Forte
Valvoja: Moderators
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Kaveri teki joskus reilut 300tkm ajetulle sierralle sen käsittelyn ja se rupesi kolisemaan siihen malliin että kiertokangen laakerit meni. Ilmeisesti liikkeelle lähtenyt paska tukki jonkun öljykanavan. Ei mitään tietoa kuinka ohjeiden mukaan toimi jne.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Mulla kävi aikoinaan 145tkm ajetulle Bemarille samoin, kun vaihdoin siihen Castrolin öljyt, joita siihen aikaan mainostettiin "peseviksi". Joskus 90-luvun alussa siis...Tiige kirjoitti:Kaveri teki joskus reilut 300tkm ajetulle sierralle sen käsittelyn ja se rupesi kolisemaan siihen malliin että kiertokangen laakerit meni. Ilmeisesti liikkeelle lähtenyt paska tukki jonkun öljykanavan. Ei mitään tietoa kuinka ohjeiden mukaan toimi jne.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Pistin joskus 33:sen 16V koneeseen jotain öljyn lisäainetta mikä olisi pitänyt poistaa naputuksen venttiilikoneistosta. Ja kas kummaa seuraavana päivänä kone ei enää naputtanut kun jakohihna katkesi ja nokka-akseli hirtti kiinni käynnistyksessä.
Sattumaa vai ei sitä en tiedä. Auto joutui talliin useammaksi vuodeksi ja sieltä paaliin.
Sattumaa vai ei sitä en tiedä. Auto joutui talliin useammaksi vuodeksi ja sieltä paaliin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Tuosta mahdollisuudesta toiset varoittelee ja varmaan ihan aiheellinen huoli vanhemmassa autossa. Uskoisin että uudemmissa autoissa joilla on ajettu vain nykyöljyillä, tuo ei ole niin todennäköistä koska nykyiset liukastimet on kuitenkin ihan eri planeetalta karstaavuuden ja muidenkin ominaisuuksien suhteen.Tiige kirjoitti:Ilmeisesti liikkeelle lähtenyt paska tukki jonkun öljykanavan. Ei mitään tietoa kuinka ohjeiden mukaan toimi jne.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mistä käsittelystä puhutaan? kaikesta päätellen Motorflushinsta? Toi on tosi tarkka oikeasta käytöstä, siksi sitä ei taideta kovinkaan paljon myydä matti meikeläisille. tärkeintä on, että kaikki vanha öljy tulee pihalle, mitä pidempään antaa valua, sen parempi, mutta jos joku pikahuollon nulikka tekee itseleen tyypilliseen tapaan, eli nopeasti, niin sehän kaataa litkun öljyn sekaan, ajaa sisään ja valuttaa tasan niin kauan kun vaihtaa suodattimen.
Ei kestä rasitusta yhtään, kun huuhtelua tekee niin maks 10 min ja 1500rpm
Ei kestä rasitusta yhtään, kun huuhtelua tekee niin maks 10 min ja 1500rpm
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mä olen vähän sitä mieltä että hyvin toimivaan koneeseen ei kannata ylimääräisiä pesuja tehdä. Käyttää vain hyvälaatuisia moottoriöljyjä. Sitten jos alkaa jotain oireita olla karstoittumisesta, niin silloin noita voi koittaa. Saattaa tulla hölmö tunne jos toimenpiteen ansioista täydellisesti toimivaan koneeseen tulee jotain ongelmia..
Kimmo / alfatune.fi