Ei mennyt 164 läpi. Jäi kiinni väljistä pitkittäis tukivarsien puslista. Erittäin nopea toiminta Heikalta ja nyt puslat jo alla. Muuten kaikki aivan tikissa ja kun nostin konepelin niin katsastaja totesi:"Voima peli". Eli näin tänä vuonna.
156 tänään katsastuksesta läpi .
Toki pari pientä pehmeämpää kohtaa löytyi pohjasta kuskin puolelta, muttei tarvitse mennä uusiksi näytille.
Voi tätä ilon ja riemun päivää!!
156 2.0 TS -99 tänään läpi ilman huomautuksia. Pyysin katsomaan tarkasti etupään välykset, kun on tuntunut hakevan suoraan ajettaessa. Oikea ylätukivarsi heilui. Eipä merkinnyt papereihin kuitenkaan.
Läpi meni pienen pullikoinin jälkeen.
Löyty obd:sta vikakoodi, kerroin ukolle että ei ole siinä aken listassa millä alfat saa hylätä. Lista tarkastettiin ja ok ei hylätä. EIKU, toimiston ukko GOOGLASI vikakoodin ja totes et liittyy sytytykseen ja sitäkautta päästöihin: Hylätty
Viereen Malminkartanon autohuoltoon: ei vikaa, koodien nollaus.
Takasin asemalle ja hyväksytty lappu.
Ko toimenpide tuli sitte maksamaan 96 euroa ja Vitutus käyrä kohosi stratosfääreihin
Lähettelin äsken trafille spostia notta eikö se lista ole enää voimassa vai millä lihaksilla se maitoposki kävelee aken sanojen yli...
Heittämällä läpi täälläkin. Tai ehkä parempi ilmaus olisi "juosten", koko toimitukseen kului melko tarkkaan kymmenen minuuttia ja musta näytti että se skippasi viimeisen vaiheen (renkaiden heiluttelut ja muut alustan tutkimiset) kokonaan ja kurvasi vaan vauhdilla hallin läpi parkkikselle. Aattelin et nyt löytyi jotain tosi häijyä ettei edes viitsi loppuja tarkastaa mutta kaveri tuumasi vaan että "ei siinä sen kummempaa kun pistät valot vaan kuntoon".
Ja sekös se ihmetyttikin, kun just aamulla olin käynyt valot läpi ettei nyt niin typerästä asiasta kuin palaneesta polttimosta tule noottia ja vaimolle naureskelin että nyt on Murphystä kiinni jos valoista tulee sanomista.
Mutta niin vaan oli kuskin puolen etusumuvalo pimeänä katsastuksessa ja kotipihaan palatessa...
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Turre kirjoitti:
Ja sekös se ihmetyttikin, kun just aamulla olin käynyt valot läpi ettei nyt niin typerästä asiasta kuin palaneesta polttimosta tule noottia ja vaimolle naureskelin että nyt on Murphystä kiinni jos valoista tulee sanomista.
Mutta niin vaan oli kuskin puolen etusumuvalo pimeänä katsastuksessa ja kotipihaan palatessa...
Mulla kävi siis vähän parempi tuuri. Hanttimiehen puoleinen ajovalo kärähti kotimatkalla konttorilta
16 kuukautta ajoaikaa lisää 155 TD:en ja koska lupasin itselleni, että jos on tuuria katsastuksessa niin lähden Tuuriin ja nyt on keikka heitetty. Keskiselle jäi 65 euroa.
Ei huomautettavaa. On jo niin pitkään ollut näitä läpihuutokatsastuksia ettei enää osaa edes oikein jännittää, hyvältä se silti tuntuu saada puhtaat paperit.
Suba kirjoitti:Pankkitilin kun saa taas plussan puolelle niin voishan sitä pojalle etsiä jonkun pelin jota voisi ropailla.
75 tai 155 olisi hänen toive listalla.
Täytyypä laittaa kymysys. Eli getvosen käytin jälkitarkastuksessa ja vilkasi vaan että puslat vaihdettu ei kokeillu nitkumisia yms. Teki paperit ja sano että vuoden päästä uudelleen. No kävelin tyytyväisenä autoon ja vasta myöhemmin katselin päivämääriä. Seuraava katsastus pitää tehdä viimeistää maraskuun loppuun mennessä tänä vuonna. No määräaikasikatsastus oli mennyt umpeen marraskuun lopussa viime vuonna, ja auto oli seisonnassa talven.
Mutta mutta, jos katsastus ei ole voimassa ja haen uuden leiman, niin tuleeko seuraava katsastus vuoden päähän siitä milloin leima viimeksi ollut voimassa? Mitä jos auto ollut ilman leimaa pari vuotta
Käytännön ongelmaa tästä nyt ei synny, koska ajatuksena oli että leimauttaisin ennen talvilepoa niin voisi keväällä siirtyä suoraan ajeluun, mutta hieman ihmetyttää kuitenkin.
routasydän kirjoitti:
Mutta mutta, jos katsastus ei ole voimassa ja haen uuden leiman, niin tuleeko seuraava katsastus vuoden päähän siitä milloin leima viimeksi ollut voimassa? Mitä jos auto ollut ilman leimaa pari vuotta
routasydän kirjoitti:
Mutta mutta, jos katsastus ei ole voimassa ja haen uuden leiman, niin tuleeko seuraava katsastus vuoden päähän siitä milloin leima viimeksi ollut voimassa? Mitä jos auto ollut ilman leimaa pari vuotta
Ei tule
Lyhyt ja ytimekäs vastaus
Täytyy vissiin ens viikolla kuitenkin soitella tuonne asemalle ja kysellä notta miksi päivämäärät on nyt nuo mitkä ovat...
Jos suoritetun katsastuksen voimassaoloaika riittää kattamaan senvuotisen viimeisen katsastuspäivän yli, tulee seuraava katsastus vasta seuraavana vuonna.
Olikohan perus vuosikatsastus voimassa 4kk ja rekisteröintikatsastus 6kk.
mattijus kirjoitti:Jos suoritetun katsastuksen voimassaoloaika riittää kattamaan senvuotisen viimeisen katsastuspäivän yli, tulee seuraava katsastus vasta seuraavana vuonna.
Olikohan perus vuosikatsastus voimassa 4kk ja rekisteröintikatsastus 6kk.
Eli koska tuohon marraskuun loppuun yli 4kk niin tällä siis mennään. Selvishän tuo ajankohdan määräytyminen itellekkin kun viitsi varttitunnin selailla nettiä
Tänään käytin katsastuksessa. Hallilla kävin aamulla auton alla rasvamontulla ja katoin et päällisin puolin kaikki ok. Takapyörän laakeri ääntää +80km/h vauhissa, mut aattelin et en vaiha vielä. Alpo meni läpi ilman huomautuksia! Uskomatonta! Vuoden aikana olen vaihtanut vain tulpat ja vas. etupyörän laakerin. Jarrulevyt ja palat menee kyl vaihtoon kohta, kun oli ihan rajoilla .
Läpi meni niin että heilahti! Ainoastaan korjauskehotus oikeanpuoleinen koiranluu taakse. Harvinaisen tarkkaan tutki niveliä etupäästä, mutta ei siellä kuulemma väljää ole, vaikka ylätukivarsi välillä nariseekin.
Sanoi vielä, että "on nämä Alfat nättejä autoja"
Täytyypä sanoa, että taitaa olla pienen juhlan paikka!
147 hyväksytetty perjantaina. Yritettiin jo viikkoa aiemmin, mutta katsastaja löysi ensimmäisen kerran tämän auton historiassa väljiä puslia ja palloniveliä etupäästä. Uudet ylätukivarret ja koiranluut kiiltäen käytiin sitten kertaamassa. Muuten ei ollut mitään huomautettavaa.
Samaa kyytiä seiskan kanssa käytetty tuo superhyvä varttikuutonen syynissä. "Se on ihan kunnossa". Ennakoivana toimenpiteenä eilen vaihdettu koliseva alapallonivel tukivarsineen ja kaasuteltu päästölaput korjaamolla.
Nyt on mukavasti 15 kk ajoaikaa.
Ensinnäkin se mulkvisti syynäsi Alfaani varmaan kymmenen minuuttia pidempään alustasta mitä muita kotteroita. Kun vikaa ei löytynyt niin hylsy keksittiin käsijarrusta!
Jarru otti kevyellä voimalla 1,2kn tasan molemmilta puolilta. Ei kuulemma riittänyt. Kerroin kaverille että ohjekirjankin mukaan jarrua pitää painaa samalla kun käsijarrun vetää kiinni - silloin kevyempi. Ehdotin että sopiiko jos minä vedän käsijarrua niin varmasti saa riittävät lukemat. Ei kelvannu.
Toki oli pikkuinen öljyvuotokin, mutta se oli vaan korjauskehoitus.
Sitten kun ei muuta keksitty niin "alustasarja" piti muutoskatsastaa 54€ -thank you. Mikäs siinä - olin tosin kolme vuotta sitten tilannut jouset ns. "vakio" tarvikejousina mutta ilmeisesti ne jonkun kirjan mukaan sitten madalsivat. Oli kyllä menny jo kolmesta katsastuksesta läpi, myös kyseisellä katsastusasemalla...
Noh, onneksi "pitkäripaisessa" käynti alkaa jo auttamaan...
Kyllä käsijarrun hyväksyttävät arvot pitää tulla polkematta jarrua. Nuo lukemat kelpaa normaalisti, mutta jotkut niuhottaa koska pitäisi olla 10% painosta tyyliin paino 1600 käkkäri 1.6 kn Itsellä meni 155 V6 arvoilla 0.9 ja 0.8 läpi, katsastusmies vaan totesi, että alfoissa tuppaa olemaan vähän heikkotehoinen käsijarru.
VMTD kirjoitti:Kyllä käsijarrun hyväksyttävät arvot pitää tulla polkematta jarrua. Nuo lukemat kelpaa normaalisti, mutta jotkut niuhottaa koska pitäisi olla 10% painosta tyyliin paino 1600 käkkäri 1.6 kn Itsellä meni 155 V6 arvoilla 0.9 ja 0.8 läpi, katsastusmies vaan totesi, että alfoissa tuppaa olemaan vähän heikkotehoinen käsijarru.
No niin, siinähän se on kun se käsijarru pitää. Mutta kun sitä ei voi "testata" siten kun se on tarkoitettun toimivan. Käsijarru on siis puolta kevyempi vetää kiinni silloin kun painaa jarrua.
Kun menen tuohon pihalle painan jarrun pohjaan ja vetäisen käkkärin "kevyesti" kiinni niin sitä sais vaikka vedellä traktorilla ja auto tulisi renkaat sujona perässä.
Jjumaleissön nyt on hyvä fiilis. Ainoa kommentti tuli 156:n vasemmasta takatukivarresta vai mikä se on se pitkä suora kalikka siellä.
E: Lienee kuitenkin takimmainen poikittaistanko (tsiigattu Heikan sivuilta).
Jaa, ja kuulemma vetokoukun sähkötökkeli pitäisi korjata - mutta meinasin hankkiutua siitä eroon, kun en ole hinuri. Niin että jos joku haluaa, saa tulla irrottamaan, joku Kovil se on, irrotettavalla koukulla.
Viimeksi muokannut h_lauri, 03 Kesä 2011, 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suuri kiitos Soundplace Inn ja Marko! Kaverit venyivät kiiressä hienosti ja palvelu sekä työn laatu olivat hienoja.
Walkerin pakoputki kuulostaa muuten hienolta, alhaisilla kierroksilla parempi bassosoundi kuin alkuperäisessä, yläkierroksilla sama eli Alfa-soundi säilyy.
75:ssä yli 9 kuukauden tauon jälkeen taas leima, ajoaikaa elokuun 2012 loppuun. Tuli kiirus leimalle mennessä ja jäi päästölappu hakematta ja siitähän se jäi kiinni, hiilivedyt yli rajojen. Konttorilta suoraan korjaamolle jossa pikaisen säädön jälkeen saatiin hyväksyttävät arvot ja tänään hain sitten hyväksytyt paperit konttorilta.
Haljenneesta tuulilasista tuli huomautus, se täytyy uusia kuukauden kuluessa. Takaiskareista tuli suullinen huomautus kun oli puolien välillä eroa, mutta siihenkin löytyi tänään selitys kun uusien renkaiden asennuksen jäljiltä oli vasemmalla painetta 3 bar ja oikealla 1,5 bar. Tasaisilla paineilla olisi iskarienkin ero varmaan poistunut. No, vaihtokunnossa ne alkaa kuitenkin kohta olla...