eltsu kirjoitti:Tai sitten on pumppu tiensä päässä ja vonkuu. Eipä tuo kai muuten osaisi ehdottaa vuotoa jos ei olisi paine alhaalla? Ja vuodon kyllä yleensä haistaa aika helposti joten paine voipi olla alhaalla risan pumpun vuoksi...
Sopisi hyvin kuvaan ja aiemmin havaittuihin oireisiin.
Alan olla toiveikas tuon auton suhteen, vaikka alussa näytti surkealta. Asia kerrallaan kuntoon, niin kyllä se siitä.
EDIT: Vika johtui kuskin penkin alla olevasta törmäystunnistimen liittimestä, jossa yksi karva irti. Tämä johti siihen, että järjestelmä päätteli auton joutuneen törmäystilanteeseen ja tietokone katkaisi polttoaineen siirtopumpulta sähköt. Lisäksi akussa oleva suojakytkin oli lauennut (uutta minulle). Tämä tieto siis Deltalta ja jos tuolla tuli kuntoon, niin ihan ok toimintaa.
Jahas, päästiin täälläkin MSCF-klubiin. Eilen n. sadan metrin ajon jälkeen alkoi vilkuttamaan tuota herjaa mutta poistui "boottaamalla" eikä n. 30km ajolenkin aikana sen enempää oireillut mihinkään suuntaan, joten jäämme tarkkailuasemiin... Saas nähdä oliko kyseessä vain satunnainen mielenosoitus kosteaa ja kylmenevää säätä kohtaan (tuleehan tuota itsekin käytettyä painokelvottomia ilmauksia kun aamutuimaan revitään ylös kylmään tihkusateeseen)-
Jännä yhteensattuma(ko?) että tuo MSCF ilmaantui auton ensimmäisen 98-tankillisen aikana (tankin pohjalla siis jonkun verran 95:ttä vielä) - tässä ketjussa kun oli myös epäilyä oktaanimuutoksen a MSCFn korreloinnista.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
aika herkkä taitaa jts:sän palotapahtuma olla. Tuossa kun taistelin toistuvan vikakoodin kanssa niin esitymistaajuus vaihteli myös bensan mukaan. Tähän liittyy jotenkin tuo itseoppiva ecu joka voi myös oppia väärin tai niin kertoi eräs vanha deltan sähköpuolen ammattilainen. Eikös tuo tuleva E10 bensa ole jts-mootorin kannalla hankala aine siksi että se voi aiheuttaa väärää seoksenmuodostusta ja sitäkautta käyntihäikkää ja vikakoodeja, siis ei siellä mitkään putket tai tiivisteet kait sula. Tottakai kannattaa nyt lukea se muisti, voihan siellä olla joku paskana.
Jatkan nyt tätä ketjua, projektin valmistuttua nyt olisi mukava tuunailla käyttis-156 priimakuntoon vaihteeksi. Auto siis 156 2.0 JTS boselift.
Ongelma on seuraavanlainen (muilla voinut olla samaakin, mutta kirjoittelen nyt kumminkin, jos saataisiin jotain aikaan):
mc valo paloi pitkän aikaa yhtäjaksoisesti, ja vikakoodina tuli kummankin ylemmäl lambdan vikakoodit, seoskorjaus yläräja ylitetty kahdelle sylinterille, ja katalysaattorin toiminnan vikakoodi (numeroita en nyt muista, voin tarkistaa). Kun koodit kuittasi, valo pysyi päivän poissa, ja syttyi sitten uudelleenl
Yritin avata ja puhdistaa kummatkin liittimet, ja kiinnittää tukevammin ettei tulisi tärinää. Tämän seurauksena valo sammui, ja oli muutaman päivän palamatta, syttyi taas, paloi pari päivää ja taas sammui, ja jatkoi tätä sykliä, kunnes pakkasten tullessa jäi taas palamaan pysyvästi.
Nyt en ole vielä lukenut vikakoodeja. Muita ongelmia, jotka voivat liittyä: kone käy liian kylmänä, 50 viivan ja seuraavan viivan puolen välin tienoilla tasaisesti pysyy. Uusi termari odottaa vaihtoa viikonloppuna. Lisäksi tuntuu että auto savuttaa enemmän kuin sen kuuluisi (vertailukohta 147 ts) ja käy tyhjäkäyntiä lievästi röpöttäen (minkä joku nyt voi mieltää urheilulliseksi).
Omat konstit alkavat loppua, en haluaisi molempia lambdoja vaihtaa, mutta muutakaan en enää keksi. Kerran olen kolarikorjauksen yhteydessä vaihtanut kaikki neljä lambdaa, kun yksi saanut osuman, sain kaikki kerralla samasta autosta, jolla oli ajettu noin 100tkm. Sen jälkeen itse ajanut n. 27tkm. Yläpään lambdojen pitäisi olla vielä tallessa, ja niiden pitäisi olla ehjiä, pitäisikö seuraavaksi koittaa vaihtaa ne takaisin?
Helposti haihtuva puhdistusaine ei välttämättä aiheuta toimenpiteitä, mutta aineet mitkä muodostaa pinnoille kalvon tukkii lambdan johdon. Lambda ei saa enää vertailuhappea ja säätää ihan mitä sattuu. Menin itse typeryyksissäni käyttämään Contact Cleaner:iä. Voin sanoa, että ei kannata.
Sain joskus käsiini delta-autoille tullun tiedotteen jossa kerrottiin tietynikäisten jts:ien lambdojen liittimien kiinnityskohdan siirrosta moottorin puolelta johtosarjan puolelle, ja siinä kyllä mainittiin kanssa että mitään kontaktia parantavia aineita ei saisi käyttää.. Enpä siis itsekkään käyttänyt, aikaisemmista omistajista ei taas kolariautojen kohdalla oikein voi tietää.
Tollasta laitoin itsekkin. Jos siellä jotain happea menisi niin luulis, että siellä olisi putki? En usko ennenkö vaihdan molempiin kaikki lamdat. Mites nopeesti ongelmat alkoi?
Jarsan kirjoitti:Helposti haihtuva puhdistusaine ei välttämättä aiheuta toimenpiteitä, mutta aineet mitkä muodostaa pinnoille kalvon tukkii lambdan johdon. Lambda ei saa enää vertailuhappea ja säätää ihan mitä sattuu. Menin itse typeryyksissäni käyttämään Contact Cleaner:iä. Voin sanoa, että ei kannata.
Tästä on ollut ennenkin juttua, osaakos joku perustella minkämoista sähköjohtoa on semmoinen jossa liikkuu happi eikä elektronit? Sähköletkua vai?
^mun mielestä siinä on sen hapen vertailuarvon tunnistussiru siinä lambdan liittimen yhteydessä, siitä en osaa sanoa vaikuttaako tuohon nuo aineet jotenkin/mitenkään.
^^auto on ollut minulla noin vuoden nyt, ja koko ajan siinä on ollut jotain ongelmaa motor control valon kanssa, liekö palanut noin puolet koko ajasta. Aluksi oli ongelmaa alemman lambdan esilämmityspiirin kanssa, ja vaihdettuani kaikki lambdat samalla kertaa, tarkempi tutkiminen osoitti, että toiseen oli kohdistunut pieni isku. Vaihdon ansiosta esilämmityksen vikakoodi lakkasi toistumasta, ja valo myös pysyi kuittauksen jälkeen sammuksissa. Siitä alkoivat ongelmat joita tuossa aiemmin kuvasin. Ensimmäisenä talvena ajattelin sen johtuvan tuosta starttauksesta lämmityksen jälkeen mistä täällä on ollut paljon puhetta, mutta kun keväällä ei helpottanut, niin koitin tuota puhdistamista ja paremmin kiinnittämistä, mistä kerroin. Siitä eteenpäin on jatkunut samalla tavalla.
BossinInsinööri kirjoitti:
The sensor receives the reference air through
the connection cable. This means that the
connector must be clean and dry. Contact
spray, and anti-corrosion agents etc. are
forbidden. The connection cable must not be soldered. It must
only be crimped, clamped, or secured by screws.
^^^^Pääsin 40km ja sitten tuli ekan kerran MCF. Pääsin kuin pääsinkin 400km Espooseen, mutta voi pojat sitä bensankulutusta! About 18l/100km meni soppaa sillä välillä, vaikka matka-ajoa olikin. Lopulta aiheutti niin pahoja sytytyskatkoksia väärän seoksen takia, että piti irrottaa lambdojen liittimet. Olis tietty kannattanut nypätä ne irti heti kättelyssä, mutta kun vasta perillä katoin vikakoodit ja autoinssi sukulainen valisti aiheesta missä vika.
^^^Siellä kulkee molemmat. Aika uskomattomalta se kuulostaa, mutta kyllä se vaan niin on. Löysin kattavan jutunkin, kun aikani googletin, mutta en nyt äkkiä löytänyt samaa sivua. Osa lambdoista ottaa vertailuhapen anturissa olevasta reiästä, mutta näissä ei.
Viimeksi muokannut Jarsan, 08 Joulu 2010, 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossahan tuo kyllä sanotaan aika selvästi.
Kiinnostaisi kyllä vielä tietää että meneekö se ilma sitä letkua pitkin oikeasti sinne itse anturiin asti? Jos menee, niin ongelmia kai syntyy jos letku on rullalla tai kurtussa tai muuta...?
Mulla ei ole valon palaessa ollut kumminkaan mitään ongelmia kulutuksen kanssa, itse en ole sitä laskenut, mutta auton oma mittari näyttää keskikulutukseksi 8,3 eikä tankilla niin usein tarvi käydä, että tuo aivan mitä sattuu näyttäisi.
^Se menee tuon mukaan johtimen ja kuoren välissä, ei siinä haitariletkussa johtojen päällä. Bossilta on jäänyt vahingossa aprillipila korjaamatta, koomikkokesämiehen kirjoituksia? Ei tuo voi olla totta.
Aika tajuttomalta kyllä kuulostaa. Saattaahan sieltä tietysti joku yksinäinen O2 molekyyli silloin tällöin putkahdella läpi, mutta en kyllä usko että siitä miksikään vertailuarvoksi on jos toisiaan tuossa välissä pitäisi kulkea.
Mutta tosiaan itse en ole tuonne mitään ruiskutellutkaan, että itse ongelma pysyy
En tiedä pitäisikö nuo liittimet vaan yrittää taas kerran puhdistaa.
Jalamari kirjoitti:^Se menee tuon mukaan johtimen ja kuoren välissä, ei siinä haitariletkussa johtojen päällä. Bossilta on jäänyt vahingossa aprillipila korjaamatta, koomikkokesämiehen kirjoituksia? Ei tuo voi olla totta.
Uskokoon kuka uskoo! Täytyyhän sen olla totta kun intternetissä niin lukee
Uusi klubilainen ilmoittautuu. Tosin auto on tuo MP:n entinen, joten jäsenmäärä taitaa pysyä kuitenkin ennallaan.
Sopivasti vuosihuoltoon menossa tuossa ylihuomenna ja ilmeisesti lisälaskua yrittää kiesi saada vielä viime hetkillä aikaiseksi. Vikakoodilukija on vasta hankintalistalla, joten niitä ei ole heittää tähän hätään.
Seuraavaa kuitenkin tapahtui: Käynnistelin tuon pihalla parin tunnin lämmittelyn jälkeen ja vähän heikosti halusi startata, eli muutaman sekunnin tärinät ennen kuin rysähti kunnolla tulille. Viileämmillä keleillä tätä on tapahtunut muutamaan kertaan, joten en tuohon kiinnittänyt sen enempää huomiota. Tässä vaiheessa ei vielä MCSF-viestejä. Jätin auton käymään pariksi minuutiksi ennen kuin palasin raapimaan ikkunoita, jolloin tuon valot räpsähtivät himmeälle ja pyöräytti ilmeisesti moottorin flektin muutamaksi sekunniksi täysille kierroksille. Sama toistui hetkeä myöhemmin toistamiseen, ja tuo vikailmoitus oli myös ilmestynyt ajotietokoneen näytölle. Kolmatta kertaa ei enää tullut, mutta MCSF jäi palamaan, eikä lähtenyt mihinkään ainakaan vielä auton käynnistelemisellä uusiksi.
Ajelin sellaisen 5 km matkan kämpilleni joka tapauksessa. Käy ihan hyvin, eikä vaikuta muutenkaan tavallisesta poikkeavalta. ECU tähän on vaihdettu se vuosi sitten jonkin erikoisemman vian takia, toivottavasti ei nyt noita ainakaan syö kuin kuluvia osia.
Jos flekti himmentää valoja, niin virtaa lienee heikosti. Alfoille tekee kautta linjan hyvää hankkia kunnon talviakku. Useammasta vehkeestä on häipynyt haamuilmoitukset ja käyntihäiriöt akun vaihdolla.
Jos vika ei ole ECUn mielestä kuolemaksi, niin valo sammuu neljän virheettömän starttitarkistuksen jälkeen.
Jeps. Akku tuli ensimmäisenä mieleen myöskin, kun valojen himmenemistä on ollut havaittavissa eri tilanteissa. Tosin miksi ihmeessä tuota flektiä edes pitäisi yhtäkkiä pyöritellä täysillä rundeilla -15 asteen pakkasessa? Kone ei nyt ainakaan liian lämpimänä vielä käynyt.
latzka kirjoitti:Tosin miksi ihmeessä tuota flektiä edes pitäisi yhtäkkiä pyöritellä täysillä rundeilla -15 asteen pakkasessa? Kone ei nyt ainakaan liian lämpimänä vielä käynyt.
Mulla tuli viime talvena motor control failure / flektit pyöri pakkasilla täysiä (esim -20c ja kone just käynnistetty), oli menny jäähdytinnesteen lämpötila anturi särki.
Moro, en usko, että autossa on tuon suhteen vikaa (tai ei todennäköistä). Siinä on vaan letkulämmitin ja se liian kaun roikan nokassa olleena se voi tehä tuon tempun ja sehän tietty herjaa lämpöanturia, kun lämpölukemat ei ole loogiset (moottori lähes kylmä ja vesiletku kuuma - eri antureilla erilaiset lukemat). Ei kantsi yli tuntia lämmitellä (Alfa ei muuten ainut auto, joka tuota tekee - ainaki VW 1.8T kone tekee ihan samaa).
Voihan se anturikin toki vedellä viimesiään, mutta TS teki ihan samaa joskus - se tosin ei lähteny käyntiin ollenkaan silloin - en usko anturin olevan siksi rikki.
Liittyneekö samaan ratkaisuun tuo heikko käynnistyminen kovilla pakkasilla roikassa pidon jälkeen? Ilman lämmitystähän tuo hörähtää huomattavasti kevyemmin käyntiin. Pannu kylmä, letkut kuumat -> yrittää turhan optimistisella syötöllä käyntiin?
EDIT: Vikavalo syttyi taas. Ei taida pahemmin perustaa näistä -25c kylmemmistä keleistä tämä auto, kun yksi sun toinen laite lakkaa toimimasta. Osaako joku suositella hyvää vikakoodilukijaa, jolla noita voi tsekkailla ja kuittailla pois? Onnistuuko pelkästään tuollaisella OBD2->USB -kaapelilla ja jollain läppärisoftalla?
Halvin kai on toi piuha, jos on läppäri.
Fiat ecu scan ohjelmalla pitäs onnistua(ilmaisversio).
Itselläni on joku u480 koodinlukia, siksi en ole tota läppäri juttua pahemin koittanu.
Paljon helpompaa ottaa u480 ja lukea/ nollata koodit.
Näin siis omassa autossani.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
latzka kirjoitti:Liittyneekö samaan ratkaisuun tuo heikko käynnistyminen kovilla pakkasilla roikassa pidon jälkeen? Ilman lämmitystähän tuo hörähtää huomattavasti kevyemmin käyntiin. Pannu kylmä, letkut kuumat -> yrittää turhan optimistisella syötöllä käyntiin?
Tuohon tulokseen tulin, että lämmittää voi ja kannataakin, muttei kovin pitkään niin hyvin lähtee käyntiin. En oo varma luuleeko auto lämmityksen jälkeen, että moottori on täysin kylmä ja se meinaa kastella tulpat (luulen tätä ekaa oikeaksi) vai yrittääkö se liika laihalle säätää, mutta hieman se sekoaa joka tapauksessa. Työpaikalla meillä pätkitään sähkötolppien virtaa pakkasen mukaan ja siellä vaikka ois ollu koko päivän roikan nokassa ei ollu mitään ongelmia käyntiin lähdössä.
Mulloli halvin OBD2-skanneri mitä löyty ja hyvin nollaantui koodit. Ainoat minun aikana tosin olivat ne viallisesta ECUsta johtuvat lambdan koodit. Siihen lämppärin kanssa elämiseen totuttelin jo aiemman 156sen kanssa eli ei ollut ongelma mulle, kun en lämmittäny liika kauan. TS ainakin kasteli tulpat, jos oli lämppärissä liika kauan - sen varmistin joskus aukasemalla tulppaa kyseisessä tilanteessa.
MP kirjoitti:Siinä on vaan letkulämmitin ja se liian kaun roikan nokassa olleena se voi tehä tuon tempun ja sehän tietty herjaa lämpöanturia, kun lämpölukemat ei ole loogiset (moottori lähes kylmä ja vesiletku kuuma - eri antureilla erilaiset lukemat). Ei kantsi yli tuntia lämmitellä (Alfa ei muuten ainut auto, joka tuota tekee - ainaki VW 1.8T kone tekee ihan samaa).
Moi MP, pari viikkoa sitten nollasin meidän yhteisen kollegan 2.4l Voyagerista jäähdytysnesteen anturin vikakoodin. Oli juuri ottanut auton lämppäristä ennen käynnistystä, ei ole uudestaan vikalamppua sytyttänyt, joten on sitä tosiaan muillakin merkeillä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
En vieläkään ole omasta jts:stä saanut valoa sammumaan. Tarinaa on kerrottu tässä ketjussa aiemminkin, valo syttyilee ja sammuilee muutaman päivän välein. Silloin tällöin on kuitattu valo kaverin läppärillä FiatEcuScanilla, on herjannu seoskorjausta ja ylempien lambdojen häiriötä. Kerran olen vaihtanut kummatkin ylemmät lambdat toisiin käytettyihin, sillä ei ollut kummemmin vaikutusta.
Lisäksi omaan korvaan tyhjäkäynti kuulostaa kovaääniseltä verrattuna esim. 147 ts koneeseen (tyhjäkäynti ei kuitenkaan humppaa) ja kiihdytettäessä liian alhaisilla kierroksilla auto nykii (siis ihan nykii, meinaa sammua, ei vain kärsi vedon puutteesta). Joku ratkaisu tähän pitäisi löytyä, kun tilanne on kohta vuoden jatkunut.
Tilasin itselleni tuollaisen usb kaapelin, pitäisi maanantaina tulla, niin pääsee seuraamaan tarkemmin mitä vikakoodeja pukkaa.
Kuittailin nyt kaikki vikakoodit pois, viisi erilaista koodia liittyen lambdan häiriöihin ja seoskorjaukseen. Nyt odotellaan että kun seuraavan kerran syttyy, että mitä sieltä pukkaa ensimmäisenä. Vikakoodeja kuittaillessa tuntui kuitenkin että kuittauksen jälkeen tyhjäkäynti oli todella epätasaista ja kaasuunvastaavuus huono, paikallaan kaasun pohjaan polkaistessa sellainen ajatuksen mittainen tauko ennen kuin kierrokset alkaa nousta, ja vasta jostain 2-2,5 tonnista ylöspäin tuntuu normaalilta.
Mikähän lambdoista on lambda 2? Kyseessä siis jts, jossa neljä lambdaa.
Valo syttyi taas, kuten aikaisemminkin, tasaisessa moottoritieajossa kesken kaiken, ei kiihdytettäessä tai jarruttaessa. Onko ideoita? Lambdan vaihto? Mitä eroa näillä kahdella koodilla on, ja mitä siellä oikeasti tapahtuu, hetkellinen tietokatkos?
Ok, taidan kokeilla vielä vaihtaa pelkästään sen anturin toiseen käytettyyn jos tuo vaikuttaisi johonkin. Kertooko tuo että anturi on hajoamassa, vai jostain kosketusviasta liittimessä?
Jäi näemmä kirjottamatta tuohon, että sensori 1 meinaa etummaista lambdaa. Eli sun tapauksessa nokasta katsottuna oikea etummainen lambda antaa nuo koodit. Voi johtua ihan huonosta kosketuksestakin käsittääkseni.
Nyt reilun viikon seuranneena tilanne on seuraava:
tasaisen epätasaisesti tulee vikakoodia joko lambdalta 2 tai multiplikatiivinen seoskorjaus. Joko yhtäaikaa tai sitten vain toinen.
Mitä tälle keksisi? Muita vikoja kuten jo kerrottua on lievä nykiminen alhaisilla kierroksilla, terävä käyntiääni ja flektin käynnistyminen noin minuutin välein ehkä kymmeneksi sekunniksi.
Voiko olla useampia vikoja kerrallaan? Muutamista asioista päätellen edellinen omistaja ei autoa kovin hyvin ole pitänyt, ja alfanvaihdon toivossa viat pitäisi korjata, jotta kehtaa auton kellekkään myydä.
Voiko viallinen ilmamassamittari aiheuttaa tuota nykimistä lievässä muodossa ja nimenomaa alakierroksilla? Autossa omavalmiste imuputki kaasuläpältä suodattimelle. Virheellinen ilmamassamittarin sijoitus putkessa, tai likainen ilmi? Vapari päästää vähän hienojakoista pölyä imuputkeen.
Vanha kunnon Vanha kunnon Motor control system failure. kyselisin kaikilta 2.0 jts moot omistajilta että kun kyseinen teksti sytyy palamaan. niin kuluttaako autonne öljyä enemmän kuin 0,5 tuhannella.vika koodit katti 1 ja sensor 1. tai palamis katkoksia 1 ja 2 syl.johtuisko Motor control system failure vika koodi kun ylimääräinen öljypalaa, ja tuhraa paikat.
karpakselle vastaten; tuollainen öljyn kulutus on jopa tavallista joillekin jts moottoreille. Vikakoodit viittaisi enemmänkin lambda vikaan tai kontaktivikaan lambda liittimissä, näitä on ohiteltu joskus.
Tosin jos tuo mainitsema öljynsyönti ylittyy reilusti niin sitten voi olla muutakin häikkää.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
Autossani (156 2.0 JTS) toinen moottorin edessä oleva katti poltti
epätasaisesti, josta johtui vikavalon syttyminen, muuta vikaa ei
testeri löytänyt.
Tilasin Saksasta (www.uni-fit.de) uuden katin. Asennuksen jälkeen
on kulunut jo toista kuukautta, eikä valo ole vielä syttynyt.
Lambda-antureissa ei ollut mitään vikaa.
Fiatin tehdas on suuressa viisaudessaan tehnyt JTS-moottoriin
kalliin pakoputkiston, kun on hitsannut samaan nippuun pakosarjan,
kaksi kattia ja kaksi poistoputkea kolmannen katin laippaan asti.
Moottori toimi hyvin ennen katin vaihtoa ja toimii edelleen motteettomasti.
No nyt iski taas moottorinkuvat tauluun 2.4 jtdm:ssä ja vikakoodi kohdisti ilmiin vian. Rupesin tarkistaan niin ilmanottoputki on halki n.10cm matkalta joten taitaa johtua siitä että hörppii siitä ilmaa ilmin ohitse. Mistä noita putkia kannattaa kysellä? Autotarvikeliikkeissä on tarjottu ei oota, saa myös tarjota käytettyä. Vai pystyykö tuolle vielä antamaan elvytystä liimaamalla?
Jos aikaa odottaa niin kyllä Heikka ja Muukkonen toimittaa alkuperäisen osan siinä missä merkkiliikekin. Hinta vaan saattaa jäädä puoleen merkkiliikkeen hinnasta. Voisiko putken teipata väliaikaisesti vaikkapa itsevulkanoituvalla teipillä?
Heikan ja muukkosen sivuilta ei tosiaan löytynyt noita mutta en sitten ole tajunnut kysyä että saako tilaamalla.. Kiitos vinkistä Ilmastointiteippiä laitoin tuohon hyvän kerroksen päälle mutta ei kauaakaan kestänyt kun taas rupes savuttaan ja tehot häviämään, mcsf ei kuitenkaan syttynyt mutta teho on kateissa ja välillä vetoalueella on "kuollut kohta" jollon pariks millisekunniks veto hyytyy ja jatkuu sen jälkeen (about 2500rpm)
Mutta täytyy kysyä noilta ensin ennen kun mennään hattu kourassa deltan marmori tiskille. (tuli annettua vähän rajua palautetta emännän stilon ilmastointihuollosta viimekerralla asioidessa)
Eka viesti foorumilla. Toivottavasti postaan oikeaan paikkaan..
Eli omaankin autoon (147 2.0 ts) on ilmestynyt tuo merkillinen MCSF, joka ryhtyy vilkkumaan 3500-4000 kierroksen alueella (vapaalla ja kaikilla vaihteilla). Vikakoodinlukija ilmoittaa koodit P0300 P0302 P0303 P0304 eli sytytyskatkoksia pukkaa koodien mukaan. Ajossa en ole huomannut merkittäviä muutoksia (nykimistä tai vastaavaa). Tulpat on juuri vaihdettu ja ekan sylinterin tulpan kolossa oli hieman öljyä (koodia tästä ei ole kuitenkaan tullut).