159 vettä oven välistä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

159 vettä oven välistä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Bongasimpas aamulla pienen puron 159 pelkääjänpuolen kynyyskotelon luonta. Olinkin ihmetellyt pientä lätäkköä matolla, mutta oletin, että tullut kenkien mukana :oops:

Löyty vanhoja topicceja joissa vesi on tullut jostain tuulilasin välistä, mutta tämä kosteus tuli kyllä ihan selvästi oven välistä, kun kurkkasin oven alalaitaan, mielestäni vesi tuli oviverhoilun sisältä. Onko siellä apurunko jonka tiivisteet vuotaa? en tullut katselleeksi vedenpostoaukkoja, jos siellä sellaisia on - pitäisi ainakin olla.

Tuleeko vuotavan tuulilasin vesi mitä kautta sisään, jostain hanskalokeron takaa, vai juurikin jostain oven välistä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

rosso amaranto
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Loka 2010, 13:51
Car(s): Giulia ja GTJ1600
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja rosso amaranto »

Sama homma mulla 147:n ovessa, Deltassa joskus aikoinaan yrittivät paikantaa mutta eivät löytäneet syytä ja jäi sitten siihen.
Lokerikossa kastuu paperit ja sateella tulee vesiä lattiankin puolelle?

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Oven sisällä oleva muovi huonosti kiinni. Minulla korjattiin takuuseen 159 viime kesänä.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Juurikin näin, kuin Kaugoh kertoo.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Että sellanen. huomasin myös ettäkuskinkin ovenvälistä tiputtelee kun kaartaa oikealle, yön jälkeen oli kuiva vaikka oli vähän satannut, on siinä rajoilla selvästikkin pysyykö ulkona vai ei.

Tulihan se vesi nimenomaan Kaugoh:lla ja Lakulla kaiuttimen kohdalta?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Se vesi valuu mustan sisäpahvin sisälle ja tulee ulos alimmasta kohdasta. Itse muovi tai massa voi puuttua tietty muualta, mutta vesi valuu alinpaan kohtaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

avasin ovipahvit etuovista, kiristelin ruuvit, jotkut olikin löysähköt, mutta tuskin niin paljoa, että olisi niiden takia vuotannut. tuosta oven apurungon tiivisteetstä alaosassa näkyi kosteusvaurioita. Puhdistin sitten kunnolla ja laitoin kevyen kerroksen silikoonia.

Sitä mä en bongannut miten se vesi olisi päässyt sitten ovipahvin ja oven väliin. ei löytynnyt mitään vedenpoistoreikiä mikä vähän kyllä pisti ihmetyttämään, ainoat mistä pääsee vesi läpi on alatiivisteen kiinitysrei'istä, mutta nuo tuskin ovat tarpeeksi avonaiset.

Seuraillaan tilannetta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW
Paikkakunta: Espoo

vuoto

Viesti Kirjoittaja koska »

Mulla korjailtiin samaa asiaa apparin puolen etu- ja takaovesta. Muovit siellä oli irti ja takuuseen meni. Tosin aiheutti muutaman lisäkäynnin Deltalla, kun rikkoivat autoa samaan tahtiin korjauksen kanssa. Nyt kuitenkin tiivisteet paikoillaan, apukuskin oven muovinen kahvaosa (jossa ikkunan avausnappi) vaihdettu ehjään ja verhoilukin taas likimain puhtaan näköinen.

Mitä tästä taas opimme: takuun umpeuduttua ainakin minä teen kaikki hommat itse, pääsen helpommalla...

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 vettä oven välistä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Vanha ketju, mutta tämä sattui nyt omalle kohdalle.
Eli rankemman sateen tai pesun jälkeen havaittavissa pieni lammikko vettä kuskin etuoven kynnyskotelon päällä kun aukaisee oven. Näyttäisi vesi viihtyvän suunnilleen ovikaiuttimen/oven alareunassa olevan valon kohdalla.

On sen verran vanha auto ettei ole enää takuuta jäljellä joten olisikos kellään heittää hyviä ohjeita mikä tiiviste pitäisi korjata? Leikin aikani vesiletkulla ja koitin paikallistaa veden reittiä, mutta jäi vuotokohta vielä epäselväksi.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 vettä oven välistä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei mitään tiivisteitä, sikaflexillä tms (itse taisin improvisoida ja käyttää silikoonitiivistettä joka tarkotettu öljypohjille, vesipumpuille tms.) se oven ja en oven sisällä olevan kovamuovin väli tiiviiksi. ei tarvitse koko matkalta, vaan se alalaita +10-15 cm ylös. Tuon jälkeen ei ole tullut tippaakaan ovien välistä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin