GTV 2.0V6T:n vireistäminen?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

GTV 2.0V6T:n vireistäminen?

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Entisenä ja toki aina mahdollisesti tulevana Alfistina rupesi kiinnostamaan turbo gtv:n virityspotentiaali. Kyseessä siis 95-05 valmistettu GTV (916). Onko jotain hyviä linkkejä/sivustoja joilta voisi vähän tutkia ja perehtyä tekniikkaan enemmän. Minkälaisia tehoja on saatu ja minkälaisilla ratkaisuilla yms. Yritin etsiskellä interwebistä ja foorumeilta, mutta ei onnannut...
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: GTV 2.0V6T:n vireistäminen?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

tomtom kirjoitti:Minkälaisia tehoja on saatu ja minkälaisilla ratkaisuilla yms
350hv/ 450Nm oli mun exässä penkin mukaan @0,7bar muistaakseni. Turbo, putkisto, cooleri, nokat, porttaus, suuttimet, pa-pumppu ja männät meni vaihtoon.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^tuosta ei varmaan kauheasti ole järkeä yli mennä? Alkaa voimansiirto oleen kovilla. Tosin isot pojat kertoi, että 3-litrasen 6-lovinen kestäisi vähän enemmän kuin turbon orkkis.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: GTV 2.0V6T:n vireistäminen?

Viesti Kirjoittaja tomtom »

alfa 156 v6 kirjoitti: 350hv/ 450Nm oli mun exässä penkin mukaan @0,7bar muistaakseni. Turbo, putkisto, cooleri, nokat, porttaus, suuttimet, pa-pumppu ja männät meni vaihtoon.
Ihan kiva tehojen kasvu :) Houkuttelis harrasteautoks joku turbo- tai turbotettavissa oleva auto ja pitää näitä vähemmänkin ilmeisiä vaihtoehtoja pohtia. Joku vanha saabi tai volvo on liian helppo vaihtoehto. Tosta vois siis kuitenkin vielä liikkuvia osia vaihtamalla puristaa vähän lisää. Jatkan googlettelua...
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

KJS kirjoitti:^tuosta ei varmaan kauheasti ole järkeä yli mennä? Alkaa voimansiirto oleen kovilla. Tosin isot pojat kertoi, että 3-litrasen 6-lovinen kestäisi vähän enemmän kuin turbon orkkis.
samaa kuulin minä että 6-lovisella askilla päästäis luotettavasti 450Nm korville kun 5-lovisella luotettavuusraja menis jossain 350Nm tienoilla...

no, mulla tuo 5-lovinen otti ainakin tuon 450nm mukisematta vastaan :P Kytkin sitten onkin toinen juttu...

Vastaa Viestiin