kampiakselin stefan vuoto 164ts/kampiakselin lukitus?
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
kampiakselin stefan vuoto 164ts/kampiakselin lukitus?
Joo,emännällä jäi matka aamulla kesken,kun 164 hyytyi tielle.
Äsken tuli katsottua konetta,niin toinen hihnoista poikki ja toinenkin ottanut osumaa,lisäksi on se johto poikki joka menee sinne hihnapyörän alapäähän,onko kyseessä siis ykk-anturi?(anturi siis sijaitsee edestä päin vasemmalla) kone siis 2.0ts
Edit:muutin otsikkoa
Äsken tuli katsottua konetta,niin toinen hihnoista poikki ja toinenkin ottanut osumaa,lisäksi on se johto poikki joka menee sinne hihnapyörän alapäähän,onko kyseessä siis ykk-anturi?(anturi siis sijaitsee edestä päin vasemmalla) kone siis 2.0ts
Edit:muutin otsikkoa
Viimeksi muokannut alfa164, 19 Touko 2011, 18:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Taitaa tuo tosiaan kulkea YKK tai nokka-akseli anturien nimillä. Sitä toista vauhtipyörästä signaalin ottavaa anturia usein kutsutaan nimellä rpm-anturi. Jos tuo on sama TS kone kun esim 156ssa ja 166ssa, minulla on uusi tuollainen anturi ylimääräisenä hyllyssä (ilmoitus myydään palstalla). Tosin taitaa olla muutakin remonttia tiedossa jos jakohihna poikki tai hypännyt jako enemmän kuin pari hammasta pieleen. Ja katkenneen johdonhan pystyy korjaamaan kolvilla ja kutistussukalla.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Jos runkolaakerit on niin kuluneet , että on väljää niin pitää varmasti kyllä niin pahan kolinan,ettei sellasella kukaan uskalla ajaa. Toisekseen jos siellä olis klappia niin ei olis öljynpaineistakaan ollut tietoa aikoihin. Eli luultavasti se pyörä on vaan löysällä. Jos ei niin helpoin varmaan alkaa metsästämään vaihtomottia.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Pitää vielä koittaa kiristystä,öljyä tosin kusee oikein urakalla sieltä pyörän takaa.Eli vaatii koneen purun joka tapauksessa?Epezi kirjoitti:Kampiakselilla klappiaEttei kuitenkin olisi vaan hihnapyörä löysässä?
Jos on kampurassa klappia on sillon runkolaakerit rikki, ja sen kyllä huomaisi auton käynnistä.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
ykk anturi
Tuleeko se öljy sieltä kampiakselin hihnapyörän takaa? Sen korjaaminen ei vaadi moottorin moottorin purkua. Hihnapyörä vain irti ja stefa irti, ja uusi tilalle. Mitä tarkoitat kampiakselin klapilla? Siis pitkittäis välystä? Muuta välystä et voi tietää kuin purkamalla öljypohja pois. Mutta jos päittäisvälystä on liikaa kielii se että moottorin laakeritkin on loppu. Se pitäisi kyllä huomata öljyn paineista. Ketjujakopää koneissa öljyn paine pitäisi olla kuumana tyhjäkäynnillä vähintään 0,5 kg. Toinen vaihtoehto on, että toiset ihmiset pitävät liikenevaloissa kokoajan kytkinpoljinta painettuna pohjaan, jolloin kampiakselin päittäisvälys laakerit kuluvat, josta aiheutuu kampiakselin klappi.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Hihnapyörä irti vaan ja uusi tiiviste taakse, vaikein asia on jo takana jos hihnapyörän mutteri on löysällä...
- Liitteet
-
- IMG_0931800.jpg
- (104 KiB) Tiedosto ladattu 2780 kertaa
-
- IMG_0932800.jpg
- (61.19 KiB) Tiedosto ladattu 2780 kertaa
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: ykk anturi
Joo,sieltä se kovasti näyttää tulevan.klapilla meinasin hihnapyörän heittoa(näkee kun hihna pyörii)ja se selittäisi hihnojen katkeamiset,mutta en tiiärasvanäppi kirjoitti:Tuleeko se öljy sieltä kampiakselin hihnapyörän takaa? Sen korjaaminen ei vaadi moottorin moottorin purkua. Hihnapyörä vain irti ja stefa irti, ja uusi tilalle. Mitä tarkoitat kampiakselin klapilla?

Koneella tosiaan vasta 330tkm ajettu,ja öljypaineet kunnossa
Minkäs kokoinen tuo mutteri muuten on?
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Ok,kiitoksia kaikille.Pitää hommata 36mm-hylsy.Onko ihan oik kätinen kierre?.Mites muuten toi pyörä on kiinni?Voiko itse pyörässä olla vikaa?
Auto tosiaan kotipuolessa,jos illalla kävisi katsomassa tilannetta.
Kivaa olisi tietää mikä reaktion aiheuitti.Aluksi rahisi kuulemma,emäntä luuli kiveksi
Sitten syttyi akun kuva,ja voltti mittari tippui nollaan,eikä vastannut enää kaasuun,mutta tyhjäkäyntiä kävi nätisti,ja avaimesta sammutettu.Ykk-anturi ilmeisesti otti kipeetä uudelleen startatessa,koska kone ei enää startannut.Hihnojen pätkiä oli koneessa,ja lisäksi öljyläikkä auton alla.Koneessa oli edelleen öljyä riittävästi.Eniten askaruttaa miksi toi stefa korkkasi,ja tavallaan hyvä,että hihnat napsahti poikki,koska muuten olisi valunut kuiviin.
Hihnan paloja revin eilen joka pyörän välistä,ja illalla vaihdoin uudet hihnat,ja kolvasin ykk-anturin.Kone pärähti heti tulille,ja kävi ok.Öljyä tosin valutti simona
Auto tosiaan kotipuolessa,jos illalla kävisi katsomassa tilannetta.
Kivaa olisi tietää mikä reaktion aiheuitti.Aluksi rahisi kuulemma,emäntä luuli kiveksi

Hihnan paloja revin eilen joka pyörän välistä,ja illalla vaihdoin uudet hihnat,ja kolvasin ykk-anturin.Kone pärähti heti tulille,ja kävi ok.Öljyä tosin valutti simona
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
164 kampiakselin stefan vuoto
Voi siinä kampiakselin hihnapyörän kaulassa olla jo niin syvät kulumat että ei välttämättä uusikaan stefa kauan pidä. Sen voi korjata sorvaamalla kaulasta millin pari pois, ja hela lokctitella prässäämällä kiinni. Sorvarille helppo juttu.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Mutterimopo taitaa olla toinen nimi pulttipyssylle?
Sen stefan irroittamista saattaa helpottaa kun naputtelee sitä ryttyyn sopivalla tuurnalla tai meisselillä varoen tekemästä naarmuja koneen lohkoon ja kampuraan. Toinen kikka on lyödä ohut tasakärkinen meisseli tai joku muu sopiva vipu stefan otsapinnasta läpi (taas varoen naarmuttamasta mitään) ja sitten kampeamalla stefaa ulos vivulla joka tukeutuu tuohon reikään.
Sen stefan irroittamista saattaa helpottaa kun naputtelee sitä ryttyyn sopivalla tuurnalla tai meisselillä varoen tekemästä naarmuja koneen lohkoon ja kampuraan. Toinen kikka on lyödä ohut tasakärkinen meisseli tai joku muu sopiva vipu stefan otsapinnasta läpi (taas varoen naarmuttamasta mitään) ja sitten kampeamalla stefaa ulos vivulla joka tukeutuu tuohon reikään.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
164 kampiakselin stefa
Toinen kikka millä stefa irtoaa on ruuvaamalla siihen peltiruuvi, ja siitä kampeamalla stefa irti.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
164 kampiakselin stefa.
Jos sait mutterin auki pulttikoneella, niin laita se takas pulttikoneella. Siinä on aika tiheä kierre, niin että se pysyy kyllä kiinni. Jos laitat lukitetta niin seuraava joka sitä yrittää auki kiroaa sut ylimpään he......n
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
164 kampiakselin lukitus.
Jos sulla on käytössä iso pulttikone 3/4" vääntimellä, niin kyllä pysyy kiinni. Itse laitoin 75:sen kampiakselin pultin 1/2" koneella, on pysynyt kiinni. Ei tarvitse kampiakselia lukita.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Ja,nyt pelittää taas vanha kunnon satakuuslankku.
Ja muuten,tuo stefa on erilainen "jakajamattomassa" mallissa kuin vanhemmassa ts:ssä,onkohan koneessa muutakin eroa sisuskaluissa.
OT:on muuten ajossa tämä väli facelifti vaan parempi,versus vanhempi malli
Ja edelleen OT:Valuosien laatukin on kuin eri planeetalta,kuten:venttilikopan kansi,ja moottorin yläkiinnitys kannatin
Ja muuten,tuo stefa on erilainen "jakajamattomassa" mallissa kuin vanhemmassa ts:ssä,onkohan koneessa muutakin eroa sisuskaluissa.
OT:on muuten ajossa tämä väli facelifti vaan parempi,versus vanhempi malli

Ja edelleen OT:Valuosien laatukin on kuin eri planeetalta,kuten:venttilikopan kansi,ja moottorin yläkiinnitys kannatin