Nyt pojat,auttakaas tyttöä mäessä!
Valvoja: Moderators
Nyt pojat,auttakaas tyttöä mäessä!
Eli,mulla siis hallussani Alfa Romeo 166 2.0 TS
Avoliiton hajoamisen seurauksena auto,josta vielä vähän velkaa.
jäi minun huolehdittavakseni kun vastapuoli nosti kätensä pystyyn.
Itse en ole juurikaan autolla ajanut enkä tiedä tästä kapistuksesta MITÄÄN paitsi että se on katsastamaton,kärijarruvaijerin vaihto edessä ja uuden renkaat vanteille (kumit on jo hommattu)
Autosta ei ole juurikaan pidetty huolta,takakonttiin oli ilmestynyt 6 reikää..en tiedä onko siinä ollut jokin spoileri jonkin aikaa tms mutta reijät ovat erittäin rumat.
Mä olen NIIN pulassa tuon auton kanssa!!
Moottori vaihdettiin uuteen noin 2,5 v sitten jonka jälkeen auto on seissyt tosi paljon eli uudella moottorilla ei ole juurikaan ajettu.Samalla vaihdettiin kytkin.
Mitähän minun kannattaisi tehdä?Paljonko maksaa kumien laitto vanteille?Uusi akku (auto ei jostainsyystä käynnisty enää) ja tuo käsijarruvaijerin vaihto,käsijarru on siis ihan sellainen löysä.
Kannattaisiko auto myydä jollakkin varaosiksi?
Periaatteessa en tarvitsisi autoa mutta jos tuon saisi "satasilla" kuntoon niin voisin jonkin aikaa ajellakkin.
Nyt auto seisoo ystäväni parkkipaikalla josta se pitäisi kohta siirtää...
Ainiin,vielä yksi kysymys..Minkälaista akkua lähden motonetistä/biltemasta hakemaan?
Kiitos miljoonasti jos joku osaisi auttaa tai kertoa mihin kannattaa ottaa yhteyttä näiden asioiden kanssa.
Olemme Helsingissä.
Ps.Jos auton velka molempien nimissä ja minä maksan auton pois niin tuleeko minusta omistaja kun olen ns. 1.haltijana ja ex mieheni 2.haltijana?
Avoliiton hajoamisen seurauksena auto,josta vielä vähän velkaa.
jäi minun huolehdittavakseni kun vastapuoli nosti kätensä pystyyn.
Itse en ole juurikaan autolla ajanut enkä tiedä tästä kapistuksesta MITÄÄN paitsi että se on katsastamaton,kärijarruvaijerin vaihto edessä ja uuden renkaat vanteille (kumit on jo hommattu)
Autosta ei ole juurikaan pidetty huolta,takakonttiin oli ilmestynyt 6 reikää..en tiedä onko siinä ollut jokin spoileri jonkin aikaa tms mutta reijät ovat erittäin rumat.
Mä olen NIIN pulassa tuon auton kanssa!!
Moottori vaihdettiin uuteen noin 2,5 v sitten jonka jälkeen auto on seissyt tosi paljon eli uudella moottorilla ei ole juurikaan ajettu.Samalla vaihdettiin kytkin.
Mitähän minun kannattaisi tehdä?Paljonko maksaa kumien laitto vanteille?Uusi akku (auto ei jostainsyystä käynnisty enää) ja tuo käsijarruvaijerin vaihto,käsijarru on siis ihan sellainen löysä.
Kannattaisiko auto myydä jollakkin varaosiksi?
Periaatteessa en tarvitsisi autoa mutta jos tuon saisi "satasilla" kuntoon niin voisin jonkin aikaa ajellakkin.
Nyt auto seisoo ystäväni parkkipaikalla josta se pitäisi kohta siirtää...
Ainiin,vielä yksi kysymys..Minkälaista akkua lähden motonetistä/biltemasta hakemaan?
Kiitos miljoonasti jos joku osaisi auttaa tai kertoa mihin kannattaa ottaa yhteyttä näiden asioiden kanssa.
Olemme Helsingissä.
Ps.Jos auton velka molempien nimissä ja minä maksan auton pois niin tuleeko minusta omistaja kun olen ns. 1.haltijana ja ex mieheni 2.haltijana?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Renkaitten laitto vanteille maksaa koosta riippuen 10-15€/kpl. Ei sitä noilla violla kannata vielä osiksi myydä, oma vaivansa on siinäkin. Motonetissä on yleensä vihko siellä akku osastolla, josta voi tarkastaa minkälainen akku sopii autoon. Jos ei niin tulevat kyllä mielellään neuvomaan. Vaijereita saa myös motonetistä. Nuo on vissiin poikki jos ei siellä ole mitään vastetta. Jarruremonttikaan tuskin älyttömiä missään nyrkkipajalla maksaa.
E:Eipä ollukkaan Motonetissä 166sen osia ollenkaan. No mikä tahansa muu varaosaliike sulle ne vaijerit tilaa, akku löytyy Motonetistäkin.
E:Eipä ollukkaan Motonetissä 166sen osia ollenkaan. No mikä tahansa muu varaosaliike sulle ne vaijerit tilaa, akku löytyy Motonetistäkin.
Takapaksin reikiin en sano mitään, mutta rengastyöt kustantanee jotakin 50€ hintaluokassa. Voi olla isojakin eroja eri liikkeiden välillä.
Kannattaa ensin koittaa ladata vanha akku, jos vaikka tokenisi sillä. Luultavasti vaan tyhjentynyt seisonnan seurauksena ja saattaa hyvinkin olla vielä pelastettavissa. Uusi akku maksanee siinä 90€ huitteilla. Kyllä ne asiansa osaavassa paikassa tietää mikä akku siihen sopii. Rekisterinnumeron taitaavat tarvita.
Kannattaa ensin koittaa ladata vanha akku, jos vaikka tokenisi sillä. Luultavasti vaan tyhjentynyt seisonnan seurauksena ja saattaa hyvinkin olla vielä pelastettavissa. Uusi akku maksanee siinä 90€ huitteilla. Kyllä ne asiansa osaavassa paikassa tietää mikä akku siihen sopii. Rekisterinnumeron taitaavat tarvita.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Aloitan viimeisestä kysymyksestä. Kannattaa ilmoittaa rahoitusyhtiölle haltijasuhteen muutoksesta ja ottaa toiselta haltijalta nimmari paperiin. Soitto rahoitusyhtiölle niin selviää mitä pitää tehdä.
Käsijarruvaijerit maksaa noin 80 yhteensä kaikki kolme, aikaa vaihtoon meni itse tehtynä/ihmeteltynä noin 45-60 min. Eli korjaamo noin 30 min?
Kumien laittaminen vanteille sanoisin noin 100-150 euroa, halvemmallakin saattaa päästä jos soittelee eri paikkoihin.
Akku on noin 50-80 euroa, varaosaliikkeeseen vain kysymään tai sitten ottaa mitat vanhasta akusta ja tarkistaa mitä siinä lukee. Palaako käynnistyksen eston valo ja onko autossa muuten sähkö?
Puolen vuoden sisällä tulee sitten jakopää remppa jos auton moottori on 2,5 v vanha eli sen verran edellisestä vaihdosta. Hihnalla on vaihto väli 60 tkm/3v mikä tulee ekaksi vastaa. Ja tästä ei kannata poiketa tai saataa joutua remppaamaan vähän enemmänkin. Hihnana vaihto on luokkaa 700-800 eur teetettynä, tietty näkyy myyntihinnassa jos myy vanhalla hihnalla.
Järvenpään Carpojat on ollu omalla kohdalla asiallinen korjaamo.
Käsijarruvaijerit maksaa noin 80 yhteensä kaikki kolme, aikaa vaihtoon meni itse tehtynä/ihmeteltynä noin 45-60 min. Eli korjaamo noin 30 min?
Kumien laittaminen vanteille sanoisin noin 100-150 euroa, halvemmallakin saattaa päästä jos soittelee eri paikkoihin.
Akku on noin 50-80 euroa, varaosaliikkeeseen vain kysymään tai sitten ottaa mitat vanhasta akusta ja tarkistaa mitä siinä lukee. Palaako käynnistyksen eston valo ja onko autossa muuten sähkö?
Puolen vuoden sisällä tulee sitten jakopää remppa jos auton moottori on 2,5 v vanha eli sen verran edellisestä vaihdosta. Hihnalla on vaihto väli 60 tkm/3v mikä tulee ekaksi vastaa. Ja tästä ei kannata poiketa tai saataa joutua remppaamaan vähän enemmänkin. Hihnana vaihto on luokkaa 700-800 eur teetettynä, tietty näkyy myyntihinnassa jos myy vanhalla hihnalla.
Järvenpään Carpojat on ollu omalla kohdalla asiallinen korjaamo.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
En ole ns. nudisti, mutta väittäisin autoon menevän tuolla haltijajärjestelyllä molempien nimiin. Tosin me saimme ilmoitusosan postissa kotiin, niin saatiin itse täyttää se. Molempien nimi siihen kyllä tarvittiin, kun Paula oli haltijana ja omistajaksi tulin siinä vaiheessa minäkin.
Soita katsastuskonttorille, kai ne osaa asiansa.
Soita katsastuskonttorille, kai ne osaa asiansa.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Jos auton leiman eteen pitää hitsata, tehdä ainakin käsijarru kuntoon, akku vaihtaa, renkaat vaihtaa, niin kyllähän tuolle koko hommalle hintaa tulee... Jos ei sitten tosiaan joku auta tyttöä mäessä ja hoida noita tyyliin kympeillä. Osiin menee kuitenkin jotain ja jos auton hitsaamisessa pitäis pitää yllä edes jonkinlaista tasoa, niin alkaa tulla hommalle hinnan lisäksi tuntejakin. Eniveis, toivottavasti saat auton läjään ja ajeleen. Ja kun kylillä ajelet, niin muista pitää ovet tiukasti lukossa. Muuten on jo taas Alfa täynnä uusia tarjokkaita 

-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Rengastöiden hintoja tästä http://www.matinrengas.fi/Matin_rengas_ ... nkaat.html
Reiät takapaksin kannessa spoilerin jäljiltä? Kannattaa ehkä etsiä käytetty ehjä luukun kansi.
Kyllä noista hommista pitäisi selvitä "satasilla" jopa täällä Helsingissä. Tattarisuolta voisi löytyä kohtuuhintainen korjaamo ja jopa osia.
Reiät takapaksin kannessa spoilerin jäljiltä? Kannattaa ehkä etsiä käytetty ehjä luukun kansi.
Kyllä noista hommista pitäisi selvitä "satasilla" jopa täällä Helsingissä. Tattarisuolta voisi löytyä kohtuuhintainen korjaamo ja jopa osia.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Ei kait noihin lueteltuihin asioihin kovin hirveesti mene rahaa. Itse vaihdatin kesärenkaat vanteille + tasapainotin ne hintaan 10e/vanne. Ottivat vanhat kumit vielä kierrätykseen.
Motonetissä (tai muussa tarvikeliikkeessä) käsijarruvaijerit ei maksa paljoa ja ne vaihtaa puoleen tuntiin, molemmin puolin - kun tosiaan laittaa kaikki uusiksi. Jos siellä on vaan joku pätkä rikki, niin tietysti halvempi.
Akkua lataisin minäkin ensimmäisenä jos auto on seissyt pitkään. Sitten vasta uutta tilalle. Laittavat liikkeessä samaan rahaan uuden paikoilleen ja ottavat vanhan riesakseen.
Peräkontin reijät..hmm. Voisko ens hätään jotain tulppia reikiin laitella ettei happane koko laitos.
Joku ritarillinen alfauroshan vois käydä jeesimässä?
Motonetissä (tai muussa tarvikeliikkeessä) käsijarruvaijerit ei maksa paljoa ja ne vaihtaa puoleen tuntiin, molemmin puolin - kun tosiaan laittaa kaikki uusiksi. Jos siellä on vaan joku pätkä rikki, niin tietysti halvempi.
Akkua lataisin minäkin ensimmäisenä jos auto on seissyt pitkään. Sitten vasta uutta tilalle. Laittavat liikkeessä samaan rahaan uuden paikoilleen ja ottavat vanhan riesakseen.
Peräkontin reijät..hmm. Voisko ens hätään jotain tulppia reikiin laitella ettei happane koko laitos.
Joku ritarillinen alfauroshan vois käydä jeesimässä?

- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Eikös ne reiät ollut kontin kannessa?JaRoDD kirjoitti:Jos auton leiman eteen pitää hitsata
Tuulia, minkäs värinen se auto on? Nimimerkki "kumimuumi" on purkanut pari 166:sta ja sieltä voisi löytyä kansi konttiin.
Jos kantta joutuu maalaamaan auton väriin niin sittenhän kannattaa ehkä korjata se vanha kansi.
Motonet ei tunne ollenkaan 166 -mallia, mutta esimerkiksi täältä saa käsijarruvaijerit kyseiseen kikottimeen.
Edit: Tässä vielä linkki sinne kumimuumin kirpputorille.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=23344&page=1Alfieri kirjoitti:En usko minäkään, että menisi puoleen tuntiin käsijarruvaijerit, 45 min. itse tehtynä on huippuaikaJo auto on seissyt pitkään, niin perusasia on nesteiden tarkistus ennen ajoonlähtöä ja öljynvaihtokin on varmaan syytä tehdä ensi tilassa.
Tosta löytyy ohjeet, siinä on pari vinkkiä jotka helpottaa aika paljon vaijerin vaihdossa. Valitettavasti ohje on svedun kielellä.

- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Ai niin, puoleen tuntiin menee kun on apupoika jeesimässä
Vaatii tosin harjoittelua ja tietämystä siitä mitä tekee.
Ite ähelsin 156:ssa pelkästään takimmaisten kanssa 15min/puoli. Toisella kerralla kaverin autoon (156 -00) vaihdettiin kaikki pätkät molemmin puolin. Öljyn vaihdon kanssa nosturivuokran kokonaisaika oli 45min. Menihän se yliajalle tosiaan

Ite ähelsin 156:ssa pelkästään takimmaisten kanssa 15min/puoli. Toisella kerralla kaverin autoon (156 -00) vaihdettiin kaikki pätkät molemmin puolin. Öljyn vaihdon kanssa nosturivuokran kokonaisaika oli 45min. Menihän se yliajalle tosiaan

Herranjumala,täällähän on jelpattu ihan tosissaan 
Yllätyin kun näinkin monta vinkkiä tullut.
Matin Rengas on tuossa melkein naapurissa,tarvii soitella sinne jo heti perjantaina,kumit siis tosiaan on jo..Nettiautosta löytää aika helmiä jos on vaan hereillä.
Heikalla nuo molemmat vaijerit maksaisivat yht 50e,en edes tiennyt että niitä on enemmän kun yksi (? NAISET!)
Akun saankin veljen talliin latautumaan,josko sillä heräis auto edes henkiin,toivottavasti.
Luojan kiitos auto on ollut sisällä nyt kun on ollut sateita,olis varmaan homeessa koko vessa ainakin sieltä takaboxista.
Täytyy uutta kantta lähteä jostain metsästämään tai tehdä joku väliaikaisratkaisu.
Auto on hopeanharmaa eli luulis löytyvän aika hyvin tuon väristä tavaraa..kai?
Tykkään tuosta autosta ja olis kylä ihana saada se kuntoon!Jos ei muuta niin kesäksi ainakin.
Se on justiin kun en itse tiedä autoista ylipäänsä mitään,olishan se helppo mennä rahan kanssa johonkin magneettiin muttei pakka ihan riitä ainakaan tällähetkellä..sillon ei tosin itte tarttis huolehtia mistään

Yllätyin kun näinkin monta vinkkiä tullut.
Matin Rengas on tuossa melkein naapurissa,tarvii soitella sinne jo heti perjantaina,kumit siis tosiaan on jo..Nettiautosta löytää aika helmiä jos on vaan hereillä.
Heikalla nuo molemmat vaijerit maksaisivat yht 50e,en edes tiennyt että niitä on enemmän kun yksi (? NAISET!)
Akun saankin veljen talliin latautumaan,josko sillä heräis auto edes henkiin,toivottavasti.
Luojan kiitos auto on ollut sisällä nyt kun on ollut sateita,olis varmaan homeessa koko vessa ainakin sieltä takaboxista.
Täytyy uutta kantta lähteä jostain metsästämään tai tehdä joku väliaikaisratkaisu.
Auto on hopeanharmaa eli luulis löytyvän aika hyvin tuon väristä tavaraa..kai?
Tykkään tuosta autosta ja olis kylä ihana saada se kuntoon!Jos ei muuta niin kesäksi ainakin.
Se on justiin kun en itse tiedä autoista ylipäänsä mitään,olishan se helppo mennä rahan kanssa johonkin magneettiin muttei pakka ihan riitä ainakaan tällähetkellä..sillon ei tosin itte tarttis huolehtia mistään

Auto seisoo malmilla joten toi tattis ei olis yhtään huonon matkan päässä vaikka hinailis auton sinne...että te ootte hyvinTuulia kirjoitti:Herranjumala,täällähän on jelpattu ihan tosissaan
Yllätyin kun näinkin monta vinkkiä tullut.
Matin Rengas on tuossa melkein naapurissa,tarvii soitella sinne jo heti perjantaina,kumit siis tosiaan on jo..Nettiautosta löytää aika helmiä jos on vaan hereillä.
Heikalla nuo molemmat vaijerit maksaisivat yht 50e,en edes tiennyt että niitä on enemmän kun yksi (? NAISET!)
Akun saankin veljen talliin latautumaan,josko sillä heräis auto edes henkiin,toivottavasti.
Luojan kiitos auto on ollut sisällä nyt kun on ollut sateita,olis varmaan homeessa koko vessa ainakin sieltä takaboxista.
Täytyy uutta kantta lähteä jostain metsästämään tai tehdä joku väliaikaisratkaisu.
Auto on hopeanharmaa eli luulis löytyvän aika hyvin tuon väristä tavaraa..kai?
Tykkään tuosta autosta ja olis kylä ihana saada se kuntoon!Jos ei muuta niin kesäksi ainakin.
Se on justiin kun en itse tiedä autoista ylipäänsä mitään,olishan se helppo mennä rahan kanssa johonkin magneettiin muttei pakka ihan riitä ainakaan tällähetkellä..sillon ei tosin itte tarttis huolehtia mistään

-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
No se takakontti on jo varmaan homeessa kun vilkaset sinna varapyöräkotelon puolelle. Takakontin kannessa olevat reiät ei estä katsastuksesta läpipääsyä, mutta jos vedenpitävän haluat, paiskaa vaikka tarrat siihen 
Matin renkaassa minäkin olen käynyt...
Fixuksesta ostin akun omaani äpäyt satkulla viime talvena, ei se siitä paljoa halpene. Kaikki alle 120€ on ok. 10mm avaimen tarvit akun vaihtoon (sehän on takakontissa).
Nuo käsijarruvaijerit kannattaa tilata Heikalta ja asennuttaa missä tahansa nyrkkipajalla (vaikka ammattikoululla?) jos haluat halvalla päästä...

Matin renkaassa minäkin olen käynyt...
Fixuksesta ostin akun omaani äpäyt satkulla viime talvena, ei se siitä paljoa halpene. Kaikki alle 120€ on ok. 10mm avaimen tarvit akun vaihtoon (sehän on takakontissa).
Nuo käsijarruvaijerit kannattaa tilata Heikalta ja asennuttaa missä tahansa nyrkkipajalla (vaikka ammattikoululla?) jos haluat halvalla päästä...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ekana se akku, jotta saa liikenteeseen, lataus tai vaihto, ihan sama.
Sitten ne vaijerit, samalla kannataa varmaan pyytää pakokaasulappu jos korjaamolle vie, jos seissyt pitkään niin vatinee hiukan... "Opettamista", katsastusmies saataa läntätä hylsyn, mutta korjaamo saataa yrittää pidempääkin saada päästöjä kohdalleen polkemalla.
Renkaat menee katsastulsesta läpi vaikka olisivat minkälaiset korput, kunhan pintaa on enemmän kuin 1,6mm ja samanlaiset renkaat/akseli. meillä renkaat vanteille kustantaa sen sata euroa, kyllä varmana halvemmallakin pääsee.
Tuon jälkeenhän on katsastettu, olettaen, että ei löydy lisää vikaa.
Sitten ne vaijerit, samalla kannataa varmaan pyytää pakokaasulappu jos korjaamolle vie, jos seissyt pitkään niin vatinee hiukan... "Opettamista", katsastusmies saataa läntätä hylsyn, mutta korjaamo saataa yrittää pidempääkin saada päästöjä kohdalleen polkemalla.
Renkaat menee katsastulsesta läpi vaikka olisivat minkälaiset korput, kunhan pintaa on enemmän kuin 1,6mm ja samanlaiset renkaat/akseli. meillä renkaat vanteille kustantaa sen sata euroa, kyllä varmana halvemmallakin pääsee.
Tuon jälkeenhän on katsastettu, olettaen, että ei löydy lisää vikaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Joo, pakokaasut kannattaa mittautta korjaamolla. Hinta on yleensä noin puolet katsastukseen verrattuna ja jos jotain feelua on niin saattaa jopa saada korjatuksi/ säädetyksi sielä korjaamolla.
Takaluukun reiät paikkaa tilapäisesti esimerkiksi autotarvikeliikkeistä saatavilla peiteprikoilla tai ehkäpä jopa kontaktimuovillakin
Sen verran vielä siitä jakopäähuollosta, että jos hihnaa ei vaihdettu sen moottorinvaihdon jälkeen niin sekin alkaa olemaan ajankohtainen(kai se sentään on vaihdettu moottorinvaihdon yhteydessä?). Ja siitä ei kannata luistaa. Kaikki osat maksaa alle pari sataa. Vaihtotyön hintaa en tiedä kun olen vaihtanut itse. Itse asiassa tänään olisi tarkoitus vaihtaa tuohon omaankin.
Huolletulla jakopäällä auto on sitten helpompi myydä eteenpäinkin. Näitä kun ei muutenkaan varsinaisesti "revitä käsistä"
Edit:Sen käkkärin löysyyden syystä on vaikea sanoa täältä käsin, mutta jos oikein hyvä tuuri on niin käkkäriä vetelemällä ylös/alas ja jarrua pumppaamalla(?) se saattaa säätyä tiukemmaksi. Kannattaa ainakin kokeilla. Keskikyynärnoja vaan ensin ylös, ettei ole tiellä.
Edit2:Oheisen linkin kuvissa 3 ja 4 näkyvien käsijarrukaapelin kiinnikkeiden irtoaminen saattaa tehdä käsijarrusta löysän, eli kaapelin kiinnitykset koriin ja takatukivarteen kannattaa tarkistaa. Molemmilta puolilta autoa luonnollisesti.
Varsinkin tuossa alumiinisessa takatukivarressa (kuva 4) oleva pultti voi olla katkennut jos sitä joku on koittanut joskus avata.
Takaluukun reiät paikkaa tilapäisesti esimerkiksi autotarvikeliikkeistä saatavilla peiteprikoilla tai ehkäpä jopa kontaktimuovillakin

Sen verran vielä siitä jakopäähuollosta, että jos hihnaa ei vaihdettu sen moottorinvaihdon jälkeen niin sekin alkaa olemaan ajankohtainen(kai se sentään on vaihdettu moottorinvaihdon yhteydessä?). Ja siitä ei kannata luistaa. Kaikki osat maksaa alle pari sataa. Vaihtotyön hintaa en tiedä kun olen vaihtanut itse. Itse asiassa tänään olisi tarkoitus vaihtaa tuohon omaankin.
Huolletulla jakopäällä auto on sitten helpompi myydä eteenpäinkin. Näitä kun ei muutenkaan varsinaisesti "revitä käsistä"

Edit:Sen käkkärin löysyyden syystä on vaikea sanoa täältä käsin, mutta jos oikein hyvä tuuri on niin käkkäriä vetelemällä ylös/alas ja jarrua pumppaamalla(?) se saattaa säätyä tiukemmaksi. Kannattaa ainakin kokeilla. Keskikyynärnoja vaan ensin ylös, ettei ole tiellä.
Edit2:Oheisen linkin kuvissa 3 ja 4 näkyvien käsijarrukaapelin kiinnikkeiden irtoaminen saattaa tehdä käsijarrusta löysän, eli kaapelin kiinnitykset koriin ja takatukivarteen kannattaa tarkistaa. Molemmilta puolilta autoa luonnollisesti.
Varsinkin tuossa alumiinisessa takatukivarressa (kuva 4) oleva pultti voi olla katkennut jos sitä joku on koittanut joskus avata.