Alustasarjoista ja helmoista (156)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Alustasarjoista ja helmoista (156)

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Nyt on ensimmäinen yhteinen talvi taivallettu Alfan kanssa ja kyllä noin talvikäytössä auto tuntui ajoittain turhan matalalta. Olen harkitsemassa auton nostoa normaalikorkeuteen (hullua?). Aikomuksenani on nimittäin laittaa autosta ruostepaikat ja helmat uusiksi, jolloin tietysti olisi mukavaa mikäli helmat pysyisivätkin kunnossa. Tällä hetkellä tiedän että viimeistään seuraavana talvena helmojen laitosta ne rouhisivat jäähän aina silloin tällöin. Toisaalta tuleehan helmoihin aina kiveniskemiäkin väistämättä, mutta niiden jäljet tuskin ovat yhtä pahoja kuin maahan rohaisun tekemät jäljet..? Tästä tosin pääseekin sitten seuraavaan pohdintaan eli ovatko helmat irralliset ja tyhmän näköiset, mikäli auto on ihan vakiokorkeudessaan? Mutta pysyvätkö auton omat helmat kunnossa ilman lasikuituhelmoja suojanaan? Olisiko järkevää hankkia säädettävä alustasarja ja laskea korkeutta kesäksi vähän ja talvella nostaa maksimiin?
Toivoisin mielipiteitä ja pohdintaa aiheesta, vinkkejä otetaan vastaan :)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alustasarjoista ja helmoista (156)

Viesti Kirjoittaja V6 »

Johanna kirjoitti:Tästä tosin pääseekin sitten seuraavaan pohdintaan eli ovatko helmat irralliset ja tyhmän näköiset, mikäli auto on ihan vakiokorkeudessaan?
paremman näköinen se on helmoilla jos on vakiokorkeudella, koska helmat tekevät auton matalamman näköiseksi imo. Paljon sitä autoa on madallettu ja minkä kokoiset renkaat siinä on? Renkailla voi hieman säädellä sitä korkeutta ja ulkonäköä (renkaan ja lokarin välistä rakoa).
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

^uskaltaisin olla samaa mieltä. Alfalla en ole helmoja jmvst laitellut, mutta ed. autossa (A6) tein niitä värkkäyksiä. Alusta oli vakio korkeudella, ja ei ainakaan siinä helmat olleet haitaksi talvella, ja hyvältä näyttivät. Siinä autossa pysty vielä säätämään alustan korkeutta (allroad-malli), joten sillä matalimmalla se oli jo aika pikaisen näköinen.

Aion laittaa, kunhan taas rikastun, nykyiseen menopeliin puskuria ja sivuhelmoja, kuitenkin saa ihan kivan näköisen tästäkin.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kyllä ne vakiohelmat kannattaa laittaa ruostekorjailujen jälkeen takaisin. On siisti ja kestää ruosteettomana pidempään. Tai ainakaan se ruoste ei näy. :lol:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Juu, helmat näyttää hyviltä etenkin madaltamattomissa, koska kuten V6 totesi auto näyttää matalammalta. Paitsi, että pyöränkaarien kohdalla ei mikään vippaskonsti tepsi, vaan auto näyttää...maasturilta. Etenkin jos on leveät ja matalat renkaat/vanteet.
Huoletonhan se on ajella madaltamattomalla, mutta samalla tylsä ja ruma. Siinä kannattaa vähän arvioida auton käyttöä muutenkin. Itse vaihdoin vakiojouset takaisin vaimon ajellessa 156:lla, mutta nyt olisi tarkoitus vaihtaa matalampaan takaisin, kun itse ajelen ja työmatkakin on lyhyt.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Alustasarjoista ja helmoista (156)

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Johanna kirjoitti:Nyt on ensimmäinen yhteinen talvi taivallettu Alfan kanssa ja kyllä noin talvikäytössä auto tuntui ajoittain turhan matalalta. Olen harkitsemassa auton nostoa normaalikorkeuteen (hullua?)
Ei se hullua ole jos oikeasti tuntuu, liian matalalta. Itse en ikinään tule omaani madaltamaan, vakioalusta kun on ihan tarpeeksi matala suomen "Ah! niin virheettömille teille". Viiden hengen porukalla raapii jo pohjapanssari hiekkateillä vaikka ei roiku (nyt tosin alkannut roikkumaan viimeisen viikkojen sisällä :oops: ). Helmat kannataa ainakin minun mielestä laittaa kun on paikat korjattu, vaikka on roiskeläpät niin aina talven jälkeen on tuo auton peltihelma rumassa kuosissa hiekan takia, muovihelma suojaa, on paremman muotoinen -> ottaa vähemmän kiveniskeymiä kylkeen, eikä se mitenkään rumalta näytä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

hagger16 kirjoitti:Juu, helmat näyttää hyviltä etenkin madaltamattomissa, koska kuten V6 totesi auto näyttää matalammalta. Paitsi, että pyöränkaarien kohdalla ei mikään vippaskonsti tepsi, vaan auto näyttää...maasturilta. Etenkin jos on leveät ja matalat renkaat/vanteet.
Huoletonhan se on ajella madaltamattomalla, mutta samalla tylsä ja ruma. Siinä kannattaa vähän arvioida auton käyttöä muutenkin. Itse vaihdoin vakiojouset takaisin vaimon ajellessa 156:lla, mutta nyt olisi tarkoitus vaihtaa matalampaan takaisin, kun itse ajelen ja työmatkakin on lyhyt.
Rengas-pointti on hyvä. Vakio 17"/18" on vähän tylsä, joten eikun vaab isompaa kehää alle helmojen mukana.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Woland kirjoitti: Rengas-pointti on hyvä. Vakio 17"/18" on vähän tylsä, joten eikun vaab isompaa kehää alle helmojen mukana.
Mikä ihmeen vakio 17"/18"!!?? Mulla on vakio 15" ja 17" näyttää jo aivan tarpeeksi isolle.. Mutta taidan olla tottunut vähän pienempiin vehkeisiin... :roll:

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

156:ssa vakiokoko on 15"/16". 19-tuumaisia varten pitäisi varmaan erikoiskatsastus tehdä, ei mene heittämällä läpi. Puhuiko Woland 159:stä?

Tossa oma madaltamaton 156 lesterin helmoilla. Novitecin etuspoilerin laiton jälkeen meni madallushalut, toi rykii auton pitkän etuylityksen takia asfalttiin turhan helposti kesäkeleissäkin. Etuspoileri pudotti maavaraa edestä 3-4cm. Pitäis taas fiksailla talven jäljiltä raapimisjälkiä spoilerin alta. Ilman spoileria 30mm madallus olisi ihan ok omalla kohdalla.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Heikalta saattaa löytyä noita (originaaleja) helmoja hyllystä.
Hyvinkin noitten lesterin versioiden näköiset
Voin kattoa varaosanumeron jos jotakuta kiinnostaa.
Ainakin ne olivat alfan omassa paketissa.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Mandeprkl kirjoitti:
Woland kirjoitti: Rengas-pointti on hyvä. Vakio 17"/18" on vähän tylsä, joten eikun vaab isompaa kehää alle helmojen mukana.
Mikä ihmeen vakio 17"/18"!!?? Mulla on vakio 15" ja 17" näyttää jo aivan tarpeeksi isolle.. Mutta taidan olla tottunut vähän pienempiin vehkeisiin... :roll:
Tarpeeksi isoa ei ole olemassakaan :silly:
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:156:ssa vakiokoko on 15"/16". 19-tuumaisia varten pitäisi varmaan erikoiskatsastus tehdä, ei mene heittämällä läpi. Puhuiko Woland 159:stä?

Tossa oma madaltamaton 156 lesterin helmoilla. Novitecin etuspoilerin laiton jälkeen meni madallushalut, toi rykii auton pitkän etuylityksen takia asfalttiin turhan helposti kesäkeleissäkin. Etuspoileri pudotti maavaraa edestä 3-4cm. Pitäis taas fiksailla talven jäljiltä raapimisjälkiä spoilerin alta. Ilman spoileria 30mm madallus olisi ihan ok omalla kohdalla.
159:stä, mutta ainakaan A6:ssa ei mitään ihmeempää tarvinnut tehdä vaikka vaihdoin 17" > 20". Olen kyllä 156:ssa nähnyt 19", mutta ei ainakaan ko. omistaja ollut mitään ihmeellisempää joutunut tekemään.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:156:ssa vakiokoko on 15"/16". 19-tuumaisia varten pitäisi varmaan erikoiskatsastus tehdä, ei mene heittämällä läpi. Puhuiko Woland 159:stä?

Tossa oma madaltamaton 156 lesterin helmoilla. Novitecin etuspoilerin laiton jälkeen meni madallushalut, toi rykii auton pitkän etuylityksen takia asfalttiin turhan helposti kesäkeleissäkin. Etuspoileri pudotti maavaraa edestä 3-4cm. Pitäis taas fiksailla talven jäljiltä raapimisjälkiä spoilerin alta. Ilman spoileria 30mm madallus olisi ihan ok omalla kohdalla.
159:stä, mutta ainakaan A6:ssa ei mitään ihmeempää tarvinnut tehdä vaikka vaihdoin 17" > 20". Olen kyllä 156:ssa nähnyt 19", mutta ei ainakaan ko. omistaja ollut mitään ihmeellisempää joutunut tekemään.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

A-katsastuksen sivuilta:
A-katsastus kirjoitti:Renkaan koko

Autosi oikea rengaskoko tai rengaskoot on merkitty rekisteröintitodistukseen. Ilman muutoskatsastusta saat muuttaa rengaskokoa seuraavasti:

Renkaan leveyttä saa muuttaa enintään 30 mm.
Vanteen halkaisijaa saa muuttaa enintään 1 tuuman.
Pyörien on kuitenkin mahduttava pyörimään ja kääntymään esteettömästi ja renkaan kantavuuden on oltava riittävä. Kantavuuden voit tarkistaa rengasliikkeestä tai A-Katsastuksen asemalta.
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info ... fault.aspx

Edit. Ilmeisestikin katsastukonttorien tietojärjestelmien lisätiedoista löytyy tyyppihyväksyntä 19-tuuman vanteille 156 GTA:lle. Voi olla että se koskee myös muita 156:ia.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Lueskeltuani kommenttejanne ja itse asiaa pohdittuani päädyin seuraavaan:

Eibach Pro-Kit joka madaltaa vain 30 mm. Nykyään lienee madallettu 50-55 mm. Toivon että tämä olisi sopiva kompromissiratkaisu vakion ja "kunnon madalluksen" välillä. Toivon että tuntuisi myös ajettavuudessa, sillä epäilen että tällä hetkellä madallus on toteutettu pelkillä jousilla (?). Ehkä ensi talvena Alfaa ei tarvitse jättää pihaan liian suuren lumimäärän takia, toivon ainakin että tämä nosto riittää siihen :)

Samat helmat kuin nykyäänkin (tai todennäköisesti samat, näytti ainakin hyvin samalta - itse kun olen auton ostanut valmiiksi näillä helmoilla, niin en tiedä varmasti nykyisten helmojen merkkiä)

Ja tietysti vielä itseäni ilostuttaakseni uudet matot punaisilla reunuksilla, valkoiset sivuvilkut ja vaihdekepin nuppi :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vaikka Eibach lupaakin Pro-Kitille 30 milliä niin todellisuudessa madallus on reilusti enemmän. Omaa ei tullut mitattua vakiokuosissa mutta veikkaisin että viitisen senttiä se putosi.

Jos maltillista madallusta kaipaa niin tehtaan omilla Sportpack-jousilla putoaa noin 20 milliä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mittasin tuon aikanaan kun eibachin pro-kitin laitoin omaan 156 TS SW:hen ja se taisi olla 35mm . Madallus on mielestäni erittäin hyvä, mutta saisi olla jäykempi, pikkusen liikaa joustaa.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

jtäsmä oli vakio vietereillä tosi korkea, korkeampi kuin esim tuossa giallon kuvassa, no sitten laitoin nuo eibachin (30mm) pro jouset ja tipahti niin että maavaraa tyhjänä jäi noin 80-85mm. eibachin jousilaatikossa luki muuten 30-45mm ! ja oma tippus sen45-50mm. vaihdoin sitten orggis sport vieterit ja korkeahko on, madallus n. 15-20mm. eli sitä hakemaani sopivaa madallusta ei sitten kyllä löytynyt.

hSU
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja hSU »

stoichiometric kirjoitti:jtäsmä oli vakio vietereillä tosi korkea, korkeampi kuin esim tuossa giallon kuvassa, no sitten laitoin nuo eibachin (30mm) pro jouset ja tipahti niin että maavaraa tyhjänä jäi noin 80-85mm. eibachin jousilaatikossa luki muuten 30-45mm ! ja oma tippus sen45-50mm. vaihdoin sitten orggis sport vieterit ja korkeahko on, madallus n. 15-20mm. eli sitä hakemaani sopivaa madallusta ei sitten kyllä löytynyt.
Olisko jollain tietoa, millä alustasarjalla sitten saisi juuri JTS:ään semmoisen maltillisen n. 30mm madalluksen oikeasti? Eibachin yli 40mm pudotus kuulostaa vähän turhan paljolta omaan makuun..

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

stoichiometric kirjoitti:jtäsmä oli vakio vietereillä tosi korkea, korkeampi kuin esim tuossa giallon kuvassa, no sitten laitoin nuo eibachin (30mm) pro jouset ja tipahti niin että maavaraa tyhjänä jäi noin 80-85mm. eibachin jousilaatikossa luki muuten 30-45mm ! ja oma tippus sen45-50mm. vaihdoin sitten orggis sport vieterit ja korkeahko on, madallus n. 15-20mm. eli sitä hakemaani sopivaa madallusta ei sitten kyllä löytynyt.
Eli et vaihtanut iskareita ollenkaan? Itse olen hankkimassa alustasarjaa, en vain jousia. Oliko sulla autossa Nivomatit?

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Ja nyt huomasin puhuneeni väärästä tuotteesta eli olen hankkimassa Pro-System:iä enkä Pro-Kit:iä! Eli siis alustasarjaa, en vain madallusjousia!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pro-System se on omassakin mutta jouset on käsittääkseni samat kuin Pro-Kitissä. Iskareilla ei taida olla merkitystä auton korkeuteen elleivät sitten ole jotkut Nivomat-härvelit.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Alkaa kyllä oikeasti jännittää että mikä tiputus tuolla sarjalla nyt sitten tulee kun tuntuu että samaan autoon laitettuna todellinen madallus on vaihdellut ihan sattumanvaraisesti...

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ex 156 putosi Eibachilla edestä 40mm, takaa 25mm. Etäisyys pyörän keskeltä lokasuojan kaareen edessä 33cm, takana 34,5cm (vakiona 37). Perä ajan myötä vähän laski.

Mitkähän nämä olis:

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... pensi.html

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Konin FSD iskarit Alfan 20mm sportpack jousilla vois olla aika optimi ratkaisu. Mistäköhän noita sportpack iskareita mahtaa nykyään saada?

Edit. Oisko Ghostin linkissä kyseessä just noi -20mm sportpack jouset?

Edit2. Paitsi että englanninkielisesti ainakin sanovat noiden olevan 30mm madaltavat tehdasjouset.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

^Itekin mietin samaa, mutta ei ihan tunnu täsmäävän

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olisikohan hommassa ongelmana se, että tehtaalta tulleissa autoissa "vakioalustoja" on ollut monen korkuisia? Silloinhan madallus riippuisi siitä mikä on sattunut olemaan lähtötilanne.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Tattaraa... Hmm... No tässä oon jo miettinyt että laittasko riskillä kuitenkin sen Eibachin alle ja se on sitten tuossa samassa lähtökorkeudessa, mutta paremmalla tuntumalla :P

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=12112 tuossa on eibachin pro-kit samanlaisessa autossa kuin sulla, renkaina 195/65 15". Tässä taas renkaina 225/40 18" http://www.alfabbs.fi/files/18042011010_125.jpg
Jälkimmäisellä rengastuksella raapasee silloin tällöin lokarinkaareen kiinni, johtuen vanteen offsetista.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

KW:n säädettävä setti tulee alle huomenna, pieni
henkinen kädenvääntö menossa siitä pitäiskö pudottaa
sinänsä hyväksi koetusta 45mm:stä vielä alemmas...
siviili/ratapyörissä rengastus on molemmissa 225/40/18,
ET:t 37 ja 35.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Tuskin ajettavuus ainakaan paranee. Alkaa oleen kukivarret hassussa kulmassa.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

^^ ääni tälle!
saathan sen aina takas ylös.. 8)

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

silverine kirjoitti:KW:n säädettävä setti tulee alle huomenna, pieni
henkinen kädenvääntö menossa siitä pitäiskö pudottaa
sinänsä hyväksi koetusta 45mm:stä vielä alemmas...
siviili/ratapyörissä rengastus on molemmissa 225/40/18,
ET:t 37 ja 35.
45 milliin jäi. Ihan paska alusta, kaiken huipuksi vielä mukavan tuntuinenkin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Mulla GT:ssä Eibach pro-kit jouset -30mm. Todellinen madallus n. 30mm.
Ovat hyvä yhdistelmä jäykkyyttä ja ei niin pintakovuutta,kuin alkuperäisjousitus. Renkaina 19":set ja tässä kokoluokassa laatukumit on HUOMATTAVASTI hiljasemmat ja paremmat ajaa, kuin Kiinan ihmeet( Oli hetken halppikset ja prkl ku ei korvat kestäny niitä).

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Muutoskatsastuksessa kirjattiin Pro Systemillä navasta lokasuojan reunaan edessä 33 ja takana 35 senttiä. Inssi sanoi etusumareiden olevan niin matalalla että on hyväksynnän kannalta siinä ja tässä, kun jouset painuvat niin voi kuulemma joutua poistamaan sumarit. Tuskinpa noita kukaan jälkeen päin mittailee mutta kovin paljon enempää ei kärryä kyllä tarvitse madaltaa.
- Epäkelpokeräilijä -

santtu
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Maalis 2010, 21:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja santtu »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Konin FSD iskarit Alfan 20mm sportpack jousilla vois olla aika optimi ratkaisu. Mistäköhän noita sportpack iskareita mahtaa saada?
hankin juuri Konin FSD iskarit ja Eibachin sportpack jouset (-15mm). Ostin EBspares paikasta.

Tässä tietoa jousista: http://www.ebspares.co.uk/news28.htm

Pitäisi olla pienoisen googlettamisen jälkeen parasta mitä autoon on tarjolla. (jos ei halua tehdä autosta rata-autoa.)

En kuitenkaan saanut TUV-todistusta jousista ja kysyin siitä EBSparekselta. Pyysivät ottamaan todistuksen Eibachin sivuilta. Mutta eihän tuota sportpack jousista ollut Eibachin sivuilla todistusta.

Eli nyt tässä odottelen maanantaita, jos vastaisivat Eibachilta kyselyyni TUV-todistuksesta... En todellakaan aio maalata jousia mustaksi tai väärennellä todistuksia. Mielenkiintoista on se, ettei kyseessä ole madallussarja, joten ei pitäisi katsastuksessa puuttua, mutta sinisistä jousista alkavat katsastuksessa varmasti kyselemään todistusten perään. :evil:

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^Ollu inssi tarkkana. Eipä noita yleensä kiinnosta paljo muu kun, että saa jonkun lapun kouraan missä jotain TUV hyväksynnästä kertoillaan. 147ssahan on vilkut jo tehtaalta sen verran matalalla, että ei pysty madaltamaan jos ei vilkkujen paikkoja siirrä. Vaan eipä noita onneks inssit mittaile.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuossa katsastuksessa kävi niin, että norkoiltuani pihalla 20 minuuttia varatun ajan päälle kävin kysymässä tiskiltä että jokos me kohta katsastellaan vai mikä mättää. Vastaus oli että muutoskatsastuksia tekee vain yksi kaveri joka on nyt juuri syömässä. Tiedustelin sitten naama näkkärillä että kuinkahan on mahdollista että varasin samana päivänä ajan vuosi- ja muutoskatsastukselle kello 12.20 ja varattuun aikaan ainoa heppu on syömässä, jolloin täti katsoi parhaaksi käydä katkaisemassa katsurin lounastauon.

Inssi sitten lampsi autolle naama nurinpäin, ei vilkaissutkaan meikäläiseen morjenstuksesta nyt puhumattakaan. Täti taas tuli pihalle tupakille ja yritti selvästi hieroa sovintoa "Piti tulla katsomaan kun on niin erikoinen ja hieno auto... Onpas isot pyörät" :mrgreen:

Eniveis, voi olla että katsastaja olisi ollut melko alttiilla päällä hylkäämään auton jos aihetta olisi ollut. Varsinkin kun tänäkin vuonna piti muistuttaa että jos nostatte perää siitä alumiinisesta apurungosta niin varmastikin myös maksatte laskun pyöränkulmien säädöstä. Kumma että haluavat aina väen väkisin siitä tunkkailla vaikka kelkan tassut ylettyivät ihan hyvin niihin nostamiseen tarkoitettuihin pisteisiinkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Santtu: Nuo eibachit on tehty ilmeisesti "tilaustyönä" EBSparesille, Eibach ei niitä myy suoraan. Täten TUV lappujen saaminen eibachilta voi olla haasteellista, kääntyisin siis takaisin EBSparesin puoleen, kyllä niiden pitäisi asia hoitaa.

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Viesti Kirjoittaja lato »

Alfani, 156 2.0 JTS Sportwagon Ti. -05, on ns. tehtaan säädöissä.
Pyörät on 215-45-17 ja korkeus pyörän navasta lokasuojan alareunaan edessä ja takana on 370 mm.
Käsittääkseni tehdas on Ti-mallissa hakenut jonkinlaista kompromissia alustalle ja pyörille, jolla voi ajaa erilaisilla alustoilla miellyttävästi ja vauhdikkaasti.
Jos aikoo käyttää Alfaa talvella, kannattaa muistaa polanteiset ja auraamattomat tiet, ennenkuin laskee jousitusta, 370 millin alustakin tuntui pahalle. Jos haluaa olla lumiaura, niin mikäs siinä sitten.

Vastaa Viestiin