159 2.4JTDm käyttäytyy oudosti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

159 2.4JTDm käyttäytyy oudosti

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Eli siis lähdin ajamaan normaalisti, ajoin 800m niin moottori rupesi pitämään helveetin kovaa raksutusta, kuten pakkasilla käynnistäessä 159 dieseleiden omistajat tietävät, mutta siiheen ääneen tämä oli 3 kertaa voimakkaampi.
Ensimmäinen reaktio oli että mitä vittua sitten katse mittaristoon -
mitään ylimääräisiä valoja ei syttynyt eli taulun ja mittareiden mukaan auto ok, huom tyhjäkäyntikin täysin ok. Sitten jatkoin ajoa normaalisti 10m ja auto parkkiin ja sammutin auton nopeasti. Sitten suoritin päälle/pois monta kertaa - ei mitään, auto käyttäytyy täristäen ja hemmetin kovaa raksutusta pitäen ja se raksutus tuntuu kun pitää vaihdekepistäkin kiinni ja kytkimessä huomasin autoa viivettä/kovuutta - ei painautunut normaalin helposti eikä palautunut. Konepellin alla en huomannut mitään erikoista - ei siinä pimeydessä kyllä nähnytkään paljoa.
JA ÄÄNI TULI MOOTTORISTA

Nno.. Viimeisen kerran käynnistin auton ja painoin kovaa kaasua röyhkeästi kotiin 1km.
Auto käyttäytyi normaalisti tällöin, hevoset olivat konepellin alla mielestäni mitä pitääkin - ainoastaan mielestäni turbo lähti viiveellä mukaan..
Kotiin lähestyttyäni 200m jäljellä rupes taas pitää ääntä ja silloin rupes vituttaa ja painoin kaasun pohjaa ja siinä huomas, että alussa kiihdyttäessä raksutti, sitten tuli jokin potku/katkos ja rätinä katos ja auto kiihtyi lopun normaalisti.

Jos näin suoraan sanotaan - paska päivä, taivas kaatuili päälle ja tämäkin kaiken lisäksi - vituttaa.

Mielipiteitä mitä tapahtunut?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Voisikohan tuo olla ihan perinteistä EGR:n jumittelua, joka saa moottorin käymään huonosti ja sen takia ääntäisi. egr vaivoista kärsineet 159 kuskit osaa varmaan kertoa kokemuksistaan.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

periaatteessa mahdollistä, sillä egr:n kanssahan minulla olikin jo oireilua http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=20001&highlight=
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla auto on muutaman kerran käynyt samalla tavalla. Syynä on ollut jäätynyt polttoaineen suodatin / putkisto. Sinun tapauksessa taitaa olla jokin muu kyllä kyseessä kuin pakkasen aiheuttama käyntihäiriö.

Tietty voihan se suodatin tukossa olla vaikkei pakkasia olisikaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

lämpötila oli +8
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

en ole tosiaan ajanut enää autolla tapahtuneen jälkeen, äsken töiden jälkeen käynnistin ja kaasuttelin paikallaan, sama vika yhä ja nyt kuului selvä suhina about 2000kierroksissa, vähän kuten oikeilla turboautoilla se downpipen psss ääni..

Polttoainesuodattimen tilasin - tulee loppuviikosta : onko paha homma vaihtaa itse? missä se sijaitsee?

kannattaako nyt välttää autolla ajamista?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

vaihdoinpa äsken polttoainefiltterin - ei mitään muutosta.
Tyhjäkäynnissä siis auto kuullostaa normaalilta, kaikki hyvin, mutta kun antaa kaasua sitten alkaa tulla ylimääräistä ääntä ja turbo tulee todella viiveellä mukaan, tuntuu kuin kävisi epätasaisesti -ei kaikilla pytyillä - mutta jos ei se kaikilla pytyillä kävisi - silloinhan pitäis ilmaantua moottorihäiriövalo yms.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Motonetin (50€ )polttoainefiltterin vaihdon (vaihtoon meni aikaa 3 min) jälkeen painoin reippaasti kaasua ja 2 km kuluttua ei enää kuulunut mitään ylimääräistä, ainoastaan turbo hieman viipyy ja totesinpa luettuani foorumilta kaikki EGR jutut - että mulla on EGR vaihtokunnossa, täytyy kokeilla ensin puhdistaa se. Että näin päättyi tämä tarina.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Edit: Ongelma näköjään olikin jo ratkennut :oops: Olisin ehdotellut vuotoa imu, tai pako puolella. Muinaisessa Kleinbussissani irtosi sytytystulppa kesken ajon ja ääni oli aivan hirveä. Satuin vieläpä krapulaisena nukkumaan juuri moottorin päällä. Meinasi tulla savet housuun :P
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

EDIT: eipä vika häipynytkään, polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen ajoin 20km ja vika palasi. Paikallistin omasta mielestäni nakutuksen, jakohihna - perustelut - ääni on nakuttava, tulee juuri jakohihnan kieppeiltä, kuin kiristin tai joku ohjain olisi hieman irti tai rikki - ääni on aivan sellainen.

Nakutus on siis tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä
- kytkintä painaessa se heikkenee
- ajossa se poistuu
- nakutus tuntuu kytkimessä asti ja vaihdekepin nupista pitäessä

Tiistaina siis selviää mitä merkkihuolto löytää/jos löytää
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Backstroker kirjoitti:EDIT: eipä vika häipynytkään, polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen ajoin 20km ja vika palasi. Paikallistin omasta mielestäni nakutuksen, jakohihna - perustelut - ääni on nakuttava, tulee juuri jakohihnan kieppeiltä, kuin kiristin tai joku ohjain olisi hieman irti tai rikki - ääni on aivan sellainen.

Nakutus on siis tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä
- kytkintä painaessa se heikkenee
- ajossa se poistuu
- nakutus tuntuu kytkimessä asti ja vaihdekepin nupista pitäessä

Tiistaina siis selviää mitä merkkihuolto löytää/jos löytää
Jos ääni tulee jakopäästä, kannattaisikohan harkita auton "maadoittamista" siihen saakka kunnes vika on diagnosoitu? Noloa jos poikii jakopää annettuaan selviä varoitusmerkkejä. Yleensä eivät anna, vaan poikivat yllättäen jolloin vaurion välttämiseen ei mitään mahdollisuuksia.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Ettei vaan olisi kiertokangen laakeri mennyt. Ääni poistuu kun kytkimen painaa pohjaan. Toivottavasti ei näin suurta remonttia olisi tiedossa.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

en tiedä, enkä toisaalta paljoa stressaa vielä asin myötä, sillä on kaikenlaiset takuut vielä jäljellä..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Kimble
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Marras 2010, 12:36
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Backstroker kirjoitti:EDIT: eipä vika häipynytkään, polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen ajoin 20km ja vika palasi. Paikallistin omasta mielestäni nakutuksen, jakohihna - perustelut - ääni on nakuttava, tulee juuri jakohihnan kieppeiltä, kuin kiristin tai joku ohjain olisi hieman irti tai rikki - ääni on aivan sellainen.

Nakutus on siis tyhjäkäynnillä paikallaan seistessä
- kytkintä painaessa se heikkenee
- ajossa se poistuu
- nakutus tuntuu kytkimessä asti ja vaihdekepin nupista pitäessä

Tiistaina siis selviää mitä merkkihuolto löytää/jos löytää
Jos uskalta kysyä,niin millä tapaa tuo nakutus tulee läpi vaihdekepistä (kysyn siksi koska takuu on päällä ja oireet samat,lukuunottamatta OP:n mainitsemaa selvää moottorin ääntä. Ja samaan tapaan kytkintä painaessa heikkenee). Mulla Alfan äänissä on tullut mukaan mainitsemasi tyhjäkäynnillä kaasua painaessa tapahtuva ylimääräinen "huokaus/paineentasaus"-ääni vrt. ostotilanne Ja samalla auto ei kiihdy samaantapaan kuin ostaessa (eli kierrokset/vaihde/nopeusmittari ei ole samat kuin ostaessa vaan niissä on aika iso ero).EGR-rempattu 5000km sitten. Autosta siis tuntuu puuttuvan tehoja.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

siis se nakutus tuntuu tärinänä kun se kulkeutuu vaihdekepin läpi, samoin sen tuntee kytkintä painaessa..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kaksoismassavauhtipyörä vikoja näissä on myös ollut. Kytkin oireilee ainakin kylmänä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ainakin oireiden puolesta vaikuttaisi kytkimeltä, paitsi että miten ääni tulee jakopäästä?

Etenkin tuo, että tuntuu kepissä asti ja ääni vaihtelee kytkintä painellessa ainakin vaikuttaisi juuri kytkimen vialta. eihän sillä mitään heikkoa ohjainpyörää ole ollut jakopäässä, tai kampiakselinhihnapyörää? voisiko olla niin voimakas, että ihan tuntuisi - itse en ainakaan usko

1 mummo käski koiraa käyttäytymään ihmisiksi kun jätti kaupan pihaan, oletko kokeillut jops oudosti käyttäytyy...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

uusiksi :

laturin hihna, taittopyörä + kiristinpyörä.
Kytkin : kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, viahtipyörä + kampiakselin takapäätiiviste.


nyt vaan pitäis löytää mistä tilata nämä osat halvimmalla, muuta kuin merkkuhuollosta suomesta..

Parhaiten veikannut vitutuksen määrää asteikolla 0-10 ei saa mitään.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

26

Eikös sulla vielä ollu joku takuu? Se tojotan jos oikein muistan?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuolta voi katsella vähän hintoja http://seekpart24.com/alfa-romeo/159-sportwagon-06
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

juu on mulla kahden vuoden premium selected takuu + 6kk kuluttajasuojavirhevastuu, mutta epätoivoisesti epäilen, että ei ne suostu mitään kustantaa taaskaan, kuten sen EGR:n kanssakaan. Tänään tosin täytin lomaketta kuluttajaviraston sivuilla siitä EGR:stä..
Huomenna selviää myyjän kanta tuohon kytkinhommaan..

P.S Maunu kiitos linkistä, aika kattava valikoima!
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

Siis mitäs niitä osia nyt ite tilaillaan jos kerran virhevastuu on voimassa??
Vie se auto sinne liikkeeseen, käy asia asiallisesti läpi ja käske ilmoittamaan kun auto on kunnossa kuluitta.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Mä en tiedä oman Alfan takuutyypistä, mutta ainakin vaihtoivat viime keväänä mukisematta EGR:n. Huoltovihon kulmassa (kannessa) näkyy olevan maininta jostain 5 vuoden takuusta. Kai mulla on sitten vielä reilu vuosi sitä jäljellä, Alfahan on ostettu 10/07.

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Kuluttajasuojalaki pykäläthän muistaakseni korvaavat nimenomaan moottoriin ja voimansiirtoon liittyvät osat, eli kyllä tuo kytkin ainakin pitäisi siihen kuulua jos alle puoli vuotta ostosta on.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Joko vaihdoit EGR:n? Siltä tuo ainakin osittain kuulostaa, mutta oma JTD on tehnyt myös samoja temppuja, jotka mielestäni paikallistin muualle.

Täälläkin on kirjoiteltu kylmässä käynnistyksen jälkeen esiintyvästä tärinästä. Itse sain ne rauhoittumaan, kun olen käyttänyt sopivaa dieselin lisäainetta. Itse hommaan sitä Keskiseltä, mutta muualtakin löytyvä sekä voiteleva, että jäätymistä estävä tavara on tarpeen.

Tämä meni niin huonoon malliin, että kesken matkan jouduttiin poikkeamaan huollossa, jossa puhdistettiin ja kiinnitettiin suuttimet uudelleen. Se aiheuttaa kaikkia kuvailemiasi napsutuksia ja tärinöitä.

Talveen edellinen liittyy siinä, että kylmän koneen tuottama vesihöyry pääsee vuotavien suuttimien kautta ulos ja jäätyy matkalla! Kone nimenomaan huononee matkan edetessä jos käyttää kaasua. Omassa jäi pyttyjä kokonaan pois, eikä ko pytty lämpene koko matkalla, koska polttoaine ei syty= lämmitä. Suuttimien vuoto siis vain pahenee pakkasella.

Löysät suuttimet saa kiristettyä ja puhdistettua millä tahansa dieselipajalla ja taas meno maistuu.

Kunnossa ne pysyvät, kun käyttää mainittua sopivaa jäänestoa.

mummielestä

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja newport »

olen törmänny sellaseen tapaukseen jossa alfa nyki ja oli aika puuduksissa....anto suoraan egr vikaa testerillä...laitettin uus egr ja ainakin 2.4 koneeseen on vielä kylmäkäynnistys päivitys jonka saa ainakin autokeskuksesta....aina muutenkin kannattaa selvittää että on päivitykset kunnossa eikä yrittää mitään virityksiä..

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

tälläinen kustannusarvio tuli merkkiliikkeeltä vaihdettavista osista. Myyjältä tuli tietenkin vastaus EI kaiken muun osalta, paitsi vauhtipyörän, mikä kuuluu 2vuoden Premium Selected takuuseen.
Liitteet
KYTKIN.jpg
(94.19 KiB) Tiedosto ladattu 3825 kertaa
Viimeksi muokannut Backstroker, 23 Maalis 2011, 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

alfista kirjoitti:Joko vaihdoit EGR:n?
en ole vielä. Tuli vastaus kuluttajavirastosta EGR:n suhteen, että sitä ei kanna viedä eteenpäin nojaten tähän tapaukseen, koska se on hyvinkin samanlainen: http://www.kuluttajariita.fi/lautakunna ... ead&id=685
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^ Surullista luettavaa.
Ride on!

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Melko kallista.

Yritä saada myyjä hyvittämään takuuseen vauhtipyörän / vaihtotyön osuus eli noin 2000-2200e.

Sitten tilaat osat netistä ja tuot auton Poriin Hannukaiselle osien vaihtoon niin pääset melkeimpä tuolla summalla.

Laturi 177,30e
Rulla 25,70e
Kiristin (heikalta) 75e
Hihnat noin 35e (tarvikeliikkeistä)
Vauhtipyörä 882,60e
Kytkin LUK Repset sis laakerin ja kytkimen 407,60e
Tiiviste 28,20e
Yhteensä noin 1630e
Postikuluja noin 200e
Töitä Hannukaisella noin 500-600e

Hinnat suurimmaksi osaksi katsottu seekpart24.comista

Hannukainen on vaihtanut vauhtipyörän aikaisemminkin 159 2,4JTDm:ään eikä ole kuulemma mikään paha homma ja muut on osat onkin helppoja vaihtaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Maunu kirjoitti:Melko kallista.

Yritä saada myyjä hyvittämään takuuseen vauhtipyörän / vaihtotyön osuus eli noin 2000-2200e.

Sitten tilaat osat netistä ja tuot auton Poriin Hannukaiselle osien vaihtoon niin pääset melkeimpä tuolla summalla.

Laturi 177,30e
Rulla 25,70e
Kiristin (heikalta) 75e
Hihnat noin 35e (tarvikeliikkeistä)
Vauhtipyörä 882,60e
Kytkin LUK Repset sis laakerin ja kytkimen 407,60e
Tiiviste 28,20e
Yhteensä noin 1630e
Postikuluja noin 200e
Töitä Hannukaisella noin 500-600e

Hinnat suurimmaksi osaksi katsottu seekpart24.comista

Hannukainen on vaihtanut vauhtipyörän aikaisemminkin 159 2,4JTDm:ään eikä ole kuulemma mikään paha homma ja muut on osat onkin helppoja vaihtaa.
Maunu, kiitos "tuesta" jälleen. Asiaa(lompakkoa) helpottaa vauhtipyörä, jonka myyjä kyllä suostui kustantamaan, vauhtipyöä kuuluu Premium Selectted takuuseen.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

http://www.oscaro.com/volant-moteur-luk ... 9874-577-p

Tuolla vauhtipyörä on vielä halvempi.


Omassa 159:ssä oli myös lisätakuu ei tosin samasta yrityksestä kuin sinulla. EGR meni takuuseen heidän kauttaan, kunhan käytin myyjäliikkeen suosittelemaa korjaamoa.
Korjaamo pyysi osien hinnat korjausarvioon merkkiliikkeestä (Delta), jonka jälkeen he saivat laskutusluvan takuun myöntäneeltä yritykseltä. Osat sai kuitenkin ostaa mistä tahansa, koska ostokuittia ei lähettää takuun antajalle. Tässäkin tapauksessa osa ostettiin halvemmalla Opelilta, jolloin "omavastuu" pieneni.

Ulkomailta osia ostaessa täytyy kuitenkin muistaa kuitin alv merkinnät.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuo kampiakselin tiiviste on muuten sama lähes kaikissa 2000 luvun Alfoissa ainakin tuon hinta-arvio kuvan varaosanumeron perusteella. Heikalla näytti olevan varastossa 33e hintaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

okei, mä odottelen muutenkin heikalta koko paketin hinta-arviota sähköpostitse. Täytyy katsoa tuo tilaus-asia perjantaina/viikonloppuna, kunhan saa työviikon pois alta.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

vkuus tuolla chatin puolella heitti tällaisen validin pointin:
"eikös nuo työt mene takuuna jos vauhtipyörä menee..."
VMP

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

menee menee tottakai, mutta vain vauhtipyörän osalta
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kyllä tuossa tukea tarvitaankin, melkoinen lasku. Itseäni noissa arvioissa riipoo aina se, että osaa vaihdetaan summittain tuhansilla, eikä varsinaista vikaa ole selvitetty kuitenkaan.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

nyt lähti Heikalta osat tilaukseen, kytkinpaketti, laturihihna+kiristin+rulla, kampiakselin takastefa (varaosanumero : 71718365) ja tehostajanhihna.

Onko kenelläkään tietoa, onko paha homma vaihtaa tehostajan hihna + laturin hihnat+rulla+kiristin?
Entä onko paha homma vaihtaa itse laturi?
Entä kampiakselin takastefa?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Hihnat pitäisi olla helpot vaihtaa. Kiristin on käsittääkseni jotenkin lukittavissa yläasentoon. Pienempi hihna on ns strech mallinen joka venutetaan paikoilleen. Asennusta voi helpottaa ylemmän moottorituen irroitus.

Oma auto menossa tällä viikolla hihnojen vaihtoon kun oli asentaja ei ollut huomannut takaluukussa olleita uusia hihnoja jakohihnan vaihdon yhteydessä, joten voin kirjoittaa tarkemman selostuksen kun homma on tehty.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Backstroker kirjoitti:Entä kampiakselin takastefa?
Ensin kun purkaa vaihdelaatikon, kytkimen ja vauhtipyörän pois, niin siinähän se on sitten käsillä. :wink:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Päivitystä: tänään(vasta) tuli selväksi byrokratiatilanne.
Myyjä siis loppujen lopuksi suostuu maksamaan vauhtipyörän(~1550€)+laturin(~650€)+työt.
Loput osat siis minun maksettavina, ne mainittu edellisessä viestissäni ^^.
Aika varattu 18.päiväksi tätä kuuta ja jos kaikki sujuu hyvin-pääsee ajamaan jo viimeistään 20.päivä
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Täältä täydet sympatiat.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^Hyvä, että kevätaurinko paistaa edes vähän Kymen-lääniin. Tsemppiä!
Ride on!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Diagnosoiko kukaan tätä vikaa, vai lähdettiinkö tässä vaan arpomalla vaihtamaan osia?

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Epezi kirjoitti:Diagnosoiko kukaan tätä vikaa, vai lähdettiinkö tässä vaan arpomalla vaihtamaan osia?
korjaajan korva diagnosoi - eli arpomalla. Luinpa tässä takuuselostettani vielä, siinä sanottiin myös että kampiakseli ja sen tiiviste + kytkimen työsylinteri kuuluvat takuuseen. Ja myyjän vastaus osien kustannuksiin oli ensimmäiseksi : EI. Tekisi mieli kirjoittaa sille resepti silmälaseihin jos ei omaa vielä ja jos omaa niin tekisi mieli rikkoa ne hänen päällänsä. Saunan taakse osastoa olevä äijä.

Kyllä tässä vielä tulee käymään niin, että tulen saamaan osan rahoistani takaisin, mitä maksoin osista, mm työsylinterin ja tiivisteen osalta ainakin.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin