Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Valvoja: Moderators
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Alatukivarren puslan vaihto, onko kuinka kova operaatio? Tässä on vielä mietinnän asteella, ryhdynkö antamaan tuolle uutta elämää vai en. Ei se kori nyt ihan toivottomalta näyttänyt, toki monet peruspaikat oli vähän haperoita.
Jos tuota puslaa ryhtyy vaihtamaan, niin kannattaako laittaa superflexiä vai originelliä osaa? Ilmeisesti Muukkonen tai Heikka on osoite alkuperäisten osien kanssa?
Jos tuota puslaa ryhtyy vaihtamaan, niin kannattaako laittaa superflexiä vai originelliä osaa? Ilmeisesti Muukkonen tai Heikka on osoite alkuperäisten osien kanssa?
Noh, itellä siihen projektiin meni 1,5 vuotta. Toki siitä ajasta puolet meni armeijassa.. Jos vääntösauvat lähtevät suosiolla irti ja korin kiinnitys kestää niin eipä se niin _kauhean_ paha homma ole, v-mäinen silti. Itse laitoin heikalta originaali osaa ja hyvältähän tuo tuntuu, tietty jos rata-ajoa varten tekee niin sitten jotain jykevämpää.OL kirjoitti:Alatukivarren puslan vaihto, onko kuinka kova operaatio? ?
Joona Karimaa
____________
____________
Alkuperäiset on tosiaan käytännössä rautapuslia eivätkä taida antaa montaakaan millin kymmenesosaa periksi Nylonia, muovia tai mitä onkaan siellä on sellanen millin paksunen rimpsu välissä eli juuri sen verran että rauta ei ihan kitise rautaa vasten.
Luulis että kuulalaakerit kuoppaantuisi väljiksi tollasessa paikassa?? No tiedä sitten. Ite keksin noihin alkuperäisiin vain kaksi parannusta, rosterista nuo vois tehdä että eivät ruostuisi jumiin ja rasvanippa puslaan ja tukivarteen olis hieno että sais voitelua sisään..
Luulis että kuulalaakerit kuoppaantuisi väljiksi tollasessa paikassa?? No tiedä sitten. Ite keksin noihin alkuperäisiin vain kaksi parannusta, rosterista nuo vois tehdä että eivät ruostuisi jumiin ja rasvanippa puslaan ja tukivarteen olis hieno että sais voitelua sisään..
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Kiitoksia vastauksista. Lienee siis fiksuin heitellä originelliä osaa, ellei sitten hinta ole reilusti halvempi noilla superflexeillä. Täytyy tutkailla. Heikalla näytti olevan takakaaren korjaussarjaa, mutta onko missään näkynyt helmoihin vastaavia? Muistelisin, että olisin joskus jossain nähnyt myynnissä. Nyt en vain löydä.
Löytyy veikeä kapistus tuon 75:n konehuoneesta: Kuvalinkki. Onko näitä saanut asennettua tehdaslisävarusteena, vai onko jälkiasennuksena laitettu. Ja kyllä, se jopa toimii!
Löytyy veikeä kapistus tuon 75:n konehuoneesta: Kuvalinkki. Onko näitä saanut asennettua tehdaslisävarusteena, vai onko jälkiasennuksena laitettu. Ja kyllä, se jopa toimii!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Ei sinne alatukivarteen saa mitään muuta kuin vakiopuslaa...OL kirjoitti:Lienee siis fiksuin heitellä originelliä osaa, ellei sitten hinta ole reilusti halvempi noilla superflexeillä.
Vakionopeudensäädintä on ainakin rapakon takana saanut ihan tehtaaltakin, mutta tuo sun hökötys näyttää kyllä ihan jälkiasenteiselta Ne tehtaan servot on tuolla missä sulla on tehostinöljysäiliö, ja niissä tehostinöljysäiliö on tuossa koneen etupuolella lukkopellissä kiinni.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Joku semmoista seiskafemman automaatti-ilmastointia myi täällä foorumilla jokunen vuosi sitten, tasarahalla 1000 euroa
Automaattia on saanut ainakin 2,5-litraisen kutosen kaveriksi, lieneeköhän neloskoneisiin saanut?
Ja jos varusteita listaillaan, niin hydraulisesti korkeussäädettävä takapää, sähköjakkarat, lämmitettävät ja sähkösäätöiset sivupeilit molemmin puolin, onhan noita...
Automaattia on saanut ainakin 2,5-litraisen kutosen kaveriksi, lieneeköhän neloskoneisiin saanut?
Ja jos varusteita listaillaan, niin hydraulisesti korkeussäädettävä takapää, sähköjakkarat, lämmitettävät ja sähkösäätöiset sivupeilit molemmin puolin, onhan noita...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Onkos kukaan muuten koskaan kaipaillut seiskafemmaan uusia koiranluita taakse? Semmoisia meinaan saa...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=12197
Subarun osanumero 20480AA002, ainakin pussin perusteella
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=12197
Subarun osanumero 20480AA002, ainakin pussin perusteella
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Joo, tuo on kyllä melkoisen näköinen hökötys. Täytyy toivoa, ettei siihen tulisi mitään vikaa, ettei vaan tarvitsisi yrittää perehtyä sen toimintaanTuomas K kirjoitti:Vakionopeudensäädintä on ainakin rapakon takana saanut ihan tehtaaltakin, mutta tuo sun hökötys näyttää kyllä ihan jälkiasenteiselta
Nyt on auto saatu tallin puolelle, kunhan työkiireet vähän helpottaa, alkaa operaatio leiman yritys. Onko väki tilannut alfa-serviceltä tavaraa, tuollahan näyttäisi olevan noita helmapeltejä.
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
ai hitto mie rupeen koht "tykkäämään" kun ei oikein omat taidot riitä siihen miksi kuskin ovi ei aukea...
mysteeri seuraava...koitat avata ovia lyö ovet lukkoon heti,sitten kun taas ottaa kuskinpuolen keskuslukituksen maapiuhan irti niin kaikki muut ovet aukeaa ihan normaalisti.Kun lyöt maapiuhan takaisin kiinni niin ovat napsahtaa kiinni
mysteeri seuraava...koitat avata ovia lyö ovet lukkoon heti,sitten kun taas ottaa kuskinpuolen keskuslukituksen maapiuhan irti niin kaikki muut ovet aukeaa ihan normaalisti.Kun lyöt maapiuhan takaisin kiinni niin ovat napsahtaa kiinni
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Vaikka konsolissä näkyisi, että ovi on auki niin pitäisi silti mennä lukkoon. Muistaakseni eräässä omistamassani paloi aina erään oven varotusvalo mutta keskuslukko toimi silti normaalisti.
Mutta sullahan ei ollut avaimen reikiä enää olleenkaan vaan pelkkä kaukosäädin?
Saako nupin nostettua kädellä ylös kuitenkin ja avattua oven?
Mutta sullahan ei ollut avaimen reikiä enää olleenkaan vaan pelkkä kaukosäädin?
Saako nupin nostettua kädellä ylös kuitenkin ja avattua oven?
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
Joo lukossa on ja pysyy,ongelma on vain tuo oven auki saaminen,helpottaisi huomattavasti tutkimista...ei ole avaimenreikiä ovissa ollenkaan ovet avautuu kaukosäätimestä...ovipahvi saatu irti pienellä kinastelulla...sisäpuolelta kokeiltu ronkkia keskuslukitusta ja nostovipua...toistaiseks tuloksittalegza kirjoitti:Vaikka konsolissä näkyisi, että ovi on auki niin pitäisi silti mennä lukkoon. Muistaakseni eräässä omistamassani paloi aina erään oven varotusvalo mutta keskuslukko toimi silti normaalisti.
Mutta sullahan ei ollut avaimen reikiä enää olleenkaan vaan pelkkä kaukosäädin?
Saako nupin nostettua kädellä ylös kuitenkin ja avattua oven?
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Noissa on varmaan sama ongelma kuin normaalisti takaovissa, eli eräs lukkolaitteen jousi kuoleentuu ja vipu jäykistyy, jolloin myös nappi on jumissa eikä aukea. ite saanu aina auki, että täräytelly nyrkillä lukkopesän kohdille, eikä missään nimessä paina ulkoavauskahvasta ennen kuin koittaa nostaa nuppia ylös. Mutta tietysti kun sulla kerran ovipahvi on auki niin luulisi että olisit sen vivun sieltä löytänytMiNkO^^ kirjoitti:Joo lukossa on ja pysyy,ongelma on vain tuo oven auki saaminen,helpottaisi huomattavasti tutkimista...ei ole avaimenreikiä ovissa ollenkaan ovet avautuu kaukosäätimestä...legza kirjoitti:Vaikka konsolissä näkyisi, että ovi on auki niin pitäisi silti mennä lukkoon. Muistaakseni eräässä omistamassani paloi aina erään oven varotusvalo mutta keskuslukko toimi silti normaalisti.
Mutta sullahan ei ollut avaimen reikiä enää olleenkaan vaan pelkkä kaukosäädin?
Saako nupin nostettua kädellä ylös kuitenkin ja avattua oven?
Vai onks noi etuoven lukkolaitteet paljon erilaisia verrattuna takaoveen?
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mielenkiintoisia. En ole noista korkeussäädettävistä iskareista kuullut 75:sissa. Mutta onkos 75:sta ikinä saanut polttoainelämmittimellä, ja jos, niin missäköhän niissä on ollut akku?Tuomas K kirjoitti:Joku semmoista seiskafemman automaatti-ilmastointia myi täällä foorumilla jokunen vuosi sitten, tasarahalla 1000 euroa
Automaattia on saanut ainakin 2,5-litraisen kutosen kaveriksi, lieneeköhän neloskoneisiin saanut?
Ja jos varusteita listaillaan, niin hydraulisesti korkeussäädettävä takapää, sähköjakkarat, lämmitettävät ja sähkösäätöiset sivupeilit molemmin puolin, onhan noita...
Kimmo / alfatune.fi
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Niissä joissa on ollut se korkeussäädettävä takapää niin niissä on ollut tehostimen pumpussa ilmeisesti toinen lähtö niille korkeussäätösylintereille. Yleensähän nuo taitaa toimia paineilmalla, ainakaan en ole kuullut toisesta hydraulisesta versiosta.
Ainakin Amerikassa ja Australiassa noita on myyty korkeussäädöllä.
Ainakin Amerikassa ja Australiassa noita on myyty korkeussäädöllä.
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Mitä turhia, käy kuitenkin samoin kuin meikäläisellä. Muutama vuosi välissä ja taas löytyy 75 tallistajeQQ kirjoitti:Onkos jollain kiinnostusta ostaa 75:sta syksyn tienoilla? Koulu jatkuu, eikä oikein niillä tuloilla ole varaa tankata tuota kaveria ja tarkoitus onkin ajella joko 128:lla tai sitten diesel pelillä..
Onko kukaan laittanut seiskafemmaan Scudo/Expert/Jumpyn peltivanteita. Tai vaihtoehtoisesti Ulysse/C8/807. Tuo oma kun ei tullut kuin yksillä vanteilla ja mieluummin heittäisin talvivanteiksi 15" peltivanteet kuin 14". Nuo etuvetoisten alfojen peltivanteet taitavat olla kuitenkin liian suurella ET:llä? Ilmeisesti Scudossa on ollut eri kokoja ja eri ET:llä olevia vanteita, mutta ainakin yhdet bongasin (kerkesi mennä kylläkin jo kaupaksi) joissa oli vanteen leveys 6,5" ja ET 31mm, eikös nuo kuulostaisi ihan passeleilta lukemilta 75:n alle.
PS. Albumissa pari kuvaa, onneksi ei tuon isompia reikiä löytynyt..
Juuri samaa tuossa itsekkin katselin että onko tosiaan 5x98 jaolla noi, olisi hyvät talvirenkaille. Eikai se mitään meinaa että ovat pakettiauton vanteet, ehkä hieman painavammat?OL kirjoitti: Onko kukaan laittanut seiskafemmaan Scudo/Expert/Jumpyn peltivanteita. Tai vaihtoehtoisesti Ulysse/C8/807.
Niin ja ei seiskafemmoisa enään kannata luopua, laitat seisontaan ja enskesänä sit taas
Joona Karimaa
____________
____________
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Noh, pitää tuota katsella. Ei vaan kiinnostaisi jättää ruostumaan tuohon pihalle sitä.. Ehkäpä joku voisi ottaa tuon lootarempan jälkeen lainaan..
Elokuussa pitäisi vaihtaa loota, pitänee sitä ennen tonkia vaikka tänne joku step by step ohje siihen. Onnaako, jos takapyörät ovat kiinni? Silloin sen voisi melkein saada tehtyä tuossa himapihassa. Remppakaljat tarjotaan, jos joku pääsee paikanpäälle ihmettelemään.
Elokuussa pitäisi vaihtaa loota, pitänee sitä ennen tonkia vaikka tänne joku step by step ohje siihen. Onnaako, jos takapyörät ovat kiinni? Silloin sen voisi melkein saada tehtyä tuossa himapihassa. Remppakaljat tarjotaan, jos joku pääsee paikanpäälle ihmettelemään.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Tuttu juttu omilta 75-vuosiltani, olin lopulta aika näppärä purkamaan verhoilut ja palauttamaan tuon vivun oikeaan asentoon. Muistan kyllä että ei sitä eka kerralla ollut niin helppo sieltä silti löytää kun kyseiset osat on peltien alla piilossa. Ja tosiaankin ongelma uusiintuu (jos ei sitä jousta vaihda) jos menee vahingossa yrittämään avata ovea (kahvasta) ennenkuin lukko on avattu.legza kirjoitti:Noissa on varmaan sama ongelma kuin normaalisti takaovissa, eli eräs lukkolaitteen jousi kuoleentuu ja vipu jäykistyy, jolloin myös nappi on jumissa eikä aukea. ite saanu aina auki, että täräytelly nyrkillä lukkopesän kohdille, eikä missään nimessä paina ulkoavauskahvasta ennen kuin koittaa nostaa nuppia ylös. Mutta tietysti kun sulla kerran ovipahvi on auki niin luulisi että olisit sen vivun sieltä löytänytMiNkO^^ kirjoitti:Joo lukossa on ja pysyy,ongelma on vain tuo oven auki saaminen,helpottaisi huomattavasti tutkimista...ei ole avaimenreikiä ovissa ollenkaan ovet avautuu kaukosäätimestä...legza kirjoitti:Vaikka konsolissä näkyisi, että ovi on auki niin pitäisi silti mennä lukkoon. Muistaakseni eräässä omistamassani paloi aina erään oven varotusvalo mutta keskuslukko toimi silti normaalisti.
Mutta sullahan ei ollut avaimen reikiä enää olleenkaan vaan pelkkä kaukosäädin?
Saako nupin nostettua kädellä ylös kuitenkin ja avattua oven?
Vai onks noi etuoven lukkolaitteet paljon erilaisia verrattuna takaoveen?
Itsellä takaovissa sama vaiva ja ainakin sillain vapautuu se kun ränkkää oikeen räväkästi eestaas lukitusnuppia niin jo aukee taas ulkopuolelta. En tiedä sit toimiiko sama juttu etuovissa..Ottimo kirjoitti: Ja tosiaankin ongelma uusiintuu (jos ei sitä jousta vaihda) jos menee vahingossa yrittämään avata ovea (kahvasta) ennenkuin lukko on avattu.
Joona Karimaa
____________
____________
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
Vika löytyi katkenneesta jousesta,sain korjattua mutta arc paneelissa palaa valo että ovi olisi auki vaikka on oikeasti kiinni.Voiko vika olla siinä mustassa pienessä mötikässä.Olin putsaavinaan sen suurimmasta liasta.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
Täytyy tuo tutkia myöhemmin,tärkein nyt oli että ovi aukeaa normaalistiAlfistipohjoosesta kirjoitti:Tuolla jossain on magneettikytkin, taidetaan myös reedkytkimenä tunneta. Saa ihan elektroniikkakaupasta ja sen vaihtamalla alkaa toimia.
Tänään sitten tapahtui kummia.Olin tankkaamassa alfaa ihan normaalisti,mutta ei sitten halunnutkaan lähteä käyntiin.Ekana kävi mielessä laitoinko vahingossa väärää menovettä(E10),mutta ei...Eikun autosta ulos ja työntö hommiin sen verran että muut pääsivät tankille...minä sitten tutkimaan missä vika,heti tulppien kimppuun...vähän näytti kosteita olevan,putsasin,takaisin kiinni...tulos...ei lähde käyntiin
kunnes hetken aikaa sahailtua(n.10min)lähtee paukkuen käyntiin,hetken päästä sitten käykin ihan normaalisti.Ihmetyttää vain miksi noin teki,koskaan aikasemmin tehty tolleen.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Nyt kun sain taas tuon käyttöauton pelittämään niin kuin pitää, niin oli aika palata Alfan kimppuun. Alatukivarren puslien vaihto onnistui, samoin jarruletkut on vaihdettu eli auto alkoi olla valmis katsastusta varten, kunnes... Se lakkasi käymästä. Eli oli käynnissä operaatio takajarrujen herkistely, auto sammui jarrua vasten pidettäessä ja nyt ei enää inahda. Starttaa kyllä, mutta kipinää ei tunnu tulevan eikä vaikuta myöskään bensapumpulle tulevan virtaa. Virtalukosta meinasin lähteä liikkeelle, mutta onko tessussa joku tietty juttu joka kannattaa tarkastaa? Onko ajonestoa tms.? Tässä yksilössä kyllä tuota ylimääräistä piuhaa tuntuu olevan (ihan kuin 75:ssä sitä ei jo muutenkin olisi reilusti!), kun on joku jälkiasennettu kauko-ohjattu keskuslukko ja sitten tuo vakionopeudensäädin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Bensapumpun sähköjen katoaminen taitaa olla tyyppivika. Hanskalokeron takana pumpun sähkö menee kahden moninapaliittimen kautta. Niissä ne pinnit menee huonoon kuntoon.
Ainakin tuossa V6:ssa johto oli vaaleanpunavalkoinen. Johdot poikki molemmilta liittimiltä ja suoraan kiinni toisiinsa, tuolla ainakin oma virkosi. Jos museoautoa tekee niin niitä alkuperäisiäkin liittimiä saa irrallaan sähköalan liikkeistä.
Ainakin tuossa V6:ssa johto oli vaaleanpunavalkoinen. Johdot poikki molemmilta liittimiltä ja suoraan kiinni toisiinsa, tuolla ainakin oma virkosi. Jos museoautoa tekee niin niitä alkuperäisiäkin liittimiä saa irrallaan sähköalan liikkeistä.
Pitäisi saada tankki tiiviiksi. Ajattelin tankin etulaipasta poistaa pumpun johtojen läpiviennit, jotka ovat aiheuttaneet ennenaikaisia letkujen hapertumisia vuodettuaan. Kysymys koskee tuon laipan tiivistettä: onko se sileä vai uritettu, vai onko siinä jopa jostain kumman syystä molemmat? Jostain mulla on jäänyt ylimääräinen uritettu tiiviste ja mielikuva, ettei kaikki mennyt ihan putkeen 10 v sitten... Olisko olemassa mitään bensan kestävää tiivistemassaa millä vielä varmistaisi?
Ja onko suosituksia letkuksi ennen painepumppua? Omissa kätköissä oli Gatesin 3225 "multifuel" letkua. Jos tuo ei ole scheissea, niin pistän sitä.
Ja onko suosituksia letkuksi ennen painepumppua? Omissa kätköissä oli Gatesin 3225 "multifuel" letkua. Jos tuo ei ole scheissea, niin pistän sitä.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
tyhmiä kysymyksiä 75:sesta
Tiiviste on sileä. Autotarvikeliikkeistä myytävät tiivistemassat ovat bensan ja öljyn kestäviä.