pikadiagnoosia kaivataan - v6 kytkinpoljin paukahti lattiaan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

pikadiagnoosia kaivataan - v6 kytkinpoljin paukahti lattiaan

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Haku jäi nyt käyttämättä koska olen mobiilisti liikkeellä. Sori. Tuossa hetki sitten kävi otsikon kuvaamalla tavalla. Käsin poljin nousee ylös, mutta jää painaessa lattiaan. Onko kyseessä polkimessa oleva jousi vai joku muu?
Pikadiagnoosia kyselen kun työt alkaa just ja huomenna auto pitää hinata korjaamolle joka valitaan raadin tietojen perusteella.
Kiitos etukäteen ;)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Vuotaako jarrunesteitä pihalle?

Edit: Mutta 156:han on palautinjousi jollei ei ole epätyypillistä hajota?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Toimiiko kytkin?

Jos toimii niin joko polkimen jousi, tai sitten pääsylinterin jousi (muistaakseni 156:ssa on semmonen)

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ Ei vuoda. Meni tosiaan aivan yllättäen ilman mitään ennakkovaroitusta.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Epezi: Ei toimi. Poljin painuu ilman tuntoa alas kun sen käsin nostaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ettei olis kytkimestä jompikumpi sylinteri jumissa.[/list]
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Kytkimessä on kyllä ollut pieni kynnys lämpimänä, ja ravistusta on myös ollut ilmassa kytkimen lämmettyä.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Onko tässä samanlainen viritys kun kappassa?
Eli tuo kytkin ottaa nesteensä jarrusäiliöstä, ja kun pinta laskee haukkaa kytkin ilmaa?

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Hakuammuntaa...oisko syyllinen tuo mun albumin kuvassa oleva pääsyltty?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Painelaakeri mennyt läpi asetelmasta? :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Tuolta se minustakin kuulostaa, ikävä kyllä.

Jos nyt pukkaa kytkinremonttia niin pyydä pajaa samalla voitelemaan käyttökäpälän akselin helat. Omassa jo pelkän ylemmän helan voitelu auttoi poljinvoimaan ja tuntumaan melkoisesti. Alempaan taas ei pääse käsiksi irrottamatta vaihteistoa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Mulla GTssä tapahtui sama ilmiö mutta silloin oli paljon pakkasta. Poljin jäi pohjaan eikä irroittanut kytkintä, käsin sai nostettua ylös, mitään nestettä ei vuotanut. diagnoosi huollossa, jonne siis kuljetettiin, oli että neste oli jäätynyt. tosiaan on sama neste jarrujen kanssa ja jarrunesteet vaihdettu viime syksynä. selitys jäätymiselle oli että huolto-ohjelmassa ei todeta että vaikka jarrunesteet vaihdetaan niin kytkinputkessa olevaa nestettä ei tyhjätä eli vaihdeta.... :crazyeyes: eli neste oli siis kytkinputkessa alkuperäinen vuodelta 2006...
tämä kannattaa ottaa huollossa esille että vaihtavat myös ko letkun nesteen.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Mulla tapahtu kaks tai kolme talvea sitten vastaavanlainen tapaus. Auto oli ollut pari viikkoa ilman ajoa ja seissyt pakkaskeleillä pihassa. Poljin oli iskenyt lattiaan, eikä noussut senttiäkään ylös omin voimin. Työsylinteri siinä muistaakseni vaihdettiin - tarkistan kuitista jahka kotiudun.

Vähän samaa sarjaa sivuten, niin eilen meni joku kytkimen jousi kaput, palautti ja pumppas tapahtuneen jälkeen ihan normaalisti..mutta siitä sitten tuolla "mikä osa" -ketjussa enemmän.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Kiitoksia veikkauksista. Nesteet on vaihdettu toissa syksynä järjestelmään, joten niissä tuskin vikaa on.

Jos tuollaisen oireen aiheuttaisi se polkimen jousi olisin roudauttanut auton hovihuoltoon, mutta nyt auto saa mennä huomenna hinurilla filaroon.

Jos syypää on jompi kumpi sylintereistä, niin kumpi niistä oli jalkatilassa? Työ- vai pääsylinteri?

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Pää-, eli poljinsylinteri. Työsylinteri on aina siellä likaisella puolella :-D

Jarruista tuo on helppo muistaa. Pääsylinteri polkimen päässä jakaa käskyn, jota neljä työlaistä toteuttaa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

-08 päivätyssä kuitissa luki, että vaihdettiin 28e maksanut Korjaus srj + 4e jarrunesteet.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Eipä oo pahanhintainen osa tuo työsylinteri.
Taidan silti laitattaa koko paketin vaihtoon em. ravistuksen (ja jäykkyyden) takia.

Tulipa taas alfa-rahastolle käyttöä :/

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

EdotL kirjoitti:Eipä oo pahanhintainen osa tuo työsylinteri.
Taidan silti laitattaa koko paketin vaihtoon em. ravistuksen (ja jäykkyyden) takia.

Tulipa taas alfa-rahastolle käyttöä :/
No jos oireet on nuo, niin kytkinremppaa se huutaa, asetelma loppu, ja turhaa lähdet niitä sylintereitä vaihtamaan, ei niissä mitään vikaa ole!
Pyydä samalla vaihtamaan vetarien stefat!

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Filaron pojat saavat auton vasta loppuviikolla työn alle, joten siihen asti odotellaan mikä tulee tuomioksi.

Itse kyllä varaudun uuden asetelman laittoon, ja saavat siinä samalla rassata paikkoja niin, että vaihdekepin sivuttaisjäykkyyskin siirtyy historiaan.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Coupe »

EdotL kirjoitti:Filaron pojat saavat auton vasta loppuviikolla työn alle, joten siihen asti odotellaan mikä tulee tuomioksi.

Itse kyllä varaudun uuden asetelman laittoon, ja saavat siinä samalla rassata paikkoja niin, että vaihdekepin sivuttaisjäykkyyskin siirtyy historiaan.
Arvausta: Jommasta kummasta sylinteristä tiivisteet kaput tai kytkimen pään työsylinteri irronnut kiinnityksestään. Tuo jälkimmäinen oli vikana minulla aikoinaan vanhassa Alfetassa. Sylinterin lukkorengas irtosi ja sylinteri mäntä pullahti melkein pihalle.

Vastaa Viestiin