156 sele koneen irrotus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
PenttiN
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...

156 sele koneen irrotus?

Viesti Kirjoittaja PenttiN »

156:sesta (vm -01 2.0TS) pitäis vaihtaa moottorin takatiiviste (vuotaa aavistuksen), niin lähteekö kone pois yläkautta, vai onko helpompi ottaa alakautta.
Omassa tallissa ei onnistu, kuin yläkautta.
Samalla pitäis vaihtaa jakoremmi+hilppeet ja nehän vaihtuis nätisti, kun kone on irti.
Vai miten helposti lähtee pelkkä vaihelaatikko irti. Ei varmaan helposti, mutta jos vertaa koko koneen irrottamiseen.
Sitte pitäis vielä vaihtaa kallistuksenvakaajan puslat samaan syssyyn, ne vaihtuu varmaan aika helposti, jos kone on pois edestä.

Sitte vielä kehut ERITTÄIN hyvästä foorumista!
Eilettäin korjasin ilmastointia foorumilta löytyneillä ohjeilla ja taas puhaltaa kylmää :-D

PenttiN
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...

Viesti Kirjoittaja PenttiN »

Niin ja korjauslistalla olis vielä
-Öljyt ja suodatin (mitenhän on vaihteistoöljyjen laita? huoltokirjassa ei ollu mainintaa ollenkaan)
-nesteet
-Kytkinlevyn vois vaihtaa samalla, kun laatikko on irti
-tulpat
-Ilmastoinnin huolto (kannattaako tehdä ennen mahdollista koneen irrotusta,
vai vasta jälkeen?)
-Kuskinpuolen vetarin kumi (ehkä koko vetari, kun kolisee kääntäessä)
-koiranluut
-Ajotuksenmuuntimen huolto (käy raakasti tyhjäkäynnillä)

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Vaihteistonpuoleista kampiakselin stefaa vissiin tarkoitat takatiivisteellä?Ei se ihan kevyt operaatio ole konetta pois nostella. 156 ja 147sta ollaan onnistuneesti vaihdettu tuo kampiakselin stefa irrottamatta konetta. Apurunko irti rungosta ja ohjausvaihteesta, roikkumaan alatukivarsien varaan. Vetari irti. Moottori yläpuolelta kannatukseen, sitten moottorin alakannake ja moottorinkannake vaihteiston puolelta irti. Sitten laskee vaihteiston päätyä vähän alemmas ja irrottaa vaihteiston ja startin. Ei helppo homma, mutta onnistuu.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

jos pelkän tiivisteen vaihtais niin en irroittaisi moottoria, mutta kun luin tuon muun listan, niin ehkä se on järkevämpi irroittaa. Itse en irroittaisi kuin alakautta, voi olla että ei edes tule yläkautta vaihteiston kanssa, en tiedä.

Projektiosastossa on Backstrokerin kuvaus moottorin vaihdosta parkkipaikalla!

Ilmastointihuolto ehdottomasti rempan jälkeen, kompuraa kun joutuu siirteleen pois tieltä niin jokin liitos saattaa helposti alkaa vuotamaan.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei o ku Bluekobra. :wink:

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Mulla olisi myös selen koneenirrotus operaatio edessä. alfasta
en ole koskaan konetta ottanut, mutta muista useasti kylläkin ja
kaikki on tullut yläkautta nosturilla. onko tuossa jotain erikoisia
jippoja miksi sitä ei ilman lootaa saisi yläkautta nosturilla veke?

PenttiN
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...

Viesti Kirjoittaja PenttiN »

Pitää vähän tutkia, että tuleeko lopen helpommaksi nostaa koko kone yläkautta, vai sitten alakautta pelkkä loota irti.
Tuossa alkautta räpeltämisessä on vaan se, että joudun meneen naapuriverstaalle tuuskaan ja yläkautta nosto saattas onnistua omassa tallissa, jos ei auton alle tartte kovin hirveesti päästä.
Ei kai sitä apurunkoa tartte irrotella jos koneen nostaa yläkautta?

Mistähän löytyis kytkinlevy+asetelma+painelaakeri seleen?
Sopiiko manuaalilootan kytkinosat?
Motonet, eikä Ricambi myy selen kytkinpaketteja.
Onko joku tilannu onnistuneesti ebspares:lta tavaraa?

Mitä erikoista nuissa TS:n tulpissa on, kun sarja (4+4kpl) maksaa 140€ :shock:
Viimeksi muokannut PenttiN, 24 Loka 2011, 09:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

^EB:ltä on tilattu ja hyvin on tullut perille, asiantuntevaa porukkaa ja vastailee maileihin kiitettävästi. Suosittelen!

Komee on biili.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

eiköhän ricambi heikalta löydy osat, nettikaupassa ei ole kuin murto-osa tavaroista. Myöskin ihan tavan varaosaliikkeiden kautta luulisi saavan.

Tulppien vaihtoväli on 100tkm, jos 140e lla saat niin se on lähes ilmanen!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

PenttiN kirjoitti:Onko joku tilannu onnistuneesti ebspares:lta tavaraa?
Täälläkin hyviä kokemuksia EB:stä. Kannattaahan se suosia suomalaista jos valikoimassa on tarvittavaa pulikkaa ja hinta on suunnilleen tontilla mutta englantilaisten diilereiden kanssa homma on kyllä poikkeuksetta sujunut hyvin ja nopeasti.


Hyvännäköinen auto, tuoltahan 156:n kuuluukin näyttää!
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin