Helmapeltien vaihto 156 SW

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Helmapeltien vaihto 156 SW

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Mitenkäs suuri homma on vaihtaa helmapellit? Isä pelotteli että lokaritkin joutuu irrottamaan ja ei kuulemma saa enää nätin näkösesti takaisin. Ottaa päähän, koska ripeänä otin ja tilasin jo molemmat helmapellit. Toinen meni tilaukseen eli todennäkösesti sen pystys perumaan, mutta jos Heikka on jo tänään paketin laittanut liikenteeseen, niin sitten mulla on ylimääräsenä helmapelti jos niin on, että sitä ei kannata vaihtaa (ellei halua vaihtaa sitten lokareitakin). Plääääh. No mutta, alustasta reikiä on tänään hitsattu jo ihan kivasti, mutta kyllä toisellekin päivää töitä jäi ;)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Myydäänkö noita helmapeltejä muka? :shock:

Ja jos myydäänkin niin aikamoinen projekti olisi niiden vaihto.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Oletin että ei myytäisi, mutta kyllä niitä sitten Heikan kautta saikin.

Eli taisi käydä nyt sitten niin, että turhaan tuli tilattua :/

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

No eihän tuo helmojen vaihto ikinä mikään helppo juttu ole.
Sisustat kannattaa purkaa, rälläköintiä tms. hitsausta, maalausta, massausta, kotelosuojausta jne.
Mutta kyllä kai ne lokasuojat saa ihan asiallisesti takaisin jos haluaa...
Päivän - kahden projekti + aineiden kuivumiset päälle...

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

ja yleensä se on se toinen puoli vaan joka mätänee, en nyt pikkupäissäni pysty muistamaan oliko se se ojanpuoleinen vai keskiviivan puoleinen laita...

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

No siis sisustat on jo nyt purettu joka tapauksessa, pohjan hitsailun takia (lue: reikien) takia piti tehdä ettei syty koko auto palamaan ja että pääsee sitten paremmin laittelemaan suojat joka paikkaan. Ja tekee sen sitten kokonaisesta uudesta helmapellistä tai alkaa paloista korjailla niin rälläköintiä ja hitsausta kuuluu molempiin. Maalausta taitaa tulla enemmän, jos laittaa koko pellin, mutta eikö tasoitustyöt taas vähene? Ja kotelonsuojat joutuu laittamaan molemmissa tapauksissa (koska niitä ei tähän autoon ollut ikinä kukaan laittanut...).

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Tasoitustyöt? Ei kai niitä semmosia pohjaan tarvi tehdä. Helmapellit jos laittaa suht asiallisesti niin päälle vaan sitten pohjamaali - kiveniskusuoja - pintamaali niin tulee ihan hyvä...

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Mutta eikös tasotusta sillon pitäsi tehdä jos niitä helmoja alkais paloista paikkailemaan? Eli jokin työ vähenisi tuolla koko pellin vaihdolla..?

Vastaa Viestiin