Ongelmia vapisevan Alfan kanssa
Valvoja: Moderators
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Ongelmia vapisevan Alfan kanssa
Nyt tarvittaisiin osaajilta apua tai ajatuksia mistä vika voisi johtua:
Täällä jo useampaan keskusteluun olen vastaillut Alfa 147 ongelmaan liittyen tuloksetta. Autolla on ajettu nyt rapiat 35.000km ja ongelmana on se, että auto värisee/vapisee oikeastaan kaikilla nopeuksilla, mutta eritoten 70km/h:sta alkaen. Värinää/vapinaa kuvaa ehkä parhaiten se, että auto yrittäisi mennä eteenpäin, mutta joku pistää vastaan.
Värinä/vapina tuntuu etenkin auton keskiosassa, parhaiten jaloissa, kun pitää jalat lattiassa kiinni ja värinä/vapina tulee myös suoraan penkistä läpi. Lattiaa vähemmän värinä/vapina tuntuu myös ratissa ja etenkin sen keskustassa.
Autoa on kokeiltu sekä kesä- että kitkarenkailla. Molemmat renkaat on tasapainotettu useaan kertaan (kesärenkaat 4 kertaa), mutta värinä/vapina ei ole tästä syystä mitenkään muuttunut. Tuntuu täysin samalta molemmilla renkailla. Tienpinnan laatu ei vaikuta värinään/vapinaan, mutta uudella sileällä asfaltilla sen tuntee paremmin.
Myös ohjauskulmat tarkastettiin ja säädettiin 2.8., niissä oli pientä heittoa, mutta ei mitään merkittävää.
Autolla jarrutettaessa ei tunnu nykymistä ja jarrutkin tarkastettiin tuossa heinäkuun lopussa AK:ssa. Auto tuntuu myös vetävän tasaisesti ja pyörät pyörii nätisti.
En tiedä voisiko tähän liittyä se että kylmäkäynnistettäessä auto värisee etenkin auton keskiosasta puolivoimakkaasti noin puoli minuuttia ja on tehnyt niin noin 16.000km asti. Kun kone lämpiää ei värinää tunne muuten kuin hieman kaasutettaessa etenkin alakierroksilta hieman isommalla vaihteella. Jos auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan ei se enää värise.
Kun autolla ajaa kovempaa 80km/h+ ja ottaa vedon pois, eli jalan pois kaasulta kuuluu jostain auton alta (ehkä keskiosa tai heti keskikonsolin alta) laahaava metallinen ääni.
Autoon on vaihdettu etujouset noin 30.000km kohdalla, koska vasemman puolen jousi oli selittämättömästä syystä noin 4cm alempana kuin oikea etujousi.
Mielestäni auton vika ei voi johtua renkaista, ohjauskulmista eikä jarruista. Mikähän sitä voisi vaivata? Akselissa tai kardaanissa jotain vikaa?
Kiitos jo kaikille etukäteen!
Täällä jo useampaan keskusteluun olen vastaillut Alfa 147 ongelmaan liittyen tuloksetta. Autolla on ajettu nyt rapiat 35.000km ja ongelmana on se, että auto värisee/vapisee oikeastaan kaikilla nopeuksilla, mutta eritoten 70km/h:sta alkaen. Värinää/vapinaa kuvaa ehkä parhaiten se, että auto yrittäisi mennä eteenpäin, mutta joku pistää vastaan.
Värinä/vapina tuntuu etenkin auton keskiosassa, parhaiten jaloissa, kun pitää jalat lattiassa kiinni ja värinä/vapina tulee myös suoraan penkistä läpi. Lattiaa vähemmän värinä/vapina tuntuu myös ratissa ja etenkin sen keskustassa.
Autoa on kokeiltu sekä kesä- että kitkarenkailla. Molemmat renkaat on tasapainotettu useaan kertaan (kesärenkaat 4 kertaa), mutta värinä/vapina ei ole tästä syystä mitenkään muuttunut. Tuntuu täysin samalta molemmilla renkailla. Tienpinnan laatu ei vaikuta värinään/vapinaan, mutta uudella sileällä asfaltilla sen tuntee paremmin.
Myös ohjauskulmat tarkastettiin ja säädettiin 2.8., niissä oli pientä heittoa, mutta ei mitään merkittävää.
Autolla jarrutettaessa ei tunnu nykymistä ja jarrutkin tarkastettiin tuossa heinäkuun lopussa AK:ssa. Auto tuntuu myös vetävän tasaisesti ja pyörät pyörii nätisti.
En tiedä voisiko tähän liittyä se että kylmäkäynnistettäessä auto värisee etenkin auton keskiosasta puolivoimakkaasti noin puoli minuuttia ja on tehnyt niin noin 16.000km asti. Kun kone lämpiää ei värinää tunne muuten kuin hieman kaasutettaessa etenkin alakierroksilta hieman isommalla vaihteella. Jos auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan ei se enää värise.
Kun autolla ajaa kovempaa 80km/h+ ja ottaa vedon pois, eli jalan pois kaasulta kuuluu jostain auton alta (ehkä keskiosa tai heti keskikonsolin alta) laahaava metallinen ääni.
Autoon on vaihdettu etujouset noin 30.000km kohdalla, koska vasemman puolen jousi oli selittämättömästä syystä noin 4cm alempana kuin oikea etujousi.
Mielestäni auton vika ei voi johtua renkaista, ohjauskulmista eikä jarruista. Mikähän sitä voisi vaivata? Akselissa tai kardaanissa jotain vikaa?
Kiitos jo kaikille etukäteen!
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Epäilisin, ettei 147:a vika löydy ainakaan kardaanista. (Kardaani on vain takavetoisista autoista.) Voisko joku pyörännapa olla aavistuksen kiero? Rengas vipottaa vaikka itse rengas olisikin tasapainossa ja muutenkin ok?
Edit. Vetarin niveltä minäkin ajattelin, mutta aika pienillä kilometreillä on alkanut temppuilemaan jos vika on siinä. Eihän se tietysti mahdotonta ole.
Edit. Vetarin niveltä minäkin ajattelin, mutta aika pienillä kilometreillä on alkanut temppuilemaan jos vika on siinä. Eihän se tietysti mahdotonta ole.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Aika vähän ajettu, mutta ei sitä tiedä josko vetarit ois jo sökönä. 156 tessussa vapinaa aiheutti luultavasti juuri vetarit, ne tuli vaihdettua. Koko helahoito molemmilta puolilta, mutta myös pyörän laakerit meni vaihtoon. Huonoa kuraa mapcon laakerit (mapco merkkinen mukamas made in germany, kestävät kunnollisena alle 10tkm - kannattaa välttää).
Viimeksi muokannut Dobber, 05 Elo 2011, 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Mulla oli kans toisenmerkkisessä samantyyppinen vika joka johtui sisemmästä vetonivelestä. Aluksi vain vedättäessä, mutta myöhemmin jopa vapaalla rullatessa.
Mutta tämähän ei selittäisi sitä, miksi auto värisee myös kylmäkäynnistyksen yhteydessä (ymmärsin, että paikallaan seisoessa). Milläs koneella tuo on? Vain 2.0:ssa on käsittääkseni tasapainoakselit, voikos niiden "ajoitus" mennä jotenkin pieleen?
Mutta tämähän ei selittäisi sitä, miksi auto värisee myös kylmäkäynnistyksen yhteydessä (ymmärsin, että paikallaan seisoessa). Milläs koneella tuo on? Vain 2.0:ssa on käsittääkseni tasapainoakselit, voikos niiden "ajoitus" mennä jotenkin pieleen?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
^Iskän erimerkkiseen autoon tuli lähiaikoina vaihdettua vetari vapinan takia. Välystä oli myös laatikon puolella "vetarin holkissa", joten täysin tiviiksi sitä ei pelkällä vetarilla saanut. Vapina siis jatkuu, mutta ei varsin niin pahana. Etenkin vedätyksessä aiheuttaa vapinaa ja kytkintä painettaessa lakkaa.
Kannattaa tarkastaa tuleeko vetari timmisti laatikkoon ja heiluuko toisen puolen vetari toista ravistettaessa, jos heiluu niin sitten lienee tasauspyörästön laakeroinnissa välystä.
Kannattaa tarkastaa tuleeko vetari timmisti laatikkoon ja heiluuko toisen puolen vetari toista ravistettaessa, jos heiluu niin sitten lienee tasauspyörästön laakeroinnissa välystä.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Veikkaan itsekin vetaria. Aikoinaan Seat Ibiza FR:ssä oli sama vika uudenkarheana, reilu kymppi ajettuna ja vaihtoivat vetarit takuuseen ja vapina lakkasi. Joku laatuvika lie, ja oli vain yksi lukemattomista k.o. rakkineen vioista. Tuo auto oli todellinen maanantaikappale, pommi, uutena ostettu ja sitä käytin merkkikorjaamolla varmaan liki 20 kertaa ja siitä halusin eroon vuoden vanhana...
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Jatkui myös kytkin pohjassa vapina. Pahimmillaan se oli ehkä välillä 60-100kmh, sadan jälkeen helpotti vähän. Epäilin kanssa ensin vetarin sisäpään maljaa joka on normi ongelma paljon ajetuissa autoissa mutta syy oli kuitenkin ulompi nivel. Sisällä oli ihan OK rasvat eikä mitää näkyvää vikaa, mutta ilmeisesti nivel kuitenkin takerteli ja se sitten tietyissä nopeukssa tuntui vapinana.onefromnorth kirjoitti:Yritin kysellä eltsun kokemuksia varmistaakseni että hänen oireensa (jotka johtuivat vetoakseleista) täsmäävät sinun oireidesi kanssa (joiden aiheuttajaa ei vielä tiedetä).Capirex kirjoitti:Kyllä jatkui
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Eihän moottoria ole purettu? Yksi syy vapinaan joka tulee mieleen on moottorin epätasapaino. Jos vaikka moottoriin vaihdettu vauhtipörä tai kampiakseli tasapainottamatta niitä yhdessä. Tuollainen vapina pitäisi olla mahdollista huomata paikallaan moottoria kierrosalueen läpi kierrätettäessä. Moottorin vapina jollakin kierroslukualueella pitäisi olla helppo huomata jos konepelti on auki ja avustaja pitää silmällä moottoria.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Kuulostaa hyvin tutulta AK:n "laadulta"...Capirex kirjoitti:Ei onneksi ole... Mietin itse kyllä ihan samaa siltä osin että moottorin tuennassa olisi jotain mennyt rikki. Auto on nyt jätetty. Laitoin eilen viestini spostilla AK:n asiakaspalvelun kautta Konalaan. Arvatkaa oliko mennyt perille asiakaspalvelusta! No ei... Varmaan tasapainottavat taas renkaat.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
No nyt tuli tieto, että jarrulevy oli kuulemma vääntynyt. Ihme ettei tätä kuitenkaan huomattu heinäkuun lopun jarruhuollossa vaikka se juuri tehtiin sen takia, jos jarruissa olisi kuitenkin se alkuperäinen syy värinään Varmaan huomenna saan auton. Jotenkin vaan olen skeptinen sen suhteen, että vika olisi todella jarruissa.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Tätä värinää olen itsekkin nyt pohtinut enemmän ja tutkinut. Getvonen -95 joka vaihtoi omistajaa omasi ajoittaista vapinaa aamulla liikkeelle lähdön jälkeen ja kovemmissa kiihdytyksissä. Se oli tosiaan ajoittaista ja epäsäännöllistä.
Nyt Spider -02 omaa saman kaltaista oiretta, juurikin liikkeelle lähdön jälkeen on lievää vapinaa joka poistuu hetken päästä. Ehkä tossa getvosessa se oli epäsäännöllisempää, spiderissä se on aina kun lähtee töistä (kotoa 1km soraa jolloin ei mitään voi huomatakaan)
Mielenkiintoinen ilmiö, näissäkin himmeleissä kyllä kaikki on teknisesti ok, mutta ??
Getvosen kohdalla epäilin kytkintä, voisko se olla hieman keskittymättä, no se ei ollut jatkuvaa mutta kostealla ehkä havaittavissa enemmän. Spiderin kohdalla alan epäillä tien pintaa, mutta sekin aivan hatusta temmattua.
Huomatkaa että perfektionistille auton vapina saattaa tulla elohiirestä silmäkulmassa mutta asiaan kun kuitenkin paneuduttu ja ajatuksia uhrattu
Nyt Spider -02 omaa saman kaltaista oiretta, juurikin liikkeelle lähdön jälkeen on lievää vapinaa joka poistuu hetken päästä. Ehkä tossa getvosessa se oli epäsäännöllisempää, spiderissä se on aina kun lähtee töistä (kotoa 1km soraa jolloin ei mitään voi huomatakaan)
Mielenkiintoinen ilmiö, näissäkin himmeleissä kyllä kaikki on teknisesti ok, mutta ??
Getvosen kohdalla epäilin kytkintä, voisko se olla hieman keskittymättä, no se ei ollut jatkuvaa mutta kostealla ehkä havaittavissa enemmän. Spiderin kohdalla alan epäillä tien pintaa, mutta sekin aivan hatusta temmattua.
Huomatkaa että perfektionistille auton vapina saattaa tulla elohiirestä silmäkulmassa mutta asiaan kun kuitenkin paneuduttu ja ajatuksia uhrattu
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Eteen oli tosiaan vaihdettu uudet levyt ja palat. Kävin kokeilemassa autoa ja eihän ko toimenpiteet olleet vikaa korjanneet... ihan niin kuin osasinkin odottaa. Ongelmana AK:ssa näyttää olevan se, että vikaa ei diagnosoida kunnolla. Lisäksi korjaustoimenpiteiden jälkeen autoa ei käydä testaamassa vaan ilmoitetaan asiakkaalla, että auto on noudettavissa. Todella turhauttavaa. Takuustakaan ei ole juuri hyötyä, jos vikaa ei osata korjata. Nyt lähtee ilmeisesti nelisen kuukautta sitten uusitut etujouset vaihtoon. Epäilevät niissä jotain valuvirhettä...
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Juu ei mitään tällaista. AK:sta kuitenkin vakuuteltiin, että kiero jarrulevy ei tule esille millään muulla tavalla, kuin värinänä. Ei kuulemma aiheuta myöskään hankaavaa ääntä. Tätä vähän ihmettelinonefromnorth kirjoitti:Kiero jarrulevy ravistaa erityisesti silloin kun jarrua painaa ja vähemmän silloin kun ei paina. Et ilmeisesti tuollaista yhteyttä värinän ja jarruttamisen välillä ole havainnoinut?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tutulta kuulostaa. Palikkaa vaihdetaan, mutta aikamoiselta hakuammunnalta tuo sinunkin juttusi vaikuttaa. Heitetään osa X kiinni ja toivotaan, että homma korjaantuu. Surullista ja turhauttavaa. Mielummin sitä kärsii pikku vaivoista, kun juoksuttaa peltilehmää pajalla kerran viikossa.Capirex kirjoitti:Eteen oli tosiaan vaihdettu uudet levyt ja palat. Kävin kokeilemassa autoa ja eihän ko toimenpiteet olleet vikaa korjanneet... ihan niin kuin osasinkin odottaa. Ongelmana AK:ssa näyttää olevan se, että vikaa ei diagnosoida kunnolla. Lisäksi korjaustoimenpiteiden jälkeen autoa ei käydä testaamassa vaan ilmoitetaan asiakkaalla, että auto on noudettavissa. Todella turhauttavaa. Takuustakaan ei ole juuri hyötyä, jos vikaa ei osata korjata.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Tuollainen kylmänä ravistaminen voi johtua likaisista suuttimista, siis jos se ilmenee veto päällä. Voi korjaantua niinkin helposti kuin että lisää suuttimien puhdistusainetta tankkiin.gtvaj kirjoitti:Tätä värinää olen itsekkin nyt pohtinut enemmän ja tutkinut. Getvonen -95 joka vaihtoi omistajaa omasi ajoittaista vapinaa aamulla liikkeelle lähdön jälkeen ja kovemmissa kiihdytyksissä. Se oli tosiaan ajoittaista ja epäsäännöllistä.
Nyt Spider -02 omaa saman kaltaista oiretta, juurikin liikkeelle lähdön jälkeen on lievää vapinaa joka poistuu hetken päästä. Ehkä tossa getvosessa se oli epäsäännöllisempää, spiderissä se on aina kun lähtee töistä (kotoa 1km soraa jolloin ei mitään voi huomatakaan)
Mielenkiintoinen ilmiö, näissäkin himmeleissä kyllä kaikki on teknisesti ok, mutta ??
Getvosen kohdalla epäilin kytkintä, voisko se olla hieman keskittymättä, no se ei ollut jatkuvaa mutta kostealla ehkä havaittavissa enemmän. Spiderin kohdalla alan epäillä tien pintaa, mutta sekin aivan hatusta temmattua.
Huomatkaa että perfektionistille auton vapina saattaa tulla elohiirestä silmäkulmassa mutta asiaan kun kuitenkin paneuduttu ja ajatuksia uhrattu
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Heh, tuon pösön kanssa piti alussa ravata takuuremppaa tai enemmänkin rempan takuuta. Laitoin A4:lle auton viat, annoin avaimet paperin kanssa työnjohtoon, otin lainapösön avaimet ja totesin tankin olevan täynnä, jotta saa käydä kokeilemassakin ja tulen hakemaan, kun on ehjä. Kaksi viikkoa siinä meni, kun soittivat.Capirex kirjoitti:Lisäksi korjaustoimenpiteiden jälkeen autoa ei käydä testaamassa...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Vie 147 tarkastettavaksi ja koeajettavaksi jollekin Alfa harrastajalle ja auto nosturille tutkittavaksi näkyykö vetonivelien kumeissa halkeamia jne. Jos ei itsellä riitä osaaminen ja tietotaito homman selvittämiseen.
Ihme huoltamista/selvittämistä! Siksi kannattaa käyttää pienempiä motivoituneita alfapajoja tai tehdä itse tai teettää korjaus jollakin alfa harrastajalla pientä maksua vastaa.
Mulla on vähän vastaavanlaista kokemus Laakkosen huolto/selvittämistoiminnista, ei kylläkään noin pahaa tumpelointia, mutta auto meni vaihtoon ja vaihtui alfaan. Samanlainen vika eivät saanet sitä selville syytivät vianoria, koska rengaat+vanteet olivat sieltä ostettu. Mutta sama vapina oli alk.peräisillä peltivanteillakin. Mulla tasapainoitettiin rengaat ja vanteet alla. Auton ylös ja ajoon, mutta ei tuottanut tulosta tämä tehtiin vianorilla, mutta laakkonen syytti vain vianorin toimittamia tuotteita. Syyttivät laakkosella, että vanteissa on joki valuvika tai vastaava ongelma kuten kierovanne myös rengaita epäiltiin, kun ei ollut samanmerkkinen kuin ensiasennusrengaat. Kyllä otti pannuun. Lopetin tappelun laakkosen kanssa ja vaihdoin alfan alle. En sinua kehoita autoin vaihtoon jos siitä tykkäät huonon ja huolimattoman huoltotoiminnan takia. Etkö voi käyttää muita huoltopaikkoja kuin AK:sta?
Ihme huoltamista/selvittämistä! Siksi kannattaa käyttää pienempiä motivoituneita alfapajoja tai tehdä itse tai teettää korjaus jollakin alfa harrastajalla pientä maksua vastaa.
Mulla on vähän vastaavanlaista kokemus Laakkosen huolto/selvittämistoiminnista, ei kylläkään noin pahaa tumpelointia, mutta auto meni vaihtoon ja vaihtui alfaan. Samanlainen vika eivät saanet sitä selville syytivät vianoria, koska rengaat+vanteet olivat sieltä ostettu. Mutta sama vapina oli alk.peräisillä peltivanteillakin. Mulla tasapainoitettiin rengaat ja vanteet alla. Auton ylös ja ajoon, mutta ei tuottanut tulosta tämä tehtiin vianorilla, mutta laakkonen syytti vain vianorin toimittamia tuotteita. Syyttivät laakkosella, että vanteissa on joki valuvika tai vastaava ongelma kuten kierovanne myös rengaita epäiltiin, kun ei ollut samanmerkkinen kuin ensiasennusrengaat. Kyllä otti pannuun. Lopetin tappelun laakkosen kanssa ja vaihdoin alfan alle. En sinua kehoita autoin vaihtoon jos siitä tykkäät huonon ja huolimattoman huoltotoiminnan takia. Etkö voi käyttää muita huoltopaikkoja kuin AK:sta?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Joo tosiaan autossa on takuu voimassa, eli olen pakotettu käyttämään AK:lla... Tietysti voisin viedä jonnekin, jossa kattoisivat mikä mättää, mutta sekin sitten taas maksaa. Kyllä minun mielestä asiat pitää saada kuntoon maahantuojan liikkeessä. Sovittiin, että järkkäävät mulle auton ensi viikolla. Joo Delta ei taida näitä enää hoitaa ja toisaalta sieltä on vain erittäin negatiivisia kokemuksia...Vittorio Jano kirjoitti:Lienee vielä takuun alainen auto kyseessä. Käsittääkseni Deltakaan ei noita enää hoitele. Jos se nyt jotain auttaisi.Dobber kirjoitti: Etkö voi käyttää muita huoltopaikkoja kuin AK:sta?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Aiemmista k.o uhrin viesteistä tuli selville että Hki Konala AK, siis se sama surullisenkuuluisa paikka missä omaa Alfaani tumpeloitiin. Harmittaa hemmetisti että ehtivät tilata (?) sen vasemmanpuoleisen värisevän sivupeilin ja joutuisi sitten vissiin vielä vievään auton sinne. Pelottaa jo etukäteen että rikkovat samalla sitten vaikka oven saranat, sivulasin tai ruttaavat ovipellin tms. Mutta, osa tilattiin jo liki 3 vkoa sitten ja sanottiin että parissa vkossa olisi, eivätpä ole tuttuun tapaan soittaneet vaikka luvattiin -no eivät kyllä soittaneet viime kerrallakaan edes auton valmistumisesta tai pajalle jäämisestä vaan itse piti soitella ja antaa puhelimen jonottaa.Vittorio Jano kirjoitti:Mikä Autokeskus on muuten kyseessä? Kuudenkympin huoltoon ajattelin viedä Tampereelle, koska kotikaupungin putkassa en enää ajatellut asioida.
Tuosta AK:n masentavasta asiakaspalvelu- ja taitotasosta pitäisi kyllä meidän uhrien ottaa yhteyttä AK:n ylimpään johtoon.
Tuo sijaisauto pitää kyllä tulla alle tuossa 147:n tapauksessakin, itse löisin vaikka nyrkin pöytään ja pyytäisin paikallistalon pomon paikalle jos ei ala järjestymään. Minulle antoivat sentään mukisematta alle laina-auton.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Juu Konala tässä tosiaan on kyseessä. Tosin Tampereen AK:sta mulla on vähän samanlaisia kokemuksia Grande Punton kolarikorjauksen kanssa. Ajovalo oli haljennut pohjasta ja sitä ei oltu vaihdettu. Kunnon vesikelillä siitä tuli akvaario ja siitä varmaan voitte arvata jo mitä seurasi. Myöskään peltitöitä ei osattu tehdä kunnolla ja raot oli mitä sattuu.
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Ei ne kilkkeet kyllä sen arvosia ole, että joka viikko lähtee duunista dösällä kattoon autoo toiselle puolelle kaupunkia. Mutta muutos tähän pitää nyt tulla ja auto pitää saada alle siksi aikaa, että alkaa pelittää. Tässä on tullu käytyä reissussa Tampereellakin junalla (sairaan kallista), koska auto on niin sietämätön ajaa.pjotrthegreat kirjoitti:Eikun autokeskukselle vaan! Vaadit vatuloinnista hyvitykseksi aina laina-auton siksi ajaksi kun alffaan lisätään uusia osia
Ne on kohta vaihtaneet kaikki kilkkeet ja pilkkeet mitkä liittyy pyöräntuentaan jne. ihan ilmaiseksi, kelpais mulle
Tuossahan voisi olla ideaa! Saattaisivat ehkä oppiakin jotain, kun lukisivat asiakkaiden keskusteluja puskaradiossa. Luulisi siellä nyt edes jollain sen verran olevan ammattiylpeyttä jäljellä...V6 kirjoitti:seuraavalla kerralla printtaa vaikka tämä ketju mukaan sinne autoon, jos siellä joku osaa lukea...
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Mitenkä tuo kuulostaakin niin yhteneväisen surkuhupaisalta touhulta. Aivan käsittämättömän amatöörimäistä hommaa, siis jos meikä pistäisi autokorjaamon pystyyn tällä osaamisella niin tuollaista voisi olla, mutta että pitkään toiminut AK tekee tällaista niin se on jo jotain. Koskeekohan tämmöinen asiakkaan kohtelu ainoastaan Alfalla´, Fiiulla ja Lancialla ajavia, vai myös muilla merkeillä (Nissan, BMW, Mini, Dodge, Chrysler, Jeep) ajavia?Capirex kirjoitti:Ei oo todellista. Nyt sieltä AK:lta soitettiin ja tiedusteltiin mikä tässä autossa mahtaa olla vikana... Se jamppa jolle auton jätin oli tullut sairaaksi ja luonnollisesti nyt kukaan ei tiedä asiasta yhtään mitään.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tokihan auton vieminen korjaamolle on työlästä, mutta hyvänä puolenahan tuossa on se, että auto tulee aikaa myöten vaihdetuksi uuteen osa kerrallaan. Lopuksi vaihtavat ehkä epätasapainoon menneen rekisteriotteenkin vuosimallin 2011 mukaiseksi.Vittorio Jano kirjoitti:Tutulta kuulostaa. Palikkaa vaihdetaan, mutta aikamoiselta hakuammunnalta tuo sinunkin juttusi vaikuttaa. Heitetään osa X kiinni ja toivotaan, että homma korjaantuu. Surullista ja turhauttavaa. Mielummin sitä kärsii pikku vaivoista, kun juoksuttaa peltilehmää pajalla kerran viikossa.Capirex kirjoitti:Eteen oli tosiaan vaihdettu uudet levyt ja palat. Kävin kokeilemassa autoa ja eihän ko toimenpiteet olleet vikaa korjanneet... ihan niin kuin osasinkin odottaa. Ongelmana AK:ssa näyttää olevan se, että vikaa ei diagnosoida kunnolla. Lisäksi korjaustoimenpiteiden jälkeen autoa ei käydä testaamassa vaan ilmoitetaan asiakkaalla, että auto on noudettavissa. Todella turhauttavaa. Takuustakaan ei ole juuri hyötyä, jos vikaa ei osata korjata.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Mikä on lopputulos, tuliko auto lopullisesti kuntoon vai vieläkö jatkuu tanssi maahantuojan kanssa? Luulisi, että tulee maahantuojallekkin halvemmaksi laittaa asia pikimmiten kuntoon, kun venkuilla asian kanssa pitkään. No, on tässä se positiivinen juttu, että tällä venkuilulla on työllistävä vaikutus molemmin puolin.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"