156 Keskuslukitus + avaimet + hälytin = Yhtä H****
Valvoja: Moderators
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
156 Keskuslukitus + avaimet + hälytin = Yhtä H****
Mulla hajos nyt sitten toisestakin avaimesta se pieni komponentti sieltä avaimen sisällä olevasta piirilevystä jota vasten sitten sillä kuminappulalla painellaan jos halutaan ovia lukkoon jne..
Ja jos lukitsen manuaalisesti lukosta ovet lukkoon niin se on Ok, mutta kun menen avaamaan ne niin hälytin alkaa huutamaan. Huusi tossa noin puolisen tuntia sillävälin kun yritin näpertää sitä avaimen piirilevyssä olevaa pirun pientä namiskaa, saaden sitten jotenkin painettua sen niin että häly loppui. Nyt en uskalla laittaa enää ovia lukkoon ollenkaan ja otin avaimesta koko piirilevynkin pois.. Oli pakko veivata ovien lukkonupitkjin pois ettei kukaan hoksaa niitä olevan ylhäällä..
Mitä eteen?
Ja jos lukitsen manuaalisesti lukosta ovet lukkoon niin se on Ok, mutta kun menen avaamaan ne niin hälytin alkaa huutamaan. Huusi tossa noin puolisen tuntia sillävälin kun yritin näpertää sitä avaimen piirilevyssä olevaa pirun pientä namiskaa, saaden sitten jotenkin painettua sen niin että häly loppui. Nyt en uskalla laittaa enää ovia lukkoon ollenkaan ja otin avaimesta koko piirilevynkin pois.. Oli pakko veivata ovien lukkonupitkjin pois ettei kukaan hoksaa niitä olevan ylhäällä..
Mitä eteen?
Re: 156 Keskuslukitus + avaimet + hälytin = Yhtä H****
Korjauta avain? Englannin Ebayssä on muutamia ilmoituksia, joissa tarjotaan avainten korjauspalvelua. Hinta on muistaakseni n. 40 euroa / avain. Avain lähetetään Englantiin ja siellä se on pari päivää ja sitten tulee pikapikana takaisin.alfreedo kirjoitti:Mulla hajos nyt sitten toisestakin avaimesta se pieni komponentti sieltä avaimen sisällä olevasta piirilevystä jota vasten sitten sillä kuminappulalla painellaan jos halutaan ovia lukkoon jne..
Ja jos lukitsen manuaalisesti lukosta ovet lukkoon niin se on Ok, mutta kun menen avaamaan ne niin hälytin alkaa huutamaan. Huusi tossa noin puolisen tuntia sillävälin kun yritin näpertää sitä avaimen piirilevyssä olevaa pirun pientä namiskaa, saaden sitten jotenkin painettua sen niin että häly loppui. Nyt en uskalla laittaa enää ovia lukkoon ollenkaan ja otin avaimesta koko piirilevynkin pois.. Oli pakko veivata ovien lukkonupitkjin pois ettei kukaan hoksaa niitä olevan ylhäällä..
Mitä eteen?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Eikä 156:ssa ole sellaista mekaanista avainta jolla kytketään hälytin pois toiminnasta. 166:ssa tuollainen on? Avaimen paikka siinä löytyy takaluukusta oikealta puolelta missä sijaitsee takapään relekeskus. Jos sen hälyttimen saisi pois toiminnasta niin silloin lukkoja voisi käyttää manuaalisesti. Missähän päin se hälyttimen torvi sijaitsee? 166:ssa sijaitsee tuolla takaluukun relekeskuksessa. Toinen tapa hiljentää hälytin olisi tietysti irroittaa tuon torven sähkökytkentä.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Täältä mikrokytkimet:
http://cgi.ebay.co.uk/Alfa-Romeo-Remote ... 4cf59be71e
Ja sitten piirilevyjen kanssa johonkin tv korjaamoon, niin avaimet on korjattu pikkurahalla ja helpolla. Kahden avaimen kolvauksesta maksoin yhteensä noin 10€
http://cgi.ebay.co.uk/Alfa-Romeo-Remote ... 4cf59be71e
Ja sitten piirilevyjen kanssa johonkin tv korjaamoon, niin avaimet on korjattu pikkurahalla ja helpolla. Kahden avaimen kolvauksesta maksoin yhteensä noin 10€
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Joo mutta vilkut jäis vilkkumaan.onefromnorth kirjoitti:Eikä 156:ssa ole sellaista mekaanista avainta jolla kytketään hälytin pois toiminnasta. 166:ssa tuollainen on? Avaimen paikka siinä löytyy takaluukusta oikealta puolelta missä sijaitsee takapään relekeskus. Jos sen hälyttimen saisi pois toiminnasta niin silloin lukkoja voisi käyttää manuaalisesti. Missähän päin se hälyttimen torvi sijaitsee? 166:ssa sijaitsee tuolla takaluukun relekeskuksessa. Toinen tapa hiljentää hälytin olisi tietysti irroittaa tuon torven sähkökytkentä.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Se kytkin mikä on tolleen "sandwitch" tyyliin koottu niin on kolmessa osassa ja ne ei pysy pirullakaan kii toisissaan..Jarsan kirjoitti:Eikö joku sukulainen tai kaveri osaisi tinailla sitä mikrokytkintä takaisin kiinni, kun kerran avaimenkin olet saanut auki? Ei sen nyt niin vaikeaa pitäisi olla, jos kolvia on jonkin verran edes käyttänyt.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Jos on jälkiasenteinen hälytin, niin sen saa varmaankin toimimattomaksi katkaisemalla virransyötön hälyttimelle plus poistamalla summerin (ovat joskus akkuvarmennettuja nuo summerit). Jos taas alkuperäinen, niin luulisi siitä löytyvän sen avainkytkimen jolla hälytin kytketään pois päältä.alfreedo kirjoitti:Joo mutta vilkut jäis vilkkumaan.onefromnorth kirjoitti:Eikä 156:ssa ole sellaista mekaanista avainta jolla kytketään hälytin pois toiminnasta. 166:ssa tuollainen on? Avaimen paikka siinä löytyy takaluukusta oikealta puolelta missä sijaitsee takapään relekeskus. Jos sen hälyttimen saisi pois toiminnasta niin silloin lukkoja voisi käyttää manuaalisesti. Missähän päin se hälyttimen torvi sijaitsee? 166:ssa sijaitsee tuolla takaluukun relekeskuksessa. Toinen tapa hiljentää hälytin olisi tietysti irroittaa tuon torven sähkökytkentä.
Toinenkin poiskytkemiskikka tuli mieleen. Jos sen kaukosäätimen saisi lähettämään yhden komennon esim. pinsetillä oikosulkemalla kytkimen ne jalat jotka normaalisti kytkeytyy yhteen kun nappia painetaan. Näin saisi lukot ja hälyttimen "auki" asentoon. Sen jälkeen mekaanisella avaimella lukkojen sulkeminen ja avaaminen ei pitäisi vaikuttaa hälyttimeen mitenkään, eli hälytysten ei pitäisi mennä päälle ellei kaukosäätimeen tämän jälkeen kosketa (varmuudeksi vaikka paristo pois kaukosäätimestä).
Lienee sitten erilainen kuin korjaamassani avaimessa. Ihan perus SMD kytkin oli ainakin siinä. Eli juurikin tällainen.alfreedo kirjoitti:Se kytkin mikä on tolleen "sandwitch" tyyliin koottu niin on kolmessa osassa ja ne ei pysy pirullakaan kii toisissaan..Jarsan kirjoitti:Eikö joku sukulainen tai kaveri osaisi tinailla sitä mikrokytkintä takaisin kiinni, kun kerran avaimenkin olet saanut auki? Ei sen nyt niin vaikeaa pitäisi olla, jos kolvia on jonkin verran edes käyttänyt.