Mitenkäs suuri homma on vaihtaa helmapellit? Isä pelotteli että lokaritkin joutuu irrottamaan ja ei kuulemma saa enää nätin näkösesti takaisin. Ottaa päähän, koska ripeänä otin ja tilasin jo molemmat helmapellit. Toinen meni tilaukseen eli todennäkösesti sen pystys perumaan, mutta jos Heikka on jo tänään paketin laittanut liikenteeseen, niin sitten mulla on ylimääräsenä helmapelti jos niin on, että sitä ei kannata vaihtaa (ellei halua vaihtaa sitten lokareitakin). Plääääh. No mutta, alustasta reikiä on tänään hitsattu jo ihan kivasti, mutta kyllä toisellekin päivää töitä jäi
No eihän tuo helmojen vaihto ikinä mikään helppo juttu ole.
Sisustat kannattaa purkaa, rälläköintiä tms. hitsausta, maalausta, massausta, kotelosuojausta jne.
Mutta kyllä kai ne lokasuojat saa ihan asiallisesti takaisin jos haluaa...
Päivän - kahden projekti + aineiden kuivumiset päälle...
No siis sisustat on jo nyt purettu joka tapauksessa, pohjan hitsailun takia (lue: reikien) takia piti tehdä ettei syty koko auto palamaan ja että pääsee sitten paremmin laittelemaan suojat joka paikkaan. Ja tekee sen sitten kokonaisesta uudesta helmapellistä tai alkaa paloista korjailla niin rälläköintiä ja hitsausta kuuluu molempiin. Maalausta taitaa tulla enemmän, jos laittaa koko pellin, mutta eikö tasoitustyöt taas vähene? Ja kotelonsuojat joutuu laittamaan molemmissa tapauksissa (koska niitä ei tähän autoon ollut ikinä kukaan laittanut...).
Tasoitustyöt? Ei kai niitä semmosia pohjaan tarvi tehdä. Helmapellit jos laittaa suht asiallisesti niin päälle vaan sitten pohjamaali - kiveniskusuoja - pintamaali niin tulee ihan hyvä...