Pistän vaikka pari kuvaa sitten tänne saitille ;)

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

http://www.autotek.fi/home.html
Tuolta saat tilattua tuv-paperit jousiisi, muista mainita moottorin tilavuus..
- Alfaholic -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Viesti Kirjoittaja V6 »

Sassicaia kirjoitti: Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja,
oliko tuo sportpak versio? taisi olla niin että autosta löytyy 2 eri tyyppikatsastusta sport ja normaali. esim sportpak versiossa 16 tuuman pyörät laillista asentaa 17 tilalle jne. Aika tyhmää toimintaa deltalta? ettei noita ole alunperin merkitty papereihin pientä rahastusta ensin renkaat sitten vielä jousien muutoskatsastus. Viimeisin katsastus "näyttää aika matalalta nää Alfat on muutenki matalia" sitten kypsyin ja kaivoin hanskalokerosta TUV paperit, sopivasti auto on massattu 3 vuotta sitten joten numerosarjoja ei löydy helposti, yritti vielä rapsutella esiin (aika toivotonta hommaa), lopuksi tokaisi "uskotaan nyt sitten" :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

V6 kirjoitti:
Sassicaia kirjoitti: Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja,
oliko tuo sportpak versio? taisi olla niin että autosta löytyy 2 eri tyyppikatsastusta sport ja normaali. esim sportpak versiossa 16 tuuman pyörät laillista asentaa 17 tilalle jne. Aika tyhmää toimintaa deltalta? ettei noita ole alunperin merkitty papereihin pientä rahastusta ensin renkaat sitten vielä jousien muutoskatsastus. Viimeisin katsastus "näyttää aika matalalta nää Alfat on muutenki matalia" sitten kypsyin ja kaivoin hanskalokerosta TUV paperit, sopivasti auto on massattu 3 vuotta sitten joten numerosarjoja ei löydy helposti, yritti vielä rapsutella esiin (aika toivotonta hommaa), lopuksi tokaisi "uskotaan nyt sitten" :crazyeyes:
Joo ei tod. uskonut nyt sitten vaan piti nosturille ajaa ja päästä vilkuilemaan peilillä numeroita, mitä ei sitten edes osannut katsoa. No, mulkku mikä mulkku. Sportpack versio piti olla, mutta jälkiasennettuna suomessa sen tekivät. Tosin mistäs ne sen olisivat tienneet, että 4 vuoden päästä aletaan yhtäkkiä vaatia jotain v***n tuv-papereita ja numerosarjoja jousista. Hienoa tää hallintoalamaisena olo. :evil:

ManUtd
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Touko 2004, 17:14
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ManUtd »

Thanks Jappe, otan Autotekiin yhteyttä :) No, kaikkea pitää kokea Alfan kanssa :) ps. ennen kuin madallatte, olkaa yhteyksissä katsastusmiehiin :)
pps. sorry, oli märkä ilta, en saanut hyviä kuvia alfastani, mutta pistän ne huomenna :)

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Viesti Kirjoittaja Naiko »

V6 kirjoitti:
Sassicaia kirjoitti: Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja,
oliko tuo sportpak versio? taisi olla niin että autosta löytyy 2 eri tyyppikatsastusta sport ja normaali. esim sportpak versiossa 16 tuuman pyörät laillista asentaa 17 tilalle jne.
Menin muutoskatsastamaan omia 17" kummejani kun oli 15" papereissa. Katsastuksen jälkeen setä pyysi minut toimistoon ja osoitti tietokoneelta että "nämä renkaat (215/45 17") ovat ihan lailliset eikä niitä olisi tarvinnut katsastaa erikseen. Ei vain ollut tietsikkaohjelma saanut tietoa otteeseen asti... Sain ylimääräiset paperit leimalla jolla sitten voi poliisi sedille näytellä että kyllä on lailliset :mrgreen:

Onko kaikissa 156:sissa valmiiksi rekattu tämä rengas koko autoon sopivaksi?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Naiko kirjoitti:Onko kaikissa 156:sissa valmiiksi rekattu tämä rengas koko autoon sopivaksi?
Ainakin omassa rekisteriotteessa lukee vaihtoehtoisina rengaskokoina jotkut 16 tuumaiset sekä 215/45*17".
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Viesti Kirjoittaja V6 »

uudemmissa voi ollakin mutta ei vanhoissa näköjään
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: APUA (Ongelmia madalluksen kanssa)

Viesti Kirjoittaja rim »

Joo näin on, mulla on vasta tässä viimeisessä maininta 17" koosta.
Muistelin että kun soittelin konttorille ekan auton kanssa 17" palloista niin papparainen kehotti tulemaan muutoskatsastukseen.

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Viddu mitä rahastusta?Nooh tuuninki miehille tiedox et 32"rinkulat on pop!
Laittomat rankulle :shock:

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Unohtu vielä huumassa mainita et mulle tulee 2:den tuuman korotus+isom
mat nakit(32 inch)mutiaiset eli mud terrain nakit 8)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Madallettu Range vois olla aika härski näky :lol: Kouvolassa pyörii yksi mersu 320 maasturi jossa on kai kaikki kromiosat joita siihen saa, raju madallus, ja 20" matalaprofiili nakit :crazyeyes: Ja kuski ajelee niin pollean näköisenä että melkein repeää ylpeydestä. Antakaa mun kaikki kestää :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin