PERKELE...Alfa vandaalien käsiin...neuvoja kaivataan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jone
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Marras 2003, 23:10
Paikkakunta: Hki

PERKELE...Alfa vandaalien käsiin...neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Jone »

Aamun työmatka alkoi tylysti....alfan oikea kylki oli töhritty valkoisella maalitussilla molempien ovien matkalta 40 cm korkeilla kirjaimilla! Nyt sitten pitäs miettiä mitä sille tekisi. Soittelin Delta-auton maalaamoon ja sanoi, että yli maalaus keikka mitä todennäköisimmin edessä.....prkl. Vakuutuksen piikkiinhän tuo menee, mutta sävyerot mietityttää. Jos jollakin on kokemusta seuraavista, niin neuvot tulisi tarpeeseen: Onko myllytyksestä kokemusta vastaavassa tilanteessa? Onko Blue Vela väriä maalattu millä tuloksin ja missä? Kokemuksia Deltan maalaamosta? Muita maalaamo vaihtoehtoja? Pikkusen ottaa kypärään tällä hetkellä........

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Sitä en tiedä mikä on paras ratkaisu maalaamisen kannalta, mutta sen tiedän mitä töhrijälle tekisin :snipersmile:

Kaverin faija joka on automyyjänä hertsikassa sanoi käyttävänsä paljon Herttoniemen autoklinikkaa firman maalauksiin ja kehui että on osaava paja. Tekevät myös myllytyksiä käsittääkseni.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Tuo on mun painajainen, aina pelottaa että joku pikkunilkki sotkee tai raapii maalipinnan. Kannattaa kysellä muistakin maalaamoista kuin deltan käyttämästä kun vakuutushan tuon maksaa. Tuommosen kriminaalin kun sais rysänpäältä kiinni...
Tallissa Alfan mentävä aukko

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eiköhän tuon luulisi lähtevän myllytyksellä kun suorittaa sen pikapuoliin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

jos autossa on vaha pinnassa, voi lähteä jopa puhdistusvahalla tai kliinerillä :wink:
- Alfaholic -

GTV2.0
Viestit: 38
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 07:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja GTV2.0 »

Ensin rikosilmoitus poliisille vahingonteosta. Valokuvat sotkuista ja sen jälkeen autofixari putsaa helposti jäljet pois.
Ei mielestäni kannata tunkea itse mitään ainetta auton kylkiin, ennen kuin on kysynyt ammattifixarilta. Niiltä löytyy hyviä tehokkkaita ja maalipintaa vaurioittamattomia (kiva sana) aineita lähes kaikkiin ongelmiin.

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Onkos siellä saunan takana vielä tilaa?? :evil:

Ei yhtä paha juttu mutta kerronpa kuitenkin;

Kävin pesemässä auton ruokatunnilla ja sen jälkeen menin kauppaan. Olin ostoksilla n.10minuuttia. Kun tulin takaisin oli kolmet lokin paskat pitkin konepeltiä.. Se sieppaa kun muut eivät kunnioita toisen omaisuutta :bad-words:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Aika ilkeän tempun ovat kieltämättä menneet tekemään..

Itse tein vahingossa oman Alfan maalipinnalle hallaa. Alfa oli yltä päältä siitepölyssä, joten ajattelin huuhdella pahimmat pois. Oli aurinkoinen päivä, mutta sillä hetkellä pilvistä.. Huuhtelin auton parkkipaikalla ja menin sisään. Seuraavana aamuna pihalla odottikin järkytys. Aurinko oli ruvennut paistamaan ja polttanut vesipisaroiden läpi ikävät jäljet maalipintaan... Nyt tuli kallista :oops:

Myllytyksellä varmaan saa jotain pelastettua? :?
Ammattina autokauppa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

GTV2.0 kirjoitti:Ei mielestäni kannata tunkea itse mitään ainetta auton kylkiin, ennen kuin on kysynyt ammattifixarilta. Niiltä löytyy hyviä tehokkkaita ja maalipintaa vaurioittamattomia (kiva sana) aineita lähes kaikkiin ongelmiin.
Samaa mieltä.
niki kirjoitti:Aurinko oli ruvennut paistamaan ja polttanut vesipisaroiden läpi ikävät jäljet maalipintaan... Nyt tuli kallista
Täh? Ei mun autoihini ole mitään palojälkiä tullut vaikken olekaan rynnännyt kuivaamaan niitä aina jokaisen sadekuuron jälkeen :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

niki kirjoitti:Aika ilkeän tempun ovat kieltämättä menneet tekemään..

Itse tein vahingossa oman Alfan maalipinnalle hallaa. Alfa oli yltä päältä siitepölyssä, joten ajattelin huuhdella pahimmat pois. Oli aurinkoinen päivä, mutta sillä hetkellä pilvistä.. Huuhtelin auton parkkipaikalla ja menin sisään. Seuraavana aamuna pihalla odottikin järkytys. Aurinko oli ruvennut paistamaan ja polttanut vesipisaroiden läpi ikävät jäljet maalipintaan... Nyt tuli kallista :oops:

Myllytyksellä varmaan saa jotain pelastettua? :?
:lol: hohhoijaa.. olisipa edes vitsi
- Alfaholic -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eipä taida olla vitsi, samaa jälkeä tuli mun golffin kattoon :?

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Rolle kirjoitti:Eipä taida olla vitsi, samaa jälkeä tuli mun golffin kattoon :?
Ei tosiaan ollut vitsi :cry: , ja se katto on mullakin se kaikkein pahin. :(

Olen aiemmin lukenut aiheesta jostain lehdestä, jossa käytiin läpi auton oikeaoppista pesua ja vahausta. Vesipisara toimii kuulemma auringossa kuin suurennuslasi... Pinta näyttää siltä, kuin siitä olisi lähtenyt kiilto...

Pitäisköhän olla viemättä autoa vielä laitettavaksi.. ratapäivillä nähdään. :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

niki kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Eipä taida olla vitsi, samaa jälkeä tuli mun golffin kattoon :?
Ei tosiaan ollut vitsi :cry: , ja se katto on mullakin se kaikkein pahin. :(

Olen aiemmin lukenut aiheesta jostain lehdestä, jossa käytiin läpi auton oikeaoppista pesua ja vahausta. Vesipisara toimii kuulemma auringossa kuin suurennuslasi... Pinta näyttää siltä, kuin siitä olisi lähtenyt kiilto...

Pitäisköhän olla viemättä autoa vielä laitettavaksi.. ratapäivillä nähdään. :roll:
Joo puhdasta Fysiikkaa ja valo-oppia. Mulla ei ole onneksi häikkää ollut ton suhteen. Metalliväri kai kovempikin kestämään kaikkea. Tekeekö vahaus yhtään paremmaksi ?

Punainen on ehdottomasti paras Alfa väri ! 8) Mutta kuulemma pehmeää. Eli ei paljon kestä ja haalistuu helposti. Metallivärit + valkoinen puolestaan kaikkein kovimmat ja kestävimmät. Näin olen anatanut itseni itselleni ymmärtää.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Jeps. metalliväri kestää paremmin ainakin siihen verrattuna, että molemmat edelliset autoni pysyivät paremmassa kunnossa maalipinnan osalta, tai sitten se vain näytti siltä. Toinen autoista oli metallihopea, siinähän ei tunnetusti kaikki naarmut ja jäljet näy niin hyvin..
Ammattina autokauppa

Jone
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Marras 2003, 23:10
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Jone »

Loppu hyvin ainakin toistaiseksi. Töherrykset lähtivät tärpätillä kevyesti hangaten, ja lakkapinta säilyi vahingoittumattomana. taisi olla maalauksen pelastus, että auto oli vahattu viikkoa aikaisemmin ja töherrys irtosi vahan mukana.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jone kirjoitti:Loppu hyvin ainakin toistaiseksi. Töherrykset lähtivät tärpätillä kevyesti hangaten, ja lakkapinta säilyi vahingoittumattomana. taisi olla maalauksen pelastus, että auto oli vahattu viikkoa aikaisemmin ja töherrys irtosi vahan mukana.
Olisi varmaan lähtenyt tinnerillä vahaamattomastakin maalista mutta hyvä ettet joutunut kokeilemaan :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Jeps. metalliväri kestää paremmin ainakin siihen verrattuna, että molemmat edelliset autoni pysyivät paremmassa kunnossa maalipinnan osalta, tai sitten se vain näytti siltä. Toinen autoista oli metallihopea, siinähän ei tunnetusti kaikki naarmut ja jäljet näy niin hyvin..
Ei siinä kestävyydessä juurikaan ole eroa, punaisessa vain kaikki jäljet näkyy. Jos autoa oikein hoitaa, niin punaisenkin saa pidettyä virheettömänä vaikka miljoona vuotta. :-D
Itse en olisi punaista autoa ostanut, jos en olisi autopesulassa/fixaamossa töissä. Kotipihassa pesu ei oikein onnistu, koska sienellä ei kannata pestä (paitsi ennen vahausta), eikä rätillä kuivata. Kaikki hankaaminen jättää jälkensä.

Niin, itsellänihän on nyt vajaan viikon ikäinen Rosso 130 147.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Joo, jonkun kuvataiteilijan abstraktit tussiviirut putsasin kerran tinnerillä bussin kyljestä ja lähti ihan kohtuullisesti. Vehje oli kylläkin vanha rytö, Alfan kylkeen en olisi uskaltanut tinsua koittaa. Olisi voinut vaikka pehmittää pinnan.
Ei tinneri autonmaalia pehmitä jos et jätä hautumaan pitkäksi aikaa... paukkupullomaali tosin lähtee melko nopsaan :-D

Fiiu
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:27
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

On huono, kun noilla nykynuorilla ei ole minkäänlaista käsitystä toisten omaisuudesta :bad-words:
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Harpo kirjoitti:
Joo puhdasta Fysiikkaa ja valo-oppia. Mulla ei ole onneksi häikkää ollut ton suhteen. Metalliväri kai kovempikin kestämään kaikkea. Tekeekö vahaus yhtään paremmaksi ?
Muutamat täällä todella epäilivät, voiko vesipisarat jättää pintaan jälkiä. Tästä varoitellaan myös Korrekin sivuilla, joissa näyttäisi olevan ihan hyvä ohjeistus auton perushoitoon:

http://www.korrek.fi/hoito-opas/valitse_pesutapa.html

Nyt kun auto on vahattu ja laitettu, ei maalipinnassa ole enää yhtään vesipisaran aiheuttamaa laikkua. Nyt täytyy vain käsitellä autoa varovaisesti, ettei tule omalla töpeksimisellä pilattua koko autoa! Fiksaamon pihassa oli Bemari, josta oli omistajan huolimattomuudella saatu maalipinta niin karmeaan kuntoon (n. 8 vuotias 300-sarjan auto) ettei siitä selvitty kuin koko auton uudelleenmaalauksella.
Ammattina autokauppa

Avatar
sirTONTO
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Syys 2004, 05:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sirTONTO »

heh. täytyy hieman rehvastella tapahtuneesta. olin eräänä perjantaina mennyt nukkumaan ilman riehoja vaikka olis känni kuskaajakin löytynyt?
ehkä olin väsy tai jottain ei voi muistaa.
herään kuitenkin kaverin soittoon noin klo 3:30 kun se kännikuski soittaa auton sammumisesta kun eip oon kipunaa pyörijän jälkeen.
aatteltiin että rellun pyörijä vois olla syy pää ja saman koneen/eri auton entisenä omistajana. heh heh mikä lause :crazyeyes:
päätin lahjoittaa omani jos hommaa v-lopun aikana mulle uuden. noh revin palikan toiselta parkkikselta ja suuntasin isukin mersu srintterin rattiin. jossa on muuten aika paljon pinta-alaa piirtää. noh kokeneenä oikojana noiden parkkisten välillä vetäsin metän läpi noin (100m sitä riittää) ennenkuin näkee parkkiksen.
pysähdyin skutsiin kattelee mitä liikettä siellä pakulla oikeen...

hiipimisen jälkeen näin suputtelun syyn kaks nuorempaa muttei niin nuoria kun luulis 16-18v ja ei lökäreitä vaan jonkin näkösiä rokkaavia skede miähiä.
siinä aikani kattelutuani ja pähkäiltyäni aattelin et poliisi vai täys höyry päälle :twisted:

mikäs muukaan ku hakkaa päälle .....
otin oikeen tiukan ja möreen äänen niin läheltä kun vain hiipimään pääsin eli nokka pellille niiden ollessa koskin puolen oven takana missa tilaa eniten töherrellä. noh möläytin MITÄ PERRRKELETTÄ toinen lähti ensin nelinkontin kiihdyttämään ja toinen katto monttu auki eikä sanonu mitään?
kunnes ystävällisesti pyysin poistumaan vit....uun antaen hieman vauhtia vyöstä ja niskasta. 8) siinä rytäkässä pojiltä jäi reppu ja skedet. skeden laudat lahjoitin kaverille saunan pesään (kuulemma nokes ja hais pahalle noh se polttaminen oli pää asia :-D ) rullan viritin isukin vene traileriin. ja akseli härdellit annoin kummi pojalle. kun vaan aikaisemmin ois tiennyt että se harrastaa niitä :( .
ja repun sisältö=

-tusseja (koko sateenkaaren värit)
-bussi aikataulu (punainen)
-avain ketju ilman avaimia?
-3-pulloa poronkusi merkkistä ölyttä
-ja minidiskí soitin ja punk henkistä kaiketi ruotsalaistaMETELIÄ? niin hirveetä että joutu heittää metsä kanalintua.

ja mikä oli näiden kohtalo tussin meni verstaalle en ees tiennyt että noi hyviä tusseja tehdään? kai just tuhon tarkotukseen?
aikataulu joutu kierrätykseen ja poron pissat parempiin suihin korjaus keikan jälkeen. minidiskin myin enkä aio tuntea mitään omantunnon tuskia siitä!

noh mersu käyntiin ja kaverin luo siinä kun se vaihtoi sitä hyörijää minä kattelin vähän paremmassa valossa sitä taidetta ja jos en nyt ihan vääri muista niin se oli jonkin moista kirjotusta? sitä vaan ihmettelin et jos jotain iskulausetta tollasiin paikkoihin pitääkö sen kirjoittamiseen mennä ehkä 15min? eli ei kovin fiksuja tapauksia!
noh kaivoin pakusta liuotinta ja vodaa pistin pulloon ja ravistin kostutin rätin ja pyyhkäsin siihenhän ne jäi :lol:
ja kaverin pyörijät olivat tosiaan vähän sulaneen näköset siis ne kontaktit!
oli aika voittaja fiilis kun oli kaikki menny noinkin nappiin :mrgreen:
ASSISTENZA TECNICA

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Jone kirjoitti:Loppu hyvin ainakin toistaiseksi. Töherrykset lähtivät tärpätillä kevyesti hangaten, ja lakkapinta säilyi vahingoittumattomana. taisi olla maalauksen pelastus, että auto oli vahattu viikkoa aikaisemmin ja töherrys irtosi vahan mukana.
Mulle heräsi ensimmäisenä kysymys, mitä siihen kylkeen oli kirjotettu? Mitä niin tärkeää asiaa sillä vatipäällä voi olla että se pitää kirjoittaa toisen auton kylkeen..
156 2.0 TS ['98]

santtuk
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Elo 2004, 20:17

Viesti Kirjoittaja santtuk »

mulla on kans blu vela väri, just 3 viikkoa sitten rattijuoppo nykäs kylen sisään, koko kylki maalattiin, ovet vaihdettiin. sävy löytyi likimmäksi glasuritin kartasta. ei huomaa eroa jos ei tiedä..

Vastaa Viestiin