156 Flekti ei pelaa
Valvoja: Moderators
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
156 Flekti ei pelaa
Mistä lähteä etsimään vikaa kun 156 Selen flekti ei pyöri missään
tilanteessa? lämpöanturi, puolinopeusvastus??
tilanteessa? lämpöanturi, puolinopeusvastus??
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Ilmeisesti lämpöanturissa on kärjet sekä puolinopeudelle että täydelle? Ota lämpöanturin johtot irti ja oikosulje puolinopeuden ja "yhteisen" johdot sytytysvirran päällä ollessa. Käynnistyykö puhallin? Tee sama "täyden" ja "yhteisen" johdoille. Käynnistyykö nyt? Jos puolinopeus lähti pyörimään oikosululla, anturissa vaikuttaisi olevan vika. Jos kumpikaan nopeus ei toimi, olisikohan vika puhaltimen +12V syötössä? Jos vain täysi nopeus toimii, puolinopeusvastus mahdollisesti rikki. Tuonhan voi tarkistaa yleismittarin vastusalueella. Pitäisi näyttää lähes 0 ohmia, eli lähes samaa kun jos mittajohdot pistää yhteen (mittari vastusalueella).
Ennen kytkentäkaavioon turvautumista voisi tarkistaa että puhaltimen moottorin toiseen liittimeen tulee +12V. Yleensä sähköt on rakennettu siten että +12V tulee suoraa tai lähes suoraa akulta heti kun sytytysvirta on kytkety. Termostaatti ja siihen liittyvät releet puolestaan katkovat maajohtoa. Eli termostaattipuolen ongelmat ei pitäisi näkyä +12V puuttumisena.
Jos +12V vaikuttaisi puuttuvan, kytkis käteen ja seuraamaan sähkön tietä akulta ko. piirissä välillä olevien releiden ja sulakkeiden kautta puhaltimen moottorille. Jos taas +12V tarjolla ja lämpöanturin korvaaminen oikosuluilla ei saanut puhallinta pyörimaan, niin kytkentäkaaviosta tarkasteluun kytkentä lämpöanturin ja moottorin negatiivisen navan väliltä.
Ei sitten sormia flektin katkottavaksi.
Ennen kytkentäkaavioon turvautumista voisi tarkistaa että puhaltimen moottorin toiseen liittimeen tulee +12V. Yleensä sähköt on rakennettu siten että +12V tulee suoraa tai lähes suoraa akulta heti kun sytytysvirta on kytkety. Termostaatti ja siihen liittyvät releet puolestaan katkovat maajohtoa. Eli termostaattipuolen ongelmat ei pitäisi näkyä +12V puuttumisena.
Jos +12V vaikuttaisi puuttuvan, kytkis käteen ja seuraamaan sähkön tietä akulta ko. piirissä välillä olevien releiden ja sulakkeiden kautta puhaltimen moottorille. Jos taas +12V tarjolla ja lämpöanturin korvaaminen oikosuluilla ei saanut puhallinta pyörimaan, niin kytkentäkaaviosta tarkasteluun kytkentä lämpöanturin ja moottorin negatiivisen navan väliltä.
Ei sitten sormia flektin katkottavaksi.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Puolinopeus ei toimi, missä vika?
Lämpöanturi on ilmeisesti termostaatin alapuolella lähempänä keulaa ja täyden nopeuden on taaempi.
Liittimeen tuli n 4V jännitettä.
Hyppylangalla virta ja ac päällä ei pyörinyt, käynnissä en huomannut kokeilla.
Täysinopeus hurahti päälle kun liittimen irrotti ja hetkeksi tuli ruiskunmerkkivalo. -> toimii.
Flektin vastukset mitattu, irroitettu ja putsattu, vastus aikalailla sama kuin vastuksen kehikossa lukee. 1,8 tai 0,18 ohmia (huono muisti)
Lämpöanturi on ilmeisesti termostaatin alapuolella lähempänä keulaa ja täyden nopeuden on taaempi.
Liittimeen tuli n 4V jännitettä.
Hyppylangalla virta ja ac päällä ei pyörinyt, käynnissä en huomannut kokeilla.
Täysinopeus hurahti päälle kun liittimen irrotti ja hetkeksi tuli ruiskunmerkkivalo. -> toimii.
Flektin vastukset mitattu, irroitettu ja putsattu, vastus aikalailla sama kuin vastuksen kehikossa lukee. 1,8 tai 0,18 ohmia (huono muisti)
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Eberin kuva:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
Osat 12 ja 15 Seinding Unit.
15:n liittimen kun otti irti, niin virtojen laiton jälkeen alkoi heti flekti pyörimään -> oletin täyden nopeuden lämpöanturiksi, johdon menee suojakuorien alla, joten reitti ei ole selvillä. Ajattelin sen kulkevan releelle/releille.
Näköjään myös kuivaimen paineanturi liittyy jollain tavalla siihen. Menossa ensi viikolla vaihtoon.
Myös sulakkeet tarvii vielä tarkastaa.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
Osat 12 ja 15 Seinding Unit.
15:n liittimen kun otti irti, niin virtojen laiton jälkeen alkoi heti flekti pyörimään -> oletin täyden nopeuden lämpöanturiksi, johdon menee suojakuorien alla, joten reitti ei ole selvillä. Ajattelin sen kulkevan releelle/releille.
Näköjään myös kuivaimen paineanturi liittyy jollain tavalla siihen. Menossa ensi viikolla vaihtoon.
Myös sulakkeet tarvii vielä tarkastaa.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Ilmastointilaite pyytää flektin pienempää nopeutta jos kylmäaine ei muuten lauhdu lauhduttimessa riittävästi. Eli kylmäaineiden paineet pielessä. Eli flektin pienemmälle nopeudelle on kaksi rinnakkaista lähdettä. Viallinen ilmastointilaitteen painekytkin tuskin on syynä siihen jos flekti ei pyöri ollenkaan. Itse etsisin releen joka flektin pienempää nopeutta ohjaa ja tutkisin pyöriikö flekti kun releen tilalle pistää hyppylangan niiden kahden navan väliin jotka flektin päälle kytkevät. Jos flekti ei tuollonkaan pyöri, vika löytyy flektin jännitteensyötöstä. Jos taas pyörii, niin vika löytyy viallisesta releestä tai siitä että termostaatin tai painekytkimen ohjaussignaalit ei löydä perille.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Kiitos tiedosta!
Tilanne on nyt se, että ollut kiirettä, kokeilin vain vaihtaa ac:n releen hyppylangan tilalle -> ei toiminut.
Pari päivää meni täytöstä, kunnes ilmastointi alkoi toimimaan mielestäni kunnolla.
Puskurin ollessa irti vedin rosvolla toisen puolinopeuden syötölle johdon (sijainti painekytkimen liittimessä) ja sen akun -napaan. Virrat kun laittaa päälle, magneetti venttiili kytkee ja puolinopeus käynnistyy.
Painekytkimen liittimeen tulee 1x12v ja 2x5v syötöt ja 2xmaa.
Yhteenvetona kaikki toimii, mutta ei releiden kautta (vielä).
Tilanne on nyt se, että ollut kiirettä, kokeilin vain vaihtaa ac:n releen hyppylangan tilalle -> ei toiminut.
Pari päivää meni täytöstä, kunnes ilmastointi alkoi toimimaan mielestäni kunnolla.
Puskurin ollessa irti vedin rosvolla toisen puolinopeuden syötölle johdon (sijainti painekytkimen liittimessä) ja sen akun -napaan. Virrat kun laittaa päälle, magneetti venttiili kytkee ja puolinopeus käynnistyy.
Painekytkimen liittimeen tulee 1x12v ja 2x5v syötöt ja 2xmaa.
Yhteenvetona kaikki toimii, mutta ei releiden kautta (vielä).
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 Flekti ei pelaa
Ilmastointi päällä käytetään flektin pienempää tehoa, täysteho taitaa vaatia vaan ehjän releen ohjauksen tai releen? Jos on multiecuscan käytettävissä, testaa flekti sillä. Jos sen voi paikallistaa joko pelkästään täysnopeuden toimimattomuuteen TAI se toimii suoraan käskettäessä, niin helpompi ratkoa: jos toimii suoraan käskettäessä, taitaa olla lämpötila-arvossa ongelmia? Tosin siitähän pitäis kai tulla vikakoodi? Velhot varmaan tietää 

Re: 156 Flekti ei pelaa
Tai sitten se etuvastus sieltä syyläristä on poikki....
- Liitteet
-
- Etuvastus pienennetty.jpg
- (75.9 KiB) Tiedosto ladattu 3266 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 Flekti ei pelaa
Mutta eikös etuvastusta käytetä vain ykköstehoon (eli siihen, mitä ilmastointi käyttää) ja sehän toimii? Vai onko tuossa kaksi kappaletta etuvastuksia... Kun olen ymmärtänyt etuvastuksen hoitavan vain matalamman jännitteen flektille, jotta ei aina pyöri täydellä teholla?
Re: 156 Flekti ei pelaa
Juu, olisi vain pitänyt vastailla oikeaan osoitteeseen/kysymykseen.
Eli vastusta käytetään 1 nopeuteen, ja tuon ollessa rikki puhallin ilmastoinnin ollessa päällä käy vain välillä täysillä.
Itsellä (kun 1 nopeus oli vastuksen ollessa rikki), kävi tuo flekti ilman ilmastointia vasta kun lämpömittari näytti yli 100 asteen lukemia.
Nyt kun 1 nopeus toimii, pysyy lämmöt nätisti kaupungissakin 90 nurkilla, ja mielestäni kylmääkin tulee paremmin.
Eli vastusta käytetään 1 nopeuteen, ja tuon ollessa rikki puhallin ilmastoinnin ollessa päällä käy vain välillä täysillä.
Itsellä (kun 1 nopeus oli vastuksen ollessa rikki), kävi tuo flekti ilman ilmastointia vasta kun lämpömittari näytti yli 100 asteen lukemia.
Nyt kun 1 nopeus toimii, pysyy lämmöt nätisti kaupungissakin 90 nurkilla, ja mielestäni kylmääkin tulee paremmin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 Flekti ei pelaa
Itselläni hieman sama: oli etuvastus kadonnut "johonkin", jolloinka ykkösnopeus ei toiminut lainkaan. Tästä seurasi se, ettei kylmää tullut kylmästöinnistä kovin tehokkaasti + lämmöt nousi "110"-viivalle, ennen kuin flekti pyörähti täysteholla käyntiin. Tästä aiheutui sellainen n. 30s välein tapahtuva 5-10s täyspuhallus ja sitten hiljaisuus. Nyt kun etuvastus on kunnossa, ei flekti edelleenkään pyöri ilman ilmastointia ykkösnopeudella, mutta näillä säillä sitä joutuukin käyttämään, joten lämmöt pysyvät kurissa.
Summattuna: hidas nopeus (A/C päällä esim. ja ilmastointi joutuu jäähdyttämään) ei toimi = etuvastus ensimmäinen syyllinen, useimmiten se. Kakkosnopeuden toimivuudesta en tiedä, mikä sitä varsinaisesti ohjaa - ECU? Jokatapauksessa multiecuscanilla voi testata flektin molemmat vaiheet.
Summattuna: hidas nopeus (A/C päällä esim. ja ilmastointi joutuu jäähdyttämään) ei toimi = etuvastus ensimmäinen syyllinen, useimmiten se. Kakkosnopeuden toimivuudesta en tiedä, mikä sitä varsinaisesti ohjaa - ECU? Jokatapauksessa multiecuscanilla voi testata flektin molemmat vaiheet.
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: 156 Flekti ei pelaa
Miten tuo nyt sitten ois helppo testata
voiko vika olla siinä ensimmäisessä isossa releessä
voiko vika olla siinä ensimmäisessä isossa releessä
Kerran Alfa aina alfa?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 Flekti ei pelaa
^^^Pienillä nopeuksilla ja paikalla olessaan pitäisikin tulla paremmin kylmää kun puolinopeus jäähdyttää kennoa koko ajan.
Suuremmilla nopeuksilla eroa ei välttämättä ole kun on jo ajoviimaa enemmän tarjolla.
^Relettä voi testata ainakin yleismittarilla ja akkulaturilla.
Suuremmilla nopeuksilla eroa ei välttämättä ole kun on jo ajoviimaa enemmän tarjolla.
^Relettä voi testata ainakin yleismittarilla ja akkulaturilla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 Flekti ei pelaa
Testerillä todella helppo. Napin painallus ja se laittaa flektin käymään halutulla (1. tai 2.) teholla. Flektin kakkosnopeus omien kokemuksien mukaan hyökkää päälle, kun lämpömittari on siinä "110"-asteen viivalla, hieman ennen. Jos ajat moottorin kuumaksi, parkkiin tyhjäkäynnille niin varmasti kuulee, toimiiko. Tietty jos lämmöt tuosta nousee, alkaa keittäminen olla lähellä... Ja taitaa nuo tietäjävelhot olla töissä ymv. joten muita suoria keinoja ei pakosti tiedetä juuri näillä näppylöillä
Ykkösteho on helppo ilman testeriäkin: laita ilmastointi päälle (sellainen kai löytyy?) ja reilusti kylmälle, jolloinka flektiä tarvitaan lauhduttimelle - tämänkin kuulee, mutta paremmin näkee kunhan pellin avaa.
@ Finest
Itselläni ei pyöri ykkösnopeudellakaan, jos ilmastointi ei sitä tarvitse. Eli käyttää vain tarvittaessa, eikä koko ajan kuten joillakin muilla tiettävästi tekee.

@ Finest
Itselläni ei pyöri ykkösnopeudellakaan, jos ilmastointi ei sitä tarvitse. Eli käyttää vain tarvittaessa, eikä koko ajan kuten joillakin muilla tiettävästi tekee.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 Flekti ei pelaa
^Ainakin paikalla ollessani mitä joskus pari kertaa vilkaissut on flekti pyörinyt. Se ei tietysti todista mitään.
Kävikö muuten ac ja fan rele ristiin? se olisi nopea kokeilu.
Edit: jotain 5€ paikkeilla maksoi uusi rele
Kävikö muuten ac ja fan rele ristiin? se olisi nopea kokeilu.
Edit: jotain 5€ paikkeilla maksoi uusi rele
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: 156 Flekti ei pelaa
fan ja ac releet kävi ristiin mutta sitten siinä oli semmonen isompi fan rele ihan ensimmäisenäFinest kirjoitti:^Ainakin paikalla ollessani mitä joskus pari kertaa vilkaissut on flekti pyörinyt. Se ei tietysti todista mitään.
Kävikö muuten ac ja fan rele ristiin? se olisi nopea kokeilu.
Edit: jotain 5€ paikkeilla maksoi uusi rele
huomasin myös että 1 ja 2 fanille oli oma sulake muttei kakkoselle ollut sulakkeen alla toista pinniä eli se sulake oli vissiin kahdella puhaltimella varusteltuun malliin
kumma kuitenkin että siinä paikalla oli sulake
Saako noita etuvastuksia ihan Motonetistä?
e: releet testattu, ei vikaa
Kerran Alfa aina alfa?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 Flekti ei pelaa
^Joo.
Nimi oli jotain "Fiat vastus, reikä väli 48mm" tai sinne päin.
Nimi oli jotain "Fiat vastus, reikä väli 48mm" tai sinne päin.
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: 156 Flekti ei pelaa
Kuulostaa oikealta mutta miksi siinä lukee lämmityslaitteen etuvastusFinest kirjoitti:^Joo.
Nimi oli jotain "Fiat vastus, reikä väli 48mm" tai sinne päin.
no kaippa tuo on oikea
e varaostiskillä kävin näyttään tuota potikkaa niin yks asiakas luuli sitä nimenomaan lämppärin vastukseski että kaippa ne käyttää noita moneen eri tarkoitukseen
Kerran Alfa aina alfa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 Flekti ei pelaa
Olisikos tämä? http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/488388/0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on ainakin nimenomaa flektin etuvastus.
Tuo on ainakin nimenomaa flektin etuvastus.

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 Flekti ei pelaa
^Toihan se. Ei ehtinyt/jaksanut päivemmällä kaivelemaan.
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: 156 Flekti ei pelaa
Nyt o vastus asennettu, eikä vieläkään pelaa...Finest kirjoitti:^Toihan se. Ei ehtinyt/jaksanut päivemmällä kaivelemaan.
Kerran Alfa aina alfa?
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Re:
Mulla oli sama ongelma taannoin, ihan siltä varalta että tästä jollekin iloa on:Ape kirjoitti:Meikällä lakkas flekti pelaamasta tänään mutta toimii ilmastoinninn ollessa päällä
olisikohan joku lämpöanturi mennyt
Malminkartanolla vaihtoivat lämpötila-anturin joka näennäisesti auttoi flektin toimintaan (pyöri siis ilman ilmastointiakin) mutta moottorin lämpömittari riehaantui näyttämään kiehumisrajaa koko ajan, kehottivat viemään merkkiliikkeeseen ihmeteltäväksi. Autokeskus teki sieltä tämmöiset löydöt ja temput (asentajan työselosteesta):
- lämpötila-anturin johtosarjan signaalijohdoissa vastusarvo liian suuri -> johdot korjattu
- tarvikeanturi näytti edelleen väärin signaalijohtojen korjauksen jälkeen -> anturi vaihdettu alkuperäisosaan
- flektin 1. nopeudelle ei tullut jatkuvaa virtaa, virtajohto hapettunut melkein poikki -> johto/liitin korjattu
- flektin esivastus rikki -> vastus uusittu
Tuon rumban jälkeen on taas pelittänyt sekä flekti että mittari niinkuin pitääkin.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Re:
sain kuin sainkin flektistä vikakoodin pitkän yrityksen jälkeen
p0481
Mitä nää merkitsee
Cooler fan relay 2 open circuit
Cooler fan relay 2 short to B+
e:sulakkeet vaihdettu. Flekti toimii kuitenkin encudiagilla. Eli onko joku anturi sökö?
E: flekti toimiikin, tosin vain nopealla puolella mutta lähtee pyörimään vasta 110 asteessa. Vika koodin, kuitenkin antaa.
Mikä anturi on mittarille?
Edut tiä vielä kerran. Luin ulkomaisilta foorumeilta, että ilmastoinnin paineella voi olla merkitystä hitaamman nopeuden kans.
p0481
Mitä nää merkitsee
Cooler fan relay 2 open circuit
Cooler fan relay 2 short to B+
e:sulakkeet vaihdettu. Flekti toimii kuitenkin encudiagilla. Eli onko joku anturi sökö?
E: flekti toimiikin, tosin vain nopealla puolella mutta lähtee pyörimään vasta 110 asteessa. Vika koodin, kuitenkin antaa.
Mikä anturi on mittarille?
Edut tiä vielä kerran. Luin ulkomaisilta foorumeilta, että ilmastoinnin paineella voi olla merkitystä hitaamman nopeuden kans.
Kerran Alfa aina alfa?
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Re:
Tänään kerkesin paneutua asiaan oikein ajan kanssa. Low speed fan toimiikin, mutta lähtee päälle vasta 97asteessa ja mittari näyttää 110.Ape kirjoitti:sain kuin sainkin flektistä vikakoodin pitkän yrityksen jälkeen
p0481
Mitä nää merkitsee
Cooler fan relay 2 open circuit
Cooler fan relay 2 short to B+
e:sulakkeet vaihdettu. Flekti toimii kuitenkin encudiagilla. Eli onko joku anturi sökö?
E: flekti toimiikin, tosin vain nopealla puolella mutta lähtee pyörimään vasta 110 asteessa. Vika koodin, kuitenkin antaa.
Mikä anturi on mittarille?
Edut tiä vielä kerran. Luin ulkomaisilta foorumeilta, että ilmastoinnin paineella voi olla merkitystä hitaamman nopeuden kans.
Itse epäilen lämpöanturia. Mistä niitä saa? Pikaisella googlauksella en löytänyt.
Kerran Alfa aina alfa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 Flekti ei pelaa
^motonetista saa lämpöantureita. kaverin tessussa oli kans flektivikaa, kokeiltiin sit bensapumpun ja flektin releitä ristiin ja kas hoblaa auto ei edes käynnistynyt mutta flekti rupes pyörii 
