APUA, maali/lakkapinta laikuilla?
Valvoja: Moderators
APUA, maali/lakkapinta laikuilla?
Ostin uuden metallimustan Alfani pakkasten aikaan, jolloin en sitä pystynyt vahaamaan kun en tallia omista, ja oletin että uudessa autossa on jonkinlainen vaha jo tehtaalta (oletinko väärin?). Nyt olen sen kolme kertaa kurakelien aikaan pessyt aika hellästi painepesurilla, ja viime kerralla järkytyin pahemman kerran kun maali/lakkapinnassa kiiltelee pieniä sinertäviä läiskiä, varsinkin vaakasuorilla pinnoilla konepellillä ja katolla. Ei lähde millään pois käsinpesullakaan. Mielestäni olen kyllä huuhdellut huolellisesti joka pesun jälkeen joten luulisi ettei olisi pesuainejämiä jäänyt, mutta en tiedä mitä muutakaan se olisi. Mitäköhän raukalle pitäis tehdä, tarvitaanko järeämpiä aineita tai käsittelyä liikkeessä? Vahattava se olisi varmaan välittömästi nyt aurinko rupeaa paistelemaan, mutta uskaltaako siihen päällekään nyt uutta vahaa pistää, ennen kuin vauriot on korjattu?
ELLI
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
maalipinta
Käyppä näyttämässä tuota autoa liikkeessä ennenkuin teet mitään. Täytyhän uudessa autossa maalitakuu olla.
Re: APUA, maali/lakkapinta laikuilla?
Mitä käytit pesuaineena ?pamaho kirjoitti:Ostin uuden metallimustan Alfani pakkasten aikaan, jolloin en sitä pystynyt vahaamaan kun en tallia omista, ja oletin että uudessa autossa on jonkinlainen vaha jo tehtaalta (oletinko väärin?). Nyt olen sen kolme kertaa kurakelien aikaan pessyt aika hellästi painepesurilla, ja viime kerralla järkytyin pahemman kerran kun maali/lakkapinnassa kiiltelee pieniä sinertäviä läiskiä, varsinkin vaakasuorilla pinnoilla konepellillä ja katolla. Ei lähde millään pois käsinpesullakaan. Mielestäni olen kyllä huuhdellut huolellisesti joka pesun jälkeen joten luulisi ettei olisi pesuainejämiä jäänyt, mutta en tiedä mitä muutakaan se olisi. Mitäköhän raukalle pitäis tehdä, tarvitaanko järeämpiä aineita tai käsittelyä liikkeessä? Vahattava se olisi varmaan välittömästi nyt aurinko rupeaa paistelemaan, mutta uskaltaako siihen päällekään nyt uutta vahaa pistää, ennen kuin vauriot on korjattu?
Asun Keski-Euroopassa ja täällä huoltoasemilla on yleisesti kolikoilla toimivia painepesureita, jotka valitun ohjelman mukaan sotkee veteen pesuaineen. En tiedä onko Suomessa ihan vastaavia, mutta valitsin lianirrotus/esipesun ja sitten normaalin pesuohjelman, ja päälle reippaan huuhtelun. Täytyypä kysyä huoltoaseman pitäjiltä mitä aineita käyttävät koneissaan. Mutta KAIKKIHAN täällä autonsa pesee niin, joten en oikein usko että se siitäkään olisi kiinni.
Ohut kerros siite/maantiepölyä peittää näköjään kivasti pahimmat jäljet, täytyy sit varmaan jatkossa pitää auto vähän likasena jos ei muukaan auta, ja myydä se joskus tulevaisuudessa sellasena päivänä kun aurinko ei paista...
Ohut kerros siite/maantiepölyä peittää näköjään kivasti pahimmat jäljet, täytyy sit varmaan jatkossa pitää auto vähän likasena jos ei muukaan auta, ja myydä se joskus tulevaisuudessa sellasena päivänä kun aurinko ei paista...
ELLI
Kiitti vinkeistä, pidin tosiaan autoa talvisäilössä kolmisen kuukautta parkkihallissa. Mutta toisaalta, katosta tippuva vesi varmaan tekisi jälkiä vain yhteen tai muutamaan kohtaan ja näitä läikkiä on joka puolella katossa ja konepellissä varsinkin. Ja silloin talvikuukausina pestessä niitä en vielä nähnyt vaan nyt kun auto oli jo ollut reilun kuukauden ulkona. Myrkyistä ja saasteista en tiedä, ilma on alpeilla puhdasta mutta eihän sitä tiedä mitä sadepilvet sitten kerää matkan varrelta.
Mitä se sellanen myllyttäminen tarkottaa, paljonko suurinpiirtein maksaa ja ohentaako maalipintaa entisestään? Tyttölapsena en oo oikein perillä näistä juu...
Mitä se sellanen myllyttäminen tarkottaa, paljonko suurinpiirtein maksaa ja ohentaako maalipintaa entisestään? Tyttölapsena en oo oikein perillä näistä juu...
ELLI
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2470 Tuossa on vähän juttua tuosta myllytyksestä. Hinnoista en tiedä, mutta luulen että sopii kyllä useimman kukkarolle.pamaho kirjoitti:Mitä se sellanen myllyttäminen tarkottaa, paljonko suurinpiirtein maksaa ja ohentaako maalipintaa entisestään? Tyttölapsena en oo oikein perillä näistä juu...
Perusideana myllytyksessä on hieroo kerros lakkapinnasta pois, joten se vähentää lakka pintaa, mutta melko marginaalisesti, joten myllytyksen voi tehdä autoon muutaman kerran.
Tuohon ongelmaan voisi myllytys olla aikas hyvä ratkasu.