Kannentiivisteeseen se taitaa sitten kallistua. Jonkinlainen vuotojälki yleensä kyllä löytyy ja mahdollisesti leikkausjälkiä vähemmälle voitelulle jääneen kannen nokka-akselin nokissa.
Kansipahvi vuotoon päädyttiin. Ensiviikolla saatanee läjään. Samalla hoonataan sylinteriputket ja rengastetaan männät. Jälkien arviointia haittasi varmaan se, että vikaa ei päästy tuoreeltaan tutkimaan, vaan auto seisoi paikoillaan lähes kaksi viikkoa. Pahuksen hankala vika. Ja työläs. Kertoilen lisää, kun auto on liikenteessä.
Antieko kirjoitti:Kansipahvi vuotoon päädyttiin. Ensiviikolla saatanee läjään. Samalla hoonataan sylinteriputket ja rengastetaan männät. Jälkien arviointia haittasi varmaan se, että vikaa ei päästy tuoreeltaan tutkimaan, vaan auto seisoi paikoillaan lähes kaksi viikkoa. Pahuksen hankala vika. Ja työläs. Kertoilen lisää, kun auto on liikenteessä.
Nyt uskaltanen kertoa todellisen syyn. Se oli öljynlauhdutin vaurio. Ts. öljy pääsi siellä veden puolelle. Moinen vian arpominen teetätti ison remontin.
Oliko se sitten turha koneremontti? Asiasta voi olla montaa mieltä. Pääsin kuitenkin korjaamon kanssa jonkinlaiseen sopuun laskusta. Kuulin juuri tänään, että yhdelle audille oli käydä samoin. Merkkikorjaamo veikkasi kansipahvia, mutta "nyrkkipaja" vaihtoikin pelkän öljynlauhduttimen!
Tämä on hiukan pilkunnussintaa, koska ymmärrämme kyllä mistä laitteesta on kyse.
Lauhdutin tarkoittaa laitetta joka saa kaasumaisen aineen lauhtumaan nestemäiseksi aineeksi. Lauhduttimia käytetään voimaloissa jossa turbiinilta tuleva vesihöyry lauhdutetaan vedeksi. Tälläisia autoissa ei ole.
Oikea termi autossa on öljynjäähdytin.