159 sähköistä
Valvoja: Moderators
159 sähköistä
Tämän alle voisi kasata ongelmia, omituisuuksia, ominaisuuksia ja löydöksiä liittyen sähköhässäköihin.
Haku 159 AND sähkö ei tuottanut haluttua tulosta. Pahoittelut jos moinen aihe jossain foorumin syövereissä on.
1. Kahteen otteeseen on vilauttanut jotain car security tekstiä näytöllä, kummallakaan kerralla en ole ehtinyt sitä lukea. Tämän jälkeen näytön vasempaan alakulmaan ilmaantuu ratin ja avaimen kuva. Kuvastaako tämä nyt häiriötä ajonestossa? Voisiko kyse olla "avaimen" pariston vähäisestä virrasta? Onko vaihdettavissa itse?
2. Jos vaihtaa akun joutuuko nollaamaan airbagit tms? Vai meneekö kuin hollywoodissa konsanaan eli helposti ja kivuttomasti?
3. Pääseekös tuohon kuinka hyvin sisälle tavallisella OBD-letkulla vai täytyykö olla joku speciaali?
Haku 159 AND sähkö ei tuottanut haluttua tulosta. Pahoittelut jos moinen aihe jossain foorumin syövereissä on.
1. Kahteen otteeseen on vilauttanut jotain car security tekstiä näytöllä, kummallakaan kerralla en ole ehtinyt sitä lukea. Tämän jälkeen näytön vasempaan alakulmaan ilmaantuu ratin ja avaimen kuva. Kuvastaako tämä nyt häiriötä ajonestossa? Voisiko kyse olla "avaimen" pariston vähäisestä virrasta? Onko vaihdettavissa itse?
2. Jos vaihtaa akun joutuuko nollaamaan airbagit tms? Vai meneekö kuin hollywoodissa konsanaan eli helposti ja kivuttomasti?
3. Pääseekös tuohon kuinka hyvin sisälle tavallisella OBD-letkulla vai täytyykö olla joku speciaali?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
1. Hälyttimen ilmoitus break in detected eli hälytys aiheutunut jostain.
Omasta autosta poistin hälyn käytöstä FiatEcuScannilla, koska Webasto aiheutti välillä hälytyksen.
2. Akun voi vaihtaa ihan rauhassa. Airbag yksikkö ei tiedä siitä mitään, koska siihen tuskin tulee edes jatkuvaa virtaa.
3. Normaali obd/can piuha käy. www.fiatecuscan.net sivustolla on kuvattu millainen piuha/pinnijärjestys käy eri laitteiden testaukseen.
Omasta autosta poistin hälyn käytöstä FiatEcuScannilla, koska Webasto aiheutti välillä hälytyksen.
2. Akun voi vaihtaa ihan rauhassa. Airbag yksikkö ei tiedä siitä mitään, koska siihen tuskin tulee edes jatkuvaa virtaa.
3. Normaali obd/can piuha käy. www.fiatecuscan.net sivustolla on kuvattu millainen piuha/pinnijärjestys käy eri laitteiden testaukseen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
2. Vaihdatin juuri autoon uuden akun, kun se vanha alkoi olla vähän niin ja näin. En halunnut ottaa riskiä, että joku aamu ei starttaa lainkaan.
Koko vaihto-operaatioon ei mennut paljon aikaa, akun kengät irti ja uusi akku paikoilleen. Myöhemmin sitten jouduin asettamaan kellon ja päivämäärän kohdilleen, mutta se meni varsin kivuttomasti.
Koko vaihto-operaatioon ei mennut paljon aikaa, akun kengät irti ja uusi akku paikoilleen. Myöhemmin sitten jouduin asettamaan kellon ja päivämäärän kohdilleen, mutta se meni varsin kivuttomasti.
Hyvä jos akunvaihdossa ei ole kummempaa. Eikös 166 dieselissä tarvitse bägin valo nollailla akun irroituksen jälkeen vai olenko ihan hakoteillä?
Tänään tuli jokunen virheilmoitus: Hillholderista ja car securitystä. Hetken päästä laitoin auton parkkiin ja jäin odottelemaan rouvaa saapuvaksi. Laitoin Boset tinnitus-asennosta nollille ja puhallinkin hidastui kun auto oli jo lämmennyt. Hetken päästä herjat hävisivät. Liekö akku ehtoopuolella ja runsaalla sähkönkäytöllä jää osalta laitteilta tarpeellinen virta saamatta?
No, huomenna ostan Boschin akun motonetistä niin näkee onko sillä vaikutusta.
Tänään tuli jokunen virheilmoitus: Hillholderista ja car securitystä. Hetken päästä laitoin auton parkkiin ja jäin odottelemaan rouvaa saapuvaksi. Laitoin Boset tinnitus-asennosta nollille ja puhallinkin hidastui kun auto oli jo lämmennyt. Hetken päästä herjat hävisivät. Liekö akku ehtoopuolella ja runsaalla sähkönkäytöllä jää osalta laitteilta tarpeellinen virta saamatta?
No, huomenna ostan Boschin akun motonetistä niin näkee onko sillä vaikutusta.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Auto kävi taas kerran Deltalla matkustajan puoleisen takaoven vesivuodon vuoksi. Siitä ei ole mitään varmuutta onko vuoto saatu hoidettua pois mutta nyt samaan oveen ilmaantui uusi ongelma. Lasinnostimen moottori käy mutta lasi jää ylös ja ovia lukittaessa suuntavilkut vilkuttavat useamman kerran.
Yhteensattumaa kun auto oli vasta edellisenä päivänä huollon katsottavana? Ei muuta kuin huomenna taas tiskille...
Yhteensattumaa kun auto oli vasta edellisenä päivänä huollon katsottavana? Ei muuta kuin huomenna taas tiskille...
Viimeksi muokannut Jonesi, 25 Tammi 2011, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ohjekirjaa selaamalla selvisi, että ratin ja avaimen kuva liittyy rattilukkoon. Ihmeellistä, että herjaa tuota ajon aikana. Auton sammuttamisen jälkeen rattilukko kuitenkin toimii. Hillholderin ilmoitus uusi myös lähes samantien kun auton ajoi deltasta ulos. Olisin toki voinut itsekin nollata koodit...
No, persgrillistä on vastus entinen ja Alfa menee taas laitettavaksi kunhan saavat osan. Saavat luvan samalla katsoa noita vähän perusteellisemmin. Akun vaihtoa kokeilen viikonloppuna.
No, persgrillistä on vastus entinen ja Alfa menee taas laitettavaksi kunhan saavat osan. Saavat luvan samalla katsoa noita vähän perusteellisemmin. Akun vaihtoa kokeilen viikonloppuna.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Hakoteillä olet, ei tarvitse mitään nollailla kun akku käy irti. Ainoa pulma on jos ICE:n koodi on hukassa, akun irroittaminen kun nollaa sen ja sitä joutuu syöttämään uudestaan. Jos ICE ei toimi niin silloin ei nimittäin ilmastoinin näyttökään toimi.noose kirjoitti:Hyvä jos akunvaihdossa ei ole kummempaa. Eikös 166 dieselissä tarvitse bägin valo nollailla akun irroituksen jälkeen vai olenko ihan hakoteillä?
Lisäksi joutuu sopeuttamaan sähköikkunat uudestaan painamalla jokaisen nappi pohjaan painettuna alas saakka ja kertanykäisyllä ylös.einari kirjoitti:2. Vaihdatin juuri autoon uuden akun, kun se vanha alkoi olla vähän niin ja näin. En halunnut ottaa riskiä, että joku aamu ei starttaa lainkaan.
Koko vaihto-operaatioon ei mennut paljon aikaa, akun kengät irti ja uusi akku paikoilleen. Myöhemmin sitten jouduin asettamaan kellon ja päivämäärän kohdilleen, mutta se meni varsin kivuttomasti.
Hirvittävän paljon ihmiset yleensä tappelee näiden can-väyläisten vehkeiden kanssa kun tulee jos jonkinmoista vikavaloa ja ilmoitusta kun akku alkaa olla tiensä päässä. Bemarifoorumilla sama juttu, 5-satku E60 sytyttelee aurinkolipan meikkivaloja itsekseen yms kun akku on huonossa hapessa.
Eli nyrkkisääntönä voisi sanoa; jos vikaherjoja tulee mitä ihmeellisimpiä, varsinkin käynnistyksen yhteydessä anti pollution filteriä sun muuta niin mittaa akun jännite ja jos on vajaata niin vaihda akku uuteen.
Akku vaihdettu, samaten avaimen patteri. Ei vaikutusta Hill Holderin ja rattilukon(?) herjoihin. Vikakoodeja en onnistunut löytämään. No, josko tällä kertaa saisivat Deltassa nuo katsottua samalla kun vaihtavat persgrillin vastuksen. Valot palavat nyt jatkuvasti ja cruise ei toimi myöskään (toimii silloin kun herjoja ei ole).
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Siis auto viikon ulkona lukitsemattona ja avaimet virtalukossa?? Kyllä silloin jo kaivataankin omatoimista autoaheme kirjoitti:Auto (159) seisoi ulkona vajaan viikon käyttämättömänä. Oli sitten jossain vaiheessa lukinnut itse itsensä, avaimet virtalukossa. Onneksi oli vara-avain lähellä, niin pääsi sisään.
Onkohan minulla kytkimen palautusjousi vasta katkeamassa, koska välillä ilmoitus hillholderin toimimattomuudesta tulee, mut lähtee melkein samointein pois... Ilmoitus tulee hyvin harvoin, ja mitään yhtenäistä tapahtumaketjua ei sisälly varoituksen tuloon.noose kirjoitti:Vastus on kuulemma vaihdettu ja rattilukon herja hävitetty.
Hillholderin toimimattomuus johtui kuulemma kytkimen katkenneesta palautusjousesta. Ei siis edes sähkövika.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Fiatcuscan pystyy muuttamaan hälyn pois päältä. Omasta autosta otin tuon turhakkeen pois päältä kun webaston kanssa hälytteli aivan turhaan.noose kirjoitti:Kahteen kertaan on hälyt alkaneet huutamaan itsekseen. Ekalla kerralla aamulla autolle mennessä ja toisella kerralla parkkihallissa.
Osaako joku sanoa missä vika, tai miten hälyt saa otettua pois käytöstä?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Osaatko antaa vinkkiä mistä valikosta tuo löytyy ja mikä asetus täytyy laittaa päälle?Maunu kirjoitti:Fiatcuscan pystyy muuttamaan hälyn pois päältä. Omasta autosta otin tuon turhakkeen pois päältä kun webaston kanssa hälytteli aivan turhaan.
Aiemmin löysin valikon jossa pystyi vaihtamaan hälyjen käyttäytymistä maa-alueiden mukaisiksi. Valittavana oli muistaakseni 0-7, joista 0 taisi olla inhabitant. Sitä kokeilin, mutta viime viikolla taas hälyt alkoivat huutaa parkissa.