uuden jarrurummun maalaaminen - mikä maali?
Valvoja: Moderators
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
uuden jarrurummun maalaaminen - mikä maali?
Nyt tarvittaisiin vähän vinkkejä mikä maali oikeasti toimii uuden ja kirkkaan jarrurummun maalaamisessa.
Nyt on tullut kokeiltua kolmella tavalla:
Hammerite metallisuojamaali tai Miranol --> levittyy huonosti, kuivuttuaan lähtee kynnellä raaputtamalla irti
Hammerite erikoismetallien pohjamaali --> levittyy hyvin, mutta lähtee edelleen kynnellä irti
Mielestäni ei tule pitkäikäistä pintaa, jos kynsi riittää työkaluksi maalin poistoon? Onko jotain paremmin soveltuvaa maalia? Tavoiteväri on harmaa.
Nyt on tullut kokeiltua kolmella tavalla:
Hammerite metallisuojamaali tai Miranol --> levittyy huonosti, kuivuttuaan lähtee kynnellä raaputtamalla irti
Hammerite erikoismetallien pohjamaali --> levittyy hyvin, mutta lähtee edelleen kynnellä irti
Mielestäni ei tule pitkäikäistä pintaa, jos kynsi riittää työkaluksi maalin poistoon? Onko jotain paremmin soveltuvaa maalia? Tavoiteväri on harmaa.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Rasvaa ei varmasti ole, jarrucleanerilla olen puhdistanut huolellisesti.onefromnorth kirjoitti:Taitaa kaivata pohjamaalin. En kyllä tiedä yhtään lämmönkestävää pohjamaalia. Jos unohdetaan lämmönkestävyys, niin super rostex ehkä. Tai joku happopohjamaali.JLM kirjoitti:Ei kai sulla ole varastorasvaa rumpujen pinnassa? Se tahtoo haitata maalin kun maalin kiinnittymistä.
Rostexia aion kokeilla seuraavaksi pohjalle tai sitten ehkä myös jotain jarrusatulamaalia jos sellaista löytyy ilman tuning-lisähintaa ja riehakkaan raikkaalla harmaan sävyllä.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Huomaathan että Rostex ja Super Rostex on eri maaleja. Super Rostexissa liuottimena joku "oikea" liuotin, olikohan xyleeni. Rostexi taisi olla tärpättiliottiminen jos en väärin muista.michael kirjoitti: Rostexia aion kokeilla seuraavaksi pohjalle tai sitten ehkä myös jotain jarrusatulamaalia jos sellaista löytyy ilman tuning-lisähintaa ja riehakkaan raikkaalla harmaan sävyllä.
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Pysyisköhän tuossa VHTn gast iron maali. Sitä siis saa kahdella eri lämmönkestävyydellä. Se matalampi lämmönkesto lienee sopivampi. Maalauksen jälkeen paistat sen maalin esim suksipaahtimella lämmittämällä. En tosin ole kokeillut koneistettuun pintaan, mutta jarrupääsylinterissä ja pakosarjassa on pysynyt kolme vuotta ilman ruostumisen merkkejä.
Eastwoodilla näyttäisi olevan myös jotain vastaavia mömmöjä. Suomessa noita edustaa Mobitive Tuolta löytyy mm harmaata happo pohjaväriä
Eastwoodilla näyttäisi olevan myös jotain vastaavia mömmöjä. Suomessa noita edustaa Mobitive Tuolta löytyy mm harmaata happo pohjaväriä
Hammeritea kun pensselillä levittelee nelisen ohutta kerrosta, tulee hyvä lopputulos. Ainakin pari kesää on pysynyt moitteetta eräässä tallilla olevassa pirssissä. Nyt 155:en jarrut maalasin samalla metodilla.
Tuo tarvii vaan todellakin täysin rasvattoman ja puhtaan pohjan. Suoraan hiekkapuhalluksesta kun aloin sutimaan (tietysti hiekanmurut puhaltaen ensin pois..) niin kyllä pysyy.
Tuo tarvii vaan todellakin täysin rasvattoman ja puhtaan pohjan. Suoraan hiekkapuhalluksesta kun aloin sutimaan (tietysti hiekanmurut puhaltaen ensin pois..) niin kyllä pysyy.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen