Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Ainakin liikkeessä katseltuna QV on matalampi kuin 170 Hp bensa SportPack. Liekkö sportpackissä oikeasti sporttialusta, vai pelkästään nuo isommat vanteet?>>Kaitsu kirjoitti: Lieneekö QV:ssä sama alusta kuin SportPackin kanssa?
Toisaalta, koeajossa testattu 170 multiari sportpack näytti ja tuntui erittäin hyvältää! QV tai perus guilietta varustepaketteihin en ole koeajomuodossa tutustunut, joten vertailupohjaa ei ole.
-onko pakko jos ei taho-
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
QV:n alustan pitäisi olla 20 mm matalampi kuin perus-Giuliettan. Sport Packin alustan pitäisi puolestaan olla saman korkuinen kuin perus-Giuliettan. Käsittääkseni SP:n iskarit saattavat olla samat kuin QV:ssa, mutta jouset olisivat erilaiset.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Täällä mennään normaalilla alustalla ja 225/45/17" talvikiekoilla sekä Nokian R kitkat alla. Kun vertailee erääseen saksalaiseen pintakovaan alustaan, niin tuo perus alusta on oikein oiva sekoitus mukavuutta ja jämäkkyyttä. Vastaavanlaisia ajatuksia lueskelin itsekin brittien spekuloimana, mistä Portti kirjoitteli.Portti kirjoitti:QV:n alustan pitäisi olla 20 mm matalampi kuin perus-Giuliettan. Sport Packin alustan pitäisi puolestaan olla saman korkuinen kuin perus-Giuliettan. Käsittääkseni SP:n iskarit saattavat olla samat kuin QV:ssa, mutta jouset olisivat erilaiset.
Hieman vajaa 6000km nyt G:n taulussa ja ensimmäinen hiukkasten krematointi onnistuneesti takana. Huuteli että tulisi pitää auto liikkeessä, ja taisipa kestää noin 15min.
Itsekin koeajoin MA:n ja dieselin aikanaan peräkkäin. MultiAirilla ei taatusti jää kenenkään jalkoihin. Dieselin kovempi vääntö tulee lähtökohtaisesti aiemmin, mutta bensan laajempi kierrosalue vähentää vaihtamisen tarvetta, jos "täyskiihdytyksiä" tarvitsee valoista lähteä puskemaan.MH kirjoitti:Aikeissa vaihtaa uudehko tylsä perhepirssi uuteen Giuliettaan. Vaihtoehtona itselleni bensa ja niistä 170 hv Multi Air. Itse koeajoin pahimmalla lumituiskukelillä normaalialustaisen version, ja kysymys kuuluu: oletteko päässeet vertailemaan normaali- ja sporttialustaa (pack sport-paketti); kumpi on parempi ja huomaako eroa? Tärkeää itselleni autonvaihdossa olisi ulkoisen kauneuden ja auton merkkihistorian lisäksi ajonautinto. Koneestakaan ei saanut mössökelissä kunnon kuvaa. Riittääköhän tuon koneversion teho kesäisillä moottoriteillä, kun nykyisin joka toinen kärry on ison väännön omaavalla turbodieselillä ja arveluttaa jääkö Multi Airilla jalkoihin...
Kiitos etukäteen kommenteistanne!
Jos vuodessa tulisi hieman vähemmän kilometrejä, niin olisin ehdottomasti valinnut MultiAirin dieselin sijaan.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Itse olen käsittänyt että sport packissa alusta olisi myös matalampi, jostain muistan lukeneeni että noin 1,5 cm matalammalla. Luulisi, että 17-tuumaisten renkaiden lisäksi siinä olisi myös urheilualusta. Giuliettaanhan saa sport packissa myös vaihtoehtona pienellä lisärahalla 18-tuumaiset renkaat; liekö jo liian suuri rengaskoko maamme teille?
Jep, täytyy tässä hivenen lauhdutella autokuumetta ja käydä kesärengaskelillä joskus huhtikuussa uusi koeajo tekemässä, mahdollisuuksien mukaan sport packilla.
Giuliettassa kummaksutti d-moodissa ohjauksen raskaus ja eräänlainen vastaanpanemisen halu käännettäessä. Mitä mieltä te omistajat olette asiasta? Ai niin: tarttuuko sivutuuli miten herkästi moottoritie/maantieajossa autoon (tärkeä seikka pitkän ajomatkan mukavuuden kannalta)?
Jep, täytyy tässä hivenen lauhdutella autokuumetta ja käydä kesärengaskelillä joskus huhtikuussa uusi koeajo tekemässä, mahdollisuuksien mukaan sport packilla.
Giuliettassa kummaksutti d-moodissa ohjauksen raskaus ja eräänlainen vastaanpanemisen halu käännettäessä. Mitä mieltä te omistajat olette asiasta? Ai niin: tarttuuko sivutuuli miten herkästi moottoritie/maantieajossa autoon (tärkeä seikka pitkän ajomatkan mukavuuden kannalta)?
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
[quote="Giuliettassa kummaksutti d-moodissa ohjauksen raskaus ja eräänlainen vastaanpanemisen halu käännettäessä. Mitä mieltä te omistajat olette asiasta? Ai niin: tarttuuko sivutuuli miten herkästi moottoritie/maantieajossa autoon (tärkeä seikka pitkän ajomatkan mukavuuden kannalta)?[/quote]
Samaa ohjauksen "vastaanpanemista" itsekin ihmettelin ensimmäisellä kerralla kun kokeilin taajama-ajossa, mutta kun ajoin vähän vauhdikkaammin tuota "rallipätkää" niin siihen ajoon se ohjaus oli tosi hyvä Kaupunkipyöritykseen tuo n-asento on kyllä parempi.
Viime torstaina kun tuonne Raumalle ajelin, niin oli aika tuulinen keli mutta ei tuntunut ajossa oikeastaan lainkaan. Moottoritielläkin oli oikein leppoisa ajella.
Samaa ohjauksen "vastaanpanemista" itsekin ihmettelin ensimmäisellä kerralla kun kokeilin taajama-ajossa, mutta kun ajoin vähän vauhdikkaammin tuota "rallipätkää" niin siihen ajoon se ohjaus oli tosi hyvä Kaupunkipyöritykseen tuo n-asento on kyllä parempi.
Viime torstaina kun tuonne Raumalle ajelin, niin oli aika tuulinen keli mutta ei tuntunut ajossa oikeastaan lainkaan. Moottoritielläkin oli oikein leppoisa ajella.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Missä helvetissä se Hämeenlinnan Autokeskus oikein on? Netistä saan osoitteeksi Viipurintie 23, mutta tomppa ei oikein löydä kyseistä osoitetta. Horisee vaan, että olet saapunut perille eikä missään näy edes jonkinlaista autoliikkeen olemassaoloon viittaavaa rakennusta tms.
Kai mä en sitten vain osaa.
Kai mä en sitten vain osaa.
http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s ... 03,,0,5.02einari kirjoitti:Missä helvetissä se Hämeenlinnan Autokeskus oikein on? Netistä saan osoitteeksi Viipurintie 23, mutta tomppa ei oikein löydä kyseistä osoitetta. Horisee vaan, että olet saapunut perille eikä missään näy edes jonkinlaista autoliikkeen olemassaoloon viittaavaa rakennusta tms.
Kai mä en sitten vain osaa.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Ja netissä lukee isolla, että Viipurintie 23:
http://maps.google.fi/maps/place?client ... 3919826201
http://maps.google.fi/maps/place?client ... 3919826201
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Tuollaista:RIPA kirjoitti:En tiedä mitä nettiä olet lukenut, mutta ainakin tässä koneessa aukeavassa sivussa lukee ylärivillä Uhrikivenkatu 11 Viipurintien suunnasta on tosiaan turha etsiä autolikkeitä (edes sitä tulevaa mega kauppaa )einari kirjoitti:Ja netissä lukee isolla, että Viipurintie 23:
Hämeenlinnan Autokeskus Oy
Viipurintie 23, 13210 Hämeenlinna
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Googleen laitettu väärät tiedot? Ilmeisesti olet siis etsinyt Autokeskuksen Hämeenlinnan toimipistettä? Sinun google- linkissä oli Hämeenlinnan Autokeskus (joka sijaitsee Turengissa). http://www.hml-autokeskus.fi/
Eli ei kannata luottaa Googleen noissa osoitteissa, nettiautossa ja Autokeskuksen omilla sivuilla näyttää olevan oikea osoite. Pari kertaa itsekin tullut huomattua GoogleMapsin tarjoamien osoitteiden "oikeellisuus".
Eli ei kannata luottaa Googleen noissa osoitteissa, nettiautossa ja Autokeskuksen omilla sivuilla näyttää olevan oikea osoite. Pari kertaa itsekin tullut huomattua GoogleMapsin tarjoamien osoitteiden "oikeellisuus".
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Joo, asia selvisi, kun soitin sinne "oikeaan" autokeskukseen. Kuulemma ovat itsekin huomanneet, että haku "autokeskus hämeenlinna" antaa sen Viipurintien osoitteen. Pitäisi siis olla vähän tarkempi noiden hakujensa kanssa.liekki kirjoitti:Googleen laitettu väärät tiedot? Ilmeisesti olet siis etsinyt Autokeskuksen Hämeenlinnan toimipistettä? Sinun google- linkissä oli Hämeenlinnan Autokeskus (joka sijaitsee Turengissa). http://www.hml-autokeskus.fi/
Eli ei kannata luottaa Googleen noissa osoitteissa, nettiautossa ja Autokeskuksen omilla sivuilla näyttää olevan oikea osoite. Pari kertaa itsekin tullut huomattua GoogleMapsin tarjoamien osoitteiden "oikeellisuus".
Yhtä kaikki, lupasivat kuitenkin tarjouksen tuosta nykyisestäni. Ettei mene ihan asian ohitse.
Ettei tässä nyt taas ole Alfan takaperoiset lisävarusteet pelissä? Kun 147:ssähän lisävarusteena myyty (tosin Suomessa vakkarina facelifteissä) Comfort Suspension -alusta on tiettävästi sekä vähemmän nypyttävä että sporttisempi ajettava... Näin siis Top Gearin mukaan, itsellä sen verran heikot muistikuvat kokeilemastani vanhanmallisesta 147:stä etten osaa sanoa varmasti.peksu kirjoitti:Mukavuus oli yllättävänkin hyvällä tasolla ja nyt kun omalla normialustaisella autollani ajelin yksin Hki-Rauma-Turku-Hki lenkin, niin sellaisen huomion tein, että ajoittain joillain nopeuksilla tuntui vähän nypyttävän tuo jousitus (tuli ihan Fiat Tipo mieleen). Sport-alustasta en moista huomannut, mutta sitä tulikin ajeltua enempi koko perhe kyydissä ja vain yhtenä iltana niin ei ainakaan jäänyt mielikuvaa tuollaisesta. Kuorman määräkin varmasti vaikuttaa tuohon.
.sc
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Eka kerran 6000:ssaphnts kirjoitti:Hieman vajaa 6000km nyt G:n taulussa ja ensimmäinen hiukkasten krematointi onnistuneesti takana. Huuteli että tulisi pitää auto liikkeessä, ja taisipa kestää noin 15min.
Onks noi loukut nykyään "isojakin", eikös ne ns. "keran tankilliseen" tuon polton tee?
Vai meinasko vaan eka kerran tulla reissu AK:n huoltoon, meinaan loukun poltto jäänyt kesken ja olisi alkanut pian tukkeutumaan...
Mitä pidit/pidät km-rajana tälle valinnalle?phnts kirjoitti:Jos vuodessa tulisi hieman vähemmän kilometrejä, niin olisin ehdottomasti valinnut MultiAirin dieselin sijaan.
Piti ihan tarttua manuskaan, jossa mainitaan seuraavaa: The warning light does not come on during every DPF regeneration, but only when driving conditions require notification to the driver. The warning light will go off if the car stays in motion until regeneration has been completed.jalittam kirjoitti:Eka kerran 6000:ssaphnts kirjoitti:Hieman vajaa 6000km nyt G:n taulussa ja ensimmäinen hiukkasten krematointi onnistuneesti takana. Huuteli että tulisi pitää auto liikkeessä, ja taisipa kestää noin 15min.
Onks noi loukut nykyään "isojakin", eikös ne ns. "keran tankilliseen" tuon polton tee?
Vai meinasko vaan eka kerran tulla reissu AK:n huoltoon, meinaan loukun poltto jäänyt kesken ja olisi alkanut pian tukkeutumaan...
Tosiaan ensimmäisen kerran auto ilmaisi poltosta vasta nyt, eli kaiketi sitä on jo aiemmin tapahtunut. Giulietta on nyt ensimmäinen auto, josta tämä saastekeräin löytyy, eli ei aiempia kokemuksia näistä vehkeistä.
Arviolta 40tkm tulee nyt ajoa vuodessa. Kolmenkympin kohdalla oltaisiin oltu jo vahvasti MA:n puolella.jalittam kirjoitti:Mitä pidit/pidät km-rajana tälle valinnalle?phnts kirjoitti:Jos vuodessa tulisi hieman vähemmän kilometrejä, niin olisin ehdottomasti valinnut MultiAirin dieselin sijaan.
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Kävinpä minäkin kokeilemassa Giuliettaa. Ajoon valikoitui 170 Multiair.
Alkuun on pakko hehkuttaa, että auto on aivan julmetun hyvännäköinen! Koeajoyksilö oli valkoinen, joka mielestäni korostaa auton upeita linjoja. (Mutta vaatii ehdottomasti ne punaiset Sport nahat, jotka tästä autosta puuttuivat...) Oven kun avasin, niin siinä oli sellaista lievää kassakaappimaista jämäkkyyttä, jota en muissa alfoissa ole havainnut. Tämä luo uskoa tuotteeseen. Sitten sisälle ja ajoon.
Sisustakin on tyylikäs. Allekirjoittaneen mittaiselle (194 cm) kaverille ajoasento on kohtuullinen, muttei suinkaan täydellinen. Ratin etäisyyssäätö loppuu kesken ja istuinten reisituki on heikko. Tuntui jopa siltä, että oman Bravo Sporttini paljon parjatut penkit tarjoavat parempaa tukea. Istuinosa tuntui lyhyeltä.
Ajossa auto tuntuu tukevalta ja alusta toimii röykkyiselläkin tiellä jämäkästi ja kolisematta. Ohjaustunto on nykyautoksi kohtuullinen (parempi kuin omassa Fiiussa), mutta häviää selvästi esim. 156:lle. Moottori toimii jouheasti ja voimaa on hyvin tarjolla läpi kierrosalueen. Normaaliajoon siis varmasti käypänen voimanlähde. Kulutusta en seurannut. Kuitenkin tältäkin osin vertailu omaan T-Jetiin aiheutti lievän pettymyksen. Multiair ei Giuliettassa tuntunut läheskään niin puhdikkaalta kuin syksyllä kokeilemassani Mito QV:ssa. Painoero varmaan selittää osan, liekö sitten moottorinohjauksissa eroja. Joka tapauksessa perstuntuma sanoo, ettei Giulietta normiajossa ole merkittävästi puhdikkaampi kuin Bravoni. Mittauksissa eroja varmaan kuitenkin on. Vaihteensiirto sen sijaan toimii Alfassa kuin ajatus, mikä tekee "kepittämisestä" hauskaa. Samaa ei voi sanoa Bravosta, jossa nopeat vaihdot aiheuttavat usein takeltelua.
Kokonaisuutena autosta jäi hieman ristiriitainen kuva. Auto on kaunis kuin karamelli ja yleinen laatuvaikutelmakin on selvästi parantunut. Moottori toimii ja ajettavuus on ok, mutta... Kuten moni muukin on täällä todennut, ei oikein tunnu Alfalta! Persoonallisuus on kadonnut ja ajettavuudenkin osalta vertailukohdaksi valikoituu luontevasti Golf. Toisaalta osittain juuri näistä syistä auto tulee varmaankin myymään hyvin, mikä on Alfan tulevaisuuden kannalta erittäin hyvä asia.
Meikäläisen tapauksessa Bravon vaihtaminen itseäni spekseiltään miellyttävään Giuliettaan olisi vaatinut 20 kiloeuron panostuksen. Koska ero omaan Bravooni tuntui kokonaisuutena huomattavasti odottamaani pienemmältä, en yksinkertaisesti koe, että saisin tuolle rahalle vastinetta. Eipä siis tule Giuliettaa tähän talouteen. Joka tapauksessa onnea kaikille moisen hankkineille, ihailen autoa aina kun sellaisen liikenteessä näen.
Alkuun on pakko hehkuttaa, että auto on aivan julmetun hyvännäköinen! Koeajoyksilö oli valkoinen, joka mielestäni korostaa auton upeita linjoja. (Mutta vaatii ehdottomasti ne punaiset Sport nahat, jotka tästä autosta puuttuivat...) Oven kun avasin, niin siinä oli sellaista lievää kassakaappimaista jämäkkyyttä, jota en muissa alfoissa ole havainnut. Tämä luo uskoa tuotteeseen. Sitten sisälle ja ajoon.
Sisustakin on tyylikäs. Allekirjoittaneen mittaiselle (194 cm) kaverille ajoasento on kohtuullinen, muttei suinkaan täydellinen. Ratin etäisyyssäätö loppuu kesken ja istuinten reisituki on heikko. Tuntui jopa siltä, että oman Bravo Sporttini paljon parjatut penkit tarjoavat parempaa tukea. Istuinosa tuntui lyhyeltä.
Ajossa auto tuntuu tukevalta ja alusta toimii röykkyiselläkin tiellä jämäkästi ja kolisematta. Ohjaustunto on nykyautoksi kohtuullinen (parempi kuin omassa Fiiussa), mutta häviää selvästi esim. 156:lle. Moottori toimii jouheasti ja voimaa on hyvin tarjolla läpi kierrosalueen. Normaaliajoon siis varmasti käypänen voimanlähde. Kulutusta en seurannut. Kuitenkin tältäkin osin vertailu omaan T-Jetiin aiheutti lievän pettymyksen. Multiair ei Giuliettassa tuntunut läheskään niin puhdikkaalta kuin syksyllä kokeilemassani Mito QV:ssa. Painoero varmaan selittää osan, liekö sitten moottorinohjauksissa eroja. Joka tapauksessa perstuntuma sanoo, ettei Giulietta normiajossa ole merkittävästi puhdikkaampi kuin Bravoni. Mittauksissa eroja varmaan kuitenkin on. Vaihteensiirto sen sijaan toimii Alfassa kuin ajatus, mikä tekee "kepittämisestä" hauskaa. Samaa ei voi sanoa Bravosta, jossa nopeat vaihdot aiheuttavat usein takeltelua.
Kokonaisuutena autosta jäi hieman ristiriitainen kuva. Auto on kaunis kuin karamelli ja yleinen laatuvaikutelmakin on selvästi parantunut. Moottori toimii ja ajettavuus on ok, mutta... Kuten moni muukin on täällä todennut, ei oikein tunnu Alfalta! Persoonallisuus on kadonnut ja ajettavuudenkin osalta vertailukohdaksi valikoituu luontevasti Golf. Toisaalta osittain juuri näistä syistä auto tulee varmaankin myymään hyvin, mikä on Alfan tulevaisuuden kannalta erittäin hyvä asia.
Meikäläisen tapauksessa Bravon vaihtaminen itseäni spekseiltään miellyttävään Giuliettaan olisi vaatinut 20 kiloeuron panostuksen. Koska ero omaan Bravooni tuntui kokonaisuutena huomattavasti odottamaani pienemmältä, en yksinkertaisesti koe, että saisin tuolle rahalle vastinetta. Eipä siis tule Giuliettaa tähän talouteen. Joka tapauksessa onnea kaikille moisen hankkineille, ihailen autoa aina kun sellaisen liikenteessä näen.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Aikaisemmin tässä threadissa kiroilin kun Alfan merkkiliikkeessä ei saanut oikein kunnon palvelua ja leasing autoksi oli tulossa Minin Countryman. No Minin vaihtoautomyyjä onnistui valloittavalla suhtautumisellaan alfoihin torpedoimaan 156 hyvitystarjouksen ja alla nyt Giulietta 170 Multiair
Hankin tosin muualta kuin Helsingistä palvelukokemuksen takia.
Ensimmäisen tuhannen kilometrin aikana muutamia huomioita mitä itselle on tullut. Autohan on edestäpäin omasta mielestä nätti kuin mikä. Takaa muistuttaa jotenkin Opel Astraa. Ihmisten kommentit muotoilusta olleet kautta linjan positiivisia. Tilat vastaavaa kauraa kuin kilpailijoissakin. Ajoasennon saa 170cm hernekepille muuten hyväksi, mutta reisitukea kaipaisi jaloille enemmän ja penkit reunoihin jää molemmille sivuille muutama sentti tyhjää. Kangaspenkki kyllä pitää hyvin penkissä paikoillaan.
Ajettavuus on nykyautomainen. Auto käyttäytyy johdonmukaisesti, mutta jotenkin lisää viestiä kaipaisi ohjaukselta ja renkailta. Kovaa pystyy siltikin kyllä luottavaisin mielin tyrkkimään lumipöperölläkin. Kone kipittää ihan kiltisti ja dynamicilla kaasun annostelukin on tarkkaa. Normal modella kaasupoljinta joutuu polkemaan konehuoneen syvyyksiin asti.
Tuossa nyt nuo ensivaikutelmat. Kiva auto eikä ole toistaiseksi tuollaisen liisariksi ottaminen kaduttanut.
Hankin tosin muualta kuin Helsingistä palvelukokemuksen takia.
Ensimmäisen tuhannen kilometrin aikana muutamia huomioita mitä itselle on tullut. Autohan on edestäpäin omasta mielestä nätti kuin mikä. Takaa muistuttaa jotenkin Opel Astraa. Ihmisten kommentit muotoilusta olleet kautta linjan positiivisia. Tilat vastaavaa kauraa kuin kilpailijoissakin. Ajoasennon saa 170cm hernekepille muuten hyväksi, mutta reisitukea kaipaisi jaloille enemmän ja penkit reunoihin jää molemmille sivuille muutama sentti tyhjää. Kangaspenkki kyllä pitää hyvin penkissä paikoillaan.
Ajettavuus on nykyautomainen. Auto käyttäytyy johdonmukaisesti, mutta jotenkin lisää viestiä kaipaisi ohjaukselta ja renkailta. Kovaa pystyy siltikin kyllä luottavaisin mielin tyrkkimään lumipöperölläkin. Kone kipittää ihan kiltisti ja dynamicilla kaasun annostelukin on tarkkaa. Normal modella kaasupoljinta joutuu polkemaan konehuoneen syvyyksiin asti.
Tuossa nyt nuo ensivaikutelmat. Kiva auto eikä ole toistaiseksi tuollaisen liisariksi ottaminen kaduttanut.
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Nyt on varmaan yksi parhaista vuodenajoista kysellä kokemuksia lasien ym pysymisestä puhtaana. Eli toimiiko tuulilasin pesulaite ja sen suuntaaminen odotetusti, entä pyyhkijät? Sama kysymys myös takalasin osalta, kaupungilla nähdyissä Giuliettoissa on kertynyt aika paljon kuraa takalasissa pyyhkimen ulkopuolella olevalle alueelle.
Mitä muita tällaisia arkisia ilmiöitä on tullut esille näin talven taittuessa ja sääolojen vaihdellessa?
Mitä muita tällaisia arkisia ilmiöitä on tullut esille näin talven taittuessa ja sääolojen vaihdellessa?
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Etulasin pissapojan suihkun kuvio on ainakin omasta mielestä hyvä. Samoin pyyhkijät. En keksi moittimista.
Takalasin pyyhkijän kuvio on aika pieni. Siltä alueelta mitä pyyhkijä takana ottaa, niin pysyy lasi puhtaana. Itse tosin ajan paljon matka-ajoa pimeällä ja kurakelillä pidän usein takalasin kuraisena, kun todella moni roikkuu tappituntumalla puskurissa. Häiritsee valot edes asteen vähemmän...
Takalasin pyyhkijän kuvio on aika pieni. Siltä alueelta mitä pyyhkijä takana ottaa, niin pysyy lasi puhtaana. Itse tosin ajan paljon matka-ajoa pimeällä ja kurakelillä pidän usein takalasin kuraisena, kun todella moni roikkuu tappituntumalla puskurissa. Häiritsee valot edes asteen vähemmän...
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Onko kenelläkään koeajokokemusta Giulietta-dieselistä, lähinnä 170 hv versiosta? Askarruttaa paskarruttaa vielä linjalla bensa vs. diesel, kun valtiovalta tekee hölmöilyjä bensan etanolipitoisuuden kanssa uhkaamalla että lähitulevaisuudessa etanolilla lantrataan lisää että päästään 20 % etanolipitoisuuteen. Dieselissä jos mennään biodieseliin, niin ainakin Nesteen mukaan se käy kaikkiin dieselautoihin ongelmitta. Ja diesel ei ainakaan omien kokemusteni mukaan ole niin kranttu kaasujalan raskaudelle kuin bensakoneinen.
Jos joku avartaisi kokemuksiaan dieselmallista jos kokemusta on, kiitos. Onko miten vääntävä isoilla vaihteilla? Onko kytkin-vaihteisto yhtä sujuva ja kevyt kuin 1,4 multi airissa? Kokemuksenne voisivat kannustaa dieselmallin koeajolle vielä kevään aikana...
Jos joku avartaisi kokemuksiaan dieselmallista jos kokemusta on, kiitos. Onko miten vääntävä isoilla vaihteilla? Onko kytkin-vaihteisto yhtä sujuva ja kevyt kuin 1,4 multi airissa? Kokemuksenne voisivat kannustaa dieselmallin koeajolle vielä kevään aikana...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Tulipa mieleen edellisen postauksen kaasujalan vaikutuksesta kulutukseen, että miten on G kuskeillä kulutuksen kanssa käyny?
Brittifoorumilta huvikseni lueskelin käyttäjäkokemuksia, ja suurin osa kuskeista oli jäänyt todella kauas tehtaan ilmoittamista luvuista. Toki paljon vaikuttaa, että kyseessä vasta sisäänajossa olevia autoja, kylmemmät talvikelit, ja osalla seassa ruuhkaajoa, ja taas se kuinka paljon käyttää dynamic moodia. Mutta all in all, ollanko päästy MA koneella lähellekää 6-7l yhdistettyä kulutusta, vai 8-9l kulutuslukemiin. Entäs diesel?
Brittifoorumilta huvikseni lueskelin käyttäjäkokemuksia, ja suurin osa kuskeista oli jäänyt todella kauas tehtaan ilmoittamista luvuista. Toki paljon vaikuttaa, että kyseessä vasta sisäänajossa olevia autoja, kylmemmät talvikelit, ja osalla seassa ruuhkaajoa, ja taas se kuinka paljon käyttää dynamic moodia. Mutta all in all, ollanko päästy MA koneella lähellekää 6-7l yhdistettyä kulutusta, vai 8-9l kulutuslukemiin. Entäs diesel?
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Mitä Brittilässä pari vuotta tuli asuttua niin motarilla ajetaan ruuhka-aikojen ulkopuolella 160 km/h ja ruuhkat on oikeita ruuhkia ja pikkuteillä kiihdytetään täysillä liikenneympyrästä toiseen -> kulutus voi hiukka pompsahtaa. 156 TS vei siellä vajaa apari litraa enemmän satasella ku kotisuomessa ainakin mulla. Tuo ei tietty mitä labramittausta vastaa, mutta saa ehkä hiukan tuntumaa.
MP
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Juu niillä tuntu olevan vaikeaa ajaa vakkarilla 55mph, jolloin kulutuskin oli lähellä ilmoitettua yhdistettyä kulutusta. Mutta toisaalta kukaan ei ollu päässyt lähellekään ilmoitettua maantiekulutusta, tosin en taas tiedä oliko ne motarin ja liikennevaloalueiden ulkopuolella ajaneetkaan...MP kirjoitti:Mitä Brittilässä pari vuotta tuli asuttua niin motarilla ajetaan ruuhka-aikojen ulkopuolella 160 km/h ja ruuhkat on oikeita ruuhkia ja pikkuteillä kiihdytetään täysillä liikenneympyrästä toiseen -> kulutus voi hiukka pompsahtaa. 156 TS vei siellä vajaa apari litraa enemmän satasella ku kotisuomessa ainakin mulla. Tuo ei tietty mitä labramittausta vastaa, mutta saa ehkä hiukan tuntumaa.
Nyt 7000km takana 170hv mallilla ja keskikulutus koko jaksolla 5.9l. Sisältää tammi- vaiko helmikuun pakkaset, runsaasti maantieajoa 80-100km/h vakionopeudensäädin lähes aina päällä ja sitten kaupunkipyöritystä jossain määrin. D-moodi ollut viime aikoina selkeästi enemmän käytössä, kun tiet alkaneet kuivua.routasydän kirjoitti:Entäs diesel?
Aika kaukana ollaan luvatusta 4.7l keskikulutuksesta, mutta kyllä kai tuosta nykyisestä jonkun desin saisi pois - hauskuuden kustannuksella. Katsotaan mihin lukema kehittyy, kun ilmat lämpenee (ja nopeudet kasvaa).
Testattu on että, jos oikein nätisti haluaa ajella, niin nelosella menee ilman tärinöitä ja jyrinöitä neljääkymppiä ja kierroksia koneessa 1000rpm. Maantienopeuksissa kutosella pääsee ohi, mutta aika usein tulee silti nelonen tyrkättyä sisään. Tämän talouden tarpeisiin vääntää siis aivan riittävän hyvin.MH kirjoitti:Onko miten vääntävä isoilla vaihteilla?
Omassa yksilössä vaihteensiirto on sujuvaa, ja ei ongelmia kovemmillakaan pakkasilla. Kopkop. Brittifoorumilla muutamista koko laatikon vaihdoista jokunen avautuminen jo löytyy.. Sitä en nyt muista, että oliko dieseleitä vai multiaireja.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Nyt on kilometrejä mittarissa n. 1300 ja toisen tankkauksen juuri suoritin. Tankkiin meni 46 litraa ja kilometrejä ajettu tasan 700, josta n. 200 taajama-ajelua, moottoritiellä vakkari päällä n. 400 ja valtatiellä loput 100. Ajellut suunnilleen rajoitusten mukaan, mieluummin yli kuin ali, muutaman kerran kiihdyteltykin vähän sporttisemmin. Tuosta tulisi kulutuslukemaksi n. 6,6 l/100 km; ei paha. Ajotietokoneen mukaan meni 7,1 l/100
Eka tankillinen oli n. 8l/100 km sisältäen paljon tyhjäkäyntiä ja 75% kaupunkiajoa ja loput maanteillä aika raskaalla kelillä.
Blue&me:n kanssa kun vielä pääsisi yhteisymmärrykseen Nokialaiseni haluaa joka kerta synkronoida itseään Alfan kanssa, kun menin asentamaan sen puhelinluetteloni autoon ja nyt herjaa aina, että osoitekirja ei ole täydellinen. Kaipa se siitä...
Eka tankillinen oli n. 8l/100 km sisältäen paljon tyhjäkäyntiä ja 75% kaupunkiajoa ja loput maanteillä aika raskaalla kelillä.
Blue&me:n kanssa kun vielä pääsisi yhteisymmärrykseen Nokialaiseni haluaa joka kerta synkronoida itseään Alfan kanssa, kun menin asentamaan sen puhelinluetteloni autoon ja nyt herjaa aina, että osoitekirja ei ole täydellinen. Kaipa se siitä...
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Samanlaisilla luvuilla on itselläkin mennyt Giulietta. 50/50 maantietä ja kaupunkiruuhkaa näyttää ajotietokoneen mukaan 7,6l/100km. Noille bensankulutuksille en ole paljon laskenut painoa. 2,5 litrasen 156 jälkeen tuntuu, että bensaa ei mene ollenkaanpeksu kirjoitti:Nyt on kilometrejä mittarissa n. 1300 ja toisen tankkauksen juuri suoritin. Tankkiin meni 46 litraa ja kilometrejä ajettu tasan 700, josta n. 200 taajama-ajelua, moottoritiellä vakkari päällä n. 400 ja valtatiellä loput 100. Ajellut suunnilleen rajoitusten mukaan, mieluummin yli kuin ali, muutaman kerran kiihdyteltykin vähän sporttisemmin. Tuosta tulisi kulutuslukemaksi n. 6,6 l/100 km; ei paha. Ajotietokoneen mukaan meni 7,1 l/100
Eka tankillinen oli n. 8l/100 km sisältäen paljon tyhjäkäyntiä ja 75% kaupunkiajoa ja loput maanteillä aika raskaalla kelillä.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Olen tässä Giuliettan lisäksi kysellyt tarjousta yhteen toiseen ns. yleisemmän merkin sinänsä mielenkiintoiseen versioon. Erehdyin heidän surkeaa hyvityshintaa päivitellessäni mainitsemaan suht hyvän hyvityksen Alfan Giuliettaa. No, myyjä tietysti koetti puhua omaan laariinsa, eli mainitsi että Alfaan pystytään esim. Autokeskuksessa antamaan superhyvältä vaikuttava hyvityshinta entisestä autosta, koska antavat autosta kuin autosta 3000 euroa. Ja että mukamas Giulietta tiputtaa hinnastaan heti ovesta ulos ajaessa 10000 euroa ja että harva eri merkkejä myyvä liike ottaa Alfaa vaihdossa -ja juuri tämä myyjä mukamas ei Alfaa huolisi vaihdokkina.
Miten te alfistit olette kokeneet merkkinne arvostuksen aikanaan vaihdettaessa? Onko pitänyt antaa puoli-ilmaiseksi? Tämä puoli hivenen nyt mietityttää, kun omalla rahalla autoa ostaa eikä työsuhdekärryksi. Ehkä en sitten omaa aitoa alfistin luonnetta, kun tämmöinen askarruttaa...
Miten te alfistit olette kokeneet merkkinne arvostuksen aikanaan vaihdettaessa? Onko pitänyt antaa puoli-ilmaiseksi? Tämä puoli hivenen nyt mietityttää, kun omalla rahalla autoa ostaa eikä työsuhdekärryksi. Ehkä en sitten omaa aitoa alfistin luonnetta, kun tämmöinen askarruttaa...
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Aluksi se hinta putoaa hirvittävän nopeasti, sitten vaan nopeasti. Tuosta -07 mallisesta alfastani saisin vaihdossa n. puolet siitä, mitä olen itse joutunut uutena maksamaan.MH kirjoitti: Miten te alfistit olette kokeneet merkkinne arvostuksen aikanaan vaihdettaessa? Onko pitänyt antaa puoli-ilmaiseksi? Tämä puoli hivenen nyt mietityttää, kun omalla rahalla autoa ostaa eikä työsuhdekärryksi. Ehkä en sitten omaa aitoa alfistin luonnetta, kun tämmöinen askarruttaa...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Kaikki liikkeet ei tosiaan alfaa huoli ja onhan se myyminen joskus vaikeaa. Mutta kyllähän ne myyjät yrittää sitä kaikien, paitsi omien merkkien kanssa. Eli bemarienkin kanssa voi olla ongelmaa, subaruiden yms. Olettaisin, että tuommoisesta volvo v50 tai corollasta ei kovin paljoa rutkuteta. Tosin kaveri kun vaihtoi oman 320i -08 bemunsa niin nihkeiden tarjousten syyksi sanottiin mm. vaikeasti myytävää väriä (valkoinen, niin kuin puolet nyt myytävistä audeista ja volvoista ja bemuista:) Eli voi itelläkin olla sama ongelma ku tuo volvo on valkonen...MH kirjoitti:Olen tässä Giuliettan lisäksi kysellyt tarjousta yhteen toiseen ns. yleisemmän merkin sinänsä mielenkiintoiseen versioon. Erehdyin heidän surkeaa hyvityshintaa päivitellessäni mainitsemaan suht hyvän hyvityksen Alfan Giuliettaa. No, myyjä tietysti koetti puhua omaan laariinsa, eli mainitsi että Alfaan pystytään esim. Autokeskuksessa antamaan superhyvältä vaikuttava hyvityshinta entisestä autosta, koska antavat autosta kuin autosta 3000 euroa. Ja että mukamas Giulietta tiputtaa hinnastaan heti ovesta ulos ajaessa 10000 euroa ja että harva eri merkkejä myyvä liike ottaa Alfaa vaihdossa -ja juuri tämä myyjä mukamas ei Alfaa huolisi vaihdokkina.
Miten te alfistit olette kokeneet merkkinne arvostuksen aikanaan vaihdettaessa? Onko pitänyt antaa puoli-ilmaiseksi? Tämä puoli hivenen nyt mietityttää, kun omalla rahalla autoa ostaa eikä työsuhdekärryksi. Ehkä en sitten omaa aitoa alfistin luonnetta, kun tämmöinen askarruttaa...
Niin ja yks syy voi olla auton alkuperä, jos ei oo suomiauto ja aina se myyjä jotain koettaa sanoa ainakin alkuun, että hyvityshinnan sais alas. Mutta kyllä joku liike aina antaa hyvän hyvityksen, ei siitä kannata masentua
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Mulla kävi riisselkolopallon kanssa siten, että VW Pitäjänmäki lupasi 7500 FIM (oisin ostanu 1.3 bensagolffin); Scan-Auto Konala sanoi 22500 FIM, jos ostan Shit iPitsan 90 hv:n koneella ja Malmi-Veho takasi 15000 FIM vaihdossa Uno 70 S.i.e:hen ja sen otin. Olin maksanut gloffista sen 15 k-markkaa.routasydän kirjoitti:Kaikki liikkeet ei tosiaan alfaa huoli ja onhan se myyminen joskus vaikeaa. Mutta kyllähän ne myyjät yrittää sitä kaikien, paitsi omien merkkien kanssa.
Mutta kyllä joku liike aina antaa hyvän hyvityksen, ei siitä kannata masentua
Volkkari ei liikahtanut ja Seattiin en mahtunut istumaan. Uno oli ok (ja myyjä myös!). Hinnoista voidaan melkein päätellä, että a) vuosi oli 1990 ja b) LD-golfin mittarissa oli 300 tkm.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Mullakin on tommonen testaamatta, mutta suurempi massa, parempi äänieristys (ja GM pohjainen kone), sekä neliveto koeajoraporttien perusteella syövät sitä fiilistä tuosta isokoneisesta 159:stä tuohon getvoseen verrattuna. Ja jos ei ajotuntuma jotenkin merkittävästi poikkea 1,9jtd ja 2,4 jtd malleista niin sekään ei ole lähellekkään yhtä sporttinen kuin getvosessa. Jos fiilistelyhenkisen, mutta käytännöllisen, uudehkon alfan haluaisi laittaa niin sen täytyisi ilmeisesti olla gta. Semmoistakaan en ikävä kyllä ole testannut, mutta ilmeisesti ovat aika hard core versioita ajettavuudeltaan verrattuna muutenkin paljon kehuttuun 156:een.Tiige kirjoitti:En ole ajanut, mutta luulisin että 159 3.2 Q4 olis myös fiilistä.routasydän kirjoitti:Mutta kuka haluaa pitää fiilistelyautona 159:n jos voi laittaa samaa asiaa ajamaan V6 getvosen
Ja ennen kuin menee liian OT:ksi niin lisätään vielä se pointti, että mielenkiinnolla odotan kyllä Giulietta qv:n testausta, jotta olisiko sillä potentiaalia käytännölliseksi fiilistelyautoksi
Viimeksi muokannut routasydän, 24 Maalis 2011, 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kun olisi vielä pitävä pinta, niin autosta varmaan saisi enemmän irti verrattuna peilijäähän.einari kirjoitti:Kyllä siitä olisi. Kävin kokeilemassa ja varsin mukavalta härveliltä se tuntui.routasydän kirjoitti: Ja ennen kuin menee liian OT:ksi niin lisätään vielä se pointti, että mielenkiinnolla odotan kyllä Giulietta qv:n testausta, jotta olisiko sillä potentiaalia käytännölliseksi fiilistelyautoksi
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
GTA on tosiaan oiva peli hard core fiilistelyyn. Mitä kovempaa polkee, sitä enemmän fiilistä. Kauppakassina kovahko ja kankea.routasydän kirjoitti:Jos fiilistelyhenkisen, mutta käytännöllisen, uudehkon alfan haluaisi laittaa niin sen täytyisi ilmeisesti olla gta. Semmoistakaan en ikävä kyllä ole testannut, mutta ilmeisesti ovat aika hard core versioita ajettavuudeltaan verrattuna muutenkin paljon kehuttuun 156:een.
Ja ennen kuin menee liian OT:ksi niin lisätään vielä se pointti, että mielenkiinnolla odotan kyllä Giulietta qv:n testausta, jotta olisiko sillä potentiaalia käytännölliseksi fiilistelyautoksi
Giulietta QV on hieno nykyaikainen sportti, mutta Alfa Romeo fiilis on vähän jäänyt matkasta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tuossa hintaluokassa ei sitä persnettoa mitenkään älyttömästi tule, vaikka jälleenmyyntiarvo vähän huonompi onkin/olisikin. Kolmen vuoden päästä saat Ocusta 15000€ ja Alfasta 14000€ - big deal? Päätä itse.MH kirjoitti:Miten te alfistit olette kokeneet merkkinne arvostuksen aikanaan vaihdettaessa? Onko pitänyt antaa puoli-ilmaiseksi? Tämä puoli hivenen nyt mietityttää, kun omalla rahalla autoa ostaa eikä työsuhdekärryksi. Ehkä en sitten omaa aitoa alfistin luonnetta, kun tämmöinen askarruttaa...
Omalle kohdalle ei ole osunut vielä yhtään liikettä, joka ei Alfaa olisi myyntiin ottanut ja aina niistä on jotain takaisin saanut. Toinen juttu sitten joskus tuon Lankisen kanssa...
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Oma kaava autorumbassa on aina ollut ostaa liikkeestä ja myydä yksityisenä vanha pois. Ei ehkä niin kätevää mutta tuohta on jäänyt lapaseen pääsääntöisesti aina enemmän mitä liike olisi hyvittänyt vaihtona. Liikkeetkin yleensä tuntuu suostuvan tinkauksiin paremmin suoralla kaupalla.Vittorio Jano kirjoitti:...Omalle kohdalle ei ole osunut vielä yhtään liikettä, joka ei Alfaa olisi myyntiin ottanut ja aina niistä on jotain takaisin saanut. Toinen juttu sitten joskus tuon Lankisen kanssa...
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Onko Giuliettassa mukana suomenkielinen käyttöohjekirja/manuaali? Jostakin kuulin että olisi vain englanninkielisenä tässä vaiheessa vaikka auton ostaisi suomalaisesta Alfa-liikkeestä...
En ollut tyytyväinen diesel-Alfan osalta tarjoukseen, kädenvääntö firman kanssa jatkuu. Hesarissa oli tänään koeajojuttu Giulietan 170 hv multi airista. Kehuivat pääosin, laadussa askarrutti ainoastaan kesken koeajon mykistynyt vakkari joka heräsi uudelleenkäynnistyksen jälkeen taas eloon ("reboot").
Askarruttaa edelleen kumpi olisi fiksumpi 20 tkm:n vuosikilsoilla, diisel vai bensa. Tuo dieselin vääntö ja kulutus tietysti houkuttaa...
En ollut tyytyväinen diesel-Alfan osalta tarjoukseen, kädenvääntö firman kanssa jatkuu. Hesarissa oli tänään koeajojuttu Giulietan 170 hv multi airista. Kehuivat pääosin, laadussa askarrutti ainoastaan kesken koeajon mykistynyt vakkari joka heräsi uudelleenkäynnistyksen jälkeen taas eloon ("reboot").
Askarruttaa edelleen kumpi olisi fiksumpi 20 tkm:n vuosikilsoilla, diisel vai bensa. Tuo dieselin vääntö ja kulutus tietysti houkuttaa...
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Mulle tuli MiToon vain englanninkieliset manuskat mukana. Lupauksesta huolimatta suomalaisia ei ole kuulunut, jos nyt ei ole tarvittukaan. Hauska yksityiskohta on, että edellisellä maahantuojalla kyllä oli suomenkieliset manuskat olemassaMH kirjoitti:Onko Giuliettassa mukana suomenkielinen käyttöohjekirja/manuaali? Jostakin kuulin että olisi vain englanninkielisenä tässä vaiheessa vaikka auton ostaisi suomalaisesta Alfa-liikkeestä...
Taitaa olla se ja sama, etenkin kun dieselin hinta nousee tulevassa vuodenvaihteessa lähemmäksi bensiinin hintaa. Tosin käyttövoimaverokin pienenee. Linkin takaa voi löytyä apua valintaa helpottamaan: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajon ... l_laskuri/MH kirjoitti:Askarruttaa edelleen kumpi olisi fiksumpi 20 tkm:n vuosikilsoilla, diisel vai bensa. Tuo dieselin vääntö ja kulutus tietysti houkuttaa...
Jonkin verran polttelee Sportwagonin vaihto Giulietta TCT:hen tänä keväänä, mutta uskaltaako tuota kokeilematta ottaa . Mito TCT:n toiminnasta on kriittisiä kommentteja ilmassa (mm. uusin TM), mutta kyseessä on kuitenkin eri auto. Jos vaikka vaihteiston ohjelmointia olisikin muutettu Giulissa. Koeajoon ei taida ennen loppukesää olla mahdollisuutta...
156 JTS SW '04
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Tässä nyt tarjouskierros menossa...kovin on surkeat hyvitykset, esim. vähän aikaa sitten pyytämäni tarjous oli hyvä mutta samasta firmasta saatu hyvityshinta nykyisestä on romahtanut. Syytä eivät kerro, ja alunperin pyydetyn tarjouksen mukaisesti tilausaikakin olisi ollut pidempi (nyt sopivan värisen auton saisin nopeasti, niitä on satamassa).
Olen menossa vielä tänään kokeilemaan uudelleen normaalivarusteista Multi airia, dieselin jätän omilla ajomäärilläni (18-20 tkm/v) nyt pois ja jotenkin automerkin perinnekin puoltaa kiertävää bensakonetta.
Te, joilla Julietta on normaalialustalla (siis ei pack sportilla), niin onko mielestänne auto liian korkean näköinen (siis jääkö esim lokasuojan kaaren ja renkaan väliin ulkonäöllisesti liikaa tilaa?)? Minusta vaan alkaa yksityisostajana tuntua, että turha ottaa pack sportia koska aikanaan vaihdettaessa/myydessä ei saa euroakaan lisähinnasta takaisin vaan hyötyjä on seuraava ostaja. Ilmeisimmin istuimen muodoissa ei ole eroa vakioiseen?
Olen menossa vielä tänään kokeilemaan uudelleen normaalivarusteista Multi airia, dieselin jätän omilla ajomäärilläni (18-20 tkm/v) nyt pois ja jotenkin automerkin perinnekin puoltaa kiertävää bensakonetta.
Te, joilla Julietta on normaalialustalla (siis ei pack sportilla), niin onko mielestänne auto liian korkean näköinen (siis jääkö esim lokasuojan kaaren ja renkaan väliin ulkonäöllisesti liikaa tilaa?)? Minusta vaan alkaa yksityisostajana tuntua, että turha ottaa pack sportia koska aikanaan vaihdettaessa/myydessä ei saa euroakaan lisähinnasta takaisin vaan hyötyjä on seuraava ostaja. Ilmeisimmin istuimen muodoissa ei ole eroa vakioiseen?