Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
giulia perustuu giuliettan perusrakenteeseen, ei mihinkään chrysleriin, kuten tuulilasi väittää. rakennetta kyllä muokataan usassa, ja valmistus tapahtuu kanadassa (tai usassa)Peeveli kirjoitti:Tässä linkki Huulilasin tuoreesta uutisesta, alffan rantautumisajankohdasta USA:aan:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/alfa ... vasta-2013
Uusi Giulia siis perustuu jenkkiauton, Chryslerin, alustaan. Pyhäinhäväistystä!
Mitenkähän tehtaan talous pysyy pystyssä tämän väliajan? Taitaa se VW perhana ostaa koko merkin...
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
159 seuraaja
Kuulin paikalliselta autokauppiaalta, että 159:n tehdastilauksia ei voi enää tehdä kun ajavat tuotannon alas. Mitähän meinaavat tarjota asiakkaille, kun Giulia esitellään joskus ensi vuonna ehkä? Mito ja Giulietta ei oikein kolahda meikäläiselle, ns. urheilupenkitkin on surkeat ja ajoasento mennyt taas perinteiseen italialaiseen eli huonompaan suuntaan. Tälle linja-autopenkkien suunnittelijalle voisivat antaa ekaksi lopputilin, kerkesi jo latistaa 159:n takapenkinkin. Vähän näyttää näiden keskustelujen pohjalta, että laadunvalvontakin on hieman repsahtanut..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tämä alkaa olemaan surkuhupaisaa. Jenkkeihin menoa lykätty edelleen. 156/159 seuraajan julkistusta lykätty edelleen. Niin kuin joku kirjoitti, myynnissä tällä hetkellä Giulietta ja Mito... hohhoijaa...Vittorio Jano kirjoitti:AI:n mukaan lähitulevaisuus menee näin:
2012 4C ja kompaktiluokan SUV
2013 Giulia sedanina ja sportwagonina, 4-ovinen MiTo sekä uusi Spider
2014 Iso SUV
Lähteenä joku ulosvuotanut salainen dokumentti...
ei sitä jenkkeihin menoa ole lykätty vähään aikaan, viimeisin suunnitelma taidettiin tehdä kun 4c esiteltiin...myynnissä on vielä 3-6 mallia, mutta valmistuksessa ei ole kuin 2 tai 3, jos 159sin tekeminen jo loppui? Frankfurtissa messuilla pitäisi olla jotain uutta 4cstä, toivottavasti ei rajoitu uuteen väriin. Näin heikkoa tilannetta ei ole kyllä Alfalla tainnut olla ikinä? Fiat on panostanut pelkästään Chrysleriin ja Eurooppa on jäänyt heitteille, edes Fiat merkki ei enää myy, kun tarjolla on pelkkää vanhaa mallistoa. Alfa on kyllä pian samassa tilassa kuin Lancia, jos suurempia malleja ei ala ilmestymään. Täytyy tosiaan toivoa että tuo 4c valmistukseen tulee, muuten alkaa olemaan vitsit vähissä.
SUV tehdäänkin Maseratille, koska sillä on jo valmis maailmanlaajuinen myyntiverkosto.
http://www.automoblog.net/2011/08/06/ma ... frankfurt/
http://www.automoblog.net/2011/08/06/ma ... frankfurt/
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
alfista kirjoitti:SUV tehdäänkin Maseratille, koska sillä on jo valmis maailmanlaajuinen myyntiverkosto.
http://www.automoblog.net/2011/08/06/ma ... frankfurt/
Joopa joo..A Maserati SUV based on a Jeep, built in Detroit? We can already tell this one is going to be a big hit with Maserati purists…..
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Tuo painajainen se taitaa toteutua...perskules ei pitäisi nettiä eikä autouutisia ja -foorumeita selailla tämmöisen heikkohermoisen. On se jumaliste kumma ettei Fiiulla ole ns. kansallista omanarvontuntoa että olisi nekin jenkkimerkkeihin sijoitetut rahat käyttänyt omien tuotteidensa kehittelyyn. Tuosta jenkkikärryjen nimilätkien vaihdosta Fiatiksi tai Lanciaksi seuraa ainoastaan myynnillinen katastrofi. Ei italialaisuuteen ihastunut osta jotain ex-Dodgea tai -Chrysleria. Fiat iski kätensä p..kaan. Jos Alfan pitää pinnistellä seuraavat ajat vain Mitolla ja Giuliettalla, ei lupaa hyvää.alfista kirjoitti:Jep. Tää näyttää poijaat siltä, että Alfistit ajaa pian VAGlla. Fiat ei näköjään enään sijoita Alfaan mitään.
Mitähän sitten jos VAG ostaa tämän merkin? Lopettaako se samanhenkisen Seatin? Vai ostaisiko se Alfan ainoastaan siksi, että saisi lopetettua Seatin ja osittain Audin kilpailijan kokonaan? En usko. Luultavasti Seat lähtisi, jo merkkihistorian ja imagon takia. Toisaalta sitten vag-leirissä olisi kaksi sporttista "premiumia" (kyllä se Alfa luetaan virallisesti premiumeihin vaikka laadulla mitaten ei varmaan sitä ole) eli Audi ja Alfa. No, ehkä se Audi keskittyisi sitten mukavuus- ja edustavuuspainotteiseen brandiin...Miten sitten kävisi Alfan nykyisten uudehkojen mallien kuten Mito ja Giulietta? Alkaisiko VAG tuottamaan näitä nykyisellä tekniikalla ja korilla jne, vaikea sanoa. Luultavimmin ainakin moottorit vaihtuisivat konsernin tuotteisiin, ja esim dsg tulisi taloon. Tämä korimallin säilyminen parantaisi nykymallien arvon säilymistä edes vähäsen, mutta jos korimallit uusittaisiin uuden omistajan toimesta ennenaikaisesti vedoten vaikkapa konsernin yhteiseen pohja- ja alustarakenteisiin jne niin se olisi karmea uutinen.
Saas nähdä mitä vuoden sisällä tapahtuu -veikkaan että tapahtuu.
Viimeksi muokannut Peeveli, 12 Elo 2011, 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minulle ei todellakaan ole mikään ongelma, että Alfa Romeolta ei tule Escaladen kilpailijaa. Mutta malliston kapeus on kyllä aikamoinen probleema. Eipä tulisi monella muulla merkillä kyseeseen, että 159-kokoluokassa mennään kuukausi-/vuosikaupalla ilman myytävää tuotetta. "Joo se seuraava 300-sarjalainen esitellään sitten 2014. Ehkä. Jos. Pannaanko tilaukseen?"
MiTo - Giulietta - Giulia - Coupé & Spider - 4C olisi jo riittävä mallisto.
MiTo - Giulietta - Giulia - Coupé & Spider - 4C olisi jo riittävä mallisto.
http://www.autobild.fi/artikkeli/7880/f ... on-vuoksi/Peeveli kirjoitti:Tuosta jenkkikärryjen nimilätkien vaihdosta Fiatiksi tai Lanciaksi seuraa ainoastaan myynnillinen katastrofi. Ei italialaisuuteen ihastunut osta jotain ex-Dodgea tai -Chrysleria.alfista kirjoitti:Jep. Tää näyttää poijaat siltä, että Alfistit ajaa pian VAGlla. Fiat ei näköjään enään sijoita Alfaan mitään.
Tästähän on keskusteltu ennenkin ja joskus tuntui, että olen melko yksin sen ajatuksen kanssa, ettei se VolksWagner ainakaan Fiatia huonompi isäntä Alfalle olisi. Mutta mistä lähtien Seat on ollut samanhenkinen kuin Alfa Romeo? Gordobat ja Exeothan ovat Volkkarin kehitysmaaversioita, kuten aikoinaan olivat Fiatin. Skodassakin on enemmän omaa suunnittelua, persoonallisuutta ja premiumia.Peeveli kirjoitti:Mitähän sitten jos VAG ostaa tämän merkin? Lopettaako se samanhenkisen Seatin? Vai ostaisiko se Alfan ainoastaan siksi, että saisi lopetettua Seatin ja osittain Audin kilpailijan kokonaan?alfista kirjoitti:Jep. Tää näyttää poijaat siltä, että Alfistit ajaa pian VAGlla. Fiat ei näköjään enään sijoita Alfaan mitään.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
^
No onhan aika alfamaiset mallit Seatilla listalla eli Ibiza ja Leon. Walter da Silva taisi piirtää Leonin ja edellisen Ibizan muodot, ne ovat hyvin alfamaiset. Uusin Ibiza nyt ei enää sitten olekaan samaa muotokastia. Seathan on profiloitu vag-leirissä sporttiseksi nuorekkaaksi merkiksi, edulliseen hintaan.
No onhan aika alfamaiset mallit Seatilla listalla eli Ibiza ja Leon. Walter da Silva taisi piirtää Leonin ja edellisen Ibizan muodot, ne ovat hyvin alfamaiset. Uusin Ibiza nyt ei enää sitten olekaan samaa muotokastia. Seathan on profiloitu vag-leirissä sporttiseksi nuorekkaaksi merkiksi, edulliseen hintaan.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
ongelmana on juuri tuo, sittenkun Giulia ja muut tulevat tuotantoon alkavat Mito ja Giulietta olemaan jo vanhoja... Fiatin panostus loppuu aina silloin ku sitä pitäisi juuri lisätä, eli ns jatkuvuus puuttuu. Tuntuu että Marchionnen “full-line premium carmaker” ei tule kyllä tällä tahdilla onnistumaan, kun juuri ne mallit joita tarvitaan malliston laajentamiseen tehdäänkin Maseratina. Jos tuo 4C jostain syystä floppaa alkaa olemaan aika naurettava tilanne, se toisi sentään jotain uskottavuutta takaisin. Koskahan Alfan mallistosta on puuttunut sekä Spider että Coupe mallit, taitaa olla heikoin tilanne ikinä.Vittorio Jano kirjoitti: Mutta malliston kapeus on kyllä aikamoinen probleema. Eipä tulisi monella muulla merkillä kyseeseen, että 159-kokoluokassa mennään kuukausi-/vuosikaupalla ilman myytävää tuotetta. "Joo se seuraava 300-sarjalainen esitellään sitten 2014. Ehkä. Jos. Pannaanko tilaukseen?"
MiTo - Giulietta - Giulia - Coupé & Spider - 4C olisi jo riittävä mallisto.
de Silva?
Onhan Seat ajanut samaan aikaan WTCC kisaa kuin Alfa, joten selkeästi perinteikkäästä urheilullisten autojen valmistajasta on kyse.
Ihan oikeasti, ei SEAT:ia ja Alfaa voi merkkinä (eikä pidä) verrata.
Tuossa VJ & V6 kiteyttää aikalailla täydellisesti nykytilanteen. Jatkuvuutta ei ole. Tuntuu oudolta, että nähdään paljon vaivaa MiTo:n ja Giuliettan lanseeraamiseksi ja niiden jälkeen tarjolla vain arvoituksia tai mustaa aukkoa. 4C:llä on varmasti suuri merkitys Alfan imagolle, jos se onnistuu, voinee sen imagoa hyödyntää peruskatiskoiden myynnissä.
Onhan Seat ajanut samaan aikaan WTCC kisaa kuin Alfa, joten selkeästi perinteikkäästä urheilullisten autojen valmistajasta on kyse.
Ihan oikeasti, ei SEAT:ia ja Alfaa voi merkkinä (eikä pidä) verrata.
Tuossa VJ & V6 kiteyttää aikalailla täydellisesti nykytilanteen. Jatkuvuutta ei ole. Tuntuu oudolta, että nähdään paljon vaivaa MiTo:n ja Giuliettan lanseeraamiseksi ja niiden jälkeen tarjolla vain arvoituksia tai mustaa aukkoa. 4C:llä on varmasti suuri merkitys Alfan imagolle, jos se onnistuu, voinee sen imagoa hyödyntää peruskatiskoiden myynnissä.
VMP
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Mihinkäs se sitten sijoittaa, jos katsotaan uusia malleja? Hiljaista on Fiatinkin kanssa, ja Lancian osaltahan meininki on ollut tätä jo vuosia. Huomaa, että viime aikoina on konsernin paukut pistetty Chryslerin hankintaan.alfista kirjoitti:Jep. Tää näyttää poijaat siltä, että Alfistit ajaa pian VAGlla. Fiat ei näköjään enään sijoita Alfaan mitään.
Vittoriolle ensin, että... joo en minäkään escaladea odota, mutta kun joka ainoa uusi malli lykätään tulevaisuuteen, niin ei hyvältä näytä. Alfalla on nyt vain MiTo ja Giulia. Fiatin lupausten mukaan 2012 mennessä piti tulla yli 8 uutta Alfa mallia myyntiin.mutt kirjoitti:Mihinkäs se sitten sijoittaa, jos katsotaan uusia malleja? Hiljaista on Fiatinkin kanssa, ja Lancian osaltahan meininki on ollut tätä jo vuosia. Huomaa, että viime aikoina on konsernin paukut pistetty Chryslerin hankintaan.alfista kirjoitti:Jep. Tää näyttää poijaat siltä, että Alfistit ajaa pian VAGlla. Fiat ei näköjään enään sijoita Alfaan mitään.
Suunnitelmien mukaan on tullut Fiateja ja Lancioita (vaikka italo tyyliin nihkeästi), mutta ei Alfoja. Mitäs tämä antaa ymmärtää?
Alfasta Fiat saa kuitenkin koko perkeleen paljon rahaa, koska brändi on niin älyttömän hieno. Sehän kattaa kaikki Bugatti tyylin ja pienten sporttien, saatikka maastureiden ja pakettiautojen väliltä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jeps, ymmärsin kyllä pointin.alfista kirjoitti:
Vittoriolle ensin, että... joo en minäkään escaladea odota, mutta kun joka ainoa uusi malli lykätään tulevaisuuteen, niin ei hyvältä näytä.
Mutta jos minä olisin talousmies lähtisin Alfan kohdalla ensiksi siitä, että MiTo-Giulietta-159-Brera/Spider-luokissa olisi koko ajan ajanmukaista kamaa tarjolla. Ilman pitkiä tuotantokatkoksia.
Sitten kun tuo voileipäosasto olisi kunnossa, voitaisiin työstää urheiluautoja, suveja jne.
Kyllähän se, ikävä kyllä, näin näyttäisi olevan. Fiatin suurin malli on Bravo, Alfan Giulietta ja Lancian Delta. Fiatilla on 500, Panda ja kaksi Puntoa kilpailemassa keskenään pikkuautojen markkinoilla hintaluokassa 10 000 - 15 000 e. Jonon jatkoksi Lancian ja Alfan saman kokoluokan, samaan perustekniikkaan perustuvat mallit...mutt kirjoitti:Mihinkäs se sitten sijoittaa, jos katsotaan uusia malleja? Hiljaista on Fiatinkin kanssa, ja Lancian osaltahan meininki on ollut tätä jo vuosia. Huomaa, että viime aikoina on konsernin paukut pistetty Chryslerin hankintaan.alfista kirjoitti:Jep. Tää näyttää poijaat siltä, että Alfistit ajaa pian VAGlla. Fiat ei näköjään enään sijoita Alfaan mitään.
Mutta olkaamme optimisteja. Amerikan valloitus avaa uusia markkinoita Atlantin tuolle puolen. Samaan aikaan saadaan Eurooppaan uudet isot Fiatit, Lanciat ja ehkä joku Maseratin ja kenties Alfankin katumaasturi käytännössä ilman suunnittelukuluja. Jospa tämä säästäisi konsernin aikaa ja rahaa niin paljon, että sitä riittäisi seuraavan sukupolven malliston kehittämiseksi ja uuden, entistä uljaamman tulevaisuuden luomiseksi.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Näin tulisi mallistopolitiikan olla, kuten Vittorio sen ilmaisee.Vittorio Jano kirjoitti:Jeps, ymmärsin kyllä pointin.alfista kirjoitti:
Vittoriolle ensin, että... joo en minäkään escaladea odota, mutta kun joka ainoa uusi malli lykätään tulevaisuuteen, niin ei hyvältä näytä.
Mutta jos minä olisin talousmies lähtisin Alfan kohdalla ensiksi siitä, että MiTo-Giulietta-159-Brera/Spider-luokissa olisi koko ajan ajanmukaista kamaa tarjolla. Ilman pitkiä tuotantokatkoksia.
Sitten kun tuo voileipäosasto olisi kunnossa, voitaisiin työstää urheiluautoja, suveja jne.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mito 2009
Giulietta 2010/2011 taite
4C 2012
"Kamal" pikku SUV 2012
Giulia 2013
Spider 2013
Melkein joka vuodelle jotain, eihän Alfa nyt uutta mallia voi tunkea puolenvuoden välein markkinoille, jossain kohtaan resurssit tulevat vastaan. Ainoa mikä tuossa on pielessä, on että Giulia tulee vuoden liian myöhään, 159 olisi tarvinnut faceliftin TBI:n yhteydessä.
Jos VAG voi noin vain laittaa lapun Seatin luukulle, niin mikä estää tekemästä samaa Alfalle? muutenkin pelottava idea, kun otetaan huomioon, että Seatin pitäisi olla VAG "muodikas ja nuorekas", mutta omistajat tuntuvat järjestäen olevan 40+, eikä paljoa nuorisoa vedä
Giulietta 2010/2011 taite
4C 2012
"Kamal" pikku SUV 2012
Giulia 2013
Spider 2013
Melkein joka vuodelle jotain, eihän Alfa nyt uutta mallia voi tunkea puolenvuoden välein markkinoille, jossain kohtaan resurssit tulevat vastaan. Ainoa mikä tuossa on pielessä, on että Giulia tulee vuoden liian myöhään, 159 olisi tarvinnut faceliftin TBI:n yhteydessä.
Jos VAG voi noin vain laittaa lapun Seatin luukulle, niin mikä estää tekemästä samaa Alfalle? muutenkin pelottava idea, kun otetaan huomioon, että Seatin pitäisi olla VAG "muodikas ja nuorekas", mutta omistajat tuntuvat järjestäen olevan 40+, eikä paljoa nuorisoa vedä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
147 olisi pitänyt korvata 3-4 vuotta aiemmin, 166sen seuraajaa ei ole tullut ollenkaan (sen sijaan saatiin Mito), Giulia on myöhässä , Coupe (GT,Brera) ja Spider mallit 2-3 vuotta myöhässä, ei tällä tavalla kovin helposti päästä 300 tuhannen myyntiin. Ei autojen tuotannossa voi olla tällaisia monen vuoden välejä, osa ostajista siirtyyy automaattisesti muille merkeille kun ei ole tarjontaa, erittäin vaikea lisätä asiakaskuntaa kun ei jatkuvaa tämä kehitys.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Ruotsin Alfaklubin sivuilla kirjoitettiin että 159:n loppu lähestyy, joku oli kuullut jotain tämän vuoden jolukuusta. Ei kuulemma enää voi tilata kuin tiettyjä värejä ja pelkästään dieseleitä. Tuliskohan Giulia sittenkin jo ensi vuonna. Lenkki kirjoituksiin http://www.alfaromeo.org/index.taf?_pag ... Cache=8193
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Edmunds InsideLinen youtube-sivusto osaa näyttää ja kertoa, että Fiat-pohjainen malli (videossa maskeerattuja Alfa Giuliettoja) tulee myyntiin Jenkeissä Dodgena ja pelastaa tämän tulevaisuuden... Näin ainakin olin ymmärtävinäni kun katsoin "Week In Review Video: August 19, 2011" youtubesta. Jo on markkinat! 

-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Ja Giuliaa ei tarvitse odotella ainakaan ennen 2012 loppua. Kuulin tämän luotettavista lähteistä..h_lauri kirjoitti:Ja Suomessa toi on tiedetty jo oliko heinäkuusta. Mutta mehän ollaankin aina vähintään tunnin Ruotsia edellä.
Paitsi yhteiskunnallisissa asioissa (perskoulu, Rinkeby) 10 vuotta jäljessä.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
4C Frankfurtissa. En tykkää uudesta väristä, edellinenkin oli parempi.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Muotoilultaan tuo 4C on kyllä kaunis. Alfan pitäisi vaan nyt alkaa tehokkaasti metsästämään BMW:n ja Audin päänahkaa todella tehokkaissa ja suorituskykyisissä autoissa, siis jossain M-Bemareiden, RS-Audien ja AMG-Mesejen luokissa. Se imago Alfalla oli vielä 1960-luvulla, ne olivat yleensä aikakautensa ja hintaluokkiensa nopeimpia ja kiihtyvimpiä vehkeitä vaan eivät enää. On hyvin ikävää että jonkun 159-perusmallin peittoaa kiihtyvyydessä joku TS-Yaris, tai uuden multi-air Giuliettan kanssa tasatahtia meneepi kaksoisahdettu tsii-Golffi jonkun 1,8 tsii-Octavian kuroessa hivenen kaulaakin.
Alfaan kuuluu tyylin lisäksi urheilullisuus eli voima ja vauhti. Fiat teki emämunauksen sekaantumalla jenkkiautotuotantoon. Olisivat vaan pysytelleen omansa parissa ja luoneet silläkin energialla ja rahalla uusia kilpailukykyisiä iskeviä malleja tyyliin uusi Brera 450-500 hv tai Giulia samassa teholuokassa. Ja Giuliettaan menevälinjainen farkkukorimalli lisäämään myyntiä.
Alfaan kuuluu tyylin lisäksi urheilullisuus eli voima ja vauhti. Fiat teki emämunauksen sekaantumalla jenkkiautotuotantoon. Olisivat vaan pysytelleen omansa parissa ja luoneet silläkin energialla ja rahalla uusia kilpailukykyisiä iskeviä malleja tyyliin uusi Brera 450-500 hv tai Giulia samassa teholuokassa. Ja Giuliettaan menevälinjainen farkkukorimalli lisäämään myyntiä.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Olen edelleen täysin eri mieltä. Hyrsler-operaatio on parasta mitä Fiat on viimeisen 30 vuoden aikana tehnyt pitkän tähtäimen kannattavuutensa eteen. Poikkeuksellisen rohkea ja häikäilemätön veto muiden valmistajien lähinnä nyyhkiessä lamaa ja pyydellessä erilaisia suoria tai epäsuoria tukia valtioilta.Peeveli kirjoitti: Fiat teki emämunauksen sekaantumalla jenkkiautotuotantoon. Olisivat vaan pysytelleen omansa parissa ja luoneet silläkin energialla ja rahalla uusia kilpailukykyisiä iskeviä malleja tyyliin uusi Brera 450-500 hv tai Giulia samassa teholuokassa. Ja Giuliettaan menevälinjainen farkkukorimalli lisäämään myyntiä.
Edellisen kerran jotain oikeasti merkittävää noin strategiatasolla nähtiin '80-luvulla kun tuotanto modernisoitiin. Muutenhan homma on ollut lähinnä yksittäisten merkkien, mallien ja markkinoiden kentillä käytyä operatiivista toimintaa, joka välillä on onnistunut ja välillä ei.
-Tazio
Jos oletetaan, että PNV:n M5 aloitti tehokkaiden perheautojen aikakauden, niin silloin 1960-luvulla ei tehokkaan perheauton mainetta ollut kenelläkään. (Ja Alfa valmisti tuolloin pieniä perheautoja?)
Säännöllisen epäsäännöllisesti joku autovalmistaja keksii lanseerata "kilpailijan" saksalaisvalmisteisille tehokkaille perheautoille. Lähes yhtä usein "kilpailija" poistuu markkoinoilta vähin äänin jääden marginaaliryhmän valinnaksi. (Opel ja Volvo taitaa olla parhaat esimerkkitapaukset?)
Itselleni ei ole ongelma vaikka täysin ahtamaton perusmallin Trabant menisi maantiellä ohi, aina kuitenkin jollain on tehokkaampi, isompi, parempi, pidempi, leveämpi, *lisää adjektiivi tähän* auto.
Itsekin olen sitä mieltä, että Alfan perinteistä autourheilutaustaa pitäisi korostaa (miten?) mutta autourheilu ei liene tällä hetkellä kovin suuressa suosiossa saatika sosiaalisesti hyväksyttävää. Autoilla pitää halata puita joihin voi sitten kolaroida turvallisesti.
Säännöllisen epäsäännöllisesti joku autovalmistaja keksii lanseerata "kilpailijan" saksalaisvalmisteisille tehokkaille perheautoille. Lähes yhtä usein "kilpailija" poistuu markkoinoilta vähin äänin jääden marginaaliryhmän valinnaksi. (Opel ja Volvo taitaa olla parhaat esimerkkitapaukset?)
Itselleni ei ole ongelma vaikka täysin ahtamaton perusmallin Trabant menisi maantiellä ohi, aina kuitenkin jollain on tehokkaampi, isompi, parempi, pidempi, leveämpi, *lisää adjektiivi tähän* auto.
Itsekin olen sitä mieltä, että Alfan perinteistä autourheilutaustaa pitäisi korostaa (miten?) mutta autourheilu ei liene tällä hetkellä kovin suuressa suosiossa saatika sosiaalisesti hyväksyttävää. Autoilla pitää halata puita joihin voi sitten kolaroida turvallisesti.
VMP
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Kiitoksia foorumilaisille vasta-argumenteista, se on keskustelun rikkautta.
Itse en vaan tykkää hyrsleri-liitosta koska eri kulttuureiden avioliitot tuppaavat epäonnistumaan aika usein. Minusta esmes Hyrlseri 300C on upea jenkkikaara ja henkii jenkkien voimaa ja letkeyttä ja isoa kokoa kuten sen maan teemaan kuuluukin. Silti hyvä ajettava ja suht pihit koneet jenkkiautoksi. Mutta, kun siitä väännetään Lancia vaihtamalla logot niin voi pyhä sylvi sentään. Onhan tuo liitto niellyt varoja rutkasti ja niillä rahoilla oltaisiin luotu fiiulle ja alffalle uusia iskukykyisiä malleja lisää ja moottorivalikoimaa myös.
Alfalle sopisi edelleen aktiivinen autourheilutoiminta. Lähinnä rata-ajo tulee mieleen. F1 olisi myös varmasti näkyvä juttu mutta nielee rahaa ja saman maan kansallisylpeys Ferrari jo on siellä. Ralli? Jaa-a, ehkä merkille hivenen vieraampi ympäristö mutta voishan sitä kokeilla, toisi näkyvyyttä. Skodakin saa sieltä lisää tunnettuutta, samaten citikka ja fjoordi. Olkoot miten vaan viherpiiperöiden epäsuosiossa, niin yleisöä on kuitenkin aina ja joka asiassa ja etenkään Alfan kohdalla ei kannata alkaa painottaa jotain viherhumppaa tyyliin eco drive e -Alffa alle 100g päästöillä. Täytyy olla vähäsen vastavirtaan ja erottua muilla asioilla eli sporttisuudella jne. Tylsiä koneita on maailma jo täynnä.
Itse en vaan tykkää hyrsleri-liitosta koska eri kulttuureiden avioliitot tuppaavat epäonnistumaan aika usein. Minusta esmes Hyrlseri 300C on upea jenkkikaara ja henkii jenkkien voimaa ja letkeyttä ja isoa kokoa kuten sen maan teemaan kuuluukin. Silti hyvä ajettava ja suht pihit koneet jenkkiautoksi. Mutta, kun siitä väännetään Lancia vaihtamalla logot niin voi pyhä sylvi sentään. Onhan tuo liitto niellyt varoja rutkasti ja niillä rahoilla oltaisiin luotu fiiulle ja alffalle uusia iskukykyisiä malleja lisää ja moottorivalikoimaa myös.
Alfalle sopisi edelleen aktiivinen autourheilutoiminta. Lähinnä rata-ajo tulee mieleen. F1 olisi myös varmasti näkyvä juttu mutta nielee rahaa ja saman maan kansallisylpeys Ferrari jo on siellä. Ralli? Jaa-a, ehkä merkille hivenen vieraampi ympäristö mutta voishan sitä kokeilla, toisi näkyvyyttä. Skodakin saa sieltä lisää tunnettuutta, samaten citikka ja fjoordi. Olkoot miten vaan viherpiiperöiden epäsuosiossa, niin yleisöä on kuitenkin aina ja joka asiassa ja etenkään Alfan kohdalla ei kannata alkaa painottaa jotain viherhumppaa tyyliin eco drive e -Alffa alle 100g päästöillä. Täytyy olla vähäsen vastavirtaan ja erottua muilla asioilla eli sporttisuudella jne. Tylsiä koneita on maailma jo täynnä.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
DTM-aikakausi oli varmasti hyvää mainosta merkille, nykyään noi ratasarjat on vähän ehkä pienellä mediahuomiolla, ainakin täällä lottovoittomaassa. F1 on poissuljettu paitsi kustannuksien, myös konsernin sisäisen kilpailun takia. Tylsyydellä haetaan kai välillä vähän hyväksyntää, että saadaan myyntilukemat kasvamaan. Sitten voi taas uskaltaa. Sitikka mielestäni on tehnyt/tekemässä näin.Peeveli kirjoitti: Alfalle sopisi edelleen aktiivinen autourheilutoiminta. Lähinnä rata-ajo tulee mieleen. F1 olisi myös varmasti näkyvä juttu mutta nielee rahaa ja saman maan kansallisylpeys Ferrari jo on siellä. Ralli? Jaa-a, ehkä merkille hivenen vieraampi ympäristö mutta voishan sitä kokeilla, toisi näkyvyyttä. Skodakin saa sieltä lisää tunnettuutta, samaten citikka ja fjoordi. Olkoot miten vaan viherpiiperöiden epäsuosiossa, niin yleisöä on kuitenkin aina ja joka asiassa ja etenkään Alfan kohdalla ei kannata alkaa painottaa jotain viherhumppaa tyyliin eco drive e -Alffa alle 100g päästöillä. Täytyy olla vähäsen vastavirtaan ja erottua muilla asioilla eli sporttisuudella jne. Tylsiä koneita on maailma jo täynnä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ehkä joku Ferrarin pikkutalli GP2 tai F3 voisi olla Alfa Romeo...? Miulummin näkisin Giuliettan WTCC sarjassa.
Minun mielestä on liian aikaista ylistää tai kritisoida Chryshler yhteistyötä, onhan alun Fifi journey tai Lancia Thema (taidan olla ainut, kenen silmää tuo miuellyttää
) karkeita teoksia, mutta ajan kanssa voi katsoa uudelleen. Tulipahan ainakin iso ja kattava myyntiverkosto Alfalle tai muille Amerikan valloitusta varten, ja jos Fiatilla lähtee menemään huonosti, on tulevaisuutta siinä mielessä pedattu, että on jotain mistä luopua ja sitä kautta saada helpotusta
Minun mielestä on liian aikaista ylistää tai kritisoida Chryshler yhteistyötä, onhan alun Fifi journey tai Lancia Thema (taidan olla ainut, kenen silmää tuo miuellyttää

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
En tiedä oliko sulla Peeveli taka-ajatuksena ihan se mitä ymmärsin, mutta tuo Alfa 4C on kyllä jotain muuta kuin nämä BMW:n M-sarja tai Mersun AMG:t yms. Saksalaisten autot ovat GT-vaunuja, joissa on todella kattavat varusteet mukavuuksineen ja 1500+ kilon paino. 1M Coupe taitaa olla juuri alle tuon puolentoista kilokilon. 4C pitäisi taas asettua maagisen tuhannen kilon alapuolelle jopa 900 kilon! Lisäksi se on keskimoottorilla. Lotuksen mallit voisivat enemmänkin olla kilpailijoita 4C:lle.
tällä hetkellä taitaa olla ainut paikka mistä tulee rahaa toi Chrysler, ikävää on että Fiat on kohta ajanut Euroopan malliston aivan alas ja myynti putoaa kokoajan. Sports sedan aikakausi alkoi kai jostain Alfa 1900 mallista jatkuen Giuliaan jne, Bemari tuli mukaan 60 luvulla "tehokkaisiin" perheautoihin. Kyllä toi WTCC sarja olisi Alfalla ihan hyvä paikka kisata joko Giulietta tai Giulia mukaan vain.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sports_sedan
tuossa on brand new presentation ja product plan 2010-14, nopeasti vilkaistuna pistää silmään:
Large sedan V6 rwd jossain 2014 loppupuolella....
http://www.fiatspa.com/it-IT/investor_r ... 9_site.pdf
edit ja esityksen mukaan Giulia tulisi vasta 2014.... mitähän ne meinaa myydä 2 vuotta......ei prk
http://en.wikipedia.org/wiki/Sports_sedan
tuossa on brand new presentation ja product plan 2010-14, nopeasti vilkaistuna pistää silmään:
Large sedan V6 rwd jossain 2014 loppupuolella....
http://www.fiatspa.com/it-IT/investor_r ... 9_site.pdf
edit ja esityksen mukaan Giulia tulisi vasta 2014.... mitähän ne meinaa myydä 2 vuotta......ei prk
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Panos-tuotossuhde moottoriurheilusta lienee sen verran surkea, että AR:n budjetti kannattaa suunnata jonnekin ihan muualle. Imagohan on jo nyt urheilullinen, eikä joku rallin MM-sarjan ajaminen sitä mitenkään heiluttelisi.
Rahat mielummin myynti- ja huoltoverkoston trimmaamiseen sekä tuotekehitykseen. Eikä mitään 2-tonnisia Autobahn-proomuja, vaan tarkasti ohjautuvia, keveitä ja sopivan suorituskykyisiä, tyylikkäästi muotoiltuja ja kilpailukykyisesti hinnoiteltuja italialaiselta haisevia ja maistuvia autoja kiitos. Toki 4/8C-tyyppisiä halomalleja tarvitaan myös.
Liikaa pyydetty?
Rahat mielummin myynti- ja huoltoverkoston trimmaamiseen sekä tuotekehitykseen. Eikä mitään 2-tonnisia Autobahn-proomuja, vaan tarkasti ohjautuvia, keveitä ja sopivan suorituskykyisiä, tyylikkäästi muotoiltuja ja kilpailukykyisesti hinnoiteltuja italialaiselta haisevia ja maistuvia autoja kiitos. Toki 4/8C-tyyppisiä halomalleja tarvitaan myös.
Liikaa pyydetty?
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
En verrannutkaan 4C.tä noihin sakuihin, kunhan vaan ajattelin että noiden sakumallien woimaversioiden kaltaisia GT-vaunuja saisi tulla Alffan hihnalta ulos myös, esmes se tuleva Giulia tai Brera/GT. Sillä erolla toki että Alffassa tehoja olisi aina piirun verran enemmän.Raimo Miettinen kirjoitti:En tiedä oliko sulla Peeveli taka-ajatuksena ihan se mitä ymmärsin, mutta tuo Alfa 4C on kyllä jotain muuta kuin nämä BMW:n M-sarja tai Mersun AMG:t yms. Saksalaisten autot ovat GT-vaunuja, joissa on todella kattavat varusteet mukavuuksineen ja 1500+ kilon paino. 1M Coupe taitaa olla juuri alle tuon puolentoista kilokilon. 4C pitäisi taas asettua maagisen tuhannen kilon alapuolelle jopa 900 kilon! Lisäksi se on keskimoottorilla. Lotuksen mallit voisivat enemmänkin olla kilpailijoita 4C:lle.

4C on ilman muuta oikealla painosuuntauksella, 900 kg on loistava lukema ja nykyajan korirakenteilla tanakkuuskin säilyy ajamisen kepeän ilon rinnalla. Seuraava Giuliakin saisi olla huomattavasti kevyempi kuin 159. Terve suuntaus ajamisen ilon osalta. Moni BMW-fanikin pitää 1-sarjaa sen takia wanhan bemariajan muistot mieleen tuovana kun se on kevein ja näppäräkokoisin, vähäsen kuin kasariluvun 3-srj.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Alfa teki noita "isoja" ja tehokkaita autoja vielä 50-luvulla lähinnä paremmin toimeentulevalle kansanosalle, mutta taloudelliset reaaliteetit käänsi tuotannon painopisteen pienempi kuutiotilavuuksisiin "kansanautoihin".
60-luvulla isommat kutoskoneiset ei suuria myyntimenestyksiä enää ollut vaan huomion vei alle kaksilitraiset neloskoneet. Tuo oli kuitenkin onnistunut suunnanmuutos. Suurelle yleisölle Alfan vanha maine tulee noista Giulietta/Giulia sarjan 50/60-luvun malleista. Heh, kesällä tuli juteltua lounaan yhteydessä yhden firman pomon kanssa. Tuli jossain vaiheessa esille että mulla on Alfa johon se totesi, että Alfa teki hienoja autoja 60-luvulla ..
Alfa kuuluu rata-autoiluun ja Lancia/Fiat ralliin. Alfan vierailut ITC/DTM ja WTCC/BTCC sarjoissa 1993-2005 155 ja 156 autoilla toi hyvin näkyvyyttä molemmille automalleille. Formula ykkösiin ei kannata lähteä enää sekoilemaan, 70/80-lukujen limboilut ei merkin mainetta ainakaan parantanut. 4C olisi potentiaalinen raaseri mutta löytyykö sopivaa sarjaa? Elisestä oli GT versio mutta ei se koskaan mikään voittaja-auto ollut. Helsingin katuratakisassa tuli joskus bongattuakin. Joku lightweight GT sarja noille Eliseille, Evoroille ja 4C:n tapaisille autoille vois olla suht kiinnostava. FIA:llakin vois olla tollaseen sarjaan kiinnostusta kun Formula ykkösiäkin ollaan vihertämässä moottorikokoa pienentämällä ja muilla kikkailuilla. Giulietta ja Mito olisi aika tylsän näköisiä kilpa-autoina toisin kuin noi 155:t ja 156:t.
Henkilökohtaisesti mua ei hirveästi ole tää 159:n jälkeinen Alfan muotokieli puhutellut. Välillä tulee jopa Chris Bangle mieleen. Kerettiläisesti väitän, että korisarjamuotoilijat voi onnistua noita muotoja jopa parantamaan. Kukas muuten Alfan muotoiluvastaava nykyään (Mitosta lähtien) on ollut?
60-luvulla isommat kutoskoneiset ei suuria myyntimenestyksiä enää ollut vaan huomion vei alle kaksilitraiset neloskoneet. Tuo oli kuitenkin onnistunut suunnanmuutos. Suurelle yleisölle Alfan vanha maine tulee noista Giulietta/Giulia sarjan 50/60-luvun malleista. Heh, kesällä tuli juteltua lounaan yhteydessä yhden firman pomon kanssa. Tuli jossain vaiheessa esille että mulla on Alfa johon se totesi, että Alfa teki hienoja autoja 60-luvulla ..
Alfa kuuluu rata-autoiluun ja Lancia/Fiat ralliin. Alfan vierailut ITC/DTM ja WTCC/BTCC sarjoissa 1993-2005 155 ja 156 autoilla toi hyvin näkyvyyttä molemmille automalleille. Formula ykkösiin ei kannata lähteä enää sekoilemaan, 70/80-lukujen limboilut ei merkin mainetta ainakaan parantanut. 4C olisi potentiaalinen raaseri mutta löytyykö sopivaa sarjaa? Elisestä oli GT versio mutta ei se koskaan mikään voittaja-auto ollut. Helsingin katuratakisassa tuli joskus bongattuakin. Joku lightweight GT sarja noille Eliseille, Evoroille ja 4C:n tapaisille autoille vois olla suht kiinnostava. FIA:llakin vois olla tollaseen sarjaan kiinnostusta kun Formula ykkösiäkin ollaan vihertämässä moottorikokoa pienentämällä ja muilla kikkailuilla. Giulietta ja Mito olisi aika tylsän näköisiä kilpa-autoina toisin kuin noi 155:t ja 156:t.
Henkilökohtaisesti mua ei hirveästi ole tää 159:n jälkeinen Alfan muotokieli puhutellut. Välillä tulee jopa Chris Bangle mieleen. Kerettiläisesti väitän, että korisarjamuotoilijat voi onnistua noita muotoja jopa parantamaan. Kukas muuten Alfan muotoiluvastaava nykyään (Mitosta lähtien) on ollut?
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Konsernina Fiatin ei ole mitään järkeä alkaa valmistamaan noita 450+ hv Alfoja kilpailemaan Maseratin ja Ferrarin reviirille. Maseratin hintaluokkaan ne menisi joka tapauksessa ja koneetkin olisi järkevämpi ottaa Ferrarilta ja Maseratilta (kuten on tehtykin 8C:n ja TZ 3:n tapauksissa) kuin kehittää isolla rahalla kilpailevia virityksiä pienelle ostajakunnalle. Merkkinä Lancia olisi muuten luontevampi tehokkaammille ja isommille autoille kun sillä löytyy vielä 60-luvulta niistä perinteitä ja satunnaisesti myöhemminkin. Kai sitä on tuossa 300C kytkyssä haettukin.
Toivottavasti tuleva Giulia ei ole tehty liikaa jenkkimieltymyksien mukaisesti vaikka amerikan markkinoilta paljon odotetaan. Uskoisin että sama resepti toimisi kuin 50-60-luvuilla , eli keveitä, ketteriä ja suorituskykyisiä autoja hieman valveutuneemmille asiakkaille. On muuten hämmästyttävää miten jenkkien SCCA ratakisat olivat miltei täysin eurooppalaisten tuontiautojen dominoimia 50-60-luvuilla.
http://ferrariexperts.com/SCCA%20result ... 20page.htm
Toivottavasti tuleva Giulia ei ole tehty liikaa jenkkimieltymyksien mukaisesti vaikka amerikan markkinoilta paljon odotetaan. Uskoisin että sama resepti toimisi kuin 50-60-luvuilla , eli keveitä, ketteriä ja suorituskykyisiä autoja hieman valveutuneemmille asiakkaille. On muuten hämmästyttävää miten jenkkien SCCA ratakisat olivat miltei täysin eurooppalaisten tuontiautojen dominoimia 50-60-luvuilla.
http://ferrariexperts.com/SCCA%20result ... 20page.htm
Mitäs niitä nyt oli Flaminia? ja Alfalla vastaavan aikaan 2600.. en kyllä näe miten se olisi yhtään luontevampi, merkkinäkin se on rajoittunut lähinnä Italian omille markkinoilleGiallo Pozzuoli kirjoitti:Merkkinä Lancia olisi muuten luontevampi tehokkaammille ja isommille autoille kun sillä löytyy vielä 60-luvulta niistä perinteitä ja satunnaisesti myöhemminkin. Kai sitä on tuossa 300C kytkyssä haettukin.