Mukavuus lienee pykälän parempi normaalilla alustalla ja pienemmät renkaat on halvempi uusia.
Lehtijutuissa joissa Alfaa on koeajettu, minua on ihmetyttänyt kun ovat valittaneet, että autossa istutaan alhaalla

Valvoja: Moderators
Albumin kuvissa 225/45/17 talvikiekot alla. Ulkonäkö oletettavasti täysin sama 225/40/18 kesärenkailla, vaikka halkaisija muutaman millin talvirengasta suurempi.MH kirjoitti:siis jääkö esim lokasuojan kaaren ja renkaan väliin ulkonäöllisesti liikaa tilaa?
Itse kun olen nyt ajellut sport packilla varustetulla alustalla, niin normal settingillä ajellessa takapää tuntuu elävän aika paljon. Juurikin routapateista ajellessa tuntuu kuin jenkkilintalla ajelisi. Jos on routapattisempaa tietä niin melkein mieluummin heittää jo dynamicin päälle ja itse olen mielestäni niitä ihmisiä jotka eivät kovin paljon kovista sporttialustoista normaalisti perusta. Tuolla sport packilla ja dynamic asetuksella alusta tuntuu kyllä parhaimmalta. Sopivan jäykkä mutta ei kuitenkaan kova. Ohjaus puolestaan on normiajoon dynamicilla hermojarasittavan raskas... Jos voisi valita niin normiasetuksen ohjaus ja dynamicin sporttiasetus alustassa.peksu kirjoitti:Onhan se ehkä vähän korkean näköinen jos oikein kriittisesti katselee, mutta ei se ainakaan minua haittaa. Onpahan vastaavasti maan ja puskurin välissä se reilu sentti enemmän tilaa, jota suomalaisilla roudan ja kunnossapidon puutteen raiskaamilla teillä tarvitaan.
Mukavuus lienee pykälän parempi normaalilla alustalla ja pienemmät renkaat on halvempi uusia.
8.1 sekuntia.Ipi76 kirjoitti:Siis täh, paperilla näyttäisi Mito QV kusettelevan Giulietan vaikka heppoja on yli 60 vähemmän
Juu ei tunnu kovin lähelle luvattuja suoritusarvoja QV pääsevän kun olen nähnyt neljä eri testiä, joissa 0-100 km/h on mitattu ja tulokset ovat vaihdelleet välillä 7,6-7,8 s kun tehtaan lupaus on 6,8 s.Vittorio Jano kirjoitti:Giulietta QV 0-100 7.7 sek....
Eipä ne puhtaana pysykään; paitsi siitä ylemmästä pokkauksesta ylöspäin. Tosin se kura leviää aika hienon näköisesti siihen kylkeenMH kirjoitti:Mitenkähän kyljet ja alahelmat säilyy maalipinnaltaan, ja auto muutenkin puhtaana? Kertokaapa, te juliettakuskit!
Tämähän on Alfojen "perinteinen ongelma". Varttikutosesta eteenpäin (ehkä vanhemmissakin) kaikissa Alfoissa on kyljet nätisti muotoiltu sisään ja etupyörä heittää kaiken pitkin kylkiä. Etelä-Euroopassa sillä ei ole suurempaa merkitystä, mutta kuraisilla Suomen teillä yksikin lätäkkö riittää likaamaan juuri pestyn auton. Muillakin merkeillä on toki vastaavaa ilmiötä havaittavissa.MH kirjoitti:Kummastutti koeajolla, kun tarkastelin Giuliettan etupyörien ja kylkien suhdetta: vaatisi mielestäni maamme oloissa eturoiskeläpät. Eturenkaathan viskovat kaiken kuran ja hiekat kyljille ja pienikin kostea tienpätkä paskaa auton kyljet ilmeisimmin heti.
TMsssä 7.9Vittorio Jano kirjoitti:8.1 sekuntia.Ipi76 kirjoitti:Siis täh, paperilla näyttäisi Mito QV kusettelevan Giulietan vaikka heppoja on yli 60 vähemmän
Hyvä hyvä.MH kirjoitti:Kummastutti koeajolla, kun tarkastelin Giuliettan etupyörien ja kylkien suhdetta: vaatisi mielestäni maamme oloissa eturoiskeläpät. Eturenkaathan viskovat kaiken kuran ja hiekat kyljille ja pienikin kostea tienpätkä paskaa auton kyljet ilmeisimmin heti.
Myyjä sanoi että autoon saa ainoastaan takaläpät! Siis täh? Etuläppiä ei saa, ja sen vahvisti maahantuojan edustaja. Eikä ole tietoa milloin saa, jos saa. Mitossa kuulemma sama juttu.
Mitenkähän kyljet ja alahelmat säilyy maalipinnaltaan, ja auto muutenkin puhtaana? Kertokaapa, te juliettakuskit!
ihan hyvät pisteet tuolla vikalla sivulla http://img847.imageshack.us/f/alfa3y.jpg/V6 kirjoitti:aika heikko tulos, no kovempiin vauhteihin tuntuu hieman petraavan VS 156, jarrut näyttäs olevan melko hyvät....
Ei alfistiksi tullakaan kuin kerran.MH kirjoitti:Nyt sitten minusta tulee ekaa kertaa eläessäni Alfisti.
Rahallisesti tuli varmaan takkiin, mutta enemmän -tuttaa ajella autolla, joka ei tunnu kivalta.MH kirjoitti:Tunne ohjasi vihdoinkin taas autovalintaa, tuo järjellä uutena tammikuussa ostamani Golf ei innostanut vaikka tasaisen hyvä muutoin onkin.
Kerrohan tästä lisää, kun tiedät enemmän. Jotain pientä suihkuverhoa voisi omaankin harkita...MH kirjoitti:Ai niin, liikkeestä sain reilun diilin eturoiskeläpistä; laittavat ilmaiseksi etuläpiksi jonkun läppämallin, jota ovat käyttäneet muutamaan luovuttamaansa Giuliettaan ja sanoivat että istuu hyvin ja on mitoiltaan sopiva.
Ei tuo teho kyllä kerro kiihtyvyydestä oikein yhtään mitään. On paljon autoja joissa on huomattavasti vähemmän tehoa kuin vastaavan kokoisissa muissa autoissa, ja kiihtyvyys saattaa olla silti aivan eri planeetalta...Ipi76 kirjoitti:Kertokaas viisammat, mikä selittää noin pienen eron kiihtyvyydessä Miton ja Giulietan välillä.
Minusta yli 60 heppaa on aika paljon, tämähän on jo melkein kusetusta tai ainakin harhaanjohtamista tehtaalta päin.
Sekunti on aika paljon noissa lukemissa mitä tehdas lupaa.
onko joku muu eri mieltä?
Stilon takahelmat ja -ovien nurkat maalattiin aikoinaan (2005) Konalan Deltassa takuutyönä. Maksoin vain etuläpät ja laina-auton.Farina kirjoitti:Tämähän on Alfojen "perinteinen ongelma". Varttikutosesta eteenpäin (ehkä vanhemmissakin) kaikissa Alfoissa on kyljet nätisti muotoiltu sisään ja etupyörä heittää kaiken pitkin kylkiä. Etelä-Euroopassa sillä ei ole suurempaa merkitystä, mutta kuraisilla Suomen teillä yksikin lätäkkö riittää likaamaan juuri pestyn auton. Muillakin merkeillä on toki vastaavaa ilmiötä havaittavissa.MH kirjoitti:Kummastutti koeajolla, kun tarkastelin Giuliettan etupyörien ja kylkien suhdetta: vaatisi mielestäni maamme oloissa eturoiskeläpät. Eturenkaathan viskovat kaiken kuran ja hiekat kyljille ja pienikin kostea tienpätkä paskaa auton kyljet ilmeisimmin heti.
Henkisesti on syytä varautua siihen, että uutena 30kiloeuroa maksaneesta italoautosta vaihtohyvitys liikkeessä kolmen vuoden päästä on reilu kymppitonni. En minäkään mitään piruja yritä maalailla seinälle, mutta noin se ihan oikeastikin menee.MH kirjoitti: Olen kuullut, ettei kaikki uusia autoja myyvät liikkeet ota edes Alfaa vaihdossa. Kyllähän se itkettäisi, jos parin kolmen vuoden päästä vaihtoyritys tyssäisi shokkiin(
Annetaan nyt ensimmäisenä positiivisena kommenttina se, että jos uusimpien Alfojen (MiTo, Giulietta) "Alfamaisuudesta" on jotain kadonnut, niin se on tuonut tilalle paremman laadun, joka pitäisi näkyä luotettavuutena ja varmuutena (joka ei siis ole kovin Alfamaista, jos veteraaneilta kysytään).MH kirjoitti:jep, optiomiljonääristä olen kaukana, tavis alemman keskitason palkansaaja jolle ei ole edes tulossa koskana pientäkään perintöä (vanhemmat persaukisia kansaneläkeläisiä ja heilläkään ei mitään omaisuutta). Siinä mielessä mietityttää vaan tulevan auton arvon pysyminen. Olen kuullut, ettei kaikki uusia autoja myyvät liikkeet ota edes Alfaa vaihdossa. Kyllähän se itkettäisi, jos parin kolmen vuoden päästä vaihtoyritys tyssäisi shokkiin, ja 3 v takuuajan jälkeen maksat kaiken lompakostasi ja nykyautojen elektroniikan vaihto ei ole halpaa. Voi hemmetti, onko tässä vaan pysyttävä tylsässä Golfissa ja harkittava vaihtoehtona jatkossakin korkeintaan jotain Skeidaa, sen arvo kun pysyy ilmeisimmin vielä volsua paremmin...kaupan purkukin nielee rahaa, vaan alkaa jo käydä mielessä.
Höpö höpö. Paristakymmenestä paikasta kysyin stuosta 159:stä vaihto/ostotarjousta. 2-3 liikettä (avainvaunuja tjsp, eli pienempiä liikkeitä) sanoi, etteivät ota AR merkkisiä autoja. Tod näk niillä listalla muitakin merkkejä mitä eivät huoli. Useasta tuli huono tarjous, mutta kuten täälläkin ollaan puhuttu niin joka merkistä ne yrittää eri tekosyillä mahdollisimman huonon tarjouksen antaa. Kyllä aina joku tekee hyvän tarjouksen, myös isoista liikkeistä, jos kauppa meinaa niiltä muuten lipsua sivu suun. Kaveri otti enemmän -08 bmw 320 vaihdossa takkiin ku minä alfasta.MH kirjoitti:jep, optiomiljonääristä olen kaukana, tavis alemman keskitason palkansaaja jolle ei ole edes tulossa koskana pientäkään perintöä (vanhemmat persaukisia kansaneläkeläisiä ja heilläkään ei mitään omaisuutta). Siinä mielessä mietityttää vaan tulevan auton arvon pysyminen. Olen kuullut, ettei kaikki uusia autoja myyvät liikkeet ota edes Alfaa vaihdossa. Kyllähän se itkettäisi, jos parin kolmen vuoden päästä vaihtoyritys tyssäisi shokkiin, ja 3 v takuuajan jälkeen maksat kaiken lompakostasi ja nykyautojen elektroniikan vaihto ei ole halpaa. Voi hemmetti, onko tässä vaan pysyttävä tylsässä Golfissa ja harkittava vaihtoehtona jatkossakin korkeintaan jotain Skeidaa, sen arvo kun pysyy ilmeisimmin vielä volsua paremmin...kaupan purkukin nielee rahaa, vaan alkaa jo käydä mielessä.
Lainaus Tuulilasin vertailusta (2006):TommiS kirjoitti:Henkisesti on syytä varautua siihen, että uutena 30kiloeuroa maksaneesta italoautosta vaihtohyvitys liikkeessä kolmen vuoden päästä on reilu kymppitonni. En minäkään mitään piruja yritä maalailla seinälle, mutta noin se ihan oikeastikin menee.MH kirjoitti: Olen kuullut, ettei kaikki uusia autoja myyvät liikkeet ota edes Alfaa vaihdossa. Kyllähän se itkettäisi, jos parin kolmen vuoden päästä vaihtoyritys tyssäisi shokkiin(
Oma 147 on vuodelta 2005, mutta malli ei varmaan ole juuri siitä muuttunut oleellisesti. Alfa ostettiin käytettynä n. 17 tkm ajettuna 17 000 eurolla syksyllä 2008.Alfan nopea ohjaus ja koneen sporttinen ääni kiihdytyksissä säväyttävät. 147 on muita selkeämmin kahden hengen auto, sillä takana on ahdasta, lastenrattaat eivät mahdu kyytiin eikä takajousitus kanna kuormaa kunnialla. Ajonvakautusjärjestelmän myöhäinen puuttuminen yliohjautuvuuteen saattaa säikäyttää ensikertalaisen. Ylläpito tulee kalliiksi, sillä suuren kulutuksen ohella niin vakuutus- kuin huoltokulutkin ovat muita runsaammat. Varaosapaketti maksaa toiseksi eniten.
Auton vertailuhinta 29 600 e.
Toi oli hyväTeroPee kirjoitti:Tässä vähän aiheeseen liittyvää lukemista: http://a6retrofit.tripod.com/articles/o ... staja.html
Ja niin totta.Kirjiz kirjoitti:Toi oli hyväTeroPee kirjoitti:Tässä vähän aiheeseen liittyvää lukemista: http://a6retrofit.tripod.com/articles/o ... staja.html
Arvonalenema on asia, joka toteutuu vasta kun olet vaihtamassa autoa. Turha sitä on stressata etukäteen. Siihen vaikuttaa niin moni asia alkaen valtiovallan vero- ym. päätöksistä päättyen kuun asentoon taivaalla... Autoa vaihtaessa kannattaa kysyä tarjousta vähän useammasta kuin yhdestä liikkeestä kun on vaihtamassa uuteen.MH kirjoitti:Alkaa hirvittämään auton kokonaiskulut, yksityisostajana...löysin ajovalo.netistä ja iltasanomien palstoilta autojen arvonalenemisesta tilastoja ja Alfa pitää jumbosijoja. Ja mitä täältä fooorumilta selaillessa löysin, ovat uusimpienkin Alfojen huoltohinnat sikakalliit
Myyjä väitti, että Alfoissa on uutena tiepalvelu, joka kestää ajattomasti, jos auton moottoriöljyt vaihdattaa merkkihuollossa kerran vuodessa. Ihmetyttää, että Giuliettassa kuitenkin ilmoitetaan huoltoväliksi 30.000 km tai 2 vuotta!?!Kuulemma tiepalvelu ei ole voimassa, ellei öljyjä vaihdatakaan tiheämmin eli kerran vuodessa. Outoa.