Mulla on autossani alustasarja, joka on merkitty myös rekisteriotteeseen. Otteessa sanotaan, että etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan on edessä 355 ja takana 345mm. Eli paljonkos tuota nyt sitten on madallettu? Mitkä ovat vakion vastaavat mitat?
Jarsan kirjoitti:
Numeroista vois tosiaan ajatella, että sulla olis 30/40 sarja. Mutta eikö sitä yleensä pudoteta edestä enemmän kuin takaa?
Hmm.. voiko se niin tosiaan olla? Kun ei tuo nyt näytä mitenkään perse maassa kulkevalta... En muuten edes tiedä, että minkä merkkinen sarja tuossa on.
Olisko käynyt katastuksessa pikku moka ja vaihtanut etu- ja takapää paikkaansa. Sehän selvinnee sillä, kun käy mittaamassa nuo etäisyydet onko etupäässä enemmän rakoa kuin takana?
Jarsan kirjoitti:Olisko käynyt katastuksessa pikku moka ja vaihtanut etu- ja takapää paikkaansa. Sehän selvinnee sillä, kun käy mittaamassa nuo etäisyydet onko etupäässä enemmän rakoa kuin takana?
Silmämääräisesti onhan siinä vähän enemmän rakoa, mutta taitaa selittyä lokasuojan kaaren erilaisella muodolla.
Edit: Ehkä... pitänee katella tasaisella maalla... Albumin kuvista katsottuna ei se nyt mitenkään luonnottamassa asennossa mun mielestä ole. En pääse nyt pihalle tarkastelemaan tarkemmin.
^^ Omassa on näin käynyt eli mitat ovat vaihtaneet paikkaa. No, eipä se ole menoa haitannut eikä ko mittoja ole katsastuksissakaan tarkistettu. Katsastusaikaan on sentään lähempänä mittoja kun eturenkaat ottavat muuten sisälokariin kiinni ääriasennoissa.
Mun sw:ssä edessä 370 ja takana 380 milliä. Otteessa eikä muutenkaan mitään havaintoa madaltamisesta. Näyttää lähinnä maasturilta ja on ihan kamala keinuhevonen. Onneksi niihin vaivoihin on lääkkeet olemassa..
Eilen illalla tein pikkusäätöjä. 164 V6:n takajouset olivat riittävän sopivat aihiot. Lanka oli puoli milliä vahvempi, jousen halkaisija 10mm pienempi ja jonkun verran pidempi. Siitä kun katkaisin yhden kierroksen pois, niin perän korkeudeksi tuli 370mm, eli pari senttiä korkeammalla kuin keula. Aika soppeli kun kärryäkin tuolla olisi tarkoitus vedellä. Onpa kiva ajella kun ei rytkäise jokaisessa pikkutöyssyssä.