159 2.4JTDm käyttäytyy oudosti
Valvoja: Moderators
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
159 2.4JTDm käyttäytyy oudosti
Eli siis lähdin ajamaan normaalisti, ajoin 800m niin moottori rupesi pitämään helveetin kovaa raksutusta, kuten pakkasilla käynnistäessä 159 dieseleiden omistajat tietävät, mutta siiheen ääneen tämä oli 3 kertaa voimakkaampi.
Ensimmäinen reaktio oli että mitä vittua sitten katse mittaristoon -
mitään ylimääräisiä valoja ei syttynyt eli taulun ja mittareiden mukaan auto ok, huom tyhjäkäyntikin täysin ok. Sitten jatkoin ajoa normaalisti 10m ja auto parkkiin ja sammutin auton nopeasti. Sitten suoritin päälle/pois monta kertaa - ei mitään, auto käyttäytyy täristäen ja hemmetin kovaa raksutusta pitäen ja se raksutus tuntuu kun pitää vaihdekepistäkin kiinni ja kytkimessä huomasin autoa viivettä/kovuutta - ei painautunut normaalin helposti eikä palautunut. Konepellin alla en huomannut mitään erikoista - ei siinä pimeydessä kyllä nähnytkään paljoa.
JA ÄÄNI TULI MOOTTORISTA
Nno.. Viimeisen kerran käynnistin auton ja painoin kovaa kaasua röyhkeästi kotiin 1km.
Auto käyttäytyi normaalisti tällöin, hevoset olivat konepellin alla mielestäni mitä pitääkin - ainoastaan mielestäni turbo lähti viiveellä mukaan..
Kotiin lähestyttyäni 200m jäljellä rupes taas pitää ääntä ja silloin rupes vituttaa ja painoin kaasun pohjaa ja siinä huomas, että alussa kiihdyttäessä raksutti, sitten tuli jokin potku/katkos ja rätinä katos ja auto kiihtyi lopun normaalisti.
Jos näin suoraan sanotaan - paska päivä, taivas kaatuili päälle ja tämäkin kaiken lisäksi - vituttaa.
Mielipiteitä mitä tapahtunut?
Ensimmäinen reaktio oli että mitä vittua sitten katse mittaristoon -
mitään ylimääräisiä valoja ei syttynyt eli taulun ja mittareiden mukaan auto ok, huom tyhjäkäyntikin täysin ok. Sitten jatkoin ajoa normaalisti 10m ja auto parkkiin ja sammutin auton nopeasti. Sitten suoritin päälle/pois monta kertaa - ei mitään, auto käyttäytyy täristäen ja hemmetin kovaa raksutusta pitäen ja se raksutus tuntuu kun pitää vaihdekepistäkin kiinni ja kytkimessä huomasin autoa viivettä/kovuutta - ei painautunut normaalin helposti eikä palautunut. Konepellin alla en huomannut mitään erikoista - ei siinä pimeydessä kyllä nähnytkään paljoa.
JA ÄÄNI TULI MOOTTORISTA
Nno.. Viimeisen kerran käynnistin auton ja painoin kovaa kaasua röyhkeästi kotiin 1km.
Auto käyttäytyi normaalisti tällöin, hevoset olivat konepellin alla mielestäni mitä pitääkin - ainoastaan mielestäni turbo lähti viiveellä mukaan..
Kotiin lähestyttyäni 200m jäljellä rupes taas pitää ääntä ja silloin rupes vituttaa ja painoin kaasun pohjaa ja siinä huomas, että alussa kiihdyttäessä raksutti, sitten tuli jokin potku/katkos ja rätinä katos ja auto kiihtyi lopun normaalisti.
Jos näin suoraan sanotaan - paska päivä, taivas kaatuili päälle ja tämäkin kaiken lisäksi - vituttaa.
Mielipiteitä mitä tapahtunut?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
periaatteessa mahdollistä, sillä egr:n kanssahan minulla olikin jo oireilua http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=20001&highlight=
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mulla auto on muutaman kerran käynyt samalla tavalla. Syynä on ollut jäätynyt polttoaineen suodatin / putkisto. Sinun tapauksessa taitaa olla jokin muu kyllä kyseessä kuin pakkasen aiheuttama käyntihäiriö.
Tietty voihan se suodatin tukossa olla vaikkei pakkasia olisikaan.
Tietty voihan se suodatin tukossa olla vaikkei pakkasia olisikaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
en ole tosiaan ajanut enää autolla tapahtuneen jälkeen, äsken töiden jälkeen käynnistin ja kaasuttelin paikallaan, sama vika yhä ja nyt kuului selvä suhina about 2000kierroksissa, vähän kuten oikeilla turboautoilla se downpipen psss ääni..
Polttoainesuodattimen tilasin - tulee loppuviikosta : onko paha homma vaihtaa itse? missä se sijaitsee?
kannattaako nyt välttää autolla ajamista?
Polttoainesuodattimen tilasin - tulee loppuviikosta : onko paha homma vaihtaa itse? missä se sijaitsee?
kannattaako nyt välttää autolla ajamista?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
vaihdoinpa äsken polttoainefiltterin - ei mitään muutosta.
Tyhjäkäynnissä siis auto kuullostaa normaalilta, kaikki hyvin, mutta kun antaa kaasua sitten alkaa tulla ylimääräistä ääntä ja turbo tulee todella viiveellä mukaan, tuntuu kuin kävisi epätasaisesti -ei kaikilla pytyillä - mutta jos ei se kaikilla pytyillä kävisi - silloinhan pitäis ilmaantua moottorihäiriövalo yms.
Tyhjäkäynnissä siis auto kuullostaa normaalilta, kaikki hyvin, mutta kun antaa kaasua sitten alkaa tulla ylimääräistä ääntä ja turbo tulee todella viiveellä mukaan, tuntuu kuin kävisi epätasaisesti -ei kaikilla pytyillä - mutta jos ei se kaikilla pytyillä kävisi - silloinhan pitäis ilmaantua moottorihäiriövalo yms.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Motonetin (50€ )polttoainefiltterin vaihdon (vaihtoon meni aikaa 3 min) jälkeen painoin reippaasti kaasua ja 2 km kuluttua ei enää kuulunut mitään ylimääräistä, ainoastaan turbo hieman viipyy ja totesinpa luettuani foorumilta kaikki EGR jutut - että mulla on EGR vaihtokunnossa, täytyy kokeilla ensin puhdistaa se. Että näin päättyi tämä tarina.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Edit: Ongelma näköjään olikin jo ratkennut Olisin ehdotellut vuotoa imu, tai pako puolella. Muinaisessa Kleinbussissani irtosi sytytystulppa kesken ajon ja ääni oli aivan hirveä. Satuin vieläpä krapulaisena nukkumaan juuri moottorin päällä. Meinasi tulla savet housuun
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
EDIT: eipä vika häipynytkään, polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen ajoin 20km ja vika palasi. Paikallistin omasta mielestäni nakutuksen, jakohihna - perustelut - ääni on nakuttava, tulee juuri jakohihnan kieppeiltä, kuin kiristin tai joku ohjain olisi hieman irti tai rikki - ääni on aivan sellainen.
Nakutus on siis tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä
- kytkintä painaessa se heikkenee
- ajossa se poistuu
- nakutus tuntuu kytkimessä asti ja vaihdekepin nupista pitäessä
Tiistaina siis selviää mitä merkkihuolto löytää/jos löytää
Nakutus on siis tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä
- kytkintä painaessa se heikkenee
- ajossa se poistuu
- nakutus tuntuu kytkimessä asti ja vaihdekepin nupista pitäessä
Tiistaina siis selviää mitä merkkihuolto löytää/jos löytää
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Jos ääni tulee jakopäästä, kannattaisikohan harkita auton "maadoittamista" siihen saakka kunnes vika on diagnosoitu? Noloa jos poikii jakopää annettuaan selviä varoitusmerkkejä. Yleensä eivät anna, vaan poikivat yllättäen jolloin vaurion välttämiseen ei mitään mahdollisuuksia.Backstroker kirjoitti:EDIT: eipä vika häipynytkään, polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen ajoin 20km ja vika palasi. Paikallistin omasta mielestäni nakutuksen, jakohihna - perustelut - ääni on nakuttava, tulee juuri jakohihnan kieppeiltä, kuin kiristin tai joku ohjain olisi hieman irti tai rikki - ääni on aivan sellainen.
Nakutus on siis tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä
- kytkintä painaessa se heikkenee
- ajossa se poistuu
- nakutus tuntuu kytkimessä asti ja vaihdekepin nupista pitäessä
Tiistaina siis selviää mitä merkkihuolto löytää/jos löytää
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
en tiedä, enkä toisaalta paljoa stressaa vielä asin myötä, sillä on kaikenlaiset takuut vielä jäljellä..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos uskalta kysyä,niin millä tapaa tuo nakutus tulee läpi vaihdekepistä (kysyn siksi koska takuu on päällä ja oireet samat,lukuunottamatta OP:n mainitsemaa selvää moottorin ääntä. Ja samaan tapaan kytkintä painaessa heikkenee). Mulla Alfan äänissä on tullut mukaan mainitsemasi tyhjäkäynnillä kaasua painaessa tapahtuva ylimääräinen "huokaus/paineentasaus"-ääni vrt. ostotilanne Ja samalla auto ei kiihdy samaantapaan kuin ostaessa (eli kierrokset/vaihde/nopeusmittari ei ole samat kuin ostaessa vaan niissä on aika iso ero).EGR-rempattu 5000km sitten. Autosta siis tuntuu puuttuvan tehoja.Backstroker kirjoitti:EDIT: eipä vika häipynytkään, polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen ajoin 20km ja vika palasi. Paikallistin omasta mielestäni nakutuksen, jakohihna - perustelut - ääni on nakuttava, tulee juuri jakohihnan kieppeiltä, kuin kiristin tai joku ohjain olisi hieman irti tai rikki - ääni on aivan sellainen.
Nakutus on siis tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä
- kytkintä painaessa se heikkenee
- ajossa se poistuu
- nakutus tuntuu kytkimessä asti ja vaihdekepin nupista pitäessä
Tiistaina siis selviää mitä merkkihuolto löytää/jos löytää
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
siis se nakutus tuntuu tärinänä kun se kulkeutuu vaihdekepin läpi, samoin sen tuntee kytkintä painaessa..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
ainakin oireiden puolesta vaikuttaisi kytkimeltä, paitsi että miten ääni tulee jakopäästä?
Etenkin tuo, että tuntuu kepissä asti ja ääni vaihtelee kytkintä painellessa ainakin vaikuttaisi juuri kytkimen vialta. eihän sillä mitään heikkoa ohjainpyörää ole ollut jakopäässä, tai kampiakselinhihnapyörää? voisiko olla niin voimakas, että ihan tuntuisi - itse en ainakaan usko
1 mummo käski koiraa käyttäytymään ihmisiksi kun jätti kaupan pihaan, oletko kokeillut jops oudosti käyttäytyy...
Etenkin tuo, että tuntuu kepissä asti ja ääni vaihtelee kytkintä painellessa ainakin vaikuttaisi juuri kytkimen vialta. eihän sillä mitään heikkoa ohjainpyörää ole ollut jakopäässä, tai kampiakselinhihnapyörää? voisiko olla niin voimakas, että ihan tuntuisi - itse en ainakaan usko
1 mummo käski koiraa käyttäytymään ihmisiksi kun jätti kaupan pihaan, oletko kokeillut jops oudosti käyttäytyy...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
uusiksi :
laturin hihna, taittopyörä + kiristinpyörä.
Kytkin : kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, viahtipyörä + kampiakselin takapäätiiviste.
nyt vaan pitäis löytää mistä tilata nämä osat halvimmalla, muuta kuin merkkuhuollosta suomesta..
Parhaiten veikannut vitutuksen määrää asteikolla 0-10 ei saa mitään.
laturin hihna, taittopyörä + kiristinpyörä.
Kytkin : kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, viahtipyörä + kampiakselin takapäätiiviste.
nyt vaan pitäis löytää mistä tilata nämä osat halvimmalla, muuta kuin merkkuhuollosta suomesta..
Parhaiten veikannut vitutuksen määrää asteikolla 0-10 ei saa mitään.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tuolta voi katsella vähän hintoja http://seekpart24.com/alfa-romeo/159-sportwagon-06
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
juu on mulla kahden vuoden premium selected takuu + 6kk kuluttajasuojavirhevastuu, mutta epätoivoisesti epäilen, että ei ne suostu mitään kustantaa taaskaan, kuten sen EGR:n kanssakaan. Tänään tosin täytin lomaketta kuluttajaviraston sivuilla siitä EGR:stä..
Huomenna selviää myyjän kanta tuohon kytkinhommaan..
P.S Maunu kiitos linkistä, aika kattava valikoima!
Huomenna selviää myyjän kanta tuohon kytkinhommaan..
P.S Maunu kiitos linkistä, aika kattava valikoima!
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Joko vaihdoit EGR:n? Siltä tuo ainakin osittain kuulostaa, mutta oma JTD on tehnyt myös samoja temppuja, jotka mielestäni paikallistin muualle.
Täälläkin on kirjoiteltu kylmässä käynnistyksen jälkeen esiintyvästä tärinästä. Itse sain ne rauhoittumaan, kun olen käyttänyt sopivaa dieselin lisäainetta. Itse hommaan sitä Keskiseltä, mutta muualtakin löytyvä sekä voiteleva, että jäätymistä estävä tavara on tarpeen.
Tämä meni niin huonoon malliin, että kesken matkan jouduttiin poikkeamaan huollossa, jossa puhdistettiin ja kiinnitettiin suuttimet uudelleen. Se aiheuttaa kaikkia kuvailemiasi napsutuksia ja tärinöitä.
Talveen edellinen liittyy siinä, että kylmän koneen tuottama vesihöyry pääsee vuotavien suuttimien kautta ulos ja jäätyy matkalla! Kone nimenomaan huononee matkan edetessä jos käyttää kaasua. Omassa jäi pyttyjä kokonaan pois, eikä ko pytty lämpene koko matkalla, koska polttoaine ei syty= lämmitä. Suuttimien vuoto siis vain pahenee pakkasella.
Löysät suuttimet saa kiristettyä ja puhdistettua millä tahansa dieselipajalla ja taas meno maistuu.
Kunnossa ne pysyvät, kun käyttää mainittua sopivaa jäänestoa.
mummielestä
Täälläkin on kirjoiteltu kylmässä käynnistyksen jälkeen esiintyvästä tärinästä. Itse sain ne rauhoittumaan, kun olen käyttänyt sopivaa dieselin lisäainetta. Itse hommaan sitä Keskiseltä, mutta muualtakin löytyvä sekä voiteleva, että jäätymistä estävä tavara on tarpeen.
Tämä meni niin huonoon malliin, että kesken matkan jouduttiin poikkeamaan huollossa, jossa puhdistettiin ja kiinnitettiin suuttimet uudelleen. Se aiheuttaa kaikkia kuvailemiasi napsutuksia ja tärinöitä.
Talveen edellinen liittyy siinä, että kylmän koneen tuottama vesihöyry pääsee vuotavien suuttimien kautta ulos ja jäätyy matkalla! Kone nimenomaan huononee matkan edetessä jos käyttää kaasua. Omassa jäi pyttyjä kokonaan pois, eikä ko pytty lämpene koko matkalla, koska polttoaine ei syty= lämmitä. Suuttimien vuoto siis vain pahenee pakkasella.
Löysät suuttimet saa kiristettyä ja puhdistettua millä tahansa dieselipajalla ja taas meno maistuu.
Kunnossa ne pysyvät, kun käyttää mainittua sopivaa jäänestoa.
mummielestä
olen törmänny sellaseen tapaukseen jossa alfa nyki ja oli aika puuduksissa....anto suoraan egr vikaa testerillä...laitettin uus egr ja ainakin 2.4 koneeseen on vielä kylmäkäynnistys päivitys jonka saa ainakin autokeskuksesta....aina muutenkin kannattaa selvittää että on päivitykset kunnossa eikä yrittää mitään virityksiä..
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
tälläinen kustannusarvio tuli merkkiliikkeeltä vaihdettavista osista. Myyjältä tuli tietenkin vastaus EI kaiken muun osalta, paitsi vauhtipyörän, mikä kuuluu 2vuoden Premium Selected takuuseen.
- Liitteet
-
- KYTKIN.jpg
- (94.19 KiB) Tiedosto ladattu 3825 kertaa
Viimeksi muokannut Backstroker, 23 Maalis 2011, 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
en ole vielä. Tuli vastaus kuluttajavirastosta EGR:n suhteen, että sitä ei kanna viedä eteenpäin nojaten tähän tapaukseen, koska se on hyvinkin samanlainen: http://www.kuluttajariita.fi/lautakunna ... ead&id=685alfista kirjoitti:Joko vaihdoit EGR:n?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Melko kallista.
Yritä saada myyjä hyvittämään takuuseen vauhtipyörän / vaihtotyön osuus eli noin 2000-2200e.
Sitten tilaat osat netistä ja tuot auton Poriin Hannukaiselle osien vaihtoon niin pääset melkeimpä tuolla summalla.
Laturi 177,30e
Rulla 25,70e
Kiristin (heikalta) 75e
Hihnat noin 35e (tarvikeliikkeistä)
Vauhtipyörä 882,60e
Kytkin LUK Repset sis laakerin ja kytkimen 407,60e
Tiiviste 28,20e
Yhteensä noin 1630e
Postikuluja noin 200e
Töitä Hannukaisella noin 500-600e
Hinnat suurimmaksi osaksi katsottu seekpart24.comista
Hannukainen on vaihtanut vauhtipyörän aikaisemminkin 159 2,4JTDm:ään eikä ole kuulemma mikään paha homma ja muut on osat onkin helppoja vaihtaa.
Yritä saada myyjä hyvittämään takuuseen vauhtipyörän / vaihtotyön osuus eli noin 2000-2200e.
Sitten tilaat osat netistä ja tuot auton Poriin Hannukaiselle osien vaihtoon niin pääset melkeimpä tuolla summalla.
Laturi 177,30e
Rulla 25,70e
Kiristin (heikalta) 75e
Hihnat noin 35e (tarvikeliikkeistä)
Vauhtipyörä 882,60e
Kytkin LUK Repset sis laakerin ja kytkimen 407,60e
Tiiviste 28,20e
Yhteensä noin 1630e
Postikuluja noin 200e
Töitä Hannukaisella noin 500-600e
Hinnat suurimmaksi osaksi katsottu seekpart24.comista
Hannukainen on vaihtanut vauhtipyörän aikaisemminkin 159 2,4JTDm:ään eikä ole kuulemma mikään paha homma ja muut on osat onkin helppoja vaihtaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Maunu, kiitos "tuesta" jälleen. Asiaa(lompakkoa) helpottaa vauhtipyörä, jonka myyjä kyllä suostui kustantamaan, vauhtipyöä kuuluu Premium Selectted takuuseen.Maunu kirjoitti:Melko kallista.
Yritä saada myyjä hyvittämään takuuseen vauhtipyörän / vaihtotyön osuus eli noin 2000-2200e.
Sitten tilaat osat netistä ja tuot auton Poriin Hannukaiselle osien vaihtoon niin pääset melkeimpä tuolla summalla.
Laturi 177,30e
Rulla 25,70e
Kiristin (heikalta) 75e
Hihnat noin 35e (tarvikeliikkeistä)
Vauhtipyörä 882,60e
Kytkin LUK Repset sis laakerin ja kytkimen 407,60e
Tiiviste 28,20e
Yhteensä noin 1630e
Postikuluja noin 200e
Töitä Hannukaisella noin 500-600e
Hinnat suurimmaksi osaksi katsottu seekpart24.comista
Hannukainen on vaihtanut vauhtipyörän aikaisemminkin 159 2,4JTDm:ään eikä ole kuulemma mikään paha homma ja muut on osat onkin helppoja vaihtaa.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
http://www.oscaro.com/volant-moteur-luk ... 9874-577-p
Tuolla vauhtipyörä on vielä halvempi.
Omassa 159:ssä oli myös lisätakuu ei tosin samasta yrityksestä kuin sinulla. EGR meni takuuseen heidän kauttaan, kunhan käytin myyjäliikkeen suosittelemaa korjaamoa.
Korjaamo pyysi osien hinnat korjausarvioon merkkiliikkeestä (Delta), jonka jälkeen he saivat laskutusluvan takuun myöntäneeltä yritykseltä. Osat sai kuitenkin ostaa mistä tahansa, koska ostokuittia ei lähettää takuun antajalle. Tässäkin tapauksessa osa ostettiin halvemmalla Opelilta, jolloin "omavastuu" pieneni.
Ulkomailta osia ostaessa täytyy kuitenkin muistaa kuitin alv merkinnät.
Tuolla vauhtipyörä on vielä halvempi.
Omassa 159:ssä oli myös lisätakuu ei tosin samasta yrityksestä kuin sinulla. EGR meni takuuseen heidän kauttaan, kunhan käytin myyjäliikkeen suosittelemaa korjaamoa.
Korjaamo pyysi osien hinnat korjausarvioon merkkiliikkeestä (Delta), jonka jälkeen he saivat laskutusluvan takuun myöntäneeltä yritykseltä. Osat sai kuitenkin ostaa mistä tahansa, koska ostokuittia ei lähettää takuun antajalle. Tässäkin tapauksessa osa ostettiin halvemmalla Opelilta, jolloin "omavastuu" pieneni.
Ulkomailta osia ostaessa täytyy kuitenkin muistaa kuitin alv merkinnät.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
okei, mä odottelen muutenkin heikalta koko paketin hinta-arviota sähköpostitse. Täytyy katsoa tuo tilaus-asia perjantaina/viikonloppuna, kunhan saa työviikon pois alta.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
menee menee tottakai, mutta vain vauhtipyörän osalta
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
nyt lähti Heikalta osat tilaukseen, kytkinpaketti, laturihihna+kiristin+rulla, kampiakselin takastefa (varaosanumero : 71718365) ja tehostajanhihna.
Onko kenelläkään tietoa, onko paha homma vaihtaa tehostajan hihna + laturin hihnat+rulla+kiristin?
Entä onko paha homma vaihtaa itse laturi?
Entä kampiakselin takastefa?
Onko kenelläkään tietoa, onko paha homma vaihtaa tehostajan hihna + laturin hihnat+rulla+kiristin?
Entä onko paha homma vaihtaa itse laturi?
Entä kampiakselin takastefa?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Hihnat pitäisi olla helpot vaihtaa. Kiristin on käsittääkseni jotenkin lukittavissa yläasentoon. Pienempi hihna on ns strech mallinen joka venutetaan paikoilleen. Asennusta voi helpottaa ylemmän moottorituen irroitus.
Oma auto menossa tällä viikolla hihnojen vaihtoon kun oli asentaja ei ollut huomannut takaluukussa olleita uusia hihnoja jakohihnan vaihdon yhteydessä, joten voin kirjoittaa tarkemman selostuksen kun homma on tehty.
Oma auto menossa tällä viikolla hihnojen vaihtoon kun oli asentaja ei ollut huomannut takaluukussa olleita uusia hihnoja jakohihnan vaihdon yhteydessä, joten voin kirjoittaa tarkemman selostuksen kun homma on tehty.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Päivitystä: tänään(vasta) tuli selväksi byrokratiatilanne.
Myyjä siis loppujen lopuksi suostuu maksamaan vauhtipyörän(~1550€)+laturin(~650€)+työt.
Loput osat siis minun maksettavina, ne mainittu edellisessä viestissäni ^^.
Aika varattu 18.päiväksi tätä kuuta ja jos kaikki sujuu hyvin-pääsee ajamaan jo viimeistään 20.päivä
Myyjä siis loppujen lopuksi suostuu maksamaan vauhtipyörän(~1550€)+laturin(~650€)+työt.
Loput osat siis minun maksettavina, ne mainittu edellisessä viestissäni ^^.
Aika varattu 18.päiväksi tätä kuuta ja jos kaikki sujuu hyvin-pääsee ajamaan jo viimeistään 20.päivä
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
korjaajan korva diagnosoi - eli arpomalla. Luinpa tässä takuuselostettani vielä, siinä sanottiin myös että kampiakseli ja sen tiiviste + kytkimen työsylinteri kuuluvat takuuseen. Ja myyjän vastaus osien kustannuksiin oli ensimmäiseksi : EI. Tekisi mieli kirjoittaa sille resepti silmälaseihin jos ei omaa vielä ja jos omaa niin tekisi mieli rikkoa ne hänen päällänsä. Saunan taakse osastoa olevä äijä.Epezi kirjoitti:Diagnosoiko kukaan tätä vikaa, vai lähdettiinkö tässä vaan arpomalla vaihtamaan osia?
Kyllä tässä vielä tulee käymään niin, että tulen saamaan osan rahoistani takaisin, mitä maksoin osista, mm työsylinterin ja tiivisteen osalta ainakin.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;