156 pakki

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

156 pakki

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Onko normaalia että tuoreen 156:sen peruutusvaihde rusahtaa hieman valillä paikaltaan laitettaessa? ilmiö tuli n. viikon sisäänajon jälkeen. Kytkin on niin pohjassa kuin lattia sallii..

Onko tuo ominaisuus vai potentiaalinen vika?

tätä foorumia lueskellessa tulee vainoharhaiseksi :-D Onneksi on takuutakin reippaasti jäljellä.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Ainakin mulla rusahtaa joskus. Taitaa olla ominaisuus ? Välillä saa hakea pakkia pariinkin kertaan. Jalka pois kytkimeltä auttaa. Samoin ykkönen joskus harvoin rusahtaa. Puhalsin tossa päivänä eräänä ratsiassa. Ja kun lähdin taas liikkeelle kuului erittäin kuuluva SKRUNTS :oops: Poolisisetä hiukan jäi katteeleen perääni :lol:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Harpo kirjoitti:Ainakin mulla rusahtaa joskus. Taitaa olla ominaisuus ?
Tähän väliin puheenvuoro kutoskoneen puolesta, siinä on synkattu pakki, ei rutise :wink: (...no ehkei ainakaan pitäis...)

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Toinen luulotautista mieltä askarruttava oire on sitten hieman nitisevä kytkinpoljin. Tuokin nitinä tullu viimepäivinä.

Onko tuon loppumiseen mitään yksinkertaista kikkaa?

Mitään pykälää/muuta ilmiötä ei tuon nitinän kytkimessä tuntuisi olevan eli tuskin on vielä reilun viikon vanhassa vehkeessä vaihtokunnossa.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Mä en ole kyllä mikään asiantuntija, mutta ainakin itsellä pakki menee nykyään aina siististi ja kerralla silmään kun heittää pakin silmään kakkosen kautta.

pientä rusahtelua ilmenee kyllä ellei kierrokset ole ehtineet laskea, mutta niin se taitaa olla kaikissa autoissa.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

motorhead kirjoitti:Toinen luulotautista mieltä askarruttava oire on sitten hieman nitisevä kytkinpoljin. Tuokin nitinä tullu viimepäivinä.

Onko tuon loppumiseen mitään yksinkertaista kikkaa?

Mitään pykälää/muuta ilmiötä ei tuon nitinän kytkimessä tuntuisi olevan eli tuskin on vielä reilun viikon vanhassa vehkeessä vaihtokunnossa.
On siihen yksinkertainen kikka. Kabiinissa oleville polkimen liikkuville osille voitelua niin kitinä lähtee.

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Teillä on vaan liian pitkät kepit :wink:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Joskus voi vähän rusahdella, mutta aika harvoin. Yleensä ei heti ole ihan kohdallaan, pienen auton liikuttelun jälkeen menee aina ongelmitta sisään. Tietty jos on vähänkin kierroksia, niin rusahtaa helposti... :roll:

Mulla ei kytkinpoljin kitise, mutta jarru senkin edestä...
Ammattina autokauppa

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Vähän offtopic, mutta mun mielestä Alfan laatikko saisi toimia hieman täsmällisemmin muutenkin. Näin ainakin viimeiset kaksi JTS:ääni. 156 TS:n laatikkoa en enää muista.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 pakki

Viesti Kirjoittaja V6 »

motorhead kirjoitti:Onko normaalia että tuoreen 156:sen peruutusvaihde rusahtaa hieman valillä paikaltaan laitettaessa? ilmiö tuli n. viikon sisäänajon jälkeen. Kytkin on niin pohjassa kuin lattia sallii..

Onko tuo ominaisuus vai potentiaalinen vika?

tätä foorumia lueskellessa tulee vainoharhaiseksi :-D Onneksi on takuutakin reippaasti jäljellä.
kytkin ylös ja uudestaan ei kannata survoa sisään jos ei tunnu menevän, hajoo paikat :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Maclane kirjoitti:Mä en ole kyllä mikään asiantuntija, mutta ainakin itsellä pakki menee nykyään aina siististi ja kerralla silmään kun heittää pakin silmään kakkosen kautta.

pientä rusahtelua ilmenee kyllä ellei kierrokset ole ehtineet laskea, mutta niin se taitaa olla kaikissa autoissa.
Kakkosta tuskin kannattanee käyttää ennen pakin päällelaittoa. Se kun on muutenkin synkronoinniltaan kuormitetuin vaihde. Itse käytän yleensä nelosta :-) Ihme on, jos synkronoimaton vaihde menee paikallaan päälle rusahtamatta ilman muun vaihteen käyttöä ensin.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

niki kirjoitti: Mulla ei kytkinpoljin kitise, mutta jarru senkin edestä...
Sama juttu, kannattaa ruiskia jotain öljyä sinne kytkinpolkimen niveliin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 pakki

Viesti Kirjoittaja Epezi »

V6 kirjoitti:ei kannata survoa sisään jos ei tunnu menevän, hajoo paikat :mrgreen:
:lol:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Saattaapi olla ettei kytkin irrota ihan täysin. Kannattaa kokeilla kytkimen ilmaamista.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin