156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx
Valvoja: Moderators
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Mulla on myös menossa auto samaiseen paikkaan ensi viikolla, kun jakopäästä kuuluu välillä sellasta kahinaa, joka ei sinne mielestäni kuulu. Hyvä tietää vähän etukäteen, mitä tulee maksamaan, jos joutuu vaihdattamaan. Kirpasee sitten vähemmän kun tulee tilanne vastaan... toivotaan että selvitään vaan kiristäjän säätämisellä.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
Tuosta Nokian autotalosta sen verran, että minäkin kuvittelin että se olisi ihan "merkkihuolto" mutta Delta-Motor tiesi sanoa, että niin ei ole, vaan ainoa Alfan merkkihuolto suomessa on Delta-Auto
Alkujaan itse löysin Nokian autotalon jonkun 156:n mukana tulleen merkkihuoltolistan sivuilta joitain vuosia sitten, mutta maahantuojan mukaan se on kuulemma vanhentunutta tietoa.
Eipä silti, siitä huolimatta aion jatkossakin käyttää Alfaa Nokialla huollossa Deltan sijaan, koska olen saanut heiltä hyvää palvelua järkevämpään hintaan.

Alkujaan itse löysin Nokian autotalon jonkun 156:n mukana tulleen merkkihuoltolistan sivuilta joitain vuosia sitten, mutta maahantuojan mukaan se on kuulemma vanhentunutta tietoa.
Eipä silti, siitä huolimatta aion jatkossakin käyttää Alfaa Nokialla huollossa Deltan sijaan, koska olen saanut heiltä hyvää palvelua järkevämpään hintaan.
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Mitäs sitten jos auton huoltokirjassa on Nokian Autotalon leima ja auton vie sen jälkeen Deltaan huoltoon. Deltan mielestä se on varmaan "laiton" leima ja auto on ikäänkuin huollettu "väärin"? Onko tuolla merkkihuolto-statuksella muuta merkitystä?
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
No siinä tapauksessa täälläkin toimiva KSA-huolto on huijarifirma, kun väittää olevansa Alfan ja Fiatin merkkihuolto (lisäksi taitavat olla virallinen huolto myös ainakin Hyundaille, Suzukille ja Kialle.)NickName kirjoitti:Tuosta Nokian autotalosta sen verran, että minäkin kuvittelin että se olisi ihan "merkkihuolto" mutta Delta-Motor tiesi sanoa, että niin ei ole, vaan ainoa Alfan merkkihuolto suomessa on Delta-Auto

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Lisää jakopää vammaisia, tänään purin yhden.
156 -99 Selespeed 2.0 TS.
Hihnalla ajettu 57tkm, 3vuotta ja pari kuukautta.
Kiristin muovisella hihnapyörällä, ei näkyviä/tuntuvia vaurioita.
Gatesin hihna, hampaat halkeemilla, ja puoliksi irti. Kampiakselin hihnapyörän kohdalta hampaat pois.
8 pakoventtiiliä 2 imuventtiiliä mutkalla.
Gatesin hihna pitäisi olla vielä sieltä parhaimmasta päästä, joten pitäkää siitä 3vuodesta kiinni.
156 -99 Selespeed 2.0 TS.
Hihnalla ajettu 57tkm, 3vuotta ja pari kuukautta.
Kiristin muovisella hihnapyörällä, ei näkyviä/tuntuvia vaurioita.
Gatesin hihna, hampaat halkeemilla, ja puoliksi irti. Kampiakselin hihnapyörän kohdalta hampaat pois.
8 pakoventtiiliä 2 imuventtiiliä mutkalla.
Gatesin hihna pitäisi olla vielä sieltä parhaimmasta päästä, joten pitäkää siitä 3vuodesta kiinni.
Osaako joku sanoa, kannattaako vaihtaa 120 tkm huollon ja jakohihnan yhteydessä myös seuraavat nippelit:
tasapainoakselin hihna ja kiristin
ajoituksenmuunnin ja stefa
moniurahihna (tosin tää vaihdettiin mulle takuuna alle vuosi sitten, oli pykimää)
Näitä mulle ehdotettiin lisähintaan ton jakohihnan (ja kilkkeiden lisäksi) sekä perushuollon lisäksi. 60tkm vaihtotyö on tehty Deltassa, mutta nyt suuntaan muille maille. Herttoniemen Autokeskus ei vielä ole aloittanut näitä hommia, mutta joulukuussa siellä ollaan kuulemma valmiita palvelemaan.
tasapainoakselin hihna ja kiristin
ajoituksenmuunnin ja stefa
moniurahihna (tosin tää vaihdettiin mulle takuuna alle vuosi sitten, oli pykimää)
Näitä mulle ehdotettiin lisähintaan ton jakohihnan (ja kilkkeiden lisäksi) sekä perushuollon lisäksi. 60tkm vaihtotyö on tehty Deltassa, mutta nyt suuntaan muille maille. Herttoniemen Autokeskus ei vielä ole aloittanut näitä hommia, mutta joulukuussa siellä ollaan kuulemma valmiita palvelemaan.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ehdottomasti, vaihto on välttämätöntätasapainoakselin hihna ja kiristin
Tarvittaessa, onko tyhjäkäynnillä käynnistettäessä "dieseli-ääntä". Osa on kallis, joten en vaihtaisi "varmuuden vuoksi".ajoituksenmuunnin ja stefa
Kannattaa, kuuluu huolto-ohjelmaan, kuluva osa eikä maksa paljoakaanmoniurahihna
Lisäksi vaihdattaisin samalla vesipumpun. Tuo noin tunnin lisäkustannuksen ja pumppu maksaa muistaakseni jotain 60-70€. Varsinkaan jos 60tkm ei ole vaihdettu niin 180tkm samalla pumpulla on jo paljon.
Viimeksi muokannut Epezi, 20 Loka 2009, 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Komppaan Epeziä, vaihtoon tasapainohihna ja kiristin joka kerta, vesipumppu joka toinen kerta, ajoituksenmuunnin jos kuulostaa pahalta.
Minun Alfoistani toinen alkoi ääntää jo 70 tkm kohdalla, vaihdettiin 90 tkm kohdalla kun tuli jakohihnalle vuodet täyteen. Toisessa on alkuperäinen 152 tkm ajettu muunnin, toistaiseksi ilman mainittavaa naputusta.
Moniurahihnan vaihtoväli on 80 tkm, mutta sen joutuu ottamaan tuossa remontissa kumminkin irti, ja maksaa luokkaa parikymppiä, joten ei ehkä kannata säästellä.
Minun Alfoistani toinen alkoi ääntää jo 70 tkm kohdalla, vaihdettiin 90 tkm kohdalla kun tuli jakohihnalle vuodet täyteen. Toisessa on alkuperäinen 152 tkm ajettu muunnin, toistaiseksi ilman mainittavaa naputusta.
Moniurahihnan vaihtoväli on 80 tkm, mutta sen joutuu ottamaan tuossa remontissa kumminkin irti, ja maksaa luokkaa parikymppiä, joten ei ehkä kannata säästellä.
Jos se kuullostaa TDI Golfilta, niin muunnin on sökö. Jos ei, niin muunnin on OK.jude kirjoitti:Kiitos nopeista vastauksista. Vesipumpun olin vaihtamassakin. Onko kuultava ero selvä, jos ajoituksenmuunnin on sökö? Eipä tuo varsinaisesti mikään Singeri ole, kun raaputtaa laseja. Varmaan pitää etsiä vertailukohde. Jos jätän huoltamon päätettäväksi, tuskin ottavat kantaa äänen perusteella.
VMP
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
pumppu maksaa motonetissa alle 40eurEpezi kirjoitti:Lisäksi vaihdattaisin samalla vesipumpun. Tuo noin tunnin lisäkustannuksen ja pumppu maksaa muistaakseni jotain 60-70€. Varsinkaan jos 60tkm ei ole vaihdettu niin 180tkm samalla pumpulla on jo paljon.
lisäaika on lähempänä 1/2 h kuin 1h, sekin aika menee vesien kanssa läträämiseen
vesku
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kiristimistä
Noitahan muovisia oli sitten kahta eri versiota musta ja valkoinen, valkoinen tuli korvaajaksi ja oli ilmeiseti kestävämpi, nythän on metallinen joten se on varmasti paras vaihtoehto.
Kertaluokkaa saa turvallisemman pelin jos jättää suosiolla taspainoitusakselin hihnan pois, niin tein ja ei ollut suurempaa haittaa koneen tasaiselle käynnille.
Hankin juuri moottorivaurioisen 155 16V:en ja teen varman saman tempun sillekkin, kone menee luultavimmin siinä uusiksi (jos ei sitten onnistu poraamalla), sen verran pahaa jälkeä oli kolmossylinterissä, reikä männässä ja molemmat imuventtiilit poikki. Menee sitten tulevaisuudessa "projekti" osioon ;O).
Kertaluokkaa saa turvallisemman pelin jos jättää suosiolla taspainoitusakselin hihnan pois, niin tein ja ei ollut suurempaa haittaa koneen tasaiselle käynnille.
Hankin juuri moottorivaurioisen 155 16V:en ja teen varman saman tempun sillekkin, kone menee luultavimmin siinä uusiksi (jos ei sitten onnistu poraamalla), sen verran pahaa jälkeä oli kolmossylinterissä, reikä männässä ja molemmat imuventtiilit poikki. Menee sitten tulevaisuudessa "projekti" osioon ;O).
- Liitteet
-
- IMG_4226_1.JPG
- (87.02 KiB) Tiedosto ladattu 5863 kertaa
-
- 02B30018_1.JPG
- (68.55 KiB) Tiedosto ladattu 5863 kertaa
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Niinpä näkyi olevan, kävin juuri itselleni sellaisen hakemassa.veskuk kirjoitti:pumppu maksaa motonetissa alle 40eur
lisäaika on lähempänä 1/2 h kuin 1h, sekin aika menee vesien kanssa läträämiseen
Ainakin itselläni menee noin tunti lisäaikaa kun ensin tyhjennän alavesiletkusta nesteitä pois, irroitan vanhan pumpun, puhdistan pinnat asennan uuden (aika tarkkana saa asentaa, o-rengas on herkästi rikki menevää sorttia), täytän järjestelmän, ilmaan ja lämmityskäytän moottorin sekä tarkistan termarin ja flektin toiminnan.
Kait tuo saa puolessakin tunnissa tehtyä, mutta voi mennä jo vähän häsäämiseksi.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että en koskenut alavesiletkuun, kyllä se vesi sieltä pois tulee kun ottaa pumpun irtiEpezi kirjoitti:Niinpä näkyi olevan, kävin juuri itselleni sellaisen hakemassa.veskuk kirjoitti:pumppu maksaa motonetissa alle 40eur
lisäaika on lähempänä 1/2 h kuin 1h, sekin aika menee vesien kanssa läträämiseen
Ainakin itselläni menee noin tunti lisäaikaa kun ensin tyhjennän alavesiletkusta nesteitä pois, irroitan vanhan pumpun, puhdistan pinnat asennan uuden (aika tarkkana saa asentaa, o-rengas on herkästi rikki menevää sorttia), täytän järjestelmän, ilmaan ja lämmityskäytän moottorin sekä tarkistan termarin ja flektin toiminnan.
Kait tuo saa puolessakin tunnissa tehtyä, mutta voi mennä jo vähän häsäämiseksi.

vesku
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
avattaren alta kirjoitti:Auto: 156 V6 + 164 V6 +164 TSx2 + Sprint +Alfasud Sprint +Alfasud + 33 16V + 33 4X4 (Jäärataauto) + Chevy Malibu + GSX-R750 + Kawa GPZ500S + Nuffield 10/42
Eihän V6:ssa ole tasapainoakseleita??? saati niiden vaatimaa remmiä...Snake kirjoitti:Onni onnettomuudessa!!!
Pikkuveli ajeli eilen 156 perässä ja sano ku pysähdyttyämme sanoi et joku mato roikkuu auton alla, no sehän oli tasapainoakselin hihna, onneksi jakopäänkopasta puuttuu se alapalanen niin pääsi hihna sieltä pois eikä mennyt jakohihnan väliin!!!
Ja kaiken kukkuraks on nyt pitänyt pientä naputusta tyhjäkäynnillä yläkerrasta n 300km sitten... Nostaja kenties??? Pikkusen kierroksia n. 1500 niin häviää... Vaiko muunnin, mut päivittäin ducatolla ajelevana en sanoisi ääntä dieselimäiseksi.. Öljynpaineet tyhjäkäynnillä 1,5bar et aika ok...
Tuli tuo kone rempattua 800km sitte, m.renkaat, laakerit, kampiakseli uutta ja kansiremontti... Silloin kuullosti mahtavalta ja kävi tasasest... Välil meinaa usko loppua noitten romujen kaa mut kyl se sit aina onneks palkitsee kun taas kulkee... hetken aikaa...
Tuli tuo kone rempattua 800km sitte, m.renkaat, laakerit, kampiakseli uutta ja kansiremontti... Silloin kuullosti mahtavalta ja kävi tasasest... Välil meinaa usko loppua noitten romujen kaa mut kyl se sit aina onneks palkitsee kun taas kulkee... hetken aikaa...

- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Tarkkaa rakennetta en 156 tapauksessa tiedä, mutta yleensä kannattaa ne kaikki suojukset laittaa paikalleen ettei paskaa/lunta pääse hihnojen väliin. Jotainhan siellä on vialla jos alle 1000km matkalla katkeaa tasapainoakselin remmi? Olettaen että se on vaihdettu remontin yhteydessä.Snake kirjoitti:onneksi jakopäänkopasta puuttuu se alapalanen niin pääsi hihna sieltä pois eikä mennyt jakohihnan väliin!!!
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Farkun jakopääremppa tehty. Ei kai sillä kiire ois vielä ollu(4v / 63tkm), mutta alkoi kylmänä pitämään semmoista vinkumista ettei enää uskaltanu vaikka uhkapeleistä tykkäänkin.
Jakohihnakilkkeet oli tosin kunnossa, vinkuminen johtui apulaiterullista ja siitä että apulaitehihnan kiristin oli täysin jumissa, onneksi oli yksi käytetty hyllyssä.
Murhetta tuotti lähinnä se että edelliselle asentaja-apinalle ei kukaan koskaan ollut kertonut mikä on kiristysmomentti. kaikki pultit aivan saatanan kireellä, kampuran mutteri lähti viimein "startilla". Alempi jakohihnanrullan pultti nylppääntyi, kiitos Timolle vinkistä, aika monta tuntia sen kanssa tappelin ja koitin hitsata mutteria yms.
Vesipumpun vaihdoin, oli jo laakerissa pikkasen väljää, mutta muovinen siipi ehjä
sentään 181 tkm ajettu! Ja ihmekyllä kaikki vesipumpun pultit lähti katkeamatta irti!
Sitä vaan ihan lopuksi että tuo 3v/60tkm vaihtoväli on bussolle hätävarjelun liioittelua! Kyllä se sen 4-5v / 90tkm kestää!

Jakohihnakilkkeet oli tosin kunnossa, vinkuminen johtui apulaiterullista ja siitä että apulaitehihnan kiristin oli täysin jumissa, onneksi oli yksi käytetty hyllyssä.
Murhetta tuotti lähinnä se että edelliselle asentaja-apinalle ei kukaan koskaan ollut kertonut mikä on kiristysmomentti. kaikki pultit aivan saatanan kireellä, kampuran mutteri lähti viimein "startilla". Alempi jakohihnanrullan pultti nylppääntyi, kiitos Timolle vinkistä, aika monta tuntia sen kanssa tappelin ja koitin hitsata mutteria yms.
Vesipumpun vaihdoin, oli jo laakerissa pikkasen väljää, mutta muovinen siipi ehjä

Sitä vaan ihan lopuksi että tuo 3v/60tkm vaihtoväli on bussolle hätävarjelun liioittelua! Kyllä se sen 4-5v / 90tkm kestää!

Kertokaas te jotka olette näitä hihnoja vaihtaneet, että kun nuo nokkaakselin hihnapyörät pitää (ilmeisesti) löyhätä että asettuvat oikeaan asentoon käytettäessä nokka-akselin lukituspaloja, miten ne saa sopivasti irti tai löysälle akselista. Käytättekö jonkunsortin ulosvetäjää?
Toisessa akselissahan on yksi isompi pultti jonka aukaisemalla pyörä lähtee irti. Lähteekö toinen pyörä löyhäämällä ne neljä pientä kuusiokolo pulttia??
Mites pulttien kiristys hihna paikallaan? Miten olette pitäneet nokkapyöristä kiinni asennon pysymiseksi oikeana?
Pitäis vaihtaa hihna tässä kesäloman kunniaksi...
Toisessa akselissahan on yksi isompi pultti jonka aukaisemalla pyörä lähtee irti. Lähteekö toinen pyörä löyhäämällä ne neljä pientä kuusiokolo pulttia??
Mites pulttien kiristys hihna paikallaan? Miten olette pitäneet nokkapyöristä kiinni asennon pysymiseksi oikeana?
Pitäis vaihtaa hihna tässä kesäloman kunniaksi...
En ole itse vaihtanut (vielä) tuota hihnaa, mutta tässä on pätevä videosarja aiheesta. Sarjan 5/8 osassa taitaa näkyä noitten hihnapyörien löysäilyä.
http://www.youtube.com/watch?v=KBTJa8ue ... A037162694
http://www.youtube.com/watch?v=KBTJa8ue ... A037162694
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Jos kyse on tessusta niin pakonokan hihnapyörää ei tarvitse löysätä. Sehän ei asetu kuin yhteen asentoon (loveus nokka-akselin päässä).HeVi kirjoitti:Kiittää. Tuohan oli hyvä katsoa ennen vaihtotyöhön ryhtymistä. Vähän jäi mysteeriksi miten "kovakouraisesti" hihnapyörät pitää löysäillä ja kiristellä.
Imunokan hihnapyörä löysätään löysäämällä ne neljä pientä pulttia. Nämä kiristetään vasta kun uusi hihna on pujotettu ja hihnan kiristin jännitetty.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Aina olen ihmetellyt tota teidän vouhotusta hihnan vaihdon vaikeudesta.
On kai oikein vahtaa hihna noin, eli tulpahatut irti, puolat irti, ventiilikoppa irt,tulppa irti.
Ei helvetti, vanhalla tavalla, Merkit nokkiin ja kamppariin.
Hihna pois ja uus tilalle(välissä voi vaihtaa v.pumpun ohjurin ja kiristäjän).
Näin olen sen tehnyt ja teen.
PS:En suosittele menetelmiäni kenellekkään!
EDIT:Jokainen tekee tavallaan, tärkeintä kai on tehdä.
On kai oikein vahtaa hihna noin, eli tulpahatut irti, puolat irti, ventiilikoppa irt,tulppa irti.
Ei helvetti, vanhalla tavalla, Merkit nokkiin ja kamppariin.
Hihna pois ja uus tilalle(välissä voi vaihtaa v.pumpun ohjurin ja kiristäjän).
Näin olen sen tehnyt ja teen.
PS:En suosittele menetelmiäni kenellekkään!
EDIT:Jokainen tekee tavallaan, tärkeintä kai on tehdä.
Viimeksi muokannut beetta julia, 22 Heinä 2011, 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ohjeet tuohon 4 sylinterisen hihnan vaihtoon ovat kyllä todelal pilkun viilaamista, lukkoja otetaan jopa välillä pois hihnan ollessa irti, hirveästi vaiheita. onhan siinä tietysti kiristimen vaiheet, mutta silti.
1. sylinteri yläkuolo kohtaan mittakellollla, lukot nokkiin ja hihnan vaihtoon. kun hihna on paikallaan tarkistetaan että 1 sylinteri on YKK:ssa heti kun irroottaa nokkien lukot.
1. sylinteri yläkuolo kohtaan mittakellollla, lukot nokkiin ja hihnan vaihtoon. kun hihna on paikallaan tarkistetaan että 1 sylinteri on YKK:ssa heti kun irroottaa nokkien lukot.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Näin myös meillä tehtiin ja kohta kaksivuotta ajeltu. Mutta tuota kunnollista nokkien ja kampiakselin merkintää ei pidä unohtaa....beetta julia kirjoitti:Aina olen ihmetellyt tota teidän vouhotusta hihnan vaihdon vaikeudesta.
On kai oikein vahtaa hihna noin, eli tulpahatut irti, puolat irti, ventiilikoppa irt,tulppa irti.
Ei helvetti, vanhalla tavalla, Merkit nokkiin ja kamppariin.
Hihna pois ja uus tilalle(välissä voi vaihtaa v.pumpun ohjurin ja kiristäjän).
Näin olen sen tehnyt ja teen.
PS:En suosittele menetelmiäni kenellekkään!
EDIT:Jokainen tekee tavallaan, tärkeintä kai on tehdä.
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Tuolla tavalla ei voi mennä vikaan. Näin on toimittu kautta linjan, eikä ole vielä metsään mennyt.pjotrthegreat kirjoitti:Näin myös meillä tehtiin ja kohta kaksivuotta ajeltu. Mutta tuota kunnollista nokkien ja kampiakselin merkintää ei pidä unohtaa....beetta julia kirjoitti:Aina olen ihmetellyt tota teidän vouhotusta hihnan vaihdon vaikeudesta.
On kai oikein vahtaa hihna noin, eli tulpahatut irti, puolat irti, ventiilikoppa irt,tulppa irti.
Ei helvetti, vanhalla tavalla, Merkit nokkiin ja kamppariin.
Hihna pois ja uus tilalle(välissä voi vaihtaa v.pumpun ohjurin ja kiristäjän).
Näin olen sen tehnyt ja teen.
PS:En suosittele menetelmiäni kenellekkään!
EDIT:Jokainen tekee tavallaan, tärkeintä kai on tehdä.
Mitä suotta, vaihtovälihän on 3v/60tkm ja kestävähän tuo twin sparkin jakopää onquppe kirjoitti:kannattaako vaihtaa kun edellisestä vaihto kerrasta on miltein 4v ja sen jälkeen ajettu 30tkm? seissyt noin nuoden käyttämättömänä tuntemattomissa olosuhteissa
(viestini on tarkoitus olla sarkastinen)
VMP