Kuinka paljon teidän alfat kuluttaa satasella?
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
@ DaViega
Täällä oli rengaspaineissa heittoa yli 1 bar! Arvaa vaan, huomasko sitä? No eipä huomannu ku sateella ja sillonkin hyvin huonosti. Tais olla 1,25bar oikeassa takarenkaassa kun muissa se 2,25... Että joo. Silmin näytti, että oikea ETUrengas oli vajaa, mutta olikin takarengas =P Että ei se parane mennä sanomaan ihan suorilta...
Täällä oli rengaspaineissa heittoa yli 1 bar! Arvaa vaan, huomasko sitä? No eipä huomannu ku sateella ja sillonkin hyvin huonosti. Tais olla 1,25bar oikeassa takarenkaassa kun muissa se 2,25... Että joo. Silmin näytti, että oikea ETUrengas oli vajaa, mutta olikin takarengas =P Että ei se parane mennä sanomaan ihan suorilta...
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Jos käytät autoa tyhjäkäynnillä paikallaan, niin kuluttaako se mittarin mukaan 14-16 litraa? Tietty veto päällä voin isompia lukemia ymmärtää mutta 16,8 litraa on paljon tyhjäkäynnillä jos lastina on vain kuski. Samoin jos auto rullaa tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa ja kulutus on 15 litran lukemissa kunnes auto pysähtyy, niin ei taida olla kaikki ihan kuosissa. Kokeilkaapa.Jarsan kirjoitti:Mikäs tuossa hämärää?Janne kirjoitti:Tyhjäkäynnillä ykkösvaihteella tasaisella auto liikkeessä 16,8l. Kytkin alas, jalka ei kaasulla edelleenkään....current näyttää edelleen pitkään 14-16 litraa. Hämärää!
Tämä ei mene ihan mittarin sekoilun piikkiin, vaan kyllä se bensa turhan nopeasti tankista katoaa. Noh, takuuseen saavat kattella ja tutkia asiaa. Liikkeessä on oikeasti ihan ok meininki, eivätkä kuittaa asiaa höpöpuheilla.
No, riippuu vähän autosta miten näyttää, mutta kyllähän se paikallaan ollessa vie äärettömästi/100km. Ei kait tuo paljoa vastusta ykkösellä tyhjäkäynnillä rullatessa tasamaalla, joten tuskimpa näkee isoa eroa kytkintä painaessa. Ja vauhdin hiipuminen kompensoi pienentynyttä kuormaa. Eli lukeman pitäisi lähteä nousemaan mitä hitaammaksi vauhti putoaa. Kyllähän sen auton voi antaa käydä siinä paikallaan vaikka kymmenen tankillista, eikä se ikäpäivänä saavuta 100km matkaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Paikallaanhan sen pitäisi näyttää litraa/tunti ja käsittääkseni sen luvun pitäis olla jossain 1-2litran välimaastossa moottorista riippuen. Näin ainakin 1.6l stilossa muistaakseni oli, kuten myös 1.8litrasessa passatissa.
EDIT:
Heti kirjoittamisen jälkeen tuli hassu tunne, että se määrä olisi sittenkin ollut paljon enemmän, mutten kuitenkaan osaa sanoa paljonko :o Joku tietävä tarkistakoot
EDIT:
Heti kirjoittamisen jälkeen tuli hassu tunne, että se määrä olisi sittenkin ollut paljon enemmän, mutten kuitenkaan osaa sanoa paljonko :o Joku tietävä tarkistakoot
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Juurikin tuon olen huomannut. Tyhjäkäynti esim 80 km/h nopeussa näyttää samaa kulutusta kuin moottorijarrutuksessa, mutta kun vauhti hidastuu alkaa kulutus jossain kohtaa nousta kunnes pysähdytään ja mittari ei enää näytä mitään.Jarsan kirjoitti:Eli lukeman pitäisi lähteä nousemaan mitä hitaammaksi vauhti putoaa.
Siinä mielessä Alfan mittari on erilainen (parempi) kuin monissa muissa merkeissä joissa tyhjäkäynnin (ja paikallaan olemisen) kulutus on jotenkin vakioitu.
Kun tuota hetkellistä tuijottaa niin kyllähän se kauan kestää tasaantua järkeviin lukemiin kiihdytyksen jälkeen. Tiedä sitten onko mittarin päivitysväli turhan iso, vai ruiskutetaanko löpöä oikeasti koneeseen noin loivasti.
Kerro ihmeessä jos keksivät jotain. Itse valitin samasta asiasta Autokeskukselle takuun puitteissa, mutta mitään ei kuulemma ole vialla. Nyt ollaan sitten takuun ulkopuolella, joten artisti maksaa.Janne kirjoitti:Noh, takuuseen saavat kattella ja tutkia asiaa. Liikkeessä on oikeasti ihan ok meininki, eivätkä kuittaa asiaa höpöpuheilla.
Luulisi tässä myllyssä ainakin olevan moottorioptimoijille työsarkaa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Oma(t) on menny paikallaan aina --- arvoon, ei näytä tyhjä käynnillä mitään. ja tämä nykyinen niin kuin ei dellinenkään mennyt alle 2.0 litran vaikka rullasit kuinka pitkään moottori jarrutusta, nopeastikkin tippuu tuohon, mutta siihen se jää
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Fiatissa oli aivan sama juttu; ei pudonnut kulutus alle kahden paitsi paikallaan tyhjäkäynnillä. Onkohan se jokin italialainen tapa ilmoittaa kulutusta?DaViega kirjoitti:Oma(t) on menny paikallaan aina --- arvoon, ei näytä tyhjä käynnillä mitään. ja tämä nykyinen niin kuin ei dellinenkään mennyt alle 2.0 litran vaikka rullasit kuinka pitkään moottori jarrutusta, nopeastikkin tippuu tuohon, mutta siihen se jää
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Ihmetellyt itsekin tuota "parilitraista" joka moottorijarrutuksessa näkyy. Aiemmat autot ovat kertoneet kulutuksen nollana (kun ruiskutus katkeaa moottorijarrutuksessa). Puskeeko alfa sitten jatkuvasti bensaa pyttyihin vai onko se vaan ajotietokoneen viritystä?
No toisessa päässä asteikkoa sitten lienee 25 on maksimit. Se jollottaa poikkeuksetta jos nollaa vaikka länärin päässä muistin ja pyrkii kohti itäväylää arkipäivänä. Ei vielä herttoniemessäkään ole muuttunut 25 litrasta. Ryystää ku -> . Lähiöruusut on persoja etanolille oli mikserinä tonic tai gaso.
Motarilla kyllä erittäin asialliset 11 - 12 litraa 125-135 mittarinopeuksilla.
No toisessa päässä asteikkoa sitten lienee 25 on maksimit. Se jollottaa poikkeuksetta jos nollaa vaikka länärin päässä muistin ja pyrkii kohti itäväylää arkipäivänä. Ei vielä herttoniemessäkään ole muuttunut 25 litrasta. Ryystää ku -> . Lähiöruusut on persoja etanolille oli mikserinä tonic tai gaso.
Motarilla kyllä erittäin asialliset 11 - 12 litraa 125-135 mittarinopeuksilla.
Itselle kehittyny vuosien varrella pieni turtumus Alfan mittaritietojen luotettavuuden suhteen. Jokseenkin suuntaa antavia ovat varsinkin ajotietokoneen kultuslukemat ja ulkolämpötilan lukemat.
A tripin nollaan joka tankkauksen yhteydessä ja vertaan siihen mitä todellisuudessa on kulunut. Ajotietokoneen mukaan soppaa olisi järjestäin kulunut karkeasti 1 litra enemmän /100 km mitä todellisuudessa on mennyt. Tiedä häntä mistä moinen johtuu. Kaiken se kuitenkin vie mitä tankkiin laittaa.
A tripin nollaan joka tankkauksen yhteydessä ja vertaan siihen mitä todellisuudessa on kulunut. Ajotietokoneen mukaan soppaa olisi järjestäin kulunut karkeasti 1 litra enemmän /100 km mitä todellisuudessa on mennyt. Tiedä häntä mistä moinen johtuu. Kaiken se kuitenkin vie mitä tankkiin laittaa.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Menisikin kahteen litraan. Jää yleensä pyörimään neljän ja viiden litran tuntumaan, vaikka kuinka laskettelee moottorijarrutuksella.
Edit: No ennätinkin sanoa! Pääsin kuin pääsinkin siihen 2l/100km lukemaan.
Edit: No ennätinkin sanoa! Pääsin kuin pääsinkin siihen 2l/100km lukemaan.
Viimeksi muokannut Jarsan, 27 Kesä 2011, 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Viime tankillisella 1010 kilometriä. Ekat 300 kilsaa maantieajoa ilmastointi täysilä huutaen, loput sekalaista ajoa maantie/kaupunki (70/30). Tankkauksen jälkeen laskien ainetta meni hieman vajaa 5,9 litraa satasella.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuutta litraa näkyy itsellä menevän. Jostain syystä ajotietokoneen näyttämän ja todellisen kulutuksen melkein litran gäppi on alkanut pikku hiljaa pienentyä; Nyt oli eroa enää kolme desiä. Harmi vaan että pienennys on tapahtunut ajotietokoneen lukeman suurenemisella eikä todellisen kulutuksen pienenemisellä.
Saisihan tuo vähän vähemmänkin viedä mutta lompakon kannalta se on kyllä ihan yks lysti.
Saisihan tuo vähän vähemmänkin viedä mutta lompakon kannalta se on kyllä ihan yks lysti.
- Epäkelpokeräilijä -
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Kalkulaattorin mukaan 5,07 l/100km meni GT:llä korpimaiden reissulla. Tietokone povaili neljää ja puolta.
Ajo oli siis motaria, maantietä ja metsäautoteitä. Kaupunkia tuli muutama kilometri Nilsiässä, Nurmeksessa ja Lieksassa. Kohtuullista, sanoisin.
Onhan noissa autoissa yksilöeroja. Esimerkiksi Peugeot 406 HDI numero yksi vei mulla reilun kutosen sadalla ja sen identtinen seuraaja kiskoi uudesta saakka taas litran vähemmän.
Ajo oli siis motaria, maantietä ja metsäautoteitä. Kaupunkia tuli muutama kilometri Nilsiässä, Nurmeksessa ja Lieksassa. Kohtuullista, sanoisin.
Onhan noissa autoissa yksilöeroja. Esimerkiksi Peugeot 406 HDI numero yksi vei mulla reilun kutosen sadalla ja sen identtinen seuraaja kiskoi uudesta saakka taas litran vähemmän.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Silti aikast kova kulutusHegou kirjoitti:eiku kyseessä siis 156 2.5 v6..Aquatica kirjoitti:@ Hegou, kyseessä ihan 2.0 tessu 156? Ei kuulosta kyl mun korvaani ihan normaaleilta, täällä mennään 10litralla satasella kaupunkissa...
166 2.5v6 varustettuna vielä sportronicilla,niin kulutus pyörii siinä 80km/h 8l-8.5l/100km.
Ja satasen nopeudella 9.1l/100km
Aivan liikaa tosin tuokin
Kyseessä siis maantie kulutus
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Voipi olla joku Italialainen Juttu (TM) tuo ajotietokoneen kulutuksen näyttö. Nimittäin meillähän ei Alfassa moista olekaan, mutta paremman puoliskon isäukon Stilo ei suostu näyttämään alle 2l/100 moottorijarrutuksella, oli kierrokset mitä tahansa ja jarrutus kuinka pitkä tahansa.
Normaalistihan syöttö on 0 tuossa tilanteessa, mutta ainakin 156 aloittaa syötön moottorijarrutuksellakin jossain 1500rpm tienoilla (sen tuntee ja kuulee kyllä), ilmeisesti jotta kone pysyy käynnissä (vai onko ne sitten ajatelleet tuon kierrosluvun sellaiseksi, jonka aikoina usein porukka alkaa sitä kytkintä polkemaan, että kerkee sitten moottori reagoida siihen?)
Yksi ääriesimerkki on Skoda Octavia, ainakin 1.8litranen TSI yhdellä turbiinilla. Ajotietokone väittää kulutukseksi 0/100 aina niin kauan kunnes kierrokset laskee alle 1050-1150, jonka jälkeen jatkuu syöttö. Tiedä sitten. Mutta Moottori-lehdessä Alfa Giulietta QV vs. Renault Megane-vertailussa totesivat Alfan näyttävän lähes nappiin kulutuksen, vaikkakin n. puoli litraa yli todellisen. Rellussa sama tilanne nurinperin. Parempi ainakin se, että näyttää enemmän kuin vähemmän....
Normaalistihan syöttö on 0 tuossa tilanteessa, mutta ainakin 156 aloittaa syötön moottorijarrutuksellakin jossain 1500rpm tienoilla (sen tuntee ja kuulee kyllä), ilmeisesti jotta kone pysyy käynnissä (vai onko ne sitten ajatelleet tuon kierrosluvun sellaiseksi, jonka aikoina usein porukka alkaa sitä kytkintä polkemaan, että kerkee sitten moottori reagoida siihen?)
Yksi ääriesimerkki on Skoda Octavia, ainakin 1.8litranen TSI yhdellä turbiinilla. Ajotietokone väittää kulutukseksi 0/100 aina niin kauan kunnes kierrokset laskee alle 1050-1150, jonka jälkeen jatkuu syöttö. Tiedä sitten. Mutta Moottori-lehdessä Alfa Giulietta QV vs. Renault Megane-vertailussa totesivat Alfan näyttävän lähes nappiin kulutuksen, vaikkakin n. puoli litraa yli todellisen. Rellussa sama tilanne nurinperin. Parempi ainakin se, että näyttää enemmän kuin vähemmän....
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
75% tuosta on maantieajoa
- Liitteet
-
- IMG_0549.JPG
- (139.44 KiB) Tiedosto ladattu 3341 kertaa
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Eivät ne asteikot aina niin kiveen hakattuja näytä olevan. Asennolla Curr... saan helposti yli 40 litran lukemia. Tänään juuri kiihdyttäessäni auton "isolle tielle", nousi lukema hetkeksi 42,4:n. Sitten taas moottorijarrutuksessa putosi siihen 2.0 lukemaan.
Normaali kulutus heiluu jossain 8-9 paikkeilla, riippuen onko matka(t) kaupungissa (12-13l) tai matka-ajona (7-8l).
Normaali kulutus heiluu jossain 8-9 paikkeilla, riippuen onko matka(t) kaupungissa (12-13l) tai matka-ajona (7-8l).
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Oma -03 vuoden V6 vei talvella ajopäiväkirjaa pitämällä 9,4 l/100 ja nyt helteillä ilmastointi päällä tasan 10l/100. Ajosta ehkä karkeasti 70 % jonkinnäköistä taajamapyörittelyä. Kaikenkaikkiaan voin sanoa olevani ihan tyytyväinen lukemiin, tai sen mitä nyt näillä bensanhinnoilla voi olla... Paitsi että talvinen siirtyminen ysikasiin tiputti kulutusta mulla melkein tasan litran
Mielenkiintoinen havainto tosin on se, että kovin monet tuntuvat olevan sitä mieltä että varsinkin 156 ajotietokoneiden kulutuslukemat ovat suuntaa antavia. Itsellä täysin päinvastoin, nollaan tripin joka tankkauksen yhteydessä ja olen nyt pitänyt kirjaa tammikuusta asti. Itse lasketun kulutuksen ja ajotietokoneen näyttämän välillä ei ole käytännössä eroa mulla lainkaan
Mielenkiintoinen havainto tosin on se, että kovin monet tuntuvat olevan sitä mieltä että varsinkin 156 ajotietokoneiden kulutuslukemat ovat suuntaa antavia. Itsellä täysin päinvastoin, nollaan tripin joka tankkauksen yhteydessä ja olen nyt pitänyt kirjaa tammikuusta asti. Itse lasketun kulutuksen ja ajotietokoneen näyttämän välillä ei ole käytännössä eroa mulla lainkaan
"Kaikenlaista harmia."
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Enpä tiedä mitä Alfojen tietokoneet näyttää, kun omassa ei sellaista ole, mutta esim. kaverin 2,2 litrasessa Opel Vectrassa (-05) näyttää paikallaan seisoessa 1,4l/h. Ja se muuten on kova syömään bensaa, ei tahdo alle kympillä mennä, vaikka kaveri on varsin rauhallinen kuskiAquatica kirjoitti:Paikallaanhan sen pitäisi näyttää litraa/tunti ja käsittääkseni sen luvun pitäis olla jossain 1-2litran välimaastossa moottorista riippuen. Näin ainakin 1.6l stilossa muistaakseni oli, kuten myös 1.8litrasessa passatissa.
EDIT:
Heti kirjoittamisen jälkeen tuli hassu tunne, että se määrä olisi sittenkin ollut paljon enemmän, mutten kuitenkaan osaa sanoa paljonko :o Joku tietävä tarkistakoot
Mutta joka tapauksessa, eiköhän se siinä 1-2 litraa/tunti liene lämpimän koneen kulutus tyhjäkäynnillä. Eli turha niitä on juurikaan sammutella
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Viime tankkausväleillä Crosswagonin kulutus on pyörinyt siinä 6,5-7,0 l/100km tietämissä. Etupäässä taajama- ja maantieajoa, vähän nurkkapyöritystä. Mielestäni ei hassumpaa jatkuvalla nelivedolla varustetulle autolle. Tankki on kooltaan kuitenkin sen verran vaatimaton, että tankaamaan joutuu varsin taajaan tahtiin.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Auto on 156 2.5 V6 ja jokaisen tankkauksen litramäärä ja kilometrit ovat Excelissä tallennettuna yli 8 vuoden ajalta.
Keskikulutus 5/2003 - 6/2011 on 9,67 litraa/100 km
Pienin kulutus 8,14 litraa/100 km (joulukuu 2009, ajettu 719 km, tankattu 58,54 litraa)
Suurin kulutus 11,53 litraa/100 km (kesäkuu 2005, ajettu 544 km, tankattu 62,70 litraa)
Keskikulutus 5/2003 - 6/2011 on 9,67 litraa/100 km
Pienin kulutus 8,14 litraa/100 km (joulukuu 2009, ajettu 719 km, tankattu 58,54 litraa)
Suurin kulutus 11,53 litraa/100 km (kesäkuu 2005, ajettu 544 km, tankattu 62,70 litraa)
Ne kenellä on autossaan ajotietokone voisivat ilmoittaa mittausvälin keskinopeuden .
Mahdoton näitä muuten on vertailla.
Silloin kun itsellä oli 156 V6 (JYT-6) kulutus oli 12.5L/100km.
Niihin aikoihin tuntui olevan muutenkin kiireempi liikenteessä kuin nykyään.
Nykyistä 164 3.0 12v en ole mitannut, mutta voisin veikata että omassa sekalaisessa köröttelyssä menee alta kymppiin reilusti.
Mahdoton näitä muuten on vertailla.
Silloin kun itsellä oli 156 V6 (JYT-6) kulutus oli 12.5L/100km.
Niihin aikoihin tuntui olevan muutenkin kiireempi liikenteessä kuin nykyään.
Nykyistä 164 3.0 12v en ole mitannut, mutta voisin veikata että omassa sekalaisessa köröttelyssä menee alta kymppiin reilusti.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
No eipä siitä vaivaa juurikaan ole. Merkkaan trippimittarista kilometrit kynällä bensakuittiin ja nollaan trippimittarin. Myöhemmin kirjoitan lukemat Excel-taulukkoon, ja se on siinä. Palkkiona pienestä vaivasta on seuranta miten auton (ja kuskin) vanhetessa polttoaineen kulutus muuttuu.Neuski kirjoitti:Siis tankkaukset ja kilometrit 8 vuoden ajalta Exelillä taulukoitu`?? Saanko udella, minkä ihmeen takia moinen vaiva?
Viimeksi muokannut 155156, 07 Heinä 2011, 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Mullakin tippui 5700km keskari alle 8,6 litraan Tahkon reissun jälkeen. Ehkä se jakauma kaupunki-maantie välillä on ollut aika kaupunkipainotteista
edit. Kattotelineillä oli 2 kokonaista maastopyörää ja ilmastointi koko ajan päällä.
edit. Kattotelineillä oli 2 kokonaista maastopyörää ja ilmastointi koko ajan päällä.
Viimeksi muokannut Janne, 11 Heinä 2011, 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
taajamassa kun ajaa niin keskikulutus siinä 9,7-9,9, mutta jos vähänkin menee pikkuteille höyläämään tasaista 80 niin tulee helpohkosti 9,5 keskikulutuslukemiin.
Oli miten oli, polttoaineen valo syttyy tosi aikasessa vaiheessa, jäljellä olevaa matkaa näytti 135km kun valo oli killunnut taulussa jonkun aikaa
Oli miten oli, polttoaineen valo syttyy tosi aikasessa vaiheessa, jäljellä olevaa matkaa näytti 135km kun valo oli killunnut taulussa jonkun aikaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean