Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Katsastus takana. Tässä ne painot:
Etu: 360kg/293gk
Taka: 278kg/255kg
Katsastaja yksin autossa. Hmm... ...raavas mies..n.90-100kg. Tankki 1/4 täynnä. Euro kaasarimalli, akku edessä vasemmalla (ainakin uudemmissa ruiskuissa akku on oikealla takana). Ei mitään roinaa autossa.
Etu: 360kg/293gk
Taka: 278kg/255kg
Katsastaja yksin autossa. Hmm... ...raavas mies..n.90-100kg. Tankki 1/4 täynnä. Euro kaasarimalli, akku edessä vasemmalla (ainakin uudemmissa ruiskuissa akku on oikealla takana). Ei mitään roinaa autossa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Katsastin. Loimaa K1-Katsastajat. Sattui katsastaja jolla on Ritmo vm.88 ja sydän italialaisiin. Eli jutusteluksihan se meni. Lisäksi sain vinkin tuohon maalautus tarpeeseen. Erinomainen palvelu.
Pakokaasu:
CO% 2,44
CO2 12,6
HC pmm 166
O2 1,83
Pakokaasu:
CO% 2,44
CO2 12,6
HC pmm 166
O2 1,83
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
AMC 7300-9502. Käytiin kotosalla ja sehän lähti vanhalla puolalla käyntiin. Emme sitten hoksanneet edes yrittää uudella. Mutta, muka, mittasin tallissani useampaan kertaan että ensiöpiiri nollassa. Mutta sitten tarviketiskillähän sen vastus olikin sen n.1,2 ohm.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tähän mennessä oli kyllä paras avoilu kesä, kelien suhteen. Meillä oli se tilanne että vaimolla ei ollut lomaa lainkaan ja itse olen usein vkl töissä joten yhteinen aika oli enemmän kortilla kuin edellisinä kesinä. Sitten lähteminen vaatii vielä sen lapsenvahdin hommaamisen. (seli seli)
Ehkä auto olisi halunnut enemmän kilometrejä. Tulpanjohtojen ja sytytyspuolan uusimisen jälkeenhän auto jätti tielle. Uusi puola oli rikki. Lisäksi tuon autotalliremontin takia on autoa tullut ajettua päivittäin tallista ulos ja sisään. Toissapäivänä ei sitten käynnistynyt millään. Tulpat irti ja olivat ihan mustat ja kosteat. Puhdistus ja kuivaus niin lähti heti käyntiin.
Ehkä auto olisi halunnut enemmän kilometrejä. Tulpanjohtojen ja sytytyspuolan uusimisen jälkeenhän auto jätti tielle. Uusi puola oli rikki. Lisäksi tuon autotalliremontin takia on autoa tullut ajettua päivittäin tallista ulos ja sisään. Toissapäivänä ei sitten käynnistynyt millään. Tulpat irti ja olivat ihan mustat ja kosteat. Puhdistus ja kuivaus niin lähti heti käyntiin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipä nuo tunnu kovasti tykkäävän pikku siirtelyistä. Omalla ei ole hetkeen ajeltu juuri muuten kuin tallista pois ja takaisin jotta käyttörottelolle pääsee tekemään remonttia, ja jokusen kerran kun tekee noin niin ei enää jaksa käydä kuin kolmella. Pikku lenkki ja runtua koneelle kyllä sitten taas putsaa paikat.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mitäs veikkaatta vuotokohdaksi? Letkun alaosa öljyinen.
Muuten alusta näyttää ihan hyvältä. Mainostan samalla että tallia olen saanut valmiimmaksi.
Muuten alusta näyttää ihan hyvältä. Mainostan samalla että tallia olen saanut valmiimmaksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
OK. Tuo virranjakaja ei käynytkään mielessä. Kiristelin pohjaa ja pa-pumpun jalkaa.
Mistäs olette polttoainesuodattimia hankkinut? Alumiinikupillinenkoppa ja irtosuodatin siellä sisällä. Paikallinen autovaraosa nosteli käsiään.
Ja mitä syt.puolaa suosittelette?
Autonosturi on Launch. Pitkään itsekkin ja katselin eri vaihtoehtoja. Käytetytkin oli mielessä mutta sitten tämä tuntuikin järkevämmältä. Lisäksi tuo tila asetti vaatimukset leveydelle ja käpälöiden taittamiselle yms. Ihan tyytyväinen olen ollut. Näin Ylellä ohjelman jossa oli autokorjaamo ja karaoke yhdistetty niin näytti ko.korjaaja luottavan samaan nosturiin. Tuo pätkä vahvisti uskoani oikeaa valintaan.
Mistäs olette polttoainesuodattimia hankkinut? Alumiinikupillinenkoppa ja irtosuodatin siellä sisällä. Paikallinen autovaraosa nosteli käsiään.
Ja mitä syt.puolaa suosittelette?
Autonosturi on Launch. Pitkään itsekkin ja katselin eri vaihtoehtoja. Käytetytkin oli mielessä mutta sitten tämä tuntuikin järkevämmältä. Lisäksi tuo tila asetti vaatimukset leveydelle ja käpälöiden taittamiselle yms. Ihan tyytyväinen olen ollut. Näin Ylellä ohjelman jossa oli autokorjaamo ja karaoke yhdistetty niin näytti ko.korjaaja luottavan samaan nosturiin. Tuo pätkä vahvisti uskoani oikeaa valintaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Bensapumpun jalan juuresta tuo minullakin vuoti, mutta ajattelin että sinulla tulisi ylempää jos sotkee vesiletkua?
Omassakin on bensansuodattimena patruuna alumiinikupissa, Mopo-Sportista löytyi uusi filsu. Oli niillä koko suodatinasetelmakin tarjolla siltä varalta että sellaiselle sattuisi joskus tulemana käyttöä.
Noita Launchin nostureita itsekin olen katsellut. Mitähän eroa eri malleilla on, pitääkö halvinta jostain syystä välttää? Lompakko tuntuu mieltyneen noihin Hinnat alkaen -vehkeisiin
Omassakin on bensansuodattimena patruuna alumiinikupissa, Mopo-Sportista löytyi uusi filsu. Oli niillä koko suodatinasetelmakin tarjolla siltä varalta että sellaiselle sattuisi joskus tulemana käyttöä.
Noita Launchin nostureita itsekin olen katsellut. Mitähän eroa eri malleilla on, pitääkö halvinta jostain syystä välttää? Lompakko tuntuu mieltyneen noihin Hinnat alkaen -vehkeisiin
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt tuli räpellettyäkaasuttimien kanssa. Tarkistin imusarjan kumit. Tosin jäähän tuossa nuo imusarjan tiivisteen vuoto mahdollisuudetkin. Puranko kaasuttimia enemmän riippuu noiden kaasareiden huoltosarjan hinnoista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
105 sarjan spider
-73to-87Ownerssin kirjan mukaan 2l moottorissa 7,5mm. eli sama kuin dcoe:ssa.7,5mm. poran terä on hyvä mitta, varmaan tiedsitkin sen?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Huoltosatsi tuli ostettua. Käykö DCOE:n arvot myös DCOM:n kaasareihin? Lähinnä noiden uimureiden arvot.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Näyttää noissa kirjoissani olevan 6.5-7,5 (Alfa 75:sen kirja) ja 8,0mm (kaasarikirja) ehdin säätää tuohon 8,0mm. Eiköhän ole riittävän lähellä. Eikö kaikki kuitenkin tarkoita kohon ja tiivisteen välistä eroa kun mekanismi alkaa koskemaan neulaa?
Samoin noihin venttiilivälyksiin olen onnistunut löytämään pari eri arvoa. Nähtävästi imu 0,40 ja pako 0,50 ei heittäisi kauas? Spiderin oma kirja väittää imuksi 0,425-0,450 ja pako 0,475-0,500. Täytyy katsoa mitä välyksiä tuolta alkaa löytymään ja ottaa sen mukaan speksit.
Samoin noihin venttiilivälyksiin olen onnistunut löytämään pari eri arvoa. Nähtävästi imu 0,40 ja pako 0,50 ei heittäisi kauas? Spiderin oma kirja väittää imuksi 0,425-0,450 ja pako 0,475-0,500. Täytyy katsoa mitä välyksiä tuolta alkaa löytymään ja ottaa sen mukaan speksit.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Tuo 8 mm on se mihin on kaikkialla itsekin törmännyt, joten väittäisin sen olevan oikea arvo.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Näyttää noissa kirjoissani olevan 6.5-7,5 (Alfa 75:sen kirja) ja 8,0mm (kaasarikirja) ehdin säätää tuohon 8,0mm. Eiköhän ole riittävän lähellä. Eikö kaikki kuitenkin tarkoita kohon ja tiivisteen välistä eroa kun mekanismi alkaa koskemaan neulaa?
Samoin noihin venttiilivälyksiin olen onnistunut löytämään pari eri arvoa. Nähtävästi imu 0,40 ja pako 0,50 ei heittäisi kauas? Spiderin oma kirja väittää imuksi 0,425-0,450 ja pako 0,475-0,500. Täytyy katsoa mitä välyksiä tuolta alkaa löytymään ja ottaa sen mukaan speksit.
Ja nuo 0.40 ja 0.50 ovat oikeat.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Harmaantuu tuokin talven aikana. Uusiahan tuon saisi koko rätin. Mutta:
1. PA
2. Toimitusaika?
3. Hommana?
Hankkiessahan tuossa oli reuna irti+pieni halkeama. "Lopullisen" korjauksen sain kestämään kun porasin pieniä reikiä halkeaman reunaan ja vedin kaistaleet karhunlangalla yhteen. Siihen sitten kirkasta "sikaa". Kokeilin sitä ennen kaikkia liimoja ja muovihitsausta huonolla tuloksella. Tuon paikkauksen sai vielä piiloon mutta nyt on niin suuri että kovin siistiä ei siitä saa. Paitsi jos laittaisi sen päälle 1m mittaisin tarran.
1. PA
2. Toimitusaika?
3. Hommana?
Hankkiessahan tuossa oli reuna irti+pieni halkeama. "Lopullisen" korjauksen sain kestämään kun porasin pieniä reikiä halkeaman reunaan ja vedin kaistaleet karhunlangalla yhteen. Siihen sitten kirkasta "sikaa". Kokeilin sitä ennen kaikkia liimoja ja muovihitsausta huonolla tuloksella. Tuon paikkauksen sai vielä piiloon mutta nyt on niin suuri että kovin siistiä ei siitä saa. Paitsi jos laittaisi sen päälle 1m mittaisin tarran.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Kannattaa noilta markiisien tekijöiltä kysäista kanssa josko niiltä löytyisi uutta vinyyliä.
Ompeluttaminen todennäköisesti edellyttäisi rätin pois ottoa, jota on mahdoton ottaa ehjänä irti.
Vinkkinä, jenkeistä (ebay) noita rättijä saa alkaen luokkaa 150$. Toki rahdit ja tullit päälle.
Ompeluttaminen todennäköisesti edellyttäisi rätin pois ottoa, jota on mahdoton ottaa ehjänä irti.
Vinkkinä, jenkeistä (ebay) noita rättijä saa alkaen luokkaa 150$. Toki rahdit ja tullit päälle.
One life, live it!
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Ja $300-400 saa canvasi kattoa. On arvokkaamman näköinen ja todennäköisesti kestävempi. Itse laitoin tuollaisen canvasin. Tosin alunperinkin oli ollut kangasta, ei vinyyliä, joten tuo näyttää alkuperäisemmältä minun tapauksessa. Minulla on nyt neljäs kesä menossa ja takalsi on toistaiseksi pysynyt kirkaana. Saa nähdä milloin alkaa samenemaan.
Mielestäni kannattaa investoidea hieman enemmän eikä laittaa sitä kaikkein halvinta.
Toisaalta, eipä tuota minunkaan kattoa yleensä kukaan näe, kun on laskosteltuna penkkien taakse piiloon. Avossahan katto on sitä varten, että se otetaan pois.
Mielestäni kannattaa investoidea hieman enemmän eikä laittaa sitä kaikkein halvinta.
Toisaalta, eipä tuota minunkaan kattoa yleensä kukaan näe, kun on laskosteltuna penkkien taakse piiloon. Avossahan katto on sitä varten, että se otetaan pois.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Köyhän ratkaisu. Tarra on edellisen korjauksen jäljiltä jonka tein samalla tavalla mutta karhulankaa käyttäen. Nyt tuli kalastussiima mieleen. Eli pieniä reikiä repeämän reunoihin ja siimalla yhteen. Sitten pintaa kirkasta "sikaa". Ei siis silikoonia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ihme tosiaan. Kylmänä katto jää hieman koholleen ja taittuu kankeasti. Nyt meni ihan sievästi mutta lähes alhaalla ollessaan kuului vaan paukahdus. Tod.näk tuo on alkuperäinen, olisikohan materiaali jo kovettunut. Eilen kun otin auton sisälle, +30 ja auringossa niin "lasi" oli ihan vetelää.
Uusiahan tuo täytyy, ennemmin tai myöhemmin.
Uusiahan tuo täytyy, ennemmin tai myöhemmin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 20 Touko 2007, 17:56
- Car(s): EX Spider QV -89
- Paikkakunta: Pori/Nakkila
- Viesti:
Tilasin uuden rätin Alfa serviceltä muutamia vuosia sitten, oli jotain 600e ja vaihdoin itse, periaatteessa helppo homma mutta etureunan liimaus ja venyttäminen oli h,,,tin voimia vaativaa, nyt jälkeen päin katselee niin etureunan tere pitäisi ottaa yläreunan kromilistaan kiinni, eli se liimaus jne,,,,takaikkuna on ihan lerppa lämpimillä keleillä ja kova kylmänä, ja voin kuvitella että halkee vanhetessa. Minulla myös tulee himmeä pinta sisäpuolelle, eikä lähde muuta kuin hankaamalla jollain pesuaineella. Toi tarra korjaus varmasti ihan ok jos rätti muuten kunnossa. Itse olen huomannut että penkkien takana oleva verkko ja sen päissä olevat kierretapit syövät rättiä sisäpuolelta huomaamatta, onneksi rätin sivut ovat siltäkohtaa kaksinkertaista kangasta, muuten olisi puhki jo. Kangasrättiä kannattaa kuulemma imuroida, jonkun saksalaisen ohjelman mukaan pitää sitä paremmin kunnossa, onhan se pölyä täynnä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 20 Touko 2007, 17:56
- Car(s): EX Spider QV -89
- Paikkakunta: Pori/Nakkila
- Viesti:
Muistaakseni ei ollut muuta kuin rätti, liimana käytin postikin kontakti liimaa, joka kyllä on toiminut. Ikkuna aukon pystylinjassa oli kaksoispelti poppareilla kiinni ja alkuperäinen kangastaittelu oli hieman epäselvä merkitykseltään, joten jätin irtopellit pois. Jossain tapauksissa katon etureunan muotopelti on ruosteinen ja pitää vaihtaa. Netistä löytyy rätin vaihto ohjeet kuvineen googlaamalla.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuli tuo 400km tänään mittariin. Tuntui että loppumatkasta n.90km/h olisi jyrissyt. Kokeilin autotallinlattialla ja väittäisin että takalaakereissa olisi välystä. Kolahtee/naksuu kumpikin puoli kun autoa heiluttaa sivuttain, auton ollessa ihan normaalisti lattialla. En tiedä onko noin ollut aina. Otan auton kyllä huomenna nosturille mutta jos joku juttu tulee heti mieleen niin vinkit otetaan vastaan.
Ääni ei ole mikään paha. Kun nostettiin katto ylös niin tuntui että vasta sen jälkeen äänen alkoi erottamaan. Kokeilin vedättämistä niin väittäisin että vedättäessä ääni kuuluu mutta kun ottaa vedon pois niin lakkaa vaikka olisi mikä nopeus. Ääni kuuluu n.90km/h nopeudessa ja häipyy alemmassa/ylemmässä nopeudessa.
Ääni ei ole mikään paha. Kun nostettiin katto ylös niin tuntui että vasta sen jälkeen äänen alkoi erottamaan. Kokeilin vedättämistä niin väittäisin että vedättäessä ääni kuuluu mutta kun ottaa vedon pois niin lakkaa vaikka olisi mikä nopeus. Ääni kuuluu n.90km/h nopeudessa ja häipyy alemmassa/ylemmässä nopeudessa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)