Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Mahtuu kyllä, muistithan ottaa syylärinkin pois?? :wink:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mahtaakohan 75:n saada helposti tankinkorkkia mistään?

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

jeQQ kirjoitti:Mahtaakohan 75:n saada helposti tankinkorkkia mistään?
Ainakin auto Azzurrolla näyttäisi olevan korkki listoilla. Omasta pelistä unohtui korkki huoltikselle ja sain korkin lainaan :-D Laitoin mailia korkista ja muusta tuonne Azzurroon mutta ei ole kuulunut mitään.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Tonne autoazzurroon kannattaa soittaa. Motonetistäkin löytynee korkkia ja on lähes alkuperäisen näköinen.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Caijo-Romeo kirjoitti:Tonne autoazzurroon kannattaa soittaa. Motonetistäkin löytynee korkkia ja on lähes alkuperäisen näköinen.
Täytyy käydä varmaan mätänetistä katsomassa, nettiluetteloista ei kyllä löytynyt mitään.. :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Abarth kirjoitti: miten on, mahtuiko kone tulemaan pois vauhtipyöräkotelon kanssa vai pitääkö sekin irroittaa?
V6 kone mahtuu tulemaan joten luulisi että neloskonekin tulisi??

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mahtuu kyllä.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kiitoksia!
Nouko88 kirjoitti:Mahtuu kyllä, muistithan ottaa syylärinkin pois?? :wink:
Hyvä huomio! Täytyypi ottaa syyläri ja cooleri pois lisätilan saamiseksi.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

eipä toi motonet oikein toiminutkaan tarvittaville osien haku paikaksi...oi voi mitäs sitten!!
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Alatukivarren puslan vaihto, onko kuinka kova operaatio? Tässä on vielä mietinnän asteella, ryhdynkö antamaan tuolle uutta elämää vai en. Ei se kori nyt ihan toivottomalta näyttänyt, toki monet peruspaikat oli vähän haperoita.

Jos tuota puslaa ryhtyy vaihtamaan, niin kannattaako laittaa superflexiä vai originelliä osaa? Ilmeisesti Muukkonen tai Heikka on osoite alkuperäisten osien kanssa?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Kyllähän se töitä teettää.. varsinkin jos on kaikki "yhtäpuuta"
Se orkkis pusla on jotain uretaani/nylonia joten luulisi riittävän.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

OL kirjoitti:Alatukivarren puslan vaihto, onko kuinka kova operaatio? ?
Noh, itellä siihen projektiin meni 1,5 vuotta. Toki siitä ajasta puolet meni armeijassa.. Jos vääntösauvat lähtevät suosiolla irti ja korin kiinnitys kestää niin eipä se niin _kauhean_ paha homma ole, v-mäinen silti. Itse laitoin heikalta originaali osaa ja hyvältähän tuo tuntuu, tietty jos rata-ajoa varten tekee niin sitten jotain jykevämpää.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ainoa jykevämpi vaihtoehto sinne taitaa olla että säveltää vakiopuslan tilalle laakerit. Kuulalakereita sinne ainakin joku on pistänyt.

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Alkuperäiset on tosiaan käytännössä rautapuslia eivätkä taida antaa montaakaan millin kymmenesosaa periksi :wink: Nylonia, muovia tai mitä onkaan siellä on sellanen millin paksunen rimpsu välissä eli juuri sen verran että rauta ei ihan kitise rautaa vasten.

Luulis että kuulalaakerit kuoppaantuisi väljiksi tollasessa paikassa?? No tiedä sitten. Ite keksin noihin alkuperäisiin vain kaksi parannusta, rosterista nuo vois tehdä että eivät ruostuisi jumiin ja rasvanippa puslaan ja tukivarteen olis hieno että sais voitelua sisään..

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Kiitoksia vastauksista. Lienee siis fiksuin heitellä originelliä osaa, ellei sitten hinta ole reilusti halvempi noilla superflexeillä. Täytyy tutkailla. Heikalla näytti olevan takakaaren korjaussarjaa, mutta onko missään näkynyt helmoihin vastaavia? Muistelisin, että olisin joskus jossain nähnyt myynnissä. Nyt en vain löydä.

Löytyy veikeä kapistus tuon 75:n konehuoneesta: Kuvalinkki. Onko näitä saanut asennettua tehdaslisävarusteena, vai onko jälkiasennuksena laitettu. Ja kyllä, se jopa toimii! :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

OL kirjoitti:Lienee siis fiksuin heitellä originelliä osaa, ellei sitten hinta ole reilusti halvempi noilla superflexeillä.
Ei sinne alatukivarteen saa mitään muuta kuin vakiopuslaa...

Vakionopeudensäädintä on ainakin rapakon takana saanut ihan tehtaaltakin, mutta tuo sun hökötys näyttää kyllä ihan jälkiasenteiselta :) Ne tehtaan servot on tuolla missä sulla on tehostinöljysäiliö, ja niissä tehostinöljysäiliö on tuossa koneen etupuolella lukkopellissä kiinni.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

75:n varusteista tulee mieleen että muutama vuosi sitten oli myynnissä 75 automaattina. Ja toisaalla olen nähnyt myynnissä 75:n automaattisella lämpötilansäädöllä, mahdollisesti oli peräti automaatti-ilmastointi. Molemmat tehdasvarusteita.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Joku semmoista seiskafemman automaatti-ilmastointia myi täällä foorumilla jokunen vuosi sitten, tasarahalla 1000 euroa :mrgreen:

Automaattia on saanut ainakin 2,5-litraisen kutosen kaveriksi, lieneeköhän neloskoneisiin saanut?

Ja jos varusteita listaillaan, niin hydraulisesti korkeussäädettävä takapää, sähköjakkarat, lämmitettävät ja sähkösäätöiset sivupeilit molemmin puolin, onhan noita...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Onkos kukaan muuten koskaan kaipaillut seiskafemmaan uusia koiranluita taakse? Semmoisia meinaan saa...

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=12197

Subarun osanumero 20480AA002, ainakin pussin perusteella 8)

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Tuomas K kirjoitti:Vakionopeudensäädintä on ainakin rapakon takana saanut ihan tehtaaltakin, mutta tuo sun hökötys näyttää kyllä ihan jälkiasenteiselta :)
Joo, tuo on kyllä melkoisen näköinen hökötys. Täytyy toivoa, ettei siihen tulisi mitään vikaa, ettei vaan tarvitsisi yrittää perehtyä sen toimintaan :)

Nyt on auto saatu tallin puolelle, kunhan työkiireet vähän helpottaa, alkaa operaatio leiman yritys. Onko väki tilannut alfa-serviceltä tavaraa, tuollahan näyttäisi olevan noita helmapeltejä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Kyllä on tilannut. N. viikossa paketti kotona.
Ride on!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Alfa Service on ainakin omalla kohdallani ollut hyvä ja nopea tavarantoimittaja.
VMP

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

ai hitto mie rupeen koht "tykkäämään" kun ei oikein omat taidot riitä siihen miksi kuskin ovi ei aukea...
mysteeri seuraava...koitat avata ovia lyö ovet lukkoon heti,sitten kun taas ottaa kuskinpuolen keskuslukituksen maapiuhan irti niin kaikki muut ovet aukeaa ihan normaalisti.Kun lyöt maapiuhan takaisin kiinni niin ovat napsahtaa kiinni :(
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuskinoven asentotunnistin rikki?

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Sekin viel :(
mites helposti tuon keskuslukituksen mötikän saa irti...nopeasti katsottuna näyttää aika hankalalta :roll:
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Vaikka konsolissä näkyisi, että ovi on auki niin pitäisi silti mennä lukkoon. Muistaakseni eräässä omistamassani paloi aina erään oven varotusvalo mutta keskuslukko toimi silti normaalisti.

Mutta sullahan ei ollut avaimen reikiä enää olleenkaan vaan pelkkä kaukosäädin?

Saako nupin nostettua kädellä ylös kuitenkin ja avattua oven?

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

legza kirjoitti:Vaikka konsolissä näkyisi, että ovi on auki niin pitäisi silti mennä lukkoon. Muistaakseni eräässä omistamassani paloi aina erään oven varotusvalo mutta keskuslukko toimi silti normaalisti.

Mutta sullahan ei ollut avaimen reikiä enää olleenkaan vaan pelkkä kaukosäädin?

Saako nupin nostettua kädellä ylös kuitenkin ja avattua oven?
Joo lukossa on ja pysyy,ongelma on vain tuo oven auki saaminen,helpottaisi huomattavasti tutkimista...ei ole avaimenreikiä ovissa ollenkaan ovet avautuu kaukosäätimestä...ovipahvi saatu irti pienellä kinastelulla...sisäpuolelta kokeiltu ronkkia keskuslukitusta ja nostovipua...toistaiseks tuloksitta :(
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

MiNkO^^ kirjoitti:
legza kirjoitti:Vaikka konsolissä näkyisi, että ovi on auki niin pitäisi silti mennä lukkoon. Muistaakseni eräässä omistamassani paloi aina erään oven varotusvalo mutta keskuslukko toimi silti normaalisti.

Mutta sullahan ei ollut avaimen reikiä enää olleenkaan vaan pelkkä kaukosäädin?

Saako nupin nostettua kädellä ylös kuitenkin ja avattua oven?
Joo lukossa on ja pysyy,ongelma on vain tuo oven auki saaminen,helpottaisi huomattavasti tutkimista...ei ole avaimenreikiä ovissa ollenkaan ovet avautuu kaukosäätimestä...
Noissa on varmaan sama ongelma kuin normaalisti takaovissa, eli eräs lukkolaitteen jousi kuoleentuu ja vipu jäykistyy, jolloin myös nappi on jumissa eikä aukea. ite saanu aina auki, että täräytelly nyrkillä lukkopesän kohdille, eikä missään nimessä paina ulkoavauskahvasta ennen kuin koittaa nostaa nuppia ylös. Mutta tietysti kun sulla kerran ovipahvi on auki niin luulisi että olisit sen vivun sieltä löytänyt :)

Vai onks noi etuoven lukkolaitteet paljon erilaisia verrattuna takaoveen?

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Täytyy kokeilla tuota...Mulla noi takaoven viat sitten on siirtynyt toiseen etuoveen...harjoitukset jatkuu seuraavana viikonloppuna...
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jos haluat tehdä homman varmaksi, niin laitat kauko-ohjaukselta(jos jälkiasenteinen) suoraan piuhat kaikille oville, eipähän enään bugaile. 8)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tuomas K kirjoitti:Joku semmoista seiskafemman automaatti-ilmastointia myi täällä foorumilla jokunen vuosi sitten, tasarahalla 1000 euroa :mrgreen:

Automaattia on saanut ainakin 2,5-litraisen kutosen kaveriksi, lieneeköhän neloskoneisiin saanut?

Ja jos varusteita listaillaan, niin hydraulisesti korkeussäädettävä takapää, sähköjakkarat, lämmitettävät ja sähkösäätöiset sivupeilit molemmin puolin, onhan noita...
Mielenkiintoisia. En ole noista korkeussäädettävistä iskareista kuullut 75:sissa. Mutta onkos 75:sta ikinä saanut polttoainelämmittimellä, ja jos, niin missäköhän niissä on ollut akku?
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Niissä joissa on ollut se korkeussäädettävä takapää niin niissä on ollut tehostimen pumpussa ilmeisesti toinen lähtö niille korkeussäätösylintereille. Yleensähän nuo taitaa toimia paineilmalla, ainakaan en ole kuullut toisesta hydraulisesta versiosta.

Ainakin Amerikassa ja Australiassa noita on myyty korkeussäädöllä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Onkos jollain kiinnostusta ostaa 75:sta syksyn tienoilla? Koulu jatkuu, eikä oikein niillä tuloilla ole varaa tankata tuota kaveria ja tarkoitus onkin ajella joko 128:lla tai sitten diesel pelillä..

Saa ilmoitella YV:llä kiinnostustaan, loota ehkä saadaan vaihdettua siihen mennessä. :lol:

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

jeQQ kirjoitti:Onkos jollain kiinnostusta ostaa 75:sta syksyn tienoilla? Koulu jatkuu, eikä oikein niillä tuloilla ole varaa tankata tuota kaveria ja tarkoitus onkin ajella joko 128:lla tai sitten diesel pelillä..
Mitä turhia, käy kuitenkin samoin kuin meikäläisellä. Muutama vuosi välissä ja taas löytyy 75 tallista ;)

Onko kukaan laittanut seiskafemmaan Scudo/Expert/Jumpyn peltivanteita. Tai vaihtoehtoisesti Ulysse/C8/807. Tuo oma kun ei tullut kuin yksillä vanteilla ja mieluummin heittäisin talvivanteiksi 15" peltivanteet kuin 14". Nuo etuvetoisten alfojen peltivanteet taitavat olla kuitenkin liian suurella ET:llä? Ilmeisesti Scudossa on ollut eri kokoja ja eri ET:llä olevia vanteita, mutta ainakin yhdet bongasin (kerkesi mennä kylläkin jo kaupaksi) joissa oli vanteen leveys 6,5" ja ET 31mm, eikös nuo kuulostaisi ihan passeleilta lukemilta 75:n alle.

PS. Albumissa pari kuvaa, onneksi ei tuon isompia reikiä löytynyt.. :)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mulla on nuo kesäalut ET 30, eikä ole vielä mitään raapimisvaaroja, vaikka ovatkin 17"

Ja kyllähän tuon mielellään säilyttäisi jos omistaisi tallin, eipä tässä muuta ongelmaa. :lol:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

OL kirjoitti: Onko kukaan laittanut seiskafemmaan Scudo/Expert/Jumpyn peltivanteita. Tai vaihtoehtoisesti Ulysse/C8/807.
Juuri samaa tuossa itsekkin katselin että onko tosiaan 5x98 jaolla noi, olisi hyvät talvirenkaille. Eikai se mitään meinaa että ovat pakettiauton vanteet, ehkä hieman painavammat?

Niin ja ei seiskafemmoisa enään kannata luopua, laitat seisontaan ja enskesänä sit taas :)
Joona Karimaa
____________

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Noh, pitää tuota katsella. Ei vaan kiinnostaisi jättää ruostumaan tuohon pihalle sitä.. Ehkäpä joku voisi ottaa tuon lootarempan jälkeen lainaan.. :lol:

Elokuussa pitäisi vaihtaa loota, pitänee sitä ennen tonkia vaikka tänne joku step by step ohje siihen. Onnaako, jos takapyörät ovat kiinni? Silloin sen voisi melkein saada tehtyä tuossa himapihassa. Remppakaljat tarjotaan, jos joku pääsee paikanpäälle ihmettelemään. ;)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

legza kirjoitti:
MiNkO^^ kirjoitti:
legza kirjoitti:Vaikka konsolissä näkyisi, että ovi on auki niin pitäisi silti mennä lukkoon. Muistaakseni eräässä omistamassani paloi aina erään oven varotusvalo mutta keskuslukko toimi silti normaalisti.

Mutta sullahan ei ollut avaimen reikiä enää olleenkaan vaan pelkkä kaukosäädin?

Saako nupin nostettua kädellä ylös kuitenkin ja avattua oven?
Joo lukossa on ja pysyy,ongelma on vain tuo oven auki saaminen,helpottaisi huomattavasti tutkimista...ei ole avaimenreikiä ovissa ollenkaan ovet avautuu kaukosäätimestä...
Noissa on varmaan sama ongelma kuin normaalisti takaovissa, eli eräs lukkolaitteen jousi kuoleentuu ja vipu jäykistyy, jolloin myös nappi on jumissa eikä aukea. ite saanu aina auki, että täräytelly nyrkillä lukkopesän kohdille, eikä missään nimessä paina ulkoavauskahvasta ennen kuin koittaa nostaa nuppia ylös. Mutta tietysti kun sulla kerran ovipahvi on auki niin luulisi että olisit sen vivun sieltä löytänyt :)

Vai onks noi etuoven lukkolaitteet paljon erilaisia verrattuna takaoveen?
Tuttu juttu omilta 75-vuosiltani, olin lopulta aika näppärä purkamaan verhoilut ja palauttamaan tuon vivun oikeaan asentoon. Muistan kyllä että ei sitä eka kerralla ollut niin helppo sieltä silti löytää kun kyseiset osat on peltien alla piilossa. Ja tosiaankin ongelma uusiintuu (jos ei sitä jousta vaihda) jos menee vahingossa yrittämään avata ovea (kahvasta) ennenkuin lukko on avattu.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ottimo kirjoitti: Ja tosiaankin ongelma uusiintuu (jos ei sitä jousta vaihda) jos menee vahingossa yrittämään avata ovea (kahvasta) ennenkuin lukko on avattu.
Itsellä takaovissa sama vaiva ja ainakin sillain vapautuu se kun ränkkää oikeen räväkästi eestaas lukitusnuppia niin jo aukee taas ulkopuolelta. En tiedä sit toimiiko sama juttu etuovissa..
Joona Karimaa
____________

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

OL kirjoitti: Nuo etuvetoisten alfojen peltivanteet taitavat olla kuitenkin liian suurella ET:llä?
Kokeilin 156:n peltivanteita omaan 75:n eikä ottanut kiinni pyöränkoteloon, vaikka et-luku on muistaakseni 41. Tosin rengas ei ollut paikallaan...keskireikää joutuu noissakin hiukan suurentamaan.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Kuva

Vika löytyi katkenneesta jousesta,sain korjattua mutta arc paneelissa palaa valo että ovi olisi auki vaikka on oikeasti kiinni.Voiko vika olla siinä mustassa pienessä mötikässä.Olin putsaavinaan sen suurimmasta liasta.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^ Lähtikö toi ovi auki niin, että nostit lukosta sormella tuon aukaisuvivun ylös ja nostit lukon napin ylös?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

jotenkin silleen tein :-D
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuolla jossain on magneettikytkin, taidetaan myös reedkytkimenä tunneta. Saa ihan elektroniikkakaupasta ja sen vaihtamalla alkaa toimia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tuolla jossain on magneettikytkin, taidetaan myös reedkytkimenä tunneta. Saa ihan elektroniikkakaupasta ja sen vaihtamalla alkaa toimia.
Täytyy tuo tutkia myöhemmin,tärkein nyt oli että ovi aukeaa normaalisti :wink:

Tänään sitten tapahtui kummia.Olin tankkaamassa alfaa ihan normaalisti,mutta ei sitten halunnutkaan lähteä käyntiin.Ekana kävi mielessä laitoinko vahingossa väärää menovettä(E10),mutta ei...Eikun autosta ulos ja työntö hommiin sen verran että muut pääsivät tankille...minä sitten tutkimaan missä vika,heti tulppien kimppuun...vähän näytti kosteita olevan,putsasin,takaisin kiinni...tulos...ei lähde käyntiin :(
kunnes hetken aikaa sahailtua(n.10min)lähtee paukkuen käyntiin,hetken päästä sitten käykin ihan normaalisti.Ihmetyttää vain miksi noin teki,koskaan aikasemmin tehty tolleen.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Nyt kun sain taas tuon käyttöauton pelittämään niin kuin pitää, niin oli aika palata Alfan kimppuun. Alatukivarren puslien vaihto onnistui, samoin jarruletkut on vaihdettu eli auto alkoi olla valmis katsastusta varten, kunnes... Se lakkasi käymästä. Eli oli käynnissä operaatio takajarrujen herkistely, auto sammui jarrua vasten pidettäessä ja nyt ei enää inahda. Starttaa kyllä, mutta kipinää ei tunnu tulevan eikä vaikuta myöskään bensapumpulle tulevan virtaa. Virtalukosta meinasin lähteä liikkeelle, mutta onko tessussa joku tietty juttu joka kannattaa tarkastaa? Onko ajonestoa tms.? Tässä yksilössä kyllä tuota ylimääräistä piuhaa tuntuu olevan (ihan kuin 75:ssä sitä ei jo muutenkin olisi reilusti!), kun on joku jälkiasennettu kauko-ohjattu keskuslukko ja sitten tuo vakionopeudensäädin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Bensapumpun sähköjen katoaminen taitaa olla tyyppivika. Hanskalokeron takana pumpun sähkö menee kahden moninapaliittimen kautta. Niissä ne pinnit menee huonoon kuntoon.

Ainakin tuossa V6:ssa johto oli vaaleanpunavalkoinen. Johdot poikki molemmilta liittimiltä ja suoraan kiinni toisiinsa, tuolla ainakin oma virkosi. Jos museoautoa tekee niin niitä alkuperäisiäkin liittimiä saa irrallaan sähköalan liikkeistä.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Pitäisi saada tankki tiiviiksi. Ajattelin tankin etulaipasta poistaa pumpun johtojen läpiviennit, jotka ovat aiheuttaneet ennenaikaisia letkujen hapertumisia vuodettuaan. Kysymys koskee tuon laipan tiivistettä: onko se sileä vai uritettu, vai onko siinä jopa jostain kumman syystä molemmat? Jostain mulla on jäänyt ylimääräinen uritettu tiiviste ja mielikuva, ettei kaikki mennyt ihan putkeen 10 v sitten... Olisko olemassa mitään bensan kestävää tiivistemassaa millä vielä varmistaisi?

Ja onko suosituksia letkuksi ennen painepumppua? Omissa kätköissä oli Gatesin 3225 "multifuel" letkua. Jos tuo ei ole scheissea, niin pistän sitä.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Tiiviste on sileä. Autotarvikeliikkeistä myytävät tiivistemassat ovat bensan ja öljyn kestäviä.

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Mitä kaikkea käy 1,6TC -> 2,0TC? Tai sitten niinpäin, että mitkä osat eivät käy ristiin?

Vastaa Viestiin