1.9 JTDm Alle 2200 voimaton (EGR ohitus)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

No ei. Nuo mun on 235 leveät.

Planetti
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 23:14

Viesti Kirjoittaja Planetti »

2010 1.9 jtdm alkoi kanssa 40tkm jälkeen hyytymään alakierroksilla ja nyt reilut 50tkm mittarissa, niin esim peruuttaessa saa kytkintä luistattaa pirusti, että sen saa pysymään käynnissä ja muutenkin lähdöissä saa kytkimen kanssa olla tarkkana.

Tämän ketjun luettuani olen melko varma, että EGR tukkeessa. Saas nähdä miten nykyinen maahantuoja suhtautuu asiaan ja saako autoon heti takuuseen uuden EGR:n. Tukkiminen tuskin tulee kyseeseen takuutyönä...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Onko toi muuten sama kone kuin saabeissa? tai onko muutoksia Alfan ja Saabin välillä, EGR on sama, sen tiedän, mutta imusarja ja ne imusarjan sisällä olevat läpät?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

DaViega kirjoitti:Onko toi muuten sama kone kuin saabeissa? tai onko muutoksia Alfan ja Saabin välillä, EGR on sama, sen tiedän, mutta imusarja ja ne imusarjan sisällä olevat läpät?
Saabin 1.9 dieselissä on sama kone kuin Fiat Stilo 1.9:ssä. Saattaa tosiaan olla alfassa samaa sarjaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

siinä tapauksessa toinen mikä tekee tehottomaksi on nuo imusarjanläpät jotka vuotavat ventiilikopan läpi tulevista pystyakseleista. jos moottorin päällä olevan suojamuovin alla näkyy öljyä, niin saataa fuskata akseleista läpi, pystyakselit jotka vuotaa on ihan siinä hehkutulppien vieressä, 4kpl jotka yhdistetty tangolla ( joka on saattannut myös irrota paikaltaan ). Kun kone käynnissä niin näkyy selvästi kuinka akselit heiluvat.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin