Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Läpi meni pienen pullikoinin jälkeen.
Löyty obd:sta vikakoodi, kerroin ukolle että ei ole siinä aken listassa millä alfat saa hylätä. Lista tarkastettiin ja ok ei hylätä. EIKU, toimiston ukko GOOGLASI vikakoodin ja totes et liittyy sytytykseen ja sitäkautta päästöihin: Hylätty
Viereen Malminkartanon autohuoltoon: ei vikaa, koodien nollaus.
Takasin asemalle ja hyväksytty lappu.
Ko toimenpide tuli sitte maksamaan 96 euroa ja Vitutus käyrä kohosi stratosfääreihin
Lähettelin äsken trafille spostia notta eikö se lista ole enää voimassa vai millä lihaksilla se maitoposki kävelee aken sanojen yli...
Löyty obd:sta vikakoodi, kerroin ukolle että ei ole siinä aken listassa millä alfat saa hylätä. Lista tarkastettiin ja ok ei hylätä. EIKU, toimiston ukko GOOGLASI vikakoodin ja totes et liittyy sytytykseen ja sitäkautta päästöihin: Hylätty
Viereen Malminkartanon autohuoltoon: ei vikaa, koodien nollaus.
Takasin asemalle ja hyväksytty lappu.
Ko toimenpide tuli sitte maksamaan 96 euroa ja Vitutus käyrä kohosi stratosfääreihin
Lähettelin äsken trafille spostia notta eikö se lista ole enää voimassa vai millä lihaksilla se maitoposki kävelee aken sanojen yli...
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
166 katsastettu tänään. Viime vuosikatsastus jäi kokonaan välistä ja auto seisoi viime keväästä asti pihassa muiden kiireiden takia.
Jälkitarkastus tuli vuotavasta etuiskarista, eli ne sai laittaa uusiksi. Heikalta onneksi löytyi hyllystä.
Muuta huomauttamista ei ollut.
Jarruista tuli kehuja kun ottivat tasan, eli 2.0 etu ja 1.5 taka.
Jälkitarkastus tuli vuotavasta etuiskarista, eli ne sai laittaa uusiksi. Heikalta onneksi löytyi hyllystä.
Muuta huomauttamista ei ollut.
Jarruista tuli kehuja kun ottivat tasan, eli 2.0 etu ja 1.5 taka.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Heittämällä läpi täälläkin. Tai ehkä parempi ilmaus olisi "juosten", koko toimitukseen kului melko tarkkaan kymmenen minuuttia ja musta näytti että se skippasi viimeisen vaiheen (renkaiden heiluttelut ja muut alustan tutkimiset) kokonaan ja kurvasi vaan vauhdilla hallin läpi parkkikselle. Aattelin et nyt löytyi jotain tosi häijyä ettei edes viitsi loppuja tarkastaa mutta kaveri tuumasi vaan että "ei siinä sen kummempaa kun pistät valot vaan kuntoon".
Ja sekös se ihmetyttikin, kun just aamulla olin käynyt valot läpi ettei nyt niin typerästä asiasta kuin palaneesta polttimosta tule noottia ja vaimolle naureskelin että nyt on Murphystä kiinni jos valoista tulee sanomista.
Mutta niin vaan oli kuskin puolen etusumuvalo pimeänä katsastuksessa ja kotipihaan palatessa...
Ja sekös se ihmetyttikin, kun just aamulla olin käynyt valot läpi ettei nyt niin typerästä asiasta kuin palaneesta polttimosta tule noottia ja vaimolle naureskelin että nyt on Murphystä kiinni jos valoista tulee sanomista.
Mutta niin vaan oli kuskin puolen etusumuvalo pimeänä katsastuksessa ja kotipihaan palatessa...
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Mulla kävi siis vähän parempi tuuri. Hanttimiehen puoleinen ajovalo kärähti kotimatkalla konttoriltaTurre kirjoitti: Ja sekös se ihmetyttikin, kun just aamulla olin käynyt valot läpi ettei nyt niin typerästä asiasta kuin palaneesta polttimosta tule noottia ja vaimolle naureskelin että nyt on Murphystä kiinni jos valoista tulee sanomista.
Mutta niin vaan oli kuskin puolen etusumuvalo pimeänä katsastuksessa ja kotipihaan palatessa...
"Kaikenlaista harmia."
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Täytyypä laittaa kymysys. Eli getvosen käytin jälkitarkastuksessa ja vilkasi vaan että puslat vaihdettu ei kokeillu nitkumisia yms. Teki paperit ja sano että vuoden päästä uudelleen. No kävelin tyytyväisenä autoon ja vasta myöhemmin katselin päivämääriä. Seuraava katsastus pitää tehdä viimeistää maraskuun loppuun mennessä tänä vuonna. No määräaikasikatsastus oli mennyt umpeen marraskuun lopussa viime vuonna, ja auto oli seisonnassa talven.
Mutta mutta, jos katsastus ei ole voimassa ja haen uuden leiman, niin tuleeko seuraava katsastus vuoden päähän siitä milloin leima viimeksi ollut voimassa? Mitä jos auto ollut ilman leimaa pari vuotta
Käytännön ongelmaa tästä nyt ei synny, koska ajatuksena oli että leimauttaisin ennen talvilepoa niin voisi keväällä siirtyä suoraan ajeluun, mutta hieman ihmetyttää kuitenkin.
Mutta mutta, jos katsastus ei ole voimassa ja haen uuden leiman, niin tuleeko seuraava katsastus vuoden päähän siitä milloin leima viimeksi ollut voimassa? Mitä jos auto ollut ilman leimaa pari vuotta
Käytännön ongelmaa tästä nyt ei synny, koska ajatuksena oli että leimauttaisin ennen talvilepoa niin voisi keväällä siirtyä suoraan ajeluun, mutta hieman ihmetyttää kuitenkin.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Lyhyt ja ytimekäs vastausmattijus kirjoitti:Ei tuleroutasydän kirjoitti: Mutta mutta, jos katsastus ei ole voimassa ja haen uuden leiman, niin tuleeko seuraava katsastus vuoden päähän siitä milloin leima viimeksi ollut voimassa? Mitä jos auto ollut ilman leimaa pari vuotta
Täytyy vissiin ens viikolla kuitenkin soitella tuonne asemalle ja kysellä notta miksi päivämäärät on nyt nuo mitkä ovat...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Eli koska tuohon marraskuun loppuun yli 4kk niin tällä siis mennään. Selvishän tuo ajankohdan määräytyminen itellekkin kun viitsi varttitunnin selailla nettiämattijus kirjoitti:Jos suoritetun katsastuksen voimassaoloaika riittää kattamaan senvuotisen viimeisen katsastuspäivän yli, tulee seuraava katsastus vasta seuraavana vuonna.
Olikohan perus vuosikatsastus voimassa 4kk ja rekisteröintikatsastus 6kk.
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tänään käytin katsastuksessa. Hallilla kävin aamulla auton alla rasvamontulla ja katoin et päällisin puolin kaikki ok. Takapyörän laakeri ääntää +80km/h vauhissa, mut aattelin et en vaiha vielä. Alpo meni läpi ilman huomautuksia! Uskomatonta! Vuoden aikana olen vaihtanut vain tulpat ja vas. etupyörän laakerin. Jarrulevyt ja palat menee kyl vaihtoon kohta, kun oli ihan rajoilla .
Kippaan kyl muutaman..
Kippaan kyl muutaman..
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Läpi meni niin että heilahti! Ainoastaan korjauskehotus oikeanpuoleinen koiranluu taakse. Harvinaisen tarkkaan tutki niveliä etupäästä, mutta ei siellä kuulemma väljää ole, vaikka ylätukivarsi välillä nariseekin.
Sanoi vielä, että "on nämä Alfat nättejä autoja"
Täytyypä sanoa, että taitaa olla pienen juhlan paikka!
Sanoi vielä, että "on nämä Alfat nättejä autoja"
Täytyypä sanoa, että taitaa olla pienen juhlan paikka!
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
VOI V****U!
Hylsy tuli.
Ensinnäkin se mulkvisti syynäsi Alfaani varmaan kymmenen minuuttia pidempään alustasta mitä muita kotteroita. Kun vikaa ei löytynyt niin hylsy keksittiin käsijarrusta!
Jarru otti kevyellä voimalla 1,2kn tasan molemmilta puolilta. Ei kuulemma riittänyt. Kerroin kaverille että ohjekirjankin mukaan jarrua pitää painaa samalla kun käsijarrun vetää kiinni - silloin kevyempi. Ehdotin että sopiiko jos minä vedän käsijarrua niin varmasti saa riittävät lukemat. Ei kelvannu.
Toki oli pikkuinen öljyvuotokin, mutta se oli vaan korjauskehoitus.
Sitten kun ei muuta keksitty niin "alustasarja" piti muutoskatsastaa 54€ -thank you. Mikäs siinä - olin tosin kolme vuotta sitten tilannut jouset ns. "vakio" tarvikejousina mutta ilmeisesti ne jonkun kirjan mukaan sitten madalsivat. Oli kyllä menny jo kolmesta katsastuksesta läpi, myös kyseisellä katsastusasemalla...
Noh, onneksi "pitkäripaisessa" käynti alkaa jo auttamaan...
Hylsy tuli.
Ensinnäkin se mulkvisti syynäsi Alfaani varmaan kymmenen minuuttia pidempään alustasta mitä muita kotteroita. Kun vikaa ei löytynyt niin hylsy keksittiin käsijarrusta!
Jarru otti kevyellä voimalla 1,2kn tasan molemmilta puolilta. Ei kuulemma riittänyt. Kerroin kaverille että ohjekirjankin mukaan jarrua pitää painaa samalla kun käsijarrun vetää kiinni - silloin kevyempi. Ehdotin että sopiiko jos minä vedän käsijarrua niin varmasti saa riittävät lukemat. Ei kelvannu.
Toki oli pikkuinen öljyvuotokin, mutta se oli vaan korjauskehoitus.
Sitten kun ei muuta keksitty niin "alustasarja" piti muutoskatsastaa 54€ -thank you. Mikäs siinä - olin tosin kolme vuotta sitten tilannut jouset ns. "vakio" tarvikejousina mutta ilmeisesti ne jonkun kirjan mukaan sitten madalsivat. Oli kyllä menny jo kolmesta katsastuksesta läpi, myös kyseisellä katsastusasemalla...
Noh, onneksi "pitkäripaisessa" käynti alkaa jo auttamaan...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Kyllä käsijarrun hyväksyttävät arvot pitää tulla polkematta jarrua. Nuo lukemat kelpaa normaalisti, mutta jotkut niuhottaa koska pitäisi olla 10% painosta tyyliin paino 1600 käkkäri 1.6 kn Itsellä meni 155 V6 arvoilla 0.9 ja 0.8 läpi, katsastusmies vaan totesi, että alfoissa tuppaa olemaan vähän heikkotehoinen käsijarru.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
No niin, siinähän se on kun se käsijarru pitää. Mutta kun sitä ei voi "testata" siten kun se on tarkoitettun toimivan. Käsijarru on siis puolta kevyempi vetää kiinni silloin kun painaa jarrua.VMTD kirjoitti:Kyllä käsijarrun hyväksyttävät arvot pitää tulla polkematta jarrua. Nuo lukemat kelpaa normaalisti, mutta jotkut niuhottaa koska pitäisi olla 10% painosta tyyliin paino 1600 käkkäri 1.6 kn Itsellä meni 155 V6 arvoilla 0.9 ja 0.8 läpi, katsastusmies vaan totesi, että alfoissa tuppaa olemaan vähän heikkotehoinen käsijarru.
Kun menen tuohon pihalle painan jarrun pohjaan ja vetäisen käkkärin "kevyesti" kiinni niin sitä sais vaikka vedellä traktorilla ja auto tulisi renkaat sujona perässä.
Mutta eihän se katsastusmiehen mielestä toimi....
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Jjumaleissön nyt on hyvä fiilis. Ainoa kommentti tuli 156:n vasemmasta takatukivarresta vai mikä se on se pitkä suora kalikka siellä.
E: Lienee kuitenkin takimmainen poikittaistanko (tsiigattu Heikan sivuilta).
Jaa, ja kuulemma vetokoukun sähkötökkeli pitäisi korjata - mutta meinasin hankkiutua siitä eroon, kun en ole hinuri. Niin että jos joku haluaa, saa tulla irrottamaan, joku Kovil se on, irrotettavalla koukulla.
E: Lienee kuitenkin takimmainen poikittaistanko (tsiigattu Heikan sivuilta).
Jaa, ja kuulemma vetokoukun sähkötökkeli pitäisi korjata - mutta meinasin hankkiutua siitä eroon, kun en ole hinuri. Niin että jos joku haluaa, saa tulla irrottamaan, joku Kovil se on, irrotettavalla koukulla.
Viimeksi muokannut h_lauri, 03 Kesä 2011, 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Täällä EI mennyt läpi. Tylyhkö tuomio
Oikea etuylätukivarsi, puslat väljät (vaihtoon)
Oikea takakoiranluu, väljä (kehotus)
Päästöt: Päin helvettiä
Tyhjäkäynti:
Lambda 0.908 - sallittu 0.97 - 1.03
CO 4.054 - sallittu 0.50
CO2 12.53
HC 393 - sallittu 50
O2 0.87
Kierroksilla:
Lambda 0.875 - sallittu 0.97 - 1.03
CO 4.702 - sallittu 0.30
CO2 12.25
HC 201 - sallittu 100
O2 0.26
Että näin tällä kertaa....
Oikea etuylätukivarsi, puslat väljät (vaihtoon)
Oikea takakoiranluu, väljä (kehotus)
Päästöt: Päin helvettiä
Tyhjäkäynti:
Lambda 0.908 - sallittu 0.97 - 1.03
CO 4.054 - sallittu 0.50
CO2 12.53
HC 393 - sallittu 50
O2 0.87
Kierroksilla:
Lambda 0.875 - sallittu 0.97 - 1.03
CO 4.702 - sallittu 0.30
CO2 12.25
HC 201 - sallittu 100
O2 0.26
Että näin tällä kertaa....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Julkeasti hyväksikäytän, mutta pelko persiissä Peson kanssa leimalle, tuulilasi halki yms. muuta pientä oletuksena.
Hyväksytty, lasistakin pelkkä korjauskehotus. Jotain alkavaa väljää löysi edessä ja rekisterikilven valotkin todettu pimeäksi.
Jarrut ns. täydelliset ja savut nolla...
Hyväksytty, lasistakin pelkkä korjauskehotus. Jotain alkavaa väljää löysi edessä ja rekisterikilven valotkin todettu pimeäksi.
Jarrut ns. täydelliset ja savut nolla...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
156 V6 SW läpi kehujen kanssa.
Suuri kiitos Soundplace Inn ja Marko! Kaverit venyivät kiiressä hienosti ja palvelu sekä työn laatu olivat hienoja.
Walkerin pakoputki kuulostaa muuten hienolta, alhaisilla kierroksilla parempi bassosoundi kuin alkuperäisessä, yläkierroksilla sama eli Alfa-soundi säilyy.
Suuri kiitos Soundplace Inn ja Marko! Kaverit venyivät kiiressä hienosti ja palvelu sekä työn laatu olivat hienoja.
Walkerin pakoputki kuulostaa muuten hienolta, alhaisilla kierroksilla parempi bassosoundi kuin alkuperäisessä, yläkierroksilla sama eli Alfa-soundi säilyy.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
75:ssä yli 9 kuukauden tauon jälkeen taas leima, ajoaikaa elokuun 2012 loppuun. Tuli kiirus leimalle mennessä ja jäi päästölappu hakematta ja siitähän se jäi kiinni, hiilivedyt yli rajojen. Konttorilta suoraan korjaamolle jossa pikaisen säädön jälkeen saatiin hyväksyttävät arvot ja tänään hain sitten hyväksytyt paperit konttorilta.
Haljenneesta tuulilasista tuli huomautus, se täytyy uusia kuukauden kuluessa. Takaiskareista tuli suullinen huomautus kun oli puolien välillä eroa, mutta siihenkin löytyi tänään selitys kun uusien renkaiden asennuksen jäljiltä oli vasemmalla painetta 3 bar ja oikealla 1,5 bar. Tasaisilla paineilla olisi iskarienkin ero varmaan poistunut. No, vaihtokunnossa ne alkaa kuitenkin kohta olla...
Haljenneesta tuulilasista tuli huomautus, se täytyy uusia kuukauden kuluessa. Takaiskareista tuli suullinen huomautus kun oli puolien välillä eroa, mutta siihenkin löytyi tänään selitys kun uusien renkaiden asennuksen jäljiltä oli vasemmalla painetta 3 bar ja oikealla 1,5 bar. Tasaisilla paineilla olisi iskarienkin ero varmaan poistunut. No, vaihtokunnossa ne alkaa kuitenkin kohta olla...