Innovate LC-1 sensor timing error?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Innovate LC-1 sensor timing error?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei lambda toimi 75:ssä kuin muutaman sekunnin kerrallaan, sitten tulee aina sensor timing error. Hyviä ajatuksia siitä mitä tuolle tekisi?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Enpä tiedä varmaksi sanoa mikä on syynä, mutta vikoja noissa innovaten LC-1 laitteissa on ollut ihan jonkun verran.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Onhan kaikki kalibroinnit tehty ohjeiden mukaan?? Etenkin vanhemmissa LC-1 mokkuloissa oli vikaa, jotka menivät takuuseen.
Tuo ketju kannattaa käydä läpi -> http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=14&t=990

Itsellä tuo LC-1 toimii 75sessa vallan mainiosti.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä se on kalibroitu niin kuin pitääkin. Ohje kun ehdotti vian korjaukseksi uudelleenkalibrointia niin kokeilin sitäkin, eikä edelleenkään toimi kuin muutaman sekunnin.

Netistä joku päivä äkkiä vilkaisin ja näytti siltä ettei ole ihan harvinainen tuo sensor timing error. Yhtään ratkaisua siihen ei kyllä löytynyt. Täytyy vilkaista mitä tuolta finsquirtista löytyy...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuli tuo finsquirtin säie lukaistua läpi, mutta siellä ei ollut puhetta tuosta sensor timing errorista. Täytyy koittaa jostain etsiä sitä tietoa...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Innovaten manuaali kirjoitti: Error 8: Sensor Timing error (typically a damaged sensor).

1. Sensor overheating. (The Bosch LSU4.2 is rated to operate at a sensor housing temperature of < 900 degrees (measured at the bung) for maximum accuracy and control. When this operating temperature range is exceeded, the sensor can no longer be accurately controlled.)
=>
a. Perform sensor heater recalibration;
b. Move your sensor bung as far downstream as possible. Right before the cat, or 2-3 feet from the end of the tailpipe are good locations;
c. Add a heatsink to isolate the sensor from the pipe. The HBX-1 is an available accessory.

2. Sensor is damaged => Replace sensor.
Ei tuossa kamalan paljoa vaihtoehtoja tarjota
VMP

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Siirretty oikealle puolelle forumia.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

mattijus kirjoitti:
Innovaten manuaali kirjoitti: Error 8: Sensor Timing error (typically a damaged sensor).

1. Sensor overheating. (The Bosch LSU4.2 is rated to operate at a sensor housing temperature of < 900 degrees (measured at the bung) for maximum accuracy and control. When this operating temperature range is exceeded, the sensor can no longer be accurately controlled.)
=>
a. Perform sensor heater recalibration;
b. Move your sensor bung as far downstream as possible. Right before the cat, or 2-3 feet from the end of the tailpipe are good locations;
c. Add a heatsink to isolate the sensor from the pipe. The HBX-1 is an available accessory.

2. Sensor is damaged => Replace sensor.
Ei tuossa kamalan paljoa vaihtoehtoja tarjota
Ei tarjota joo. Liian kuuma se ei ole kun ei se tyhjäkäynnillä sekunneissa ehtisi mihinkään kuumentua. Toisaalta se anturi on ihan uusi, on varsin epätodennäköistä että se olisi suoraan paketista rikki, vaikka mahdollista se toki on.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuli tuota asiaa joutessa tutkittua ja huomasin että ecun maa on huono. Mittasin yleismittarilla ecun maanastan ja korin väliltä tyhjäkäynnillä 0,07 volttia, ja kun se maavirta on suurimmaksi osaksi suuttimien ohjausvirtaa eli jonkinlaista kanttiaaltoa mihin tuo yleismittari ei ehdi mukaan niin luultavasti jännitehuiput on ainakin kymmenesosavoltteja. Ei tuo ainakaan hyvästä ole, mutta riittääkö sotkemaan toimintaa niin pahasti että antaisi tuon takia sitä sensor timing erroria?

Täytyy se maa korjata joka tapauksessa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tilapäisratkaisuna laitoin eculle lisämaan johdonpätkällä ja lC-1 rupesi toimimaan. Täytyy laittaa nuo maat kuosiin kun pääsen taas työkalujen äärelle.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Tuomas K kirjoitti:Tilapäisratkaisuna laitoin eculle lisämaan johdonpätkällä ja lC-1 rupesi toimimaan. Täytyy laittaa nuo maat kuosiin kun pääsen taas työkalujen äärelle.
Miten sulla on toi LC-1 maatettu? Meneekö ECU:n kautta vai omalla maatolla suoraan lohkoon kuten Innovate painottaa tehtäväksi? Mielenkiintoista jos pelkkä kelluva ECU aiheuttaa tuollaisen vian LC-1:n outputin kautta.

Nimimerkillä muutamia outoja Sensor faultteja joskus kolme vuotta sitten jotka hävisivät itsestään eivätkä sittemmin uusineet..
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Se on maadoitettu ecun maahan. Se ohjehan painottaa että LC-1:lle ja eculle pitää olla yhteinen maa, mielellään sieltä lohkosta.

Moottoriin veikkaisin alkuperäisen johtosarjan maadoittuvan ja moottoriin ajattelin tehdä uuden maan.

Vastaa Viestiin