Mistä 5x98 spacerit?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Mistä 5x98 spacerit?

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Mistä olette ostaneet tai mistä kannattaisi kysellä spacereita joiden keskireikä ja pultinreiät just passelit Alfan 5x98 napaan?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Kysyppä JaRoDD -nimimerkiltä.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=20207

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Mandeprkl kirjoitti:Kysyppä JaRoDD -nimimerkiltä.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=20207
Tuo ketju oli tiedossa, mutta eivät valitettavasti ole sitä mitä etsin. Siis selvyyden vuoksi: kyse spacereista joilla saa originaalit vanteet hiukan ulommaksi. Jämäkkyyden vuoksi saisivat olla just passelit Alfan omaan keskiöön ja pulttijaolle. Eli ei sellaisia yleismallisia täyteen reikiä jyrsittyjä ja porattuja kiekkoja. Niitä saa Biltemasta halvalla :)

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Mulla olis myynnissä käyttämättömät ja keskittävät spacerit 5*98 jaolla.Ovat Saksalaiset FK-merkkiset.TYV-hyväksyntä löytyy.Keskireikä on 58,1 mm, eli ovat tarkotettu ainakin 156:een. Levitys on 10 mm ja mittasin navan ympärille tulevan reijän syvyydeksi 9 mm.Jos ottaa renkaan edestä pois ja mittaa navan syvyyden, niin ainakin varmistuu että käyvät paikalleen.Mulla eivät käyneet GT:seen, koska etunapa oli liian korkea n.2 mm eli eivät menneet pohjaan. Hinta olis yhteensä 60e + postikulut.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Kyllä noi mun spacerit sopii myös 5x98 jaolle. Spacereissa itsessäänhän ei ole pulttijakoa, vaan tulevat suoraan navan vanteen väliin ja vanne kiinni joko pinnapulteilla tai pidemmillä normipulteilla.

Eli YV:tä peliin, jos kiinnostaa. Levitys näissä tasan 10mm.

Ja vielä hieman edittiä: Olen parin viikon päästä tulossa Oulun suunnalle viikoksi, joten myös palikoiden suoraan käteen toimittaminen ilman itellan kanssa säätämistä on mahdollista.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

JaRoDD kirjoitti:Kyllä noi mun spacerit sopii myös 5x98 jaolle. Spacereissa itsessäänhän ei ole pulttijakoa, vaan tulevat suoraan navan vanteen väliin ja vanne kiinni joko pinnapulteilla tai pidemmillä normipulteilla.

Eli YV:tä peliin, jos kiinnostaa. Levitys näissä tasan 10mm.

Ja vielä hieman edittiä: Olen parin viikon päästä tulossa Oulun suunnalle viikoksi, joten myös palikoiden suoraan käteen toimittaminen ilman itellan kanssa säätämistä on mahdollista.
Siis näihin pitäisi saada kiinni Alfan omat vanteet, eli myös sovitusosan halkaisija saisi olla maks 58.1mm. Eli käytännössä sovitusosaa ei olisi ollenkaan, vaan pelkästään reikä läpi laipan. Jotta vanne keskittyisi johonkin muuhun kun pulttiin, pitäisi laipan maksimppaksuuden olla jotain luokkaa 7mm, jolloin alkuperäistä keskiötä jäisi vielä näkyviin about 3mm.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

No aika tarkalle menee, että sillä keskittyy kunnolla. N. 5mm pitäisi olla, että varmasti keskittyy. Mutta enivei, tuollaiset laipat voi teetättää itsekin. Ei ne niin mahdottomia maksa ja saa juuri niillä mitoilla, kuin haluaa.

Omissa kun ei ole koskaan Alfan omia aluja ollut, niin pitää udella, että eikö varmasti vanteessa itsessään ole mitään soviteholkkia? Siis ajan sitä takaa, että jos vanteen keskireikää saisi kasvatettua, olisi myös enemmän vaihtoehtoja spacerin suhteen.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Nuo alkuperäiset vanteet on jämptillä reiällä, eli ei ole soviterenkuloita.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Yleisesti ottaen suuri osa/kaikki alkuperäisvanteet ovat jämptit.
Tarvikevanteissa isot reiät, jotta sopii useampaan merkkiin ja malliin. Niihin sitten sovitteet.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

No sittenhän ne vanteet pitää vaihtaa satajakoisiin, niin mun spacerit sopii :wink:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

JaRoDD kirjoitti:No sittenhän ne vanteet pitää vaihtaa satajakoisiin, niin mun spacerit sopii :wink:
OK! HOX: Kaikki jotka haluavat vaihtaa päittäin 15" 5x100 jaolliset Alfa Replica vanteet (voipi olla että alkuperäisiä ei saa 5x100 jaolla) noihin minun 15" 156n pepperpotteihin voi ilmoittautua. Rengasliikkeen kulut voidaan maksaa puoliksi. Toivottavasti ei tulvi inbox yli...

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

JaRoDD kirjoitti:No sittenhän ne vanteet pitää vaihtaa satajakoisiin, niin mun spacerit sopii :wink:
OK! HOX: Kaikki jotka haluavat vaihtaa päittäin 15" 5x100 jaolliset Alfa Replica vanteet (voipi olla että alkuperäisiä ei saa 5x100 jaolla) noihin minun 15" 156n pepperpotteihin voi ilmoittautua. Rengasliikkeen kulut voidaan maksaa puoliksi. Toivottavasti ei tulvi inbox yli...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jos ei rahasta ole kiinni, niin täältä saa melkein mitä vaan:

http://www.tommisbillet.com/suomi/unive ... index.html

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

jeQQ kirjoitti:Jos ei rahasta ole kiinni, niin täältä saa melkein mitä vaan:

http://www.tommisbillet.com/suomi/unive ... index.html
Rahasta kiinni??? Kun sovitellaan vähemmän kuin 50e per kappale maksaneita vanteita autoon. Ei tuollainen rahasta saa jäädä kiinni :lol:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mä ostin spacerit muinoin Rengasnuoralta Jyväskylästä. Tilasivat jostain ja tuli nopeasti, hintaa en enää kyllä muista.
Abarth 500 Esseesse

rhm
Viestit: 116
Liittynyt: 16 Heinä 2008, 10:11
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja rhm »

jeQQ kirjoitti:Jos ei rahasta ole kiinni, niin täältä saa melkein mitä vaan:

http://www.tommisbillet.com/suomi/unive ... index.html
Noi on kyllä hyviä ja tekevät mittojen mukaan just vanteisiin sopivat. Ite tilasin tuolta kilpuriin jaon muuttavat spacerit. Muutin jaon 5x114,3, jolloin löytyy mitsulta ja hondalta paljon enempi vanteita ku orggisjaolla.

Vastaa Viestiin