Kilpakäyttöön luonnollisesti...
Osaako joku sanoa onko tuhoon tuomittu yritys tai antaa pointteria asiansa osaavaan ja palveluhenkiseen moottorin virityspajaan? Eli ongelmaksi saattaa tulla sylinterien välinen etäisyys ja siten seinämän ohuus. Putkittaa ei saisi.
Mielessä pyörii nimittäin iskunpituuden muuttaminen 91mm -> 86mm ja halkaisijan 83mm -> 86mm. Tämä kaikki kierroskestävyyden ja siten huipputehon nostamiseksi.
Sopisiko jonkin muun moottorin kampiakseli pienellä työstämisellä vai onko billet ainoa mahdollisuus.
156 2.0 TS moottorin poraus 86 milliseksi
Valvoja: Moderators
156 2.0 TS moottorin poraus 86 milliseksi
Alfaton ainakin hetkellisesti...
1.8 moottori onkin lähes kuutio: Bore x stroke: 82.00mm × 82.70mm
Jotta saisi kaksilitraiseksi pitäisi porata siis vielä suuremmaksi noin lyhyellä iskulla. Pikaisen laskutoimituksen mukaan 96 mm, jolloin ei jäisi kyllä enään seinämää mihinkään suuntaan
Onko kellään antaa hintahaarukkaa mittojen mukaan takoteräksestä teetetylle billet kampuralle?
Jotta saisi kaksilitraiseksi pitäisi porata siis vielä suuremmaksi noin lyhyellä iskulla. Pikaisen laskutoimituksen mukaan 96 mm, jolloin ei jäisi kyllä enään seinämää mihinkään suuntaan

Onko kellään antaa hintahaarukkaa mittojen mukaan takoteräksestä teetetylle billet kampuralle?
Alfaton ainakin hetkellisesti...