33:sen sähkökaavioita? *LÖYTYI*
Valvoja: Moderators
33:sen sähkökaavioita? *LÖYTYI*
Piti eilen mennä katsastamaan auto ja ajattelin, että jos nyt nopeasti korjais ton töötin.. Oon pari vuotta sitten rakentanut oman tsydeemin siihen jolla ohitetaan se perinteinen kuparitappikatkaisija, no joo keskiö irti ja mittailemaan-> ei vikaa missään , mutta ei torvi soi. Konepelti auki ja akusta virtaa suoraan töötille-> soi! Tarkistan kaikki konehuoneen liitännät ja suihkutan niihin kontakti sprayta-> seuraus: töötti ei toimi ja jos kytkee valot päälle vivusta samanaikaisesti, kun auton virta on päällä (automattivalot), niin kaks relettä pitää jumalatonta meteliä (toinen konehuoneessa ja toinen ohjaamossa), eikä mikään valo toimi
Nyt tarvittaisiin vaikka aluksi ihan vaan selitystä niistä releistä ja sulakkeista(en omista ohjekirjaa), lisäksi jos joku tietää miten voisi ohittaa sen automaattivalotsydeemin (taitaa olla suomalaista perua..) Ja lopulta ois ihan kiva saada yös ne täydet sähkökaaviot!
Boxer33 kiittää ja poistuu takavasemmalle..
Nyt tarvittaisiin vaikka aluksi ihan vaan selitystä niistä releistä ja sulakkeista(en omista ohjekirjaa), lisäksi jos joku tietää miten voisi ohittaa sen automaattivalotsydeemin (taitaa olla suomalaista perua..) Ja lopulta ois ihan kiva saada yös ne täydet sähkökaaviot!
Boxer33 kiittää ja poistuu takavasemmalle..
Viimeksi muokannut Boxer33, 19 Touko 2004, 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Ainakin mulla on sulakkeiden vieressä jonkinlaiset symbolit, että millekkäs laitteille ne kuuluu. Torven kuvalla varustetun sulakkeen takana on ainakin äänimerkki ja jarruvalot. Huomasin kerran kun ifotaulu näytti että jarruvalot ei pelaa ja puoli kojelautaa purettuani ja liitokset tutkittuani huomasin että sulakehan se vaan oli mennyt. Jonka poltti tupakansytytin...tai siis puhelimen laturi...
Kannattaa tarkistaa se sulake. Mutta jos se on mennyt niin pitäisi olla myös jarruvalot pimeät ja infotaulussa pitäisi ledin palaa, jos toimii...tiedä näistä
Kannattaa tarkistaa se sulake. Mutta jos se on mennyt niin pitäisi olla myös jarruvalot pimeät ja infotaulussa pitäisi ledin palaa, jos toimii...tiedä näistä
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Löysin tarvittavat sähkökaaviot ja Alfaoppaat omalta kotikoneeltani . Ei oo vaan vähään aikaan tullut sitäkään kateltua.. Ja tööttikin korjaantui kun vaihtoi sen releen, onneksi olin purkanut vasta puol kojelautaa.. Valot korjaantuivat itsestään ja vaikka kuinka yritin saada vian takaisin, niin ei onnistunut
Että näin tällä kertaa
Että näin tällä kertaa
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Omassa 33:ssa oli mielenkiintoinen tööttivika; kun otti avaimet pois virtalukosta, töötti toimi ja kun avaimet lukossa, ei toimi. Eli maadoitti rattilukon kautta jotenkin... Onneksi oli tallin seinällä sen verran sähkörempasta jäänyt piuhaa että sai töötin puhisemaan, olin kyllä ehtinyt ostaa jo uuden töötin ja painonapin...
Takajarruista sellainen pieni varoituksen sana, että niiden jarrukengistä saattavat olla kitkapinnat irti. Mulla tuli hylky takajarrujen takia. Ne purettuamme meillä oli neljä käytettyä jarrukenkää joista oli kaikista kitkapinta irti. Mitähän olisi mahtanyt tapahtua, jos ajossa yksikin noista kitkapinnoista olisi kiilautunut jarrukengän rungon ja jarrurummun väliin...Boxer33 kirjoitti:Vielä kun sais noi tyhjäkäyntipäästöt ja toisen takajarrun kuntoon, niin pääsisi ajelemaan :roll: