156 polttaa sulakkeita

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

156 polttaa sulakkeita

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Eli aika pitkään on poltellut joko sulaketta 12 tai 13.

Eilen sain molemmat sulakkeet yllättäen ehjänä paikoilleen, kävin koeajolenkin ja kaikki toimi normaalisti. Juhlin tätä hetken.

Parin tunnin tauon jälkeen taas liikkeelle, pistin kattovalon toimintaan ennen lähtöä ja vilkuttaessani oikealle poltti sulakkeen 13.

Hetken päästä huomasin vilkun olevan kokonaan pimeänä, viiksi ei toiminut ollenkaan. Valoja vilkkui mittaristossa satunnaisesti minkä jälkeen vilkku jumittui palamaan vasemmalle. Tämän jälkeen kun käynnistin auton uudelleen, meni "kaikki" sähköt. Sisällä ei palanut mikään valo eikä sähkölaite toiminut, mittaristo ei toiminut, takavalot ei toiminut. Ainoastaan ajovalot toimi.

Aikaisemmin on satunnaisesti (lähinnä ajomatkan alkupuolella) vilkuttanut sisävaloja samaan tahtiin vilkun kanssa. Eli jotenkin vilkku ja sisävalot ovat keskenään yhteydessä?

Oon tsekannut moottoritilan sulakkeet, ottanut irti ja suihkutellu CRC:tä, takaluukusta tarkastanut johtonipun ja liitännät, CRC:tä, etuovista johtoniput, CRC:tä, ratin alta sulakkeet kaikki irti ja takas, CRC:tä, ottanut soittimen irti ja katellut takana olevia johtoja, CRC:tä, purkanut ratin alta muovin irti ja katellut johdot, kaikki todella siistejä ja näyttää olevan kunnossa.

Ja mitä sulakkeita siinä ratin alla olevan boxin yläreunassa on? Manuaalin mukaan lisälaitteiden sulakkeita 9kpl. Mutta sulakkeita on ainakin mulla 11kpl? Miksei näitä kahta alimmaista ole mainittu manuaalissa? Täältä oli myös palanut vasemmasta yläreunasta sulake ja keskeltä toinen ylhäältä yksi sulake.

Ja uutena oli palanut myös sulake 14 (manuaalin mukaan varoitusvilkku)
ja tämä palaa uudestaan heti kun kytkee virrat.

Eli miten tälläisiin sulakkeiden palamisiin voi lähteä etsimään syitä? Yleismittarilla? Miten noin moni eri sulake voi palaa samanaikaisesti?
Jos vilkuissa nyt on mätää tai sisävalossa, miten pitäisi edetä?

Apu ja neuvot olisi tarpeen, autolla ei pysty ajamaan ilman sähköjä, ensi viikolla korjaamolle mutta mielellään yrittäisin itse saada kuntoon ennen sitä... :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tietämättä pätkääkään, mistä noin mystisiä ongelmia voipi tulla: oletkos kahtonut itse vilkkuvaloille menevät johdot ja liitännät? Toi kun kuulostais siltä, että siellä jossakin olisi ihunainen pieni oikosulku. Joku piuha löystynyt tai kuori murtunut ja äkkiä on sähköt pimeenä puolesta autosta.

Samoin jos itse polttimon jalka (vai miksikä sitä kutsutaan) on kärsinyt jostain syystä, loogisesta tai epäloogisesta, voisin kuvitella jotain tommosta käyvän. Toki mieleen tulee myös väkistenkin se, että jossakin olis väärän kokosta polttimoa - toisaalta sittehän luulis vian rajoittuvan siihen. Mut eipä pitäis olla ainakaan aivan älytön homma tutkailla noita, jos joku ei parempaa ajatusta keksi - toivottavasti saanet kuntoon, kuulostaa nimittäin aika inhalta vialta!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Meneekohän noi kaikki maahan samassa kohdassa? En kuitenkaan usko, että se maapisteestä kiinni, jostain on johtoja kuoriutunnut ja katkennut, siltä ainakin kuulostaa. Jos viitsit vielä kaivella, niin yksi paikka mikä saattaisi ahdistaa on tuli pellin läpivienti, eli kohta josta moottorinsulakerasian ja kabiinin sulake rasian johdot menevät läpi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Mites itse v viiksi

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

koska aiheuttaa myös moista.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

siis itse vilkkuviiksi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Vilkkuviiksi tai liittin ainakin osittain voisi olla syypää.
Kokeile nytkytellä sitä, kun virrat päällä tai auto käynnissä. Vaikuttaa ainakin ajovalot, mittarivalot, vilkut
Itseltäni oli se monitoimikatkaisija viallinen. Se saattaa olla korjattavissa kotikonstein.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Finest kirjoitti:Vilkkuviiksi tai liittin ainakin osittain voisi olla syypää.
Kokeile nytkytellä sitä, kun virrat päällä tai auto käynnissä. Vaikuttaa ainakin ajovalot, mittarivalot, vilkut
Itseltäni oli se monitoimikatkaisija viallinen. Se saattaa olla korjattavissa kotikonstein.
Näin oli

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Hmm..

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Voiskohan ton vilkkuviiksen liittimen irroittaa ja sitten kokeilla palaako sulakkeita?

Ja kun se varoitusvilkkujen sulake 14 palo vasta sillon kun muut sähköt oli pimeänä ja kokeilin toimiiko se, kerran tais vilkuttaa ja sitten palo sulake. Viittaisko tää johonkin oikosulkuun juuri vilkkujen johdoissa?

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Vilkkujen ympärillehän nuo ongelmat näyttää kasautuvan. Ota sivuvilkut irti ja tarkasta lampun kannat ja niille tulevat johdot. Et tarvitse edes työkaluja tähän.

Tarkista myös ne etuvilkuille tulevat johdot, eikös ne ole kaikkein todennäköisimmin vaurioituvat johdot.

Ja sitten se vilkkuviiksi kuten on jo todettu, se pitäisi päästä tarkastamaan. Lainaa toista viiksisysteemiä romikselta ja kokeile?

Muistatko että ongelmat olisi alkanut jonkun autolle tehdyn operaation jälkeen?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Hmm..

Viesti Kirjoittaja Finest »

Oiva kirjoitti:Voiskohan ton vilkkuviiksen liittimen irroittaa ja sitten kokeilla palaako sulakkeita?

Ja kun se varoitusvilkkujen sulake 14 palo vasta sillon kun muut sähköt oli pimeänä ja kokeilin toimiiko se, kerran tais vilkuttaa ja sitten palo sulake. Viittaisko tää johonkin oikosulkuun juuri vilkkujen johdoissa?
Voi, itse tein sopivat johdon pätkät, joihin laitoin urosliittimet molempiin päihin. Tämä toisi olla liittimen järjestys ratista kohti lattiaa, välissä on parit tyhjät aukot, niitä ei tarvitse huomioida (+=virta, -=maa):
+ parkit
- parkit
+ ajovalot
- lyhyet
- pitkät
Ropailut ilman virtaa, yleismittarilla voi tarkastaa + ja - liittimet.
Omassa vilkut toimivat, tuolla ei saa vilkkuja toimimaan.
Myös jos pitkiä haluaa käyttää, niin erillinen katkaisija.

Jos vähänkään on pysyy ruuvari kadessä, niin purkaisin monitoimiviiksipaketin.

Toivottavasti tämä nyt oli tajuttavaa tekstiä :?

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Sähköjä...

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Ongelmat alko jo kauan sitten kun vaihdoin soittimen. Tämän jälkeen poltti joko sulaketta 12 tai 13 jatkuvasti niin että jompikumpi oli pimeenä kokoajan. Eri soittimella tai ilman soitinta sama lopputulos. Ajattelin että oon jotain johtoja soittimen takaa pahoinpidellyt, mutta kaikki näyttää ehjiltä ja toimivilta. Tällöin jo oli joku yhteys kojelautaan olemassa koska erinäisiä infovaloja jäi palamaan vaikka avain oli pois virtalukosta. Eli virtaa meni läpi kokoajan kunnes sulake paloi.

Vilkku alkoi vaivaamaan vasta myöhemmässä vaiheessa.

Ja itsessä toi tee-se-itse-sähkömies on niin käsi ettei hirveesti uskalla omia virityksiä rakennella... :roll: Eli halvemmaksi taitaa tulla kun vie vaan suosiolla ammattilaiselle. Ei kuitenkaan taida Autokeskus olla paras vaihtoehto?

Mutta yritän vielä noita liitoksia ja johtoja katella minkä osaan ja jos sitä vilkkuviikseä vaikka yrittäis irrotella ja katella mitä käy...

Onko muuten kellään mitään tietoa mistä kohtaa johdot menee takapäähän? Siis jostain lattian kautta mattojen alla? Jos siellä joku kosteus ois ruostuttanut vaikka jotain?

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sähköjä...

Viesti Kirjoittaja michael »

Oiva kirjoitti:Ongelmat alko jo kauan sitten kun vaihdoin soittimen. Tämän jälkeen poltti joko sulaketta 12 tai 13 jatkuvasti niin että jompikumpi oli pimeenä kokoajan. Eri soittimella tai ilman soitinta sama lopputulos. Ajattelin että oon jotain johtoja soittimen takaa pahoinpidellyt, mutta kaikki näyttää ehjiltä ja toimivilta. Tällöin jo oli joku yhteys kojelautaan olemassa koska erinäisiä infovaloja jäi palamaan vaikka avain oli pois virtalukosta. Eli virtaa meni läpi kokoajan kunnes sulake paloi.

Vilkku alkoi vaivaamaan vasta myöhemmässä vaiheessa.

Ja itsessä toi tee-se-itse-sähkömies on niin käsi ettei hirveesti uskalla omia virityksiä rakennella... :roll: Eli halvemmaksi taitaa tulla kun vie vaan suosiolla ammattilaiselle. Ei kuitenkaan taida Autokeskus olla paras vaihtoehto?

Mutta yritän vielä noita liitoksia ja johtoja katella minkä osaan ja jos sitä vilkkuviikseä vaikka yrittäis irrotella ja katella mitä käy...

Onko muuten kellään mitään tietoa mistä kohtaa johdot menee takapäähän? Siis jostain lattian kautta mattojen alla? Jos siellä joku kosteus ois ruostuttanut vaikka jotain?
Mattojen allahan ne menee, vasemmasta laidasta tai keskeltä, väittäisin. Kuitenkin ne johdot siellä on varmaan kaikkein epätodennäköisimmin milloinkaan vikaantumassa. Niiden esiin kaivaminen tuskin ihan heti kannattaa työmäärää ja vian löytymisen todennäköisyyttä ajatellen.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sähköjä...

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Oiva kirjoitti:Ongelmat alko jo kauan sitten kun vaihdoin soittimen. Tämän jälkeen poltti joko sulaketta 12 tai 13 jatkuvasti niin että jompikumpi oli pimeenä kokoajan.
Tutki kaikki ne kohdat, mitä olet vähänkään koskenut operaation yhteydessä. Vika on siellä. Oletko irrottanut jotain, katkaissut jonkun johdon joka voisi ottaa runkoon välillä, ruuvannut jonkun ruuvin joka osuu johonkin piuhoihin?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Sähköistä...

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Olisikohan jollain tietoa onko keskikonsolin takana olevilla johdoilla yhteyttä mittaristoon? Jonkinlainen kytkentäkaavio pitäisi varmaan nähdä?

Oon nyt yrittänyt katsella johtoja ja purkanut puoli autoa mutta loogisesti jos alkaa päätellä niin kaikkien ongelmien ydin on pakko tosiaan olla se tapahtuma kun vaihdoin soittimen. Eli oon jonkun johdon/liittimen vaurioittanut ja tää aiheuttaa mittariston oudon käytöksen jotenkin?

Eli noin nopeesti tulis mieleen että ainakin bensamittarilla ois yhteys mittaristoon? Ja lämpötila ja hätävilkut? Entä joku noista säädinnupeista?

Jos joku esim. hätävilkun liitin ois vaikka vaurioitunut niin mahtaiskohan aiheuttaa mittariston valojen sekoilua, vilkun ongelmia, keskuslukituksen toimimattomuutta, ja sulakkeitten palamisia?

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Uutta infoa...

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Nyt huomasin tälläistä:

Kun hätävilkut painaa päälle: Bensamittarin neula hyppii samaan tahtiin vilkkujen kanssa, eli tuntuu siltä että mittari lähtee päälle kun vilkulle menee välähtää ja kun vilkut sammuu käy mittarille samoin.

Ja: Mittaristossa palaa ylimääräisiä valoja, esim: Infonäyttö vilkkuu samaan tahtiin hätävilkun kanssa.

Eli jossain on yhteys vilkun ja mittariston välillä? Ja tämä aiheuttaa jotain virtapiikkejä tms mitkä polttaa sulakkeita?

Oisko jollain vinkkejä mistäpäin ees kannattais alkaa etsiä?

Virtalukon pohja? Eikai?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mitä muuten on sulakkeiden 12 & 13 takana?

Muuten tosi outo vika, jos otat vilkkupolttimoita 1 kerralaan irti, ja kokeilet minkä polttimon jälkeen ei enään polta, niin saattaisi saada jotain suuntaa missä on vikaa. Virtalukon pohja on kyllä paras heitto tähän mennessä, ellei jossain sähkökeskuksessa ole kosteutta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Sähköjä...

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Sulake 12: sisävalot, kello, autoradio, trippimittarin reset, hälytin,
kaukosäädinvastaanotin, ilmastointi, matkapuhelin

Sulake 13: stop lights control integrated services control unit remote control receiver (lisäjarruvalo, lasinnostimet ja keskuslukitus, ovipeilisuuntaimet),hälytin, ABS, peruutusvalot, aurinkovisiirin valo, radio, matkapuhelin "telepass"

Tässä jotain listaa mitä noiden sulakkeiden takana pitäisi olla.

Nyt taas tosiaan auto toimii niin että jos jompikumpi näistä; 12 tai 13 on palaneena niin auto toimii normaalisti, paitsi tietenkin palaneen sulakkeen takana olevat laitteet ei toimi. Pidän nyt ton sulakkeen 12 pois käytöstä niin pystyy autoa käyttämään ainakin.

Mutta heti jos lyö molempiin koloihin ehjät sulakkeet niin sähköt alkaa sekoilla: mittaristossa välähtelee valoja epämääräiseen tahtiin ja voimalla, trippinäytön valo palaa yms yms... Eli jotenkin virtaa "vuotaa" liikaa jos molemmat sulakkeet on käytössä? Ja tämä kaikki tapahtuu jopa ilman avainta virtalukossa. Jos auton starttaa niin hetken päästä sulakkeita paukkuu. Ja välillähän molemmat sulakkeet oli paikallaan ja auto toimi hetken jopa normaalisti, ennenkuin alkoi taas sekoilla.

Kaukokeskuslukitus kuitenkin toimii että en tiedä sitten mikä vastaanotin tossa sulakkeen 12 takana on...

Kävin hakemassa Motonetista virtalukon pohjan mutta taitaa soveltua vain 155:een kun katalogikin siihen suuntaan näytti eli on erilainen pohja kuin 156:ssa? Mistäköhän tollasen sitten löytäis? Ja yritän noita maadoituspisteitä nyt vielä tsekata, jos niistä johtuis...

:roll:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ootko kokeillu ottaa sisävaloilta polttimot pois, paljon johtoja jotka vipeltää sisutuksen ja paneleiden välissä, siinä on hyvät prosentit, että jotkut niistä on hiertynnyt poikki.

Kun kerran kaikkien ovien liittimien johdot on tarkastettu niin, sittenhän tuosta on todennäköisimmät setvitty pois
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Sähkösähkö

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Oon ottanut kattovalaisimen liittimen irti ja tuhkakupin liittimen. Ei ole vaikutusta. Pitää huomenna kärsivällisesti vaan yrittää paikallistaa vikaa edes johonkin päin autoa. Pakko kai jossain vaiheessa on jotain löydettävä, tuurilla vaikka ees... :)

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Mulla on 156v6:sta purettuna mittarit, monitoimikatkaisinta yms, että jos haluut kokeilla jotain palikkaa, niin saa lainaksi?

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

closure?

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Kiitti T-man mut nyt täytyy iloikseni todeta etten tarvii enää :-D

Eilen kattelin autoa taas ja huomasin että akun kyljessä olevista releistä yksi (keulasta katsottuna oikeimmanpuoleinen) oli huonosti kiinni. Painoin releen pohjaan ja piruuttani kokeilin pistää ehjät sulakkeet ja kaikki toimii!

Virheistä viisastuneena maltoin vielä mieleni tälle päivälle mutta hyvin tuntuu pelaavan tänäänkin :wink:

Releetkin mielestäni tarkistin moneen kertaan enkä millään olisi tajunnut että toi nimenomainen rele voi vaikuttaa näihin vikoihin. Mutta kiitos taas Alfabbs ja toivottavasti tästä ketjusta on hyötyä jonkun toisenkin vian haussa. Ite ainakin oppi tässä prosessissa aika paljon uutta mistä varmasti on vielä hyötyä Alfojen kanssa eläessä... :) Ja saa nyt nähdä vielä palaako vika... :roll:

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Rele

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Olipa muuten juhlallinen 100. viesti ^

8)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: closure?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Oiva kirjoitti:Eilen kattelin autoa taas ja huomasin että akun kyljessä olevista releistä yksi (keulasta katsottuna oikeimmanpuoleinen) oli huonosti kiinni. Painoin releen pohjaan ja piruuttani kokeilin pistää ehjät sulakkeet ja kaikki toimii!
Tunne tuon jälkeen oli jotakuinkin jumalainen? :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Mikäs rele se on?

Onneksi olkoon, loppujen lopuksi aika helppo vika, kun vaan löytää oikean paikan.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Autodatan mukaan olis moottorin ohjaukseen liittyvä (Engine Control) rele.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rele

Viesti Kirjoittaja toolman »

Oiva kirjoitti:Olipa muuten juhlallinen 100. viesti ^

8)
Hieno homma! :)

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Re: 156 polttaa sulakkeita

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Noniin ongelma on palannut. Melko pitkään toimikin. Auto seisoi pari kuukautta ja tänä aikana lämmityslaitteen puhallin lakkasi toimimasta, paitsi nelosella. (Kävin jo hakemassa uuden esivastuksen jos sillä korjaantuisi). Lisänä kaiuttimet lakkasi toimimasta ja puski virtaa läpi niin että valoja paloi jatkuvasti mittaristossa.

Otin sulakkeen 13 irti ja tuntui toimivan kunnes: Vilkku vasemmalle alkoi palaa jatkuvasti. Samalla sisävalot palavat himmeinä vaikkeivat ole päälläkään. Hätävilkkua rämpläämällä sain vilkun toimimaan mutta silloin infonäyttö ilmoittaa että takaluukku on auki. Vasen takavalo on myös pimeänä.

Eli auton vasemmalle puolelle kasaantuu? Miten vasen vilkku ja sisävalot ovat yhteydessä toisiinsa?

En saanut win7:llä auki korjaus cd:tä vielä että voisi kaavioita katella. Mutta jos jollain olisi ehdotuksia niin otetaan kyllä vastaan!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: 156 polttaa sulakkeita

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onko vetokoukkua? Eli jos vika olisikin peräkärrynpistokkeessa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Re: 156 polttaa sulakkeita

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onko vetokoukkua? Eli jos vika olisikin peräkärrynpistokkeessa?
Ei ole koukkua eikä pistoketta. Otin hätävilkun, tupakansytyttimen ja kattovalon edestä irti, ei vaikutusta. Vasen vilkku palaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: 156 polttaa sulakkeita

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Osa oireista viittaisi maadoitushäiriöön mutta yleensä ne eivät polta sulakkeita. Aiheuttavat kylläkin kaikkea sekavaa toimintaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 polttaa sulakkeita

Viesti Kirjoittaja palkus »

noita sähkövikoja kun ei ole ollut paitsi tuo normaali runsaan takaluukun käytöstä johtuva johtojen uusinta siitä haitarikumin kohdalta niin ei ole paremmin tullut perehdyttyä. Mutta tuli kuitenkin pari ehdotusta mieleen: virtalukonpohja tai toimintaan liittyvä osa joka on saanut siipeensä soittimen vaihdossa koska herätevirran kautta on mennyt liian suuria virtoja. Soittimien päävirta ja heräte on usein jälkiasenteisissa päinvastoin vaikka liitin on sama. Ja sitten sisäpuhallin voi olla niin hiilitöhkössä että polttelee sulaketta.

Vastaa Viestiin