Sprintin kipinä hukassa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfisti_61
Viestit: 134
Liittynyt: 14 Loka 2003, 02:58
Paikkakunta: Mäntsälä

Sprintin kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja Alfisti_61 »

Mutta vain ajoittain ja nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Sprintissä on seuraavanlainen ongelma: Ajoittain käynnitettäessä sytytysvirta tuntuu katoavan jonnekin. Kun ilmiö iskee niin auto käynnistyy mäkistartilla ilman ongelmia ja saattaa tämän jälkeen käynnistyä avaimestakin useita kertoja. Jossakin vaiheessa tuo ongelma taas iskee eikä muuta lääkettä ole kuin mäkistartti.
Olen kokeillut kolmea virtalukkoa mutta kaikilla sama tulos. Kohta loppuu omat keinot :(

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä oli Alfetassa moottorin maadoitus niin sopivasti hapettunut että välillä ei startannut (varsinkin kone kuumana), yleensä toimi hyvin. Eli yleismittari akun maan ja moottorinrungon välille ja startatessa ei saisi näyttää yli 1V lukemia. Saman voi tehdä akun plus navan ja startin syöttövirran välillä.
Tosin kun miettii tuota lausettasi niin nähtävästi auto starttaa normaalisti mutta ei käynnisty, tuolla maadoitusvialla auto ei starttaa lainkaan tai on tosi vaivalloista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfisti_61
Viestit: 134
Liittynyt: 14 Loka 2003, 02:58
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Alfisti_61 »

Juurikin näin, startti kyllä pyörittää oikein iloisesti mutta se juuttaan sytytysvirta katoaa välillä jonnekin.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Onko puolassa joku esivastusaysteemi, joka periaatteessa pitäia ohittaa startatessa..? Samantyyppistä murhetta muistelin teinivuosien tojotista.

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Sprintin sytytys

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Et kertonut sytkäyksikön mallia, vuosimallia etc. Itse tarkistaisin kaapeloinnin jakajalta sytkäyksikölle ja sieltäkin eteenpäin, piuhat saavat lämpöä ja tärinää kovasti. Ei olisi ensimmäinen poikki oleva johto ehjän kuoren sisällä alfassa. Lisäksi jakajan kansi tulisi mieleen, tai jos siellä on kierrosrajoitin pyörijässä rikki. Samalla saat siivottua kaikki liittimet ja maadotukset kuntoon. Mielestäni kosketusvika jossain paikassa jossa lämpöä ja tärinää.

Tai jos kyseessä yksikaasutinkone, tarkista magneettiventtiilin liitin ja kaapeli+ toiminta.

Edit: Vielä tuli mieleen akun alhainen virtanen tai kaapelivika, ei anna sytkälle virtaa kun haukkaa kaikki startille. Sama maapuolella.

2c

TimoJ

Ps. Kerro mikä oli kun toimii taas..
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja jiibee »

Sama ongelma, jos päivittäin käyttää niin ei ongelmia käynnistyksessä. Omat ajot Sprintillä sattuvat pääasiassa viikonloppuihin ja tällöin saa startata aika pitkään ennekuin käynnistyy. Webereihin on vaidettu suuttimet, tiivisteet, tasapainoitettu/ilma eli säädöt ovat kohdillaan, pensapumppu vaihdettu. Pensaletkussa on venttiili ettei putki tyhjenisi seisokin aikana, ei auta.
Olisko vaan niin että kaasarista pensa haihtuu pidemmän seisokin aikana, tehty ajamista varten. :lol:

Vastaa Viestiin