75 Ohjaustehostimen letku

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

75 Ohjaustehostimen letku

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Sattuuko joku tietämään speksejä säiliöltä pumpulle menevälle letkulle. Vanha on kova koppura ja hikoilee. Voisi vaihtaa ennen kun öljyt lentää pakosarjalle.

Lähinnä kiinnostaa letkun sisähalkaisia ja pumpun päässä olevan banjoliittimen halkaisia. Vai saisiko tuosta teurastettua vanhan banjon ja uuden letkun laittaisi klemmarilla siihen. Painettahan tuossa letkussa ei ole. Eli jos jollain on irrallaan tuo ja viitsisi mitata.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

ne banjot on vaan lemmareilla kiinni ja varsinaisen letkun päällä on semmonen hikinen lisäkumisukka. tais olla 16mm letkua
Metritavarana löytyy alan kaupoista, kumiliikkeistä ja mullakin taitaa olla vielä toiseen kamat, kupassa n 7.- / metri
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

gtvaj kirjoitti:ne banjot on vaan lemmareilla kiinni ja varsinaisen letkun päällä on semmonen hikinen lisäkumisukka. tais olla 16mm letkua
Metritavarana löytyy alan kaupoista, kumiliikkeistä ja mullakin taitaa olla vielä toiseen kamat, kupassa n 7.- / metri
Jos haluaa kestävän letkun niin pyytää Etralta tms. kotimaista Teknikumin Fueltek letkua. Kallista on, mutta väittävät että öljynkestävintä letkua markkinoilla.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Äsken kun kurkkasin pellin alle, niin tosiaan siinä tuloletkussa on sellanen sukka päällä. Samalla muistui mieleen, että siitä sukasta onkin noussut ratapäivillä miehekäs savu kun on ottanut vähän pakosarjan lämpöpeltiin. :mrgreen:

Tarvii lähteä Etraan kipaisemaan 16mm letkua pätkä ja pari hyvää klemmaria.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Huom ! "tais olla 16mm"
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Saakos sellaista sukkaa jostain? Metallipunoskin kävisi.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Abarth kirjoitti:Saakos sellaista sukkaa jostain? Metallipunoskin kävisi.
Eihän tuo sukka vain tarkoita sellaista letkutyyppiä jossa on kumi alla ja tukikudos (yleensä jotain tekstiiliä) päällä? Normaalistihan letkun rakenne on sellainen että on kumi päällä, punosta sisälla ja toinen kumi päällä. Minusta tuon punosletkun ongelma on se, että tukikudos on altis kulutukselle (hankaus ja ympäristön vaikutus heikentää) sekä se, että se epätasaisena kerää likaa enemmän kuin sileä.

Linkki ko. Teknikum letkun tietoihin: http://www.tuoteluettelo.com/tuotehinna ... uote_id=81

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Abarth kirjoitti:Saakos sellaista sukkaa jostain? Metallipunoskin kävisi.
Eihän tuo sukka vain tarkoita sellaista letkutyyppiä jossa on kumi alla ja tukikudos (yleensä jotain tekstiiliä) päällä? Normaalistihan letkun rakenne on sellainen että on kumi päällä, punosta sisälla ja toinen kumi päällä. Minusta tuon punosletkun ongelma on se, että tukikudos on altis kulutukselle (hankaus ja ympäristön vaikutus heikentää) sekä se, että se epätasaisena kerää likaa enemmän kuin sileä.

Linkki ko. Teknikum letkun tietoihin: http://www.tuoteluettelo.com/tuotehinna ... uote_id=81

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

normi öljyä kestävä letku ja sen päällä osittain vedettynä ohut suoja "sukka" kuin kutistamaton kutistesukka :wink:
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

gtvaj kirjoitti:normi öljyä kestävä letku ja sen päällä osittain vedettynä ohut suoja "sukka" kuin kutistamaton kutistesukka :wink:
OK. GTVhen kun vaihdoin tehostimen säiliölle tulevan ja menevän letkun, olivat sellaista kumiletkua jossa vahvistuskudos oli pinnassa. Olivatten erittäin epäsiistit kun keräävät likaa helposti epätasaiseen pintaansa. Tästä ei sitten ollut tässä tapauksessa kyse. Tuossa Teknikumin letkussa on tavallaan tuo suojasukka jo valmiiksi mukana. Siinä kun on pinnassa eri kumista kääritty suojakerros.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Nyt on vaihdettu uusi letku. Se tosiaan on 16mm ja parilla klemmarilla kiinni. Samalla vaihdoin tehostimeen uudet öljyt. Se kävi kätevästi kun otti letkun pumpun päästä irti, laittoi pulloon ja käänteli rattia laidasta laitaan pari kertaa(auto käynnissä). Uusi letku paikalleen, säiliö täyteen ja auto käyntiin. Ratin kääntelyä laidasta laitaan, eikä tehostuksesta tietoakaan. Minuutin verran kun piti kierroksia korkeamalla oli säiliö tyhjentynyt ja tehostus alkoi löytyä. Lisää nestettä säiliöön ja ratin veivailua. Näin se sitten lopulta ilmaantui. Ilman koneen huudatusta ei tuntunut ilma lähtevän järjestelmästä. Nestettä meni kaikkiaan melkein koko litran pönikkä, joten vanhaa öljyä ei tainnut suuremmin jäädä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Vastaa Viestiin