pikadiagnoosia kaivataan - v6 kytkinpoljin paukahti lattiaan
Valvoja: Moderators
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
pikadiagnoosia kaivataan - v6 kytkinpoljin paukahti lattiaan
Haku jäi nyt käyttämättä koska olen mobiilisti liikkeellä. Sori. Tuossa hetki sitten kävi otsikon kuvaamalla tavalla. Käsin poljin nousee ylös, mutta jää painaessa lattiaan. Onko kyseessä polkimessa oleva jousi vai joku muu?
Pikadiagnoosia kyselen kun työt alkaa just ja huomenna auto pitää hinata korjaamolle joka valitaan raadin tietojen perusteella.
Kiitos etukäteen
Pikadiagnoosia kyselen kun työt alkaa just ja huomenna auto pitää hinata korjaamolle joka valitaan raadin tietojen perusteella.
Kiitos etukäteen
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
^ Tuolta se minustakin kuulostaa, ikävä kyllä.
Jos nyt pukkaa kytkinremonttia niin pyydä pajaa samalla voitelemaan käyttökäpälän akselin helat. Omassa jo pelkän ylemmän helan voitelu auttoi poljinvoimaan ja tuntumaan melkoisesti. Alempaan taas ei pääse käsiksi irrottamatta vaihteistoa.
Jos nyt pukkaa kytkinremonttia niin pyydä pajaa samalla voitelemaan käyttökäpälän akselin helat. Omassa jo pelkän ylemmän helan voitelu auttoi poljinvoimaan ja tuntumaan melkoisesti. Alempaan taas ei pääse käsiksi irrottamatta vaihteistoa.
- Epäkelpokeräilijä -
Mulla GTssä tapahtui sama ilmiö mutta silloin oli paljon pakkasta. Poljin jäi pohjaan eikä irroittanut kytkintä, käsin sai nostettua ylös, mitään nestettä ei vuotanut. diagnoosi huollossa, jonne siis kuljetettiin, oli että neste oli jäätynyt. tosiaan on sama neste jarrujen kanssa ja jarrunesteet vaihdettu viime syksynä. selitys jäätymiselle oli että huolto-ohjelmassa ei todeta että vaikka jarrunesteet vaihdetaan niin kytkinputkessa olevaa nestettä ei tyhjätä eli vaihdeta.... eli neste oli siis kytkinputkessa alkuperäinen vuodelta 2006...
tämä kannattaa ottaa huollossa esille että vaihtavat myös ko letkun nesteen.
tämä kannattaa ottaa huollossa esille että vaihtavat myös ko letkun nesteen.
Mulla tapahtu kaks tai kolme talvea sitten vastaavanlainen tapaus. Auto oli ollut pari viikkoa ilman ajoa ja seissyt pakkaskeleillä pihassa. Poljin oli iskenyt lattiaan, eikä noussut senttiäkään ylös omin voimin. Työsylinteri siinä muistaakseni vaihdettiin - tarkistan kuitista jahka kotiudun.
Vähän samaa sarjaa sivuten, niin eilen meni joku kytkimen jousi kaput, palautti ja pumppas tapahtuneen jälkeen ihan normaalisti..mutta siitä sitten tuolla "mikä osa" -ketjussa enemmän.
Vähän samaa sarjaa sivuten, niin eilen meni joku kytkimen jousi kaput, palautti ja pumppas tapahtuneen jälkeen ihan normaalisti..mutta siitä sitten tuolla "mikä osa" -ketjussa enemmän.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Kiitoksia veikkauksista. Nesteet on vaihdettu toissa syksynä järjestelmään, joten niissä tuskin vikaa on.
Jos tuollaisen oireen aiheuttaisi se polkimen jousi olisin roudauttanut auton hovihuoltoon, mutta nyt auto saa mennä huomenna hinurilla filaroon.
Jos syypää on jompi kumpi sylintereistä, niin kumpi niistä oli jalkatilassa? Työ- vai pääsylinteri?
Jos tuollaisen oireen aiheuttaisi se polkimen jousi olisin roudauttanut auton hovihuoltoon, mutta nyt auto saa mennä huomenna hinurilla filaroon.
Jos syypää on jompi kumpi sylintereistä, niin kumpi niistä oli jalkatilassa? Työ- vai pääsylinteri?
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
No jos oireet on nuo, niin kytkinremppaa se huutaa, asetelma loppu, ja turhaa lähdet niitä sylintereitä vaihtamaan, ei niissä mitään vikaa ole!EdotL kirjoitti:Eipä oo pahanhintainen osa tuo työsylinteri.
Taidan silti laitattaa koko paketin vaihtoon em. ravistuksen (ja jäykkyyden) takia.
Tulipa taas alfa-rahastolle käyttöä :/
Pyydä samalla vaihtamaan vetarien stefat!
Arvausta: Jommasta kummasta sylinteristä tiivisteet kaput tai kytkimen pään työsylinteri irronnut kiinnityksestään. Tuo jälkimmäinen oli vikana minulla aikoinaan vanhassa Alfetassa. Sylinterin lukkorengas irtosi ja sylinteri mäntä pullahti melkein pihalle.EdotL kirjoitti:Filaron pojat saavat auton vasta loppuviikolla työn alle, joten siihen asti odotellaan mikä tulee tuomioksi.
Itse kyllä varaudun uuden asetelman laittoon, ja saavat siinä samalla rassata paikkoja niin, että vaihdekepin sivuttaisjäykkyyskin siirtyy historiaan.