ALFA 159 VETI TEHOTTOMAKSI-HAVE ENGINE CHECKED MERKKIVALO
Valvoja: Moderators
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
ALFA 159 VETI TEHOTTOMAKSI-HAVE ENGINE CHECKED MERKKIVALO
Aamulla töihin ajaessa syttyi have "engine checked" merkkivalo, jonka jälkeen huomasin auton olevan voimaton. Tyhjäkäynti normaali, lämpötila normaali. Veikkaan vahvasti tyyppiviaksi EGR venttiilin olevan asialla. Autolla en ajanut enää kun saavuin juuri töihin merkkivalon sytyttyä.
KYSYMYS:
Kotiin töistä 50km matkaa, uskaltaako hiljakseen ajaa kotia vai onko parempi keksiä toinen tapa saada auto kouvolaan?
Internettiin en enää pääse, ja puhelimestakin näyttö paskana-ei näy mitään eli voisiko joku kysymykseen vastausta tietävä soittaa ystävällisesti minulle numeroon 0445050624 ja kertoa voiko autolla ajaa. Sinä joka soittaisit ja vastaisit kysymykseeni, pelastaisit päiväni.
Kiitos paljon!
KYSYMYS:
Kotiin töistä 50km matkaa, uskaltaako hiljakseen ajaa kotia vai onko parempi keksiä toinen tapa saada auto kouvolaan?
Internettiin en enää pääse, ja puhelimestakin näyttö paskana-ei näy mitään eli voisiko joku kysymykseen vastausta tietävä soittaa ystävällisesti minulle numeroon 0445050624 ja kertoa voiko autolla ajaa. Sinä joka soittaisit ja vastaisit kysymykseeni, pelastaisit päiväni.
Kiitos paljon!
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
No mulla tuli "Check engine" ilmoitus ja EODB-valo eilen tien päällä kesken ajon. Jatkoin n. 60 km kotiin vilkaistuani manuaalia. Ei tehon pudostusta tai muutakaan isompaa oiretta ollut havaittavissa. Ei kyllä huvittanut -26 asteessa paljon tutkiakaan enempää.
Suomennettuna manuska sanoo (auton mukana toimitettiin vain englanninkielinen):
>>>
"Jos varoitusvalo pysyy päällä tai syttyy ajon aikana, polttoaineensyöttö ei toimi oikein. Jos varoitusvalo syttyy palamaan jatkuvasti, on kyseessä polttoaineensyötön/-sytytyksen toimintahäiriö, joka saattaa erityisesti aiheuttaa kohonneita päästöjä, suorituskyvyn alenemista, huonoa ajettavuutta tai korkeaa polttoaineenkulutusta. Joissain malliversioissa näyttöön ilmestyy aiheeseen liittyvä viesti. Tämänlaisissa olosuhteissa ajoneuvolla voi jatkaa ajamista maltillisilla nopeuksilla ilman moottorin liiallista rasittamista. Auton jatkuva käyttö varoitusvalon palaessa saattaa aiheuttaa vahinkoja. Ota yhteys lähimpään valtuutettuun Alfa Romeo -huoltoon mahdollisimman pian. Varoitusvalo sammuu ongelman poistumisen jälkeen, jolloin järjestelmään tallentuu merkintä ongelmasta."
<<<
Teksti lienee sama /lähes sama mallista riippumatta?
Yhteys Autokeskukseen otettu tänä aamuna, josta ohje jatkaa maltillista ajamista jos muita oireita ei ilmene. Ajan huoltoon sai luonnollisesti melkein heti, vain 3 viikon päästä.
[edit] P.S Soitin ja tuuppasin viestiä
Suomennettuna manuska sanoo (auton mukana toimitettiin vain englanninkielinen):
>>>
"Jos varoitusvalo pysyy päällä tai syttyy ajon aikana, polttoaineensyöttö ei toimi oikein. Jos varoitusvalo syttyy palamaan jatkuvasti, on kyseessä polttoaineensyötön/-sytytyksen toimintahäiriö, joka saattaa erityisesti aiheuttaa kohonneita päästöjä, suorituskyvyn alenemista, huonoa ajettavuutta tai korkeaa polttoaineenkulutusta. Joissain malliversioissa näyttöön ilmestyy aiheeseen liittyvä viesti. Tämänlaisissa olosuhteissa ajoneuvolla voi jatkaa ajamista maltillisilla nopeuksilla ilman moottorin liiallista rasittamista. Auton jatkuva käyttö varoitusvalon palaessa saattaa aiheuttaa vahinkoja. Ota yhteys lähimpään valtuutettuun Alfa Romeo -huoltoon mahdollisimman pian. Varoitusvalo sammuu ongelman poistumisen jälkeen, jolloin järjestelmään tallentuu merkintä ongelmasta."
<<<
Teksti lienee sama /lähes sama mallista riippumatta?
Yhteys Autokeskukseen otettu tänä aamuna, josta ohje jatkaa maltillista ajamista jos muita oireita ei ilmene. Ajan huoltoon sai luonnollisesti melkein heti, vain 3 viikon päästä.
[edit] P.S Soitin ja tuuppasin viestiä
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
PÄIVITYSTÄ: Ensinnäkin iso kiitos JKF :lle ja Maunu:lle soitoista ja neuvoista ja rohkaisevuudesta, kotona ollaan ja auto pelasi 55km kotimatkan täysin normaalisti, ulkona oli -17.
Lämpötilaa tapahtumahetkellä oli -33 ja vauhtia 140km/h joten sillä saattaa olla parhaimmassa tapauksessa osuutta asiaan-jokin jäätynyt/hyytynyt ym. Eli toivottavasti ei mekaaninen vika..
Sen mainitsen vielä, että pari minuuttia ennen kuin merkkivalo syttyi, satuin katsomaan turbon painemittaria joka siinä vauhdissa oli normaalit 0,8bar, MUTTA se nyki hieman 0,6:n ja 0,8;n välillä, mikä on minusta epänormalia kun kyseessä on tasainen vauhti ja täysin suora vakaa tieosuus.
Nyt tosiaan ei mitään ongelmaa, turbo paineet nousivat ja käyttäytyivät täysin normaalisti, alavääntö oli normaali, vain moottorihäiriövalo palaa yhä.
Ensi viikon tiistaina aika varattu merkkihuoltoon, katsotaan mitä testeri sanoo(myyntiliikkeen piikkiin=takuu)
Toistaiseksi tämä siis jää mysteeriksi, mikä meni pieleen, mutta tiistaina saan tietää kohtaloni
Lämpötilaa tapahtumahetkellä oli -33 ja vauhtia 140km/h joten sillä saattaa olla parhaimmassa tapauksessa osuutta asiaan-jokin jäätynyt/hyytynyt ym. Eli toivottavasti ei mekaaninen vika..
Sen mainitsen vielä, että pari minuuttia ennen kuin merkkivalo syttyi, satuin katsomaan turbon painemittaria joka siinä vauhdissa oli normaalit 0,8bar, MUTTA se nyki hieman 0,6:n ja 0,8;n välillä, mikä on minusta epänormalia kun kyseessä on tasainen vauhti ja täysin suora vakaa tieosuus.
Nyt tosiaan ei mitään ongelmaa, turbo paineet nousivat ja käyttäytyivät täysin normaalisti, alavääntö oli normaali, vain moottorihäiriövalo palaa yhä.
Ensi viikon tiistaina aika varattu merkkihuoltoon, katsotaan mitä testeri sanoo(myyntiliikkeen piikkiin=takuu)
Toistaiseksi tämä siis jää mysteeriksi, mikä meni pieleen, mutta tiistaina saan tietää kohtaloni
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
en tiedä, ehkäpä..
PÄIVITYSTÄ TILANTEESEEN:
Eilen töiden jälkeen vien auton +25asteiseen talliin 7 tunniksi, jätin konepellin + kaikki ovet auki. Kun palasin jä käynnistin auton - moottorihäiriövalo paloi yhä, MUTTA poistuttuani tallilta ja ajettuani ripeästi 2km valo poistui näyttöruudulta-ja sitä ilon määrää!
PÄIVITYSTÄ TILANTEESEEN:
Eilen töiden jälkeen vien auton +25asteiseen talliin 7 tunniksi, jätin konepellin + kaikki ovet auki. Kun palasin jä käynnistin auton - moottorihäiriövalo paloi yhä, MUTTA poistuttuani tallilta ja ajettuani ripeästi 2km valo poistui näyttöruudulta-ja sitä ilon määrää!
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
käyn haminassa päivittäin, siellä työmaa ollut viimeisen vuoden
en tarvitse kiitos avusta, menee liikkeen piikkiin ens viikon diagnoosi
en tarvitse kiitos avusta, menee liikkeen piikkiin ens viikon diagnoosi
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Eilen kävin Helsingissä, sinne päin mentäessä ja takaisin kotiin- auto pelas ok, mutta takaisinpäin olosuhteet olivat miltei samanlaiset kuin perjantaina "tapahtumapäivänä", pakkasta oli vähän vähemmän- -28 ja vauhtia max 120.
Tänään aamulla käynnistin auton, kaikki ok, lähdin ajamaan-turbo poissa pelistä, ei liikahtanut turbon viisari mihinkään ja kiihtyminenkin oli sen mukaista. Mitään vikavaloja ei syttynyt. Jatkoin pysähtymättä ajoa ja 2km jälkeen turbo heräsi ja toimi normaalisti.
Jokin siis jäätyy näillä keleillä ja viimoilla, mikä olisi loogisin viahtoehto, joka mm vaikuttaa turbon toimimattomuuteen?
Tänään aamulla käynnistin auton, kaikki ok, lähdin ajamaan-turbo poissa pelistä, ei liikahtanut turbon viisari mihinkään ja kiihtyminenkin oli sen mukaista. Mitään vikavaloja ei syttynyt. Jatkoin pysähtymättä ajoa ja 2km jälkeen turbo heräsi ja toimi normaalisti.
Jokin siis jäätyy näillä keleillä ja viimoilla, mikä olisi loogisin viahtoehto, joka mm vaikuttaa turbon toimimattomuuteen?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Samat olosuhdespeksit ja sama vika vaivaisi minua eilen aamulla.Siis turbo ei nostanut paineita, ei kumminkaan vikavaloja. Ja korjaantuikin melkein samalla tapaa. EGR rempattu 1000km sitten, joten se ei liene jarkeva selitys.Backstroker kirjoitti:Eilen kävin Helsingissä, sinne päin mentäessä ja takaisin kotiin- auto pelas ok, mutta takaisinpäin olosuhteet olivat miltei samanlaiset kuin perjantaina "tapahtumapäivänä", pakkasta oli vähän vähemmän- -28 ja vauhtia max 120.
Tänään aamulla käynnistin auton, kaikki ok, lähdin ajamaan-turbo poissa pelistä, ei liikahtanut turbon viisari mihinkään ja kiihtyminenkin oli sen mukaista. Mitään vikavaloja ei syttynyt. Jatkoin pysähtymättä ajoa ja 2km jälkeen turbo heräsi ja toimi normaalisti.
Jokin siis jäätyy näillä keleillä ja viimoilla, mikä olisi loogisin viahtoehto, joka mm vaikuttaa turbon toimimattomuuteen?
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
pajalla kävi ja korjaaja sanoi vian olevan egr ssä. Paljonkos tuo maksoikaan uutena? Vai oliko jotakin korjauskeinoa? Ja pystyykö itse vaihtamaan?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
No tätä vaivaahan on muillakin täällä!
Itsellä myös 08-vuoden 159 1.9 Jtdm ja tänään aamulla ei kierroksia / ahtopainetta ollenkaan muutaman sadan metrin ajon jälkeen. Pysähdys tien viereen (matelemalla) ja 5 min kuluttua palautui kun varovasti kaasua annettiin. Ei myöskään varoitusvaloja tullut. EGR vaihdettu 2009, voisiko olla taas siinä syy?
Itsellä myös 08-vuoden 159 1.9 Jtdm ja tänään aamulla ei kierroksia / ahtopainetta ollenkaan muutaman sadan metrin ajon jälkeen. Pysähdys tien viereen (matelemalla) ja 5 min kuluttua palautui kun varovasti kaasua annettiin. Ei myöskään varoitusvaloja tullut. EGR vaihdettu 2009, voisiko olla taas siinä syy?
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mites kokemuksia, onko EGR mennyt teillä liikkeen takuuseen? Omani ostin Toyota Kaivokselasta lokakuussa ja normaalitakuun päälle annettiin vielä 2 vuoden premium selected takuu, johon myyjän mukaan ei EGR kuulu. Minusta tuntuu et minua kustaan silmään.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kai he osaavat perustella, miksi EGR ei kuulu takuuseen?Backstroker kirjoitti:Mites kokemuksia, onko EGR mennyt teillä liikkeen takuuseen? Omani ostin Toyota Kaivokselasta lokakuussa ja normaalitakuun päälle annettiin vielä 2 vuoden premium selected takuu, johon myyjän mukaan ei EGR kuulu. Minusta tuntuu et minua kustaan silmään.
VMP
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Myyjä: Olen ottanut asiasta selvää, ei kuulu takuuseen. :O
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
soitin äsken ja sanoin että minusta tuo on väärin heidän puolelta ja , että EGR:n pitäisi ehdottomasti kuulua niille kuluttajavastuun puolesta. Ja aika jännä, myyjällä oli heti ensimmäisenä asenteena jyrkkä ei. Mistähän tuota asiaa voisi varmistaa, kun myyjä ei ole valmis sopimaan mitenkään?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi mielestäsi EGR:n pitää kuulua takuuseen?Backstroker kirjoitti:soitin äsken ja sanoin että minusta tuo on väärin heidän puolelta ja , että EGR:n pitäisi ehdottomasti kuulua niille kuluttajavastuun puolesta. Ja aika jännä, myyjällä oli heti ensimmäisenä asenteena jyrkkä ei. Mistähän tuota asiaa voisi varmistaa, kun myyjä ei ole valmis sopimaan mitenkään?
Miksi myyjän mielestä ei?
Jos perustelusi on "pitää kuulua", niin myyjän vastaus "ei kuulu" on ihan yhtä hyvä.
Jos autosi EGR on rikki ja hankinnasta on alle 6kk => Ajankohtaolettaman perusteella päätellään, että vika on ollut ostaessa. Tällöin myyjä on velvollinen korjaamaan vian. Huomionarvoista on, että kuluttaja ei saa hyötyä vian korjaamisesta, joten joutunet maksamaan osan remontista (esim. puolet)
Jos autossasi on takuu voimassa, et maksa mitään. Jos myyjällä on esittää takuuehdot, jossa todetaan ettei EGR kuulu takuun piiriin, palataan tuohon ylempään kohtaan. Takuu tulee aina kuluttajan perusoikeuksien päälle.
Joku ammattilainen osaa varmasti kertoa asian paremmin (ja oikein) mutta yllä minun (harha)käsitykseni.
VMP
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Perusteli sillä, että jos auto olisi ostettu about 4 viikkoa sitten, sitten olisivat korvanneet, mutta kun kaupoista on kulunut 5kk, eivä kata paskaakaan.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
takuuehdothan eivät saa heikentää normaalia kuluttajasuojaa.
emännän corsan kone levahti täysin viime kesänä, ostosta oli kulunut melkein 5 kk ja 10 tkm. jako hyppäs ja koko kone solmuun siis.
liikkeen ensimmäinen kanta oli että eivät korvaa paskaakaan mutta kun alettiin asiasta vääntämään niin lopputulos oli että vika oli ollut autossa jo ostohetkellä piilevänä ja korvasivat joka ikisen pennin, eli uusi kone ja työt.
puolikasta egr:ää ei tarvitse maksaa, liike maksaa sen kokonaan jos maksaa.
Olen saanut väännettyä liikkeen piikkiin jopa 200 tkm ajetun auton pyöränlaakerit ja paljon muuta kuluvaa osaa eli kyllä egr kuuluu samaan kategoriaan.
1.9 diesel astran/vectran 150 hp koneen egr on sama kuin alfan, maksaa opelin tiskillä puolet vähemmän kuin deltassa. ihan vaan tiedoksi.
emännän corsan kone levahti täysin viime kesänä, ostosta oli kulunut melkein 5 kk ja 10 tkm. jako hyppäs ja koko kone solmuun siis.
liikkeen ensimmäinen kanta oli että eivät korvaa paskaakaan mutta kun alettiin asiasta vääntämään niin lopputulos oli että vika oli ollut autossa jo ostohetkellä piilevänä ja korvasivat joka ikisen pennin, eli uusi kone ja työt.
puolikasta egr:ää ei tarvitse maksaa, liike maksaa sen kokonaan jos maksaa.
Olen saanut väännettyä liikkeen piikkiin jopa 200 tkm ajetun auton pyöränlaakerit ja paljon muuta kuluvaa osaa eli kyllä egr kuuluu samaan kategoriaan.
1.9 diesel astran/vectran 150 hp koneen egr on sama kuin alfan, maksaa opelin tiskillä puolet vähemmän kuin deltassa. ihan vaan tiedoksi.
Mulla vaihdettiin EGR-venttiili vajaa kuukausi sitten. Eilen kun tulin töistä, kävi justiin samalla tavalla.Backstroker kirjoitti:Eilen kävin Helsingissä, sinne päin mentäessä ja takaisin kotiin- auto pelas ok, mutta takaisinpäin olosuhteet olivat miltei samanlaiset kuin perjantaina "tapahtumapäivänä", pakkasta oli vähän vähemmän- -28 ja vauhtia max 120.
Tänään aamulla käynnistin auton, kaikki ok, lähdin ajamaan-turbo poissa pelistä, ei liikahtanut turbon viisari mihinkään ja kiihtyminenkin oli sen mukaista. Mitään vikavaloja ei syttynyt. Jatkoin pysähtymättä ajoa ja 2km jälkeen turbo heräsi ja toimi normaalisti.
Jokin siis jäätyy näillä keleillä ja viimoilla, mikä olisi loogisin viahtoehto, joka mm vaikuttaa turbon toimimattomuuteen?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Eli jos jolla kulla joskus aikaisemmin on ollut sama vika, niin se ei kuulu takuun piiriin? Näin minä sen ymmärrän. Jos takuu ehdoissa lukee selvästi että EGR ei kuulu takuun piiriin niin sitten se ei kuulu, mutta kun tuollaista kohtaa sieltä ei löydy niin soita liikeeseen, pelaa kortti "Virhevastuu" ja jos edelleenkin negatiivinen vastaus niin mainitse "kuluttaja-asiamies"... Kaikkia takuita löyvät mutta eivät osaa pitää lupauksistaan kiinni, ei ihme, että suomalaisten mielestä automyyjät ovat epärehellisin ammattikuntaBackstroker kirjoitti:Myyjä: Olen ottanut asiasta selvää, ei kuulu takuuseen. :O
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Heikalla EGR 220e.
Opel Astra H 1.9 CDTI on sama EGR. Omaani ostin Opelin tiskiltä kyseisen osan 160e muutama vuosi sitten.
Tänään putsasin kaverin 159:stä EGR:n, nyki kuulemma kokoajan. En huomannut mitään nykimistä enää putsauksen jälkeen koeajo lenkillä.
Putsaus operaatio ei ole mikään ihmeellinen eikä purkaminenkaan kunhan saa tehdä lämpimässä, eikä tipauta EGR:n tiivistettä startin taakse prkl. Solenoidin ja venttiilin väliin oli tässä tapauksessa ainakin kerääntynyt erittäin paljon nokea, joka esti solenoidin ja palautusjousen toiminnan.
Opel Astra H 1.9 CDTI on sama EGR. Omaani ostin Opelin tiskiltä kyseisen osan 160e muutama vuosi sitten.
Tänään putsasin kaverin 159:stä EGR:n, nyki kuulemma kokoajan. En huomannut mitään nykimistä enää putsauksen jälkeen koeajo lenkillä.
Putsaus operaatio ei ole mikään ihmeellinen eikä purkaminenkaan kunhan saa tehdä lämpimässä, eikä tipauta EGR:n tiivistettä startin taakse prkl. Solenoidin ja venttiilin väliin oli tässä tapauksessa ainakin kerääntynyt erittäin paljon nokea, joka esti solenoidin ja palautusjousen toiminnan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ehdottomasti kuuluu takuuseen. EGR jumittanut, takuuseen meni ja niin pitää mennäkkin.Backstroker kirjoitti:Mites kokemuksia, onko EGR mennyt teillä liikkeen takuuseen? Omani ostin Toyota Kaivokselasta lokakuussa ja normaalitakuun päälle annettiin vielä 2 vuoden premium selected takuu, johon myyjän mukaan ei EGR kuulu. Minusta tuntuu et minua kustaan silmään.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Kyllä meni. Alfa ostettu Forssan D-A:sta 2007 ja EGR hyytyi viime keväänä. Takuutakin näyttäisi vielä olevan jäljellä, ainakin liikkeessä kerrottiin sitä olevan 5 vuotta.Backstroker kirjoitti:Mites kokemuksia, onko EGR mennyt teillä liikkeen takuuseen?
Itse asiassa taidan käväistä liikkeessä taas kyselemässä, kun minusta moottori käy välillä vähän epätasaisesti. Samat oireet ainakin oli silloin edellisellä kerralla.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Aaahh, ihanaa! Liikennevaloista liikkeelle ja 200m kuluttua "Piiiiiiiiip! - "Have Engine Checked". Siitä n. 100m ja tehot pois ja tienposkeen. Perkele sanon minä!! Auto sammuksiin, uudelleen käyntiin ja otti kierroksia normaalisti. Hieman on kuitenkin tukkoinen alakierroksilla. Pääsin kotiin asti kuitenkin.
Aamulla Deltaan ja mitä ilmeisimmin on EGR venttiili taas varmaan niin tuhannen piessä ja paskamössössä, että ei mitää rajaa.
Sanokaas joku ohjelmointipaja täältä uudenmaan alueelta joka tekis tuon EGR ohituksen. Pliis? Vaikka takuuta onkin ja se takuuseen menee, niin ei näitä jaksais enää...
Edit: Tänään aamulla ei sitten mitään vikaa. Moottorin häiriövalokin sammunut ja kulku normaalia. Deltassa eivät aamulla ehtineet vikakoodeja lukemaan ja sovittiin aika huomiseksi. Kuinkas tuo vikamuisti, kun häiriövalo on sammunut? Jääkö kuinka pitkäksi aikaa sinne roikkumaan? Delta vähän epäili, että vikakoodia ei sieltä enää löytyisi. Pitänee ostaa itselle ecuscan softa ja siihen piuha. Sais samalla tuon vänkärin turvavyöpiippihelvetin mykistettyä.
Aamulla Deltaan ja mitä ilmeisimmin on EGR venttiili taas varmaan niin tuhannen piessä ja paskamössössä, että ei mitää rajaa.
Sanokaas joku ohjelmointipaja täältä uudenmaan alueelta joka tekis tuon EGR ohituksen. Pliis? Vaikka takuuta onkin ja se takuuseen menee, niin ei näitä jaksais enää...
Edit: Tänään aamulla ei sitten mitään vikaa. Moottorin häiriövalokin sammunut ja kulku normaalia. Deltassa eivät aamulla ehtineet vikakoodeja lukemaan ja sovittiin aika huomiseksi. Kuinkas tuo vikamuisti, kun häiriövalo on sammunut? Jääkö kuinka pitkäksi aikaa sinne roikkumaan? Delta vähän epäili, että vikakoodia ei sieltä enää löytyisi. Pitänee ostaa itselle ecuscan softa ja siihen piuha. Sais samalla tuon vänkärin turvavyöpiippihelvetin mykistettyä.
Viimeksi muokannut HopeinenQ, 18 Huhti 2011, 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
sain tänään auton korjaamolta, auto oli korjaamolla 18.4 lähtien. Kaikki osat vaihdettu nyt ja kaikki näyttäisi toimivan kunnolla pienen revittelyn jälkeen kaduilla/motarilla.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Vitsi, että on härskiä laittaa quotea omalle viestille....HopeinenQ kirjoitti:Sanokaas joku ohjelmointipaja täältä uudenmaan alueelta joka tekis tuon EGR ohituksen. Pliis? Vaikka takuuta onkin ja se takuuseen menee, niin ei näitä jaksais enää...
Anyway, soittivat Hesteciltä (thyyning paja Tampereen nurkilta) että tuota 159:n EGR venttiiliä ei saa suljettua kokonaan mitenkään? Oikeastaan mitään väliä, mä semmosia tartte. Laitoin tuossa männäviikolla heille kyselyä josko tuo onnistuisi ja soittivat sitten perjantaina, että voidaan tehdä mutta kokonaan ei saada kuvioista pois. Mä vaan tokaisin, että ei tartte enää siirryin bensa vehjeksiin.
Että semmosta...