Tehoton ilmastointi?
Valvoja: Moderators
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Tehoton ilmastointi?
Joo, elikkä pitäisi saada selville mikäs mättää kun auto ei sitten millään pysy viileänä. Auto on 2004 156 Jts, jossa automaattinen kaksialue-ilmastointi. Ilmastointi huollettiin viime heinäkuussa ja kuulemma seuraavan kerran se pitäisi huoltaa 2012. Lämpötila LO asennossa ja puhallus täysillä se puhaltaa vain viileää ilmaa joten sen käyttö ei paljoa kuumuuteen auta.
1. Elikkä onkos kyseessä ns. ominaisuus vai mikä voisi olla probleema ja voiko sieltä muka alle vuodessa kylmäaineet kadota?
2. Ja mistä kylmäaineen määrän itse voi tarkistaa?
Tattista!
1. Elikkä onkos kyseessä ns. ominaisuus vai mikä voisi olla probleema ja voiko sieltä muka alle vuodessa kylmäaineet kadota?
2. Ja mistä kylmäaineen määrän itse voi tarkistaa?
Tattista!
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Itse huollatin gtv:n ilmastoinnin viime keväänä, järjestelmä oli täysin tyhjä. Näiden helteiden aikana teho on ollut aika heikkoa joten tuo vehje taitaa vuotaa, onko kukaan itse UV lampun kanssa pällistellyt letkujaan? Voiko niitä letkuja teetellä itse hydrauliikkaliikkeissä vai ovatko varaosia?
Eli oliko sulla huollossa järjestelmä täysin tyhjä? jos oli niin saattaa hyvinkin vuotaa jostain..
Eli oliko sulla huollossa järjestelmä täysin tyhjä? jos oli niin saattaa hyvinkin vuotaa jostain..
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
1) Voi
2) Ei
Raittari tietysti 1 mahdollinen, riippuu myös siitä missä autoa säilyttää ja ajaako paljon hiekkatietä tms.
Tuntuuko edes viileältä? ei tuo mullakaan ole tehokkaimasta päästä, mutta kyllä se vilposena pitää vaikka on säädetty 19-20 asteeseen
2) Ei
Raittari tietysti 1 mahdollinen, riippuu myös siitä missä autoa säilyttää ja ajaako paljon hiekkatietä tms.
Tuntuuko edes viileältä? ei tuo mullakaan ole tehokkaimasta päästä, mutta kyllä se vilposena pitää vaikka on säädetty 19-20 asteeseen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
tuo raitisilmasuodin kannatta vaihtaa kerran vuodessa, se kojelaudassa oleva lämpötunniskin kannattaa putsata ilmalla (varovasti) ja tarkistaa että se pieni propeli pyörii, ulkolämpötilan näyttämä olis hyvä olla jotenkin tolkullinen. Ja sitten tuosta itse huollosta, myös ylitäyttö vie tehot, pieni vajaus ei niinkään. Ja sitten se että jos on ollut virrat poikki, ja on pantu virrat heti päälle ja käyntiin niin läpät on sekaisin eli kenkä puoleksitunniksi irti ja takaisin ja antaa olla väh 5 min rauhassa . Elikä jos kompura menee päälle ja flekti pyörimään niin ainetta siellä pitäisi olla.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Samaa vaivaa täällä. Viime kesänä ilmastointilaitteen "täytön" jälkeen meni pidempi tovi ennenkuin alkoi ykskaks puhaltamaan kylmää. Sitten kyllä kelpasi. Kompura kyllä pyöri.
Nyt taas sama juttu, eli kompura napsahtaa kyllä päälle ja "pöhötys" alkaa kuulumaan mutta viileää ei tule. Eli täytyy käyttää vielä tänä keväänä ilmastointilaitehuollossa ja tarkistuttaa paineet ja möhnät...
Nyt taas sama juttu, eli kompura napsahtaa kyllä päälle ja "pöhötys" alkaa kuulumaan mutta viileää ei tule. Eli täytyy käyttää vielä tänä keväänä ilmastointilaitehuollossa ja tarkistuttaa paineet ja möhnät...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Omassani ihmetellyt kanssa samaa ongelmaa, jotenkin kyllä tuntuu ettei se huollon jälkeen heti toiminut kunnolla (täytetty 2vko sitten).
Nyt kyllä kylmää tulee noin 4 asteista, mutta vähän. Itselläni ongelma ilmeisesti automatiikassa, jokin anturi antaa väärää tietoa (ehkä sisätilan lämpötila, propelli pyörii. Ulko lämpötila oikein). Lisäksi yks päivä ei pitänyt kompuraa päällä, ikävä ajaa kun yrittää n.5 sekunin välein käynnistää, auto nykii. Nyt pyörinyt paripävää ongelmitta, mielestäni 156 ainakin ilmantuloaukot on huonosti suunniteltu. Toimivat varmaan kun sisätilat ehtivät kunnolla viilentyä.
Itse viilennän auton käsikäytöllä, sitten vasta automaatille.
Nyt kyllä kylmää tulee noin 4 asteista, mutta vähän. Itselläni ongelma ilmeisesti automatiikassa, jokin anturi antaa väärää tietoa (ehkä sisätilan lämpötila, propelli pyörii. Ulko lämpötila oikein). Lisäksi yks päivä ei pitänyt kompuraa päällä, ikävä ajaa kun yrittää n.5 sekunin välein käynnistää, auto nykii. Nyt pyörinyt paripävää ongelmitta, mielestäni 156 ainakin ilmantuloaukot on huonosti suunniteltu. Toimivat varmaan kun sisätilat ehtivät kunnolla viilentyä.
Itse viilennän auton käsikäytöllä, sitten vasta automaatille.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Ihmisillä on varmasti vaihtelevia kokemuksia aiheesta, tässä yksi näkemys.
Hiukan vaatimattomalta on 156:n jäähdytysteho ilmastoinnin käynnistämisen jälkeen tuntunut uudesta alkaen, mutta kyllä se viimeistään parinkymmenen minuutin ajon jälkeen on aina ollut riittävää. Alkujäähdyttelyn jälkeen puhallin ykkösasennossa ja asetus noin 21 asteessa on riittänyt kovimmillakin helteillä, ja asetuksen muuttaminen yhdelläkin naksulla on tuntunut hyvin nopeasti. Näin siis jo 12 vuotta, eikä merkittävää muutosta ole vuosien varrella tapahtunut.
Raitisilmasuodattimen olen vaihtanut joka syksy lehtien karistua puista, nimittäin sen jälkeen kun näin, millainen komposti kaksi vuotta vanha suodatin on. Ensimmäiseen kylmäaineen täyttöön vein vasta noin seitsemäntenä vuotena. Ilmastointi toimi edelleen, mutta huoltomies oli niin epäuskoisen näköinen, että sen jälkeen olen käynyt huollossa parin vuoden välein.
Hiukan vaatimattomalta on 156:n jäähdytysteho ilmastoinnin käynnistämisen jälkeen tuntunut uudesta alkaen, mutta kyllä se viimeistään parinkymmenen minuutin ajon jälkeen on aina ollut riittävää. Alkujäähdyttelyn jälkeen puhallin ykkösasennossa ja asetus noin 21 asteessa on riittänyt kovimmillakin helteillä, ja asetuksen muuttaminen yhdelläkin naksulla on tuntunut hyvin nopeasti. Näin siis jo 12 vuotta, eikä merkittävää muutosta ole vuosien varrella tapahtunut.
Raitisilmasuodattimen olen vaihtanut joka syksy lehtien karistua puista, nimittäin sen jälkeen kun näin, millainen komposti kaksi vuotta vanha suodatin on. Ensimmäiseen kylmäaineen täyttöön vein vasta noin seitsemäntenä vuotena. Ilmastointi toimi edelleen, mutta huoltomies oli niin epäuskoisen näköinen, että sen jälkeen olen käynyt huollossa parin vuoden välein.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Jos en tietäisi, millainen se on ollut uutena, kuvittelisin varmasti itsekin siinä olevan jotain vikaa. Onneksi tiedän, että kyse on ominaisuudesta.
Kyllä sillä on silti ihan mukavasti kesällä pärjännyt, pitää vain ottaa alku rauhallisesti ja tuulettaa auringossa seisonutta autoa ikkunoiden kautta. Lyhyillä kauppamatkoilla en yleensä edes pistä päälle. Toki sieltä pukkaa viileää alusta alkaen, mutta vasta noin 20 min jälkeen tulos on niin hyvä että voi ruveta säätämään puhallinvoimakkuutta ykkösteholle, lämpötilasta tietysti riippuen. Useimmat ajoni ovat kuitenkin selvästi pidempiä.
Kyllä sillä on silti ihan mukavasti kesällä pärjännyt, pitää vain ottaa alku rauhallisesti ja tuulettaa auringossa seisonutta autoa ikkunoiden kautta. Lyhyillä kauppamatkoilla en yleensä edes pistä päälle. Toki sieltä pukkaa viileää alusta alkaen, mutta vasta noin 20 min jälkeen tulos on niin hyvä että voi ruveta säätämään puhallinvoimakkuutta ykkösteholle, lämpötilasta tietysti riippuen. Useimmat ajoni ovat kuitenkin selvästi pidempiä.
Viimeksi muokannut Compare Orso, 15 Touko 2011, 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tehoton ilmastointi?
kokeiles sillee että laitat vaikka 17 astetta ja puhallusta, mulla ainakin tuppaa menemään jotenkin "tukkoon" tossa LO asennossa ja manuaalisäädöllä saa paremmin viileetä.astronautti kirjoitti: Lämpötila LO asennossa ja puhallus täysillä se puhaltaa vain viileää ilmaa joten sen käyttö ei paljoa kuumuuteen auta.
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Muistaakseni viime syksynä tai talvena tuli raitisilmansuodattimet vaihdettua.
Mulla se ilmastointi juuri ja juuri pitää suht viileänä pilvisenä päivänä LO-asennossa ja puhallin täysillä. Kuumassa ja auringon paisteessa kirjaimellisesti paistuu. Kompura kyllä pyörii täälläkin, täytynee käyttää tutkimuksissa.
Täytyy myös kokeilla tuota veksaamista jos auttaisi.
Tattista avusta!
Mulla se ilmastointi juuri ja juuri pitää suht viileänä pilvisenä päivänä LO-asennossa ja puhallin täysillä. Kuumassa ja auringon paisteessa kirjaimellisesti paistuu. Kompura kyllä pyörii täälläkin, täytynee käyttää tutkimuksissa.
Täytyy myös kokeilla tuota veksaamista jos auttaisi.
Tattista avusta!
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Ilmastointi eilen huollettu, mulla ollessa ensimmäisen kerran kolmen vuoden aikana. Kylmäainetta oli menny 230g kokonaismäärä kuulemma 700g eli ei ihme että vähän huonosti viilensi. Kokeiluviheessa väähän pelästytti,kun kompura ei syttynyt muuta kuin suoralla virralla, onneksi heräsi sulakkeiden läpikäynnin jälkeen. Ja koko "lysti" satasella
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
riippuu pitkälti siitä, millainen huotolaite. meiän korjaamolla laite imee 999mB jota se sitten pitää 20 minuuttia, jos lähtee laskemaan, niin ei laita uusia kylmäaineita sisään ollenkaan.
Minkälainen kuitti? siitähän näkee onko samanlainen kuin mistä minä puhun.
Minkälainen kuitti? siitähän näkee onko samanlainen kuin mistä minä puhun.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Juu kyllä sieltä lappu tuli, mutta tähän hätään se onpi tietysti autossa, vilkasenpa mitä siinä tarkkaan ottaen oikein lukee.beetta julia kirjoitti:Saitko kuitin missä alipaine arvo?
Tietääkö joku kuinka se menee, laskeeko jos vuotaa?
Omassa 134mB
Pitänee huomenna soitella ja kysyä mitä se tarkottaa.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Mulla on kanssa mitä ilmeisemmin juurikin samaa ongelmaa. Ilmastointi täyttöhuollettiin viikko-pari sitten, eikä oikein tunnu kylmää tulevan... Viileää toki, mutta automatiikkaa saa pitää siinä 16,5 asteella. Joskus auttaa, kun käyttää LO-asennossa, jolloin taas palauttaessa astelukujen puolelle alkaa systeemi heräillä ja säätää lämpötilaa & puhallusta. Ilmeisesti edessä ensimmäiseksi raitisilmaputsareiden vaihto ja ihmetellään sen jälkeen lisää.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Työkaverilla alipainearvo 50mb, täytettiin ja toimii.DaViega kirjoitti:riippuu pitkälti siitä, millainen huotolaite. meiän korjaamolla laite imee 999mB jota se sitten pitää 20 minuuttia, jos lähtee laskemaan, niin ei laita uusia kylmäaineita sisään ollenkaan.
En tiedä onko omassani huollettu (ei ainakaan 4vuoteen),
Painetta kyllä oli kun laite laitettiin kiinni.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kuristin venttiili on tukkosin paikka, mutta se miten tuonne on yleensäkkään päässyt likaa onkin sitten eri asia, kompressori rouhii itseään?
Painettahan ilmastointi laitteisto tekee ihan terveen oloisesti, vaikka ainetta olisi vain vähän
Painettahan ilmastointi laitteisto tekee ihan terveen oloisesti, vaikka ainetta olisi vain vähän
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Sellainen havainto aiheeseen liittyen, että itsellä ei talven jäljiltä ekoilla kuumilla keleillä kovinkaan nopeasti alkanut antamaan kylmää ja luulinkin, että pitää viedä huollettavaksi. No mutta nyt kun tuota ilmastointia on tullut pyöriteltyä päivittäin, niin sepäs onkin piristynyt ja alkaa kyllä hönkimään viileyttä kabiiniin ilman häiritsevää viivettä. Täysi teho varmaankin muutama minuutti käynnistyksestä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Kompura ei lämpösellä ilmalla pysy päällä, joten takas huoltoon.
Katselivat uv-lampulla ei löydy vuotoa.
No aineet pois, tuli vaan 360g (30.5 laitettu 700g). Katselivat koneelta, et 650g olis oikeen eli nyt laitettiin 650g. Taas lampulla katseltiin, ei löydy vuotoa. Niin auto oli käynnissä kun laite laitettiin kiinni, kompura jäi päälle heti kun sai liittimen kiinni.
Mielen kiinnolla odotan, pysyykö käynnissä huomenna kun lähen töistä.
Aamusin ei ongelmia, eikä jos viileemät ilmat.
Onko ideoita, miksi ei jaksa pitää kompuraa käynnissä (kuumalla ilmalla)?
Mihin aineet katoavat (sisäkenno)?
Jos aine 360g olisi liian vähän, miksi toimisi viileämmällä 18 astetta.
Katselivat uv-lampulla ei löydy vuotoa.
No aineet pois, tuli vaan 360g (30.5 laitettu 700g). Katselivat koneelta, et 650g olis oikeen eli nyt laitettiin 650g. Taas lampulla katseltiin, ei löydy vuotoa. Niin auto oli käynnissä kun laite laitettiin kiinni, kompura jäi päälle heti kun sai liittimen kiinni.
Mielen kiinnolla odotan, pysyykö käynnissä huomenna kun lähen töistä.
Aamusin ei ongelmia, eikä jos viileemät ilmat.
Onko ideoita, miksi ei jaksa pitää kompuraa käynnissä (kuumalla ilmalla)?
Mihin aineet katoavat (sisäkenno)?
Jos aine 360g olisi liian vähän, miksi toimisi viileämmällä 18 astetta.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Yhdessä entisessä kulkineessa oli aika ja suolasade tehneet tehtävänsä ja kompuran magneettikytkin oli kulahtanut sellaiseksi, että välillä pyöritti ja välillä taas ei. Ilmeni niin, että automaattinen ilmastointi toimi välillä aivan kuten pitääkin, mutta toisena hetkenä puhalsi täysillä lämmintä ilmaa. Koskaan ei siis tiennyt ennalta, kuinka kuuma reissu oli edessä, kun välillä oli kontakti ja välillä ei. Tuohon vaihdettiin sitten samantien kompurakin, kun sellainen paketti löytyi hyllystä ja homma hoitui samalla käynnillä. Ei oireillut sen koommin.beetta julia kirjoitti:Onko ideoita, miksi ei jaksa pitää kompuraa käynnissä (kuumalla ilmalla)?
Vian löysi melkoisen nokkela asentaja, kun toisessa merkkiliikkeen korjaamossa ilmastointia oli aiemmin pidetty vaan hitaana heräämään. Oli kuulemma sen ominaisuus. No, ihan kuumimmilla keleillä se ei siellä tutkittavana ollutkaan.
Skoda lakkasi puhaltamasta kylmää eilen, tulin siihen tulokseen että kompura sökö ja samoin tänään aamulla totesi Veholla ykkösasentaja, kompura leikannut kiinni..
Helppo katsoo tuossa kun moottori käy, jos hihnapyörän keskellä oleva pultinpää ei pyöri niin rikki on...ei väliä onko eco asennolla vai ei.
Peilillä myös näkee onko ns ylikuormasuoja tms mikä lie ehjä ja paikoillaan kun ei käy, tässä oli menny kappaleiksi jolloin kompurassa ei pyöri kuin lähinnä hihnapyörä...
Samanlaisia on varmasti Alfoissakin.
Helppo katsoo tuossa kun moottori käy, jos hihnapyörän keskellä oleva pultinpää ei pyöri niin rikki on...ei väliä onko eco asennolla vai ei.
Peilillä myös näkee onko ns ylikuormasuoja tms mikä lie ehjä ja paikoillaan kun ei käy, tässä oli menny kappaleiksi jolloin kompurassa ei pyöri kuin lähinnä hihnapyörä...
Samanlaisia on varmasti Alfoissakin.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Vielä ei ole ongelmia ollut, töistä kun lähdin ulkolämpömittari 34 astetta,
sisällämittari ikkunat puoliksi auki 45 astetta. Jäähtyi jopa 32 asteseen noin 10 min ajossa (mittari ottaa kai koelaudasta lämpöä), no viileää tuli ja kaikki ok. Eli olisiko ongelma kuitenkin ollut liian suuri paine järjestelmässä.
Eikö sinne laiteta jokin paine,kylmäaine, väriaine ja öljy?
Jos se on kylmänä ylitäytetty 50g kylmäainetta, olisko niin herkkä että ei pysyis päällä?
Onko sielä joku automatiikka, joka päästäisi ainetta pihalle (sattumaako, et yli 3v ja 1kk vuotaa samanverran)?
No, jos se ny toimii, ei tarvi kovin helposti viedä autoo taas huoltoon
sisällämittari ikkunat puoliksi auki 45 astetta. Jäähtyi jopa 32 asteseen noin 10 min ajossa (mittari ottaa kai koelaudasta lämpöä), no viileää tuli ja kaikki ok. Eli olisiko ongelma kuitenkin ollut liian suuri paine järjestelmässä.
Eikö sinne laiteta jokin paine,kylmäaine, väriaine ja öljy?
Jos se on kylmänä ylitäytetty 50g kylmäainetta, olisko niin herkkä että ei pysyis päällä?
Onko sielä joku automatiikka, joka päästäisi ainetta pihalle (sattumaako, et yli 3v ja 1kk vuotaa samanverran)?
No, jos se ny toimii, ei tarvi kovin helposti viedä autoo taas huoltoon
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mulla teki samaa, että kompura meni hetkeksi päälle ja sippasi, tuota sitten teki koko ajan...Lehden mukaan mun auto oli 156 'restyling' vaikka itse olin lokeroinnut perus 156
Mutta jos kylmä-aineen määrä tippuu puoleen noin lyhyessä ajassa, niin kyllä siellä vuotoakin saataa olla. Onhan sinne yleensäkkin laitettu väriainetta tai öljyä jossa seassa väriainetta? Paha etsiä vuotoa jos ei ole väriainetta
Mutta jos kylmä-aineen määrä tippuu puoleen noin lyhyessä ajassa, niin kyllä siellä vuotoakin saataa olla. Onhan sinne yleensäkkin laitettu väriainetta tai öljyä jossa seassa väriainetta? Paha etsiä vuotoa jos ei ole väriainetta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
No niin, kompura vaihdettu ja taas pelaa...koko lystin joutui maksaan mutta on toivoa että saa takuuseen koska näillä kompuroilla on jatkettu takuu, 5 vuotta tai 150tkm...autolla ny menty 6v ja 121tkm.Skoda lakkasi puhaltamasta kylmää eilen, tulin siihen tulokseen että kompura sökö ja samoin tänään aamulla totesi Veholla ykkösasentaja, kompura leikannut kiinni..
Helppo katsoo tuossa kun moottori käy, jos hihnapyörän keskellä oleva pultinpää ei pyöri niin rikki on...ei väliä onko eco asennolla vai ei.
Peilillä myös näkee onko ns ylikuormasuoja tms mikä lie ehjä ja paikoillaan kun ei käy, tässä oli menny kappaleiksi jolloin kompurassa ei pyöri kuin lähinnä hihnapyörä...
Samanlaisia on varmasti Alfoissakin.
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Kivaa! - topikkiinkin kirjailtu sepostus tuosta minun probleemastani:
Dodiin. Kaikkihan alkoi siitä, kun ensimmäiset helteet tulivat ja alkoi pinna loppua tukkoisen ilmastoinnin kanssa, joten ilmastoinninhuoltoon vain aika ja samalla pyysin heitä korjaamaa hajonneen tupakansytyttimen. Hakiessa sitten utelin, että ettei kaa vain kompura olisi vaihtovalmis tms ja samalla hetkellä eräs korjaajista tulee kertomaan, että iso vuoto moottorin etuosassa, ja että piippari ei oikeen tottele. Noh uutta aikaa vaan ja painajaiset satojen eurojen muovinpalasista alkoivat lisäksi tupakansytytin ei vieläkään toiminut. Seuraavalla kerralla sain kuulla, että kaikki meni jollain tavalla uusiksi. Ilmeisesti vuotoa ei ollutkaan ja haju oli tullut joistain roiskeista. Sitten kun tutkivat tupakansytytintä huomasivat vian. Tupakansytyttimellä oli sama sulake ilmastointilaitteen kanssa ja jakopäänhuollossa vahingossa krhm spesialistilta jäänyt magneettikytkimen johto oli oikosulussa jakopään kopan alla ja näin ollen poltti sulakeita tiuhaan tahtiin.
Eli maksoin periaatteessa n170 euroa viidestä sulakkeesta ja kylmäaineesta. Mutta nyt toimii ilmastointi ja aurinko paistaa aijaijaijai
Dodiin. Kaikkihan alkoi siitä, kun ensimmäiset helteet tulivat ja alkoi pinna loppua tukkoisen ilmastoinnin kanssa, joten ilmastoinninhuoltoon vain aika ja samalla pyysin heitä korjaamaa hajonneen tupakansytyttimen. Hakiessa sitten utelin, että ettei kaa vain kompura olisi vaihtovalmis tms ja samalla hetkellä eräs korjaajista tulee kertomaan, että iso vuoto moottorin etuosassa, ja että piippari ei oikeen tottele. Noh uutta aikaa vaan ja painajaiset satojen eurojen muovinpalasista alkoivat lisäksi tupakansytytin ei vieläkään toiminut. Seuraavalla kerralla sain kuulla, että kaikki meni jollain tavalla uusiksi. Ilmeisesti vuotoa ei ollutkaan ja haju oli tullut joistain roiskeista. Sitten kun tutkivat tupakansytytintä huomasivat vian. Tupakansytyttimellä oli sama sulake ilmastointilaitteen kanssa ja jakopäänhuollossa vahingossa krhm spesialistilta jäänyt magneettikytkimen johto oli oikosulussa jakopään kopan alla ja näin ollen poltti sulakeita tiuhaan tahtiin.
Eli maksoin periaatteessa n170 euroa viidestä sulakkeesta ja kylmäaineesta. Mutta nyt toimii ilmastointi ja aurinko paistaa aijaijaijai