159 saksanmaalta
Valvoja: Moderators
159 saksanmaalta
Otsikon mukainen aihe jota on varmaan täällä ennenkin kyselty mutta asiaan.Elikkä onko järkevää, hinta/kunto ja omatuonti/jobbarilla tuotuna.
Valikoimaa näyttäisi olevan "rapakon takana" ainakin dieselien osalta,
oma hankinta olisi todennäköisesti 2.2 jts.Kiittäen etukäteen vastauksista.
Valikoimaa näyttäisi olevan "rapakon takana" ainakin dieselien osalta,
oma hankinta olisi todennäköisesti 2.2 jts.Kiittäen etukäteen vastauksista.
T.L
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Eiköhän hyvä syy tuonnille ole juuri se, että saa mieleisensä. varsinkin uudempia vuosimalleja on täällä heikosti tarjolla, luin jostain että Alfojen osalta jo aiemminkin marginaaliset myyntimäärät putosivat taantuman aikana puoleen. Siten vm 06-07 on eniten tarjolla, 08 eteenpäin aika heikkoa tuo tarjonta on. Joten jos haluaa tietyn varustetason ja värin sekä vaihteiston niin onhan Saksan tuonti varmasti ok vaihtoehto. Tuskin niinkään taloudellisesti?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Oman auton toin 2,5 vuotta sitten Italiasta. Silloin hinta jäi samaan kuin suomiauton, mutta varusteet olivat paremmat. Bensan olisin halunnut tuoda, mutta hinta karkasi käsistä älyttömän verotuksen takia. Dieseliin tuli veroja noin 6500e kun bensaan olisi tullut 13 000e. Bensa tosin olisi ollut 3.2 Q4.
159:sin hinta on niin pohjalukemissa Suomessa ettei suurtakaan järkeä ole tuoda autoa ulkomailta. Ainoa ilo on paremmat varusteet. Italiasta saa auton Exlcusive varusteilla, jolloin varustetaso on jo kohtuullisen mukava.
159:sin hinta on niin pohjalukemissa Suomessa ettei suurtakaan järkeä ole tuoda autoa ulkomailta. Ainoa ilo on paremmat varusteet. Italiasta saa auton Exlcusive varusteilla, jolloin varustetaso on jo kohtuullisen mukava.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Mitä varusteita sait enemmän?Maunu kirjoitti:Oman auton toin 2,5 vuotta sitten Italiasta. Silloin hinta jäi samaan kuin suomiauton, mutta varusteet olivat paremmat. Bensan olisin halunnut tuoda, mutta hinta karkasi käsistä älyttömän verotuksen takia. Dieseliin tuli veroja noin 6500e kun bensaan olisi tullut 13 000e. Bensa tosin olisi ollut 3.2 Q4.
159:sin hinta on niin pohjalukemissa Suomessa ettei suurtakaan järkeä ole tuoda autoa ulkomailta. Ainoa ilo on paremmat varusteet. Italiasta saa auton Exlcusive varusteilla, jolloin varustetaso on jo kohtuullisen mukava.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Jos et jotain spesiaalia ole hakemassa niin ei taloudellisesti saa etua.
Itse hain (taas) kun se osittain tullut tavaksi. Eli löytää käytettynä auto johon saa valittua laajasta tarjonnasta sopivat varusteet. Itse olin hakemassa riisselikuunelosta ja Ti-paketilla. Ei sellaisia Suomessa ole myyty - tai no ehkä nyt joku on voinut sellaisen itselleen tilata muttei se käytettynä ole tarjolla.
Toiset käyttävät välittäjää joka tietty maksaa ja autoa pääset sitten kokeilemaan vasta Suomessa. Diilistä riippuen se ei tietty välttämättä ole riski. Vaivatonta tuo tietty on.
Itse hakeminen on aika helppoa, pitää unohtaa häkkiliikkeet ja pysyä merkkiliikkeissä. Germaanit ovat tottuneet myymään autoja ulkomaille joten kun tinkii byrokratian kaupan päälle niin aika helppoa on. Siltikin kannattaa pitää mielessä että ulkomaille menevästä autosta ei välttämättä ihan kaikkea kerrota kun takuuvastuu on olematon. Pitää siis itse osata katsoa auton kunto. Saksasta löytyy paljon autoja jotka ovat tosi hyvässä kunnossa suomalaisiin yksilöihin verrattuna - mutta myös valitettavasti päinvastoin....
Itse hain (taas) kun se osittain tullut tavaksi. Eli löytää käytettynä auto johon saa valittua laajasta tarjonnasta sopivat varusteet. Itse olin hakemassa riisselikuunelosta ja Ti-paketilla. Ei sellaisia Suomessa ole myyty - tai no ehkä nyt joku on voinut sellaisen itselleen tilata muttei se käytettynä ole tarjolla.
Toiset käyttävät välittäjää joka tietty maksaa ja autoa pääset sitten kokeilemaan vasta Suomessa. Diilistä riippuen se ei tietty välttämättä ole riski. Vaivatonta tuo tietty on.
Itse hakeminen on aika helppoa, pitää unohtaa häkkiliikkeet ja pysyä merkkiliikkeissä. Germaanit ovat tottuneet myymään autoja ulkomaille joten kun tinkii byrokratian kaupan päälle niin aika helppoa on. Siltikin kannattaa pitää mielessä että ulkomaille menevästä autosta ei välttämättä ihan kaikkea kerrota kun takuuvastuu on olematon. Pitää siis itse osata katsoa auton kunto. Saksasta löytyy paljon autoja jotka ovat tosi hyvässä kunnossa suomalaisiin yksilöihin verrattuna - mutta myös valitettavasti päinvastoin....
Itse olen etsiskellyt juuri samaista konfiguraatiota eli 159+SW+Q4+TI+Di. Mutta eihän niitä ole myynnissä edes Saksassa kohtuu kilometreillä. Joitakin Mobilessa on myynnissä joskin niistäkin osa Ranskassa, Unkarissa ja Puolassa etc. Perusversioitakin aika nihkeästi. Vaatii varmaan kärsivällisyyttä tai kohteen vaihtamista/speksin alentamista. Ei varmaan tehtaalta montaa rullannut ulos ja nyt Euro5:n myötä lopettivat sitten valmistuksen kokonaan. No jos löytyy niin ompahan sitten ainesta keräilyharvinaisuudeksi 50 vuoden päästäMKT kirjoitti:Itse olin hakemassa riisselikuunelosta ja Ti-paketilla. ....
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Lykkyä tykö. Minulla kesti jotakuinkin 14kk ennenkuin löysin kriteerit riittävän hyvin täyttävän kulkineen. Meni siinä hitailuun pari hyvää yksilöä matkanvarrella eli Helmutti ehti ostaa ennen minua.Futis kirjoitti:Itse olen etsiskellyt juuri samaista konfiguraatiota eli 159+SW+Q4+TI+Di. Mutta eihän niitä ole myynnissä edes Saksassa kohtuu kilometreillä. Joitakin Mobilessa on myynnissä joskin niistäkin osa Ranskassa, Unkarissa ja Puolassa etc. Perusversioitakin aika nihkeästi. Vaatii varmaan kärsivällisyyttä tai kohteen vaihtamista/speksin alentamista. Ei varmaan tehtaalta montaa rullannut ulos ja nyt Euro5:n myötä lopettivat sitten valmistuksen kokonaan. No jos löytyy niin ompahan sitten ainesta keräilyharvinaisuudeksi 50 vuoden päästä
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Kannattaa myös katsoa useampi vaihtoehto ja valmistautua paikanpäällä tekemään kompromisseja, koska tuolla myydään merkkiliikkeissä ihan samanlaista paskaa kuin kotimaassakin. Ei tarvitse olla häkkiliike, että huoltokirjat / kilometrit eivät täsmää ja sähköisesti on helppoa ylikehua auton kuntoa.
Lyhyellä aikataululla toteutettava yhden yksilön varaan laskettu reissu kusee yhtä varmasti kuin palokunnan hevonen .
Lyhyellä aikataululla toteutettava yhden yksilön varaan laskettu reissu kusee yhtä varmasti kuin palokunnan hevonen .
"Too much ain't enough"
Vero lasketaan 159/Brera/Spider mallien kohdalla CO2 päästöjen perusteella. Esim. 3.2:sen päästöt ovat 275 g/km, jolloin vero-% on:
275/10 + 4 x alv, eli (27,5 % + 4 %) x 1,23 = 38,745, eli 38,7%
Veron määrä taasen riippuu siitä minkä arvoiseksi tulli tuotavan auton katsoo. Auton arvoon vaikuttaa eniten ikä ja ajetut kilometrit. Oman bensa-Q4:sen prosessi on tässä vaiheessa, mielenkiinnolla odotellaan päätöstä.
Tullin sivuilta löytyy MAHTI-niminen (kukakohan sarkastinen piru tuonkin on nimennyt?) järjestelmä jolla voi koittaa haarukoida auton verotusarvoa KLIK. Tulokset eivät kuitenkaan ole mitenkään sitovia. Paremman referenssin saa jo aiemmin tuoduista autoista, jos sellaisia siis sattuu olemaan.
Yksi 3.2 Q4 Spider on tuotu kolmisen vuotta sitten (se sama joka on ollut miltei yhtä kauan nettiautossa myynnissä), mutta se on verotettu vanhan systeemin eli kokonaispainon mukaan. Veroa on siihen siunaantunut tuolloin rapeat 16.916,73 €....
275/10 + 4 x alv, eli (27,5 % + 4 %) x 1,23 = 38,745, eli 38,7%
Veron määrä taasen riippuu siitä minkä arvoiseksi tulli tuotavan auton katsoo. Auton arvoon vaikuttaa eniten ikä ja ajetut kilometrit. Oman bensa-Q4:sen prosessi on tässä vaiheessa, mielenkiinnolla odotellaan päätöstä.
Tullin sivuilta löytyy MAHTI-niminen (kukakohan sarkastinen piru tuonkin on nimennyt?) järjestelmä jolla voi koittaa haarukoida auton verotusarvoa KLIK. Tulokset eivät kuitenkaan ole mitenkään sitovia. Paremman referenssin saa jo aiemmin tuoduista autoista, jos sellaisia siis sattuu olemaan.
Yksi 3.2 Q4 Spider on tuotu kolmisen vuotta sitten (se sama joka on ollut miltei yhtä kauan nettiautossa myynnissä), mutta se on verotettu vanhan systeemin eli kokonaispainon mukaan. Veroa on siihen siunaantunut tuolloin rapeat 16.916,73 €....
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mahdin tilastot eivät ehkä ole sitovia, mutta eurolleen tuli omalle autolle verot Mahdin mukaan, kuten monessa muussakin tapauksessa. Eli "riittävän" tarkka tuo Mahti kuitenkin ja verot saa maksettavaksi todella nopeasti Hieno palvelu mielestäni, koska markkinahinnat ovat monessa katsomassani tapauksessa todellisia alemmat. Lisäksi varusteita ei tuossa huomioida ollenkaan, joten voi hyvällä syyllä hankkia reilusti varustetun.
(Tarkennuksena innokkaimmille, että tässä ei nyt kehuttu koko autoverotusta hienoksi asiaksi, vaan tuota arvioinnin toteutustapaa.)
(Tarkennuksena innokkaimmille, että tässä ei nyt kehuttu koko autoverotusta hienoksi asiaksi, vaan tuota arvioinnin toteutustapaa.)
Vielä hienompaa olisi kun tuo "päästöpohjainen" vero perittäisiin kauppahinnasta ja sen voisi maksaa vaikka rekisteröinnin yhteydessä katsastuskonttorilla.Rolle kirjoitti: (Tarkennuksena innokkaimmille, että tässä ei nyt kehuttu koko autoverotusta hienoksi asiaksi, vaan tuota arvioinnin toteutustapaa.)
VMP
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Itselle on välittäjän kautta tulossa (tai tullut jo, en vielä noutanut) 159 1750 TBi Ti Sedan kaikilla mausteilla (Ti, Bose, Navi, Bi-Xenon). Itse päädyin välittäjään vaivattomuuden ja verotuksen takia.
TBi -koneella olevaa ei vielä ole ainuttakaan maahan tuotu, saatika sitten Ti-varusteilla. Verojen arvailu ja tuontikuvioiden opiskelu ei kiinnostanut, joten välittäjän kanssa sovittiin kiinteä maksimisumma.
Kauppa ei ihan vielä ole loppuun asti käyty, mutta ainakin tähän asti on hommat sujuneet erittäin hyvin.
Reilu vuosi sitten aloin etsiä 2.2 JTS -koneella olevaa Ti-varusteltua yksilöä, mutta matkan varrella tuo hieman muuttui - loppujen lopuksi hyvään suuntaan.
Kannattaa varautua siihen että sopivan löytämiseen tosiaan menee aikaa, riippuen vaatimuksista toki.
TBi -koneella olevaa ei vielä ole ainuttakaan maahan tuotu, saatika sitten Ti-varusteilla. Verojen arvailu ja tuontikuvioiden opiskelu ei kiinnostanut, joten välittäjän kanssa sovittiin kiinteä maksimisumma.
Kauppa ei ihan vielä ole loppuun asti käyty, mutta ainakin tähän asti on hommat sujuneet erittäin hyvin.
Reilu vuosi sitten aloin etsiä 2.2 JTS -koneella olevaa Ti-varusteltua yksilöä, mutta matkan varrella tuo hieman muuttui - loppujen lopuksi hyvään suuntaan.
Kannattaa varautua siihen että sopivan löytämiseen tosiaan menee aikaa, riippuen vaatimuksista toki.
Voisitkos pikkasen raottaa tuota talouspuolen arvailuja/toteutumista?Jurin kirjoitti:Itselle on välittäjän kautta tulossa (tai tullut jo, en vielä noutanut) 159 1750 TBi Ti Sedan kaikilla mausteilla (Ti, Bose, Navi, Bi-Xenon). Itse päädyin välittäjään vaivattomuuden ja verotuksen takia.
TBi -koneella olevaa ei vielä ole ainuttakaan maahan tuotu, saatika sitten Ti-varusteilla. Verojen arvailu ja tuontikuvioiden opiskelu ei kiinnostanut, joten välittäjän kanssa sovittiin kiinteä maksimisumma.
Kauppa ei ihan vielä ole loppuun asti käyty, mutta ainakin tähän asti on hommat sujuneet erittäin hyvin.
Reilu vuosi sitten aloin etsiä 2.2 JTS -koneella olevaa Ti-varusteltua yksilöä, mutta matkan varrella tuo hieman muuttui - loppujen lopuksi hyvään suuntaan.
Kannattaa varautua siihen että sopivan löytämiseen tosiaan menee aikaa, riippuen vaatimuksista toki.
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Voin kunhan saan kaupat päätökseen.. Tuskaisaa odotusta kun auto makaa firman pihassa toisessa kaupungissa mutta en työkiireiden ja muuttohässäkän takia pääse hakemaan kuin vasta maaliskuussa. Argh.PRO kirjoitti:Voisitkos pikkasen raottaa tuota talouspuolen arvailuja/toteutumista?
Vinkkinä muuten Ti-mallin hakuun semmoinen että mobileen kannattaa tyrkyttää muitakin hakusanoja kuin vain "Ti".
Monet liikkeet (myös merkkiliikkeet) kirjoittaa Ti-varustellun auton mallimerkinnän väärin "Turismo" tai kuten omassa tapauksessa vielä enemmän väärin "Turisimo". Asiaa kun tutkittiin tarkemmin kyseessä olikin täysvarusteltu Ti, eikä Turismo.
Loistava lähde mobilen lisäksi on Alfan oma vaihtoautosivusto http://www.alfadue.de/.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Huohottimen lämmitys: Tarvitaan, maksaa 10euroa ja voi tehdä itse.Janne kirjoitti:saksanhakujen talviominaisuudet mietityttää tämmöisenä pakkastalvena. Mitä niihin yleensä täytyy tehdä?
Huohotin, moottorilämmitys, talvikumeet..?
Moottorilämmitys: Tietysti tarvitaan, ei löydy tuota saksan ihmeistä. Sähkölämppäri tai polttonestekäyttöinen. Hintahaarukka 300-2000 euroa riippuen mitä tekee itse ja mitä herkkuja haluaa.
Talvikumit: Nekin Suomen talvessa tarvitaan. Saksassa ovat viime vuosina siirtyneet aika paljon talvirenkaiden käyttöön joten saattaa löytyä kahdet vanteet ja renkaat. Tietty sikäläisillä kitkoilla ei täällä ole paljon käyttöä eli kauppaan vaan. Jos autossa on vain yhdet renkaat niin merkkiliikkeestä kannattaa tinkiä toiset vanteet kaupan päälle. Talvirenkaat aina Suomesta.
Näillä justeerauksilla pelaa talviautona siinä kuin Suomesta ostettukin, ei ole mitään muuta eroa. Ainakin vielä tänä aamuna 35asteen pakkasella. Enemmistä lukemista ei ole tämän kanssa kokemusta.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kaikki mitä ohjekirjassa lukee jos varusteena paitsi sähköpenkit ja kattoikkuna. Itse olen autoon lisännyt vielä talvivarusteet eli penkinlämmittimet, lohkolämppärin, webaston ja talvirenkaat. Vielä täytyy tehdä tuo huohottimen lämmitin niin talviajot on turvattu.veskuk kirjoitti:Mitä varusteita sait enemmän?Maunu kirjoitti:Oman auton toin 2,5 vuotta sitten Italiasta. Silloin hinta jäi samaan kuin suomiauton, mutta varusteet olivat paremmat. Bensan olisin halunnut tuoda, mutta hinta karkasi käsistä älyttömän verotuksen takia. Dieseliin tuli veroja noin 6500e kun bensaan olisi tullut 13 000e. Bensa tosin olisi ollut 3.2 Q4.
159:sin hinta on niin pohjalukemissa Suomessa ettei suurtakaan järkeä ole tuoda autoa ulkomailta. Ainoa ilo on paremmat varusteet. Italiasta saa auton Exlcusive varusteilla, jolloin varustetaso on jo kohtuullisen mukava.
Esimerkkejä varusteista:
-Xenonit
-Nahkasisusta
-Hälytin
-Tummat lasit
-Sähköisesti sivuun kääntyvät peilit (lämmitetyt)
-Tummentuva taustapeili
-Sadetunnistin
-Jotain muita tunnistimia huurre, saaste ym.
-Navigaattori
-18" vanteet
-Parkkitutka
-Takapenkissä iso säilytys laatikko
-YM.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Ok. Kiitos ajatusteni vahvistamisesta!MKT kirjoitti: Huohottimen lämmitys: Tarvitaan, maksaa 10euroa ja voi tehdä itse.
Moottorilämmitys: Tietysti tarvitaan, ei löydy tuota saksan ihmeistä. Sähkölämppäri tai polttonestekäyttöinen. Hintahaarukka 300-2000 euroa riippuen mitä tekee itse ja mitä herkkuja haluaa.
Talvikumit: Nekin Suomen talvessa tarvitaan. Saksassa ovat viime vuosina siirtyneet aika paljon talvirenkaiden käyttöön joten saattaa löytyä kahdet vanteet ja renkaat. Tietty sikäläisillä kitkoilla ei täällä ole paljon käyttöä eli kauppaan vaan. Jos autossa on vain yhdet renkaat niin merkkiliikkeestä kannattaa tinkiä toiset vanteet kaupan päälle. Talvirenkaat aina Suomesta.
Näillä justeerauksilla pelaa talviautona siinä kuin Suomesta ostettukin, ei ole mitään muuta eroa. Ainakin vielä tänä aamuna 35asteen pakkasella. Enemmistä lukemista ei ole tämän kanssa kokemusta.
Osaisiko joku suositella Alfan tuntevaa firmaa, joka vois tehdä scouttausta paikan päällä?
Carbrokeriin olin jo yhteydessä, mutta onko muita vaihtoehtoja, jotka tuntisi Alfat ja niiden tarkasteltavat kohdat.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Väittäisin, että tuohon mun vehkeeseen ei ole tehty muuta kuin talvikumien (peltivanteilla) hankinta. Ihan hyvin se nyt jaksaa käynnistyä, kun akku on alle 6 kk vanha. Ei siis ole mitään lämmittimiä missään. Hehkujen vaihtoa ihmettelen, tänään (-21 auton mittarissa) joutui kolme kertaa sahaamaan ennen kuin räjähti. Jonnekin itäiseen Etelä-Saksaan se on roudattu kesäkuussa 2001.MKT kirjoitti: Huohottimen lämmitys: Tarvitaan, maksaa 10euroa ja voi tehdä itse.
Moottorilämmitys: Tietysti tarvitaan, ei löydy tuota saksan ihmeistä. Sähkölämppäri tai polttonestekäyttöinen. Hintahaarukka 300-2000 euroa riippuen mitä tekee itse ja mitä herkkuja haluaa.
Talvikumit: Nekin Suomen talvessa tarvitaan. Saksassa ovat viime vuosina siirtyneet aika paljon talvirenkaiden käyttöön joten saattaa löytyä kahdet vanteet ja renkaat. Tietty sikäläisillä kitkoilla ei täällä ole paljon käyttöä eli kauppaan vaan. Jos autossa on vain yhdet renkaat niin merkkiliikkeestä kannattaa tinkiä toiset vanteet kaupan päälle. Talvirenkaat aina Suomesta.
Näillä justeerauksilla pelaa talviautona siinä kuin Suomesta ostettukin, ei ole mitään muuta eroa. Ainakin vielä tänä aamuna 35asteen pakkasella. Enemmistä lukemista ei ole tämän kanssa kokemusta.
Ainoa, joka ei oikein skulaa näillä keleillä, on kuskin oven ulkonappi, se pitää vetää ulos avaimella. Olen öljynnyt sitä kyllä melko notkealla aineella...
Viimeksi muokannut h_lauri, 18 Helmi 2011, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
http://www.alfadue.de/detailseite.asp?s ... &id=425150
Oenoes. I'm In Love...
Ihan vaan varoiksi jos tuo vanhenee, niin valkonen spideri, tupakanvärisillä nahkoilla (uudenmalliset penkit) ja 8C hevosenkenkävanteilla.
Oenoes. I'm In Love...
Ihan vaan varoiksi jos tuo vanhenee, niin valkonen spideri, tupakanvärisillä nahkoilla (uudenmalliset penkit) ja 8C hevosenkenkävanteilla.
-Matti-
http://www.youtube.com/watch?v=Maz9ddxEQnM
Lumukolakokonäppijäässäwhatafack: kuulosta Havaii murteelta.
If You don´t surf you have a long way to Arese.
Lumukolakokonäppijäässäwhatafack: kuulosta Havaii murteelta.
If You don´t surf you have a long way to Arese.
Ride on!
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Nyt löytyy tullin sivuilta helmikuun verotuspäätökset jossa tuo meikäläisen jolla on heti ensimmäisellä rivillä. Hieman yläkanttiin arvioin itse verojen määrän.PRO kirjoitti:Voisitkos pikkasen raottaa tuota talouspuolen arvailuja/toteutumista?Jurin kirjoitti:Itselle on välittäjän kautta tulossa (tai tullut jo, en vielä noutanut) 159 1750 TBi Ti Sedan kaikilla mausteilla (Ti, Bose, Navi, Bi-Xenon). Itse päädyin välittäjään vaivattomuuden ja verotuksen takia.
TBi -koneella olevaa ei vielä ole ainuttakaan maahan tuotu, saatika sitten Ti-varusteilla. Verojen arvailu ja tuontikuvioiden opiskelu ei kiinnostanut, joten välittäjän kanssa sovittiin kiinteä maksimisumma.
Kauppa ei ihan vielä ole loppuun asti käyty, mutta ainakin tähän asti on hommat sujuneet erittäin hyvin.
Reilu vuosi sitten aloin etsiä 2.2 JTS -koneella olevaa Ti-varusteltua yksilöä, mutta matkan varrella tuo hieman muuttui - loppujen lopuksi hyvään suuntaan.
Kannattaa varautua siihen että sopivan löytämiseen tosiaan menee aikaa, riippuen vaatimuksista toki.
Eli tästä kaupasta jäi siis jotain käteen tuontifirmallekkin.
- Cheers!Jurin kirjoitti:Nyt löytyy tullin sivuilta helmikuun verotuspäätökset jossa tuo meikäläisen jolla on heti ensimmäisellä rivillä. Hieman yläkanttiin arvioin itse verojen määrän.PRO kirjoitti:Voisitkos pikkasen raottaa tuota talouspuolen arvailuja/toteutumista?Jurin kirjoitti:Itselle on välittäjän kautta tulossa (tai tullut jo, en vielä noutanut) 159 1750 TBi Ti Sedan kaikilla mausteilla (Ti, Bose, Navi, Bi-Xenon). Itse päädyin välittäjään vaivattomuuden ja verotuksen takia.
TBi -koneella olevaa ei vielä ole ainuttakaan maahan tuotu, saatika sitten Ti-varusteilla. Verojen arvailu ja tuontikuvioiden opiskelu ei kiinnostanut, joten välittäjän kanssa sovittiin kiinteä maksimisumma.
Kauppa ei ihan vielä ole loppuun asti käyty, mutta ainakin tähän asti on hommat sujuneet erittäin hyvin.
Reilu vuosi sitten aloin etsiä 2.2 JTS -koneella olevaa Ti-varusteltua yksilöä, mutta matkan varrella tuo hieman muuttui - loppujen lopuksi hyvään suuntaan.
Kannattaa varautua siihen että sopivan löytämiseen tosiaan menee aikaa, riippuen vaatimuksista toki.
Eli tästä kaupasta jäi siis jotain käteen tuontifirmallekkin.
Jos vain sopiva peli läytyy valikoimasta, niin voisin ainakin suositella tätä Alfa Romeo-Maserati -liikettä, josta oman 166:ni ostin viime syksynä:Janne kirjoitti:
Ok. Kiitos ajatusteni vahvistamisesta!
Osaisiko joku suositella Alfan tuntevaa firmaa, joka vois tehdä scouttausta paikan päällä?
Carbrokeriin olin jo yhteydessä, mutta onko muita vaihtoehtoja, jotka tuntisi Alfat ja niiden tarkasteltavat kohdat.
http://www.autohaus-brohl.de/
Auto oli täysin luvatunlaisessa (eli käytännössä virheettömässä) kunnossa, sovitusti huollettuna, jakohihna ym vaihdettuna, katsastettuna ja kaikki paperityöt valmiiksi tehtynä kun kaverini kävivät auton hakemassa. Pyynnöstäni myyjä kävi vielä hakemassa edelliseltä omistajalta talvirenkaat+alkuperäiset aluvanteet kyytiin. Ja homma toimii myös kauppojen jälkeen: ainoa autossa puolen vuoden aikana ilmennyt vika on toisen xenonin ballastin kärähtäminen ja kysäisin Brohlilta josko heillä olisi edes käytettyä osaa tarjolla kun uusi umpio+ballasti maksaa yli tonnin (ei myydä erikseen), ja myyjä lähetti sen enempiä kyselemättä osan veloituksetta Suomeen. Aivan täydellistä palvelua.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Vähän aiheeseen liittyen, katselemissani saksalaisissa 159:ien navigaattoreissa ainakin näkyy kielenä olevan saksa, varmaan myös ajotietokoneessa. Saako nämä kuinka helposti puhumaan englantia? Ajotietokoneelle varmaan löytyy helposti valikko kuten 156 mutta entäs toi navi? Ja millaiset kartat niissä mahtaa olla, saako uusittua/päivitettyä suomessa? Vai kannattaako mieluummin ottaa ilman navia ja säästää vähän..
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Helposti.hSU kirjoitti:Vähän aiheeseen liittyen, katselemissani saksalaisissa 159:ien navigaattoreissa ainakin näkyy kielenä olevan saksa, varmaan myös ajotietokoneessa. Saako nämä kuinka helposti puhumaan englantia? Ajotietokoneelle varmaan löytyy helposti valikko kuten 156 mutta entäs toi navi? Ja millaiset kartat niissä mahtaa olla, saako uusittua/päivitettyä suomessa? Vai kannattaako mieluummin ottaa ilman navia ja säästää vähän..
Navin kielen saa vaihdettua mukana tulevalla setup-cd:llä, ja ajotietokoneen kielen ihan valikosta.
Omassa oli ainakin saksan kartta-cd mukana. Navteq:lta saa uusia karttoja cd:llä, myös skandinavian. Etsivä voi myös löytää noita netistä.
Hyvä sivusto tuon navin kanssa näpertelyyn (Alfa osio): http://gpsunderground.com/forum/
Hintaero navillisen ja navittoman välillä tuskin on hirmuinen joten suosittelen kyllä ottamaan navin. Saattaa ehkä nostaa jälleenmyyntiarvoa suomessa - saksassa myyntihintaan ei taas vaikuta niin paljoa.
Kyllä ainakin tuo G3 navi vaihtaa kielen koko järjestelmään ilman mitään cd:tä ihan suoraan valikosta. Englannin lisäksi siellä on italia, ranska, espanja ja saksa. Eri alueiden kartoissa on näköjään aina mukana Euroopan päätiet, ostin itse täältä foorumilta pohjoismaiden kartat ja mukavasti toimii.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Samasta liikkeestä ostin tämän viimeisimmän kulkineen. Kaupanteko oli aika pitkä vääntö kun tuo on ns. paremman luokan autoliike eli minun ensimmäinen tarjoukseni katsottiin ehkä osittain loukkaukseksi... Löysimme kuitenkin yhteisen kielen ja rahallinen näkemyseromme kuitattiin setillä 18" alkuperäisvanteita.Gio kirjoitti: Jos vain sopiva peli läytyy valikoimasta, niin voisin ainakin suositella tätä Alfa Romeo-Maserati -liikettä, josta oman 166:ni ostin viime syksynä:
http://www.autohaus-brohl.de/
Kaikki meni siis lopulta loistavasti kaupanteossa, palvelu oli erinomaista ja liike itsessään oli jo käymisen arvoinen. Siellä oli mm. myynnissä valkoinen 8C ja pitkä rivi Maserateja. Tuosta liikkeestä on maailmalle lähtenyt Marco Brohlin mukaan kuusi 8C:tä. Alfamyyntiä heillä oli takana varmaan kolmisenkymmentä vuotta ja Maseratia reilut kymmenen (noin ulkomuistista). Erikoista oli että vaihtoautoina ei ollut tarjolla silloin kuin Alfoja ja Maserateja. Merkkiuskolliset asiakkaat tai sitten vääräuskoiset autot dumpataan häkkiliikeeseen.
Autoa noutaessani Brohl mainitsikin että on juuri myynnyt 166 V6:sen Suomeen. Taisin auton nähdäkin vaihtoautovalikoimassa.
Voin suositella.
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
159 saksanmaalta
Itsellä on olo kuin pikkulapsella joulun alla. Punainen 159 SW odottaa Saksan päässä laivausta. Auton pitäisi olla ensi viikon tiistaina Oulun satamassa ja sitten pääsee avaamaan "paketin".
Talvi on tullut mobile.de kahlattua ja haaveiltua. Ja kun oma 156 meni kaupaksi, niin ei kun tuumasta toimeen. Totesin jo talvella, että turha lähteä itse paikan päälle, koska autoja on vähän ja ne on hajallaan ympäri Saksaa.
Mikäli haussa olisi jokin kansan auto MB, BMW, niin silloin voisi itse mennä Saksaan.
Käytin Graulin Oy / Hannu Linden palveluita. Hän soitteli etsimiäni vaihtoehtoja läpi ja raportoi sitten niistä.Kun mieluinen löytyy, niin eiku paikan päälle koeajolle ja tutkimaan autoa tarkemmin. Onhan se tietenkin hieman "jännää" tehdä päätös näkemättä autoa, mutta taas toisaalta ulkopuolinen taho pystyy katsomaan autoa ihan eri "vinkkelistä" kuin autokuumeessa oleva ostaja.
Mielestäni saan kuitenkin kohtuukilometreillä ja hyvillä varusteilla olevan yksilön. Suomessa noita farkkuja on kuitenkin kohtuu vähän tarjolla
Talvi on tullut mobile.de kahlattua ja haaveiltua. Ja kun oma 156 meni kaupaksi, niin ei kun tuumasta toimeen. Totesin jo talvella, että turha lähteä itse paikan päälle, koska autoja on vähän ja ne on hajallaan ympäri Saksaa.
Mikäli haussa olisi jokin kansan auto MB, BMW, niin silloin voisi itse mennä Saksaan.
Käytin Graulin Oy / Hannu Linden palveluita. Hän soitteli etsimiäni vaihtoehtoja läpi ja raportoi sitten niistä.Kun mieluinen löytyy, niin eiku paikan päälle koeajolle ja tutkimaan autoa tarkemmin. Onhan se tietenkin hieman "jännää" tehdä päätös näkemättä autoa, mutta taas toisaalta ulkopuolinen taho pystyy katsomaan autoa ihan eri "vinkkelistä" kuin autokuumeessa oleva ostaja.
Mielestäni saan kuitenkin kohtuukilometreillä ja hyvillä varusteilla olevan yksilön. Suomessa noita farkkuja on kuitenkin kohtuu vähän tarjolla
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Re: 159 saksanmaalta
Paljon onnea hankinnasta! Millaisella varustelulla ja koneella löysit?permaat kirjoitti:Itsellä on olo kuin pikkulapsella joulun alla. Punainen 159 SW odottaa Saksan päässä laivausta. Auton pitäisi olla ensi viikon tiistaina Oulun satamassa ..
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 saksanmaalta
Moottori on 1.9 JTD 16v (150hv). Koska halusin ehdottomasti punaisen (ainoa oikea väri ) , en lähtenyt kovin tarkkaan speksaamiseen. Tota punasta ei oo nimittäin paljon tarjolla. Minimivaatimukset oli seuraavat: Kolaroimaton, max 2 omistajaa, ei poltettu, huoltohistoria tiedossa, max 120 tkm, vakionopeudensäädin, automaattinen ilmastointi, penkinlämmittimet. Kaikki muu on plussaa.Jurin kirjoitti:Paljon onnea hankinnasta! Millaisella varustelulla ja koneella löysit?permaat kirjoitti:Itsellä on olo kuin pikkulapsella joulun alla. Punainen 159 SW odottaa Saksan päässä laivausta. Auton pitäisi olla ensi viikon tiistaina Oulun satamassa ..
Omasta löytyy tämän lisäksi mm: xenonit, parkkitutka, monitoimiratti, puhelinvalmius, automaattisesti tummentuva taustapeili
Tää oli oikeastaan aika mielenkiintoinen projekti, jossa kaikki hauskuus on toivon mukaan vielä edessä. Suosittelen muillekin kokeiltavaksi.