Kyselisin apua paremmin tietäviltä




Valvoja: Moderators
Kasvoko tolla katastajalla kyrpä otassa huomasikkoManUtd kirjoitti:Nyt viime viikolla menin vuosikatsastukseen (espoon a-katsastusasema), jossa kaikki meni muuten hyvin, mutta katsastusmies huomautti, että auto on liian matala (sumarit pitäisi olla 25 maasta, minulla 20 cm maasta). No, tuosta voin päästä ohi (katsastusmiehen mukaan) sillä, että poistan sumarit käytöstä.
Ja mistä asti muutoskatsastusta on vaadittu?
Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja, josta katsastussetä Herttoniemen autokatsastuksessa (välttäkää paikkaa kuin ruttoa, täysin idioottimeininkiäManUtd kirjoitti:(sumarit pitäisi olla 25 maasta, minulla 20 cm maasta). No, tuosta voin päästä ohi (katsastusmiehen mukaan) sillä, että poistan sumarit käytöstä. MUTTA nyt vasta hauskaa tuleekin: Katsastusmies kysyi, että onko tämä intraxin madallaus-sarja hyväksytty tähän alfaan? Minullahan ei luonnollisestikaan ole mitään papereita enää sarjasta, joten onko ideoita?Ja pari kysymystä? Ovatko kaikki muutoskatsastaneet madallus-sarjat? Ja mistä asti muutoskatsastusta on vaadittu? Toivottavasti en sekoittanut teitä täysin
Pitipä käydä oikeen mittaamassa paljon tuota maavaraa on sumareihin nähden. Jos nyt yhtään oikeen tihrustin niin 26cm oli matalimmalta kohdalta. Kysymys kuuluukin, miten helvetin matala se sun auto on?ManUtd kirjoitti:Joo, erittäin hauska puuha on mullakin edessä, kun autoa nostetaan ja yrittää jotain koodia löytää, no, onhan tässä vielä 3 viikkoa aikaaNo, jos tästä jotain oppii, niin hoitaa homman heti.
Ihme homma munkin mielestä toi sumari -juttu, sillä "yritin" katsastaa vielä talvikitkoilla (195/60/15) ja niilläkin väitti, että sumarit liian alhaalla
Taitaa tälläkin listalla olevilla olla autoja, joissa 25 cm sumarista maanpintaan ei tule täyteen
oliko tuo sportpak versio? taisi olla niin että autosta löytyy 2 eri tyyppikatsastusta sport ja normaali. esim sportpak versiossa 16 tuuman pyörät laillista asentaa 17 tilalle jne. Aika tyhmää toimintaa deltalta? ettei noita ole alunperin merkitty papereihin pientä rahastusta ensin renkaat sitten vielä jousien muutoskatsastus. Viimeisin katsastus "näyttää aika matalalta nää Alfat on muutenki matalia" sitten kypsyin ja kaivoin hanskalokerosta TUV paperit, sopivasti auto on massattu 3 vuotta sitten joten numerosarjoja ei löydy helposti, yritti vielä rapsutella esiin (aika toivotonta hommaa), lopuksi tokaisi "uskotaan nyt sitten"Sassicaia kirjoitti: Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja,
Joo ei tod. uskonut nyt sitten vaan piti nosturille ajaa ja päästä vilkuilemaan peilillä numeroita, mitä ei sitten edes osannut katsoa. No, mulkku mikä mulkku. Sportpack versio piti olla, mutta jälkiasennettuna suomessa sen tekivät. Tosin mistäs ne sen olisivat tienneet, että 4 vuoden päästä aletaan yhtäkkiä vaatia jotain v***n tuv-papereita ja numerosarjoja jousista. Hienoa tää hallintoalamaisena olo.V6 kirjoitti:oliko tuo sportpak versio? taisi olla niin että autosta löytyy 2 eri tyyppikatsastusta sport ja normaali. esim sportpak versiossa 16 tuuman pyörät laillista asentaa 17 tilalle jne. Aika tyhmää toimintaa deltalta? ettei noita ole alunperin merkitty papereihin pientä rahastusta ensin renkaat sitten vielä jousien muutoskatsastus. Viimeisin katsastus "näyttää aika matalalta nää Alfat on muutenki matalia" sitten kypsyin ja kaivoin hanskalokerosta TUV paperit, sopivasti auto on massattu 3 vuotta sitten joten numerosarjoja ei löydy helposti, yritti vielä rapsutella esiin (aika toivotonta hommaa), lopuksi tokaisi "uskotaan nyt sitten"Sassicaia kirjoitti: Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja,
Menin muutoskatsastamaan omia 17" kummejani kun oli 15" papereissa. Katsastuksen jälkeen setä pyysi minut toimistoon ja osoitti tietokoneelta että "nämä renkaat (215/45 17") ovat ihan lailliset eikä niitä olisi tarvinnut katsastaa erikseen. Ei vain ollut tietsikkaohjelma saanut tietoa otteeseen asti... Sain ylimääräiset paperit leimalla jolla sitten voi poliisi sedille näytellä että kyllä on laillisetV6 kirjoitti:oliko tuo sportpak versio? taisi olla niin että autosta löytyy 2 eri tyyppikatsastusta sport ja normaali. esim sportpak versiossa 16 tuuman pyörät laillista asentaa 17 tilalle jne.Sassicaia kirjoitti: Minulla oli vanhassa 156:ssa uutena asennettu Eibachin madallussarja,
Ainakin omassa rekisteriotteessa lukee vaihtoehtoisina rengaskokoina jotkut 16 tuumaiset sekä 215/45*17".Naiko kirjoitti:Onko kaikissa 156:sissa valmiiksi rekattu tämä rengas koko autoon sopivaksi?